Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kweker111

Nog Steeds Geen Toppen?

Recommended Posts

hey, medekwekers

 

ik heb mijn plant (whitewidow feminised huismerk dutchheadshop.com) nu al zins half maart in de grond zitten bijna 4 maanden en er zitten nog steeds geen toppen aan het is nu al 2 maanden ongeveer dat er nogsteeds 2 tot 4 haartjes tussen de stam en de vertakkingen zitten en niet meer.

denken jullie dat er nog wat van komt en of dit normaal is?

 

foto plant

 

2i9gv3o.jpg

 

bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

21 juni is de langste dag, niet zo gek dat hij nog niet bloeit

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

21 juni is de langste dag, niet zo gek dat hij nog niet bloeit

ohh oke was al bang dat er nks vanaf zou komen zou natuurlijk nog altijd kunnen gebeuren het blijft natuurlijk een plant die niet helemaal hollands is want alee andere planten in de tuin staan al in de bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je niet kan wachten 12uur verduisteren 12uur licht

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je niet kan wachten 12uur verduisteren 12uur licht

oke maar dat moet je wel goed doen dus niet 1 dag vergeten ofzo want dan is het over of zeg ik dat nou vekeerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet zo dat ze dan gelijk met de pootjes omhoog liggen :-(

Een strikte regelmaat is wel nodig voor de plantjes, licht is licht, donker is donker, dus ook niet ff spieken als het donker moet zijn.

 

Alles komt goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de eerste twee weken een strikt bloei schema is echt belangrijk, maar hoe consequenter je bent , hoe mooier het resultaat.

ik heb nogal wat experimentjes met binnensoorten gedaan en heb enkele schemas die prima werken, afhankelijk van welke soort

 

in jouw geval zou ik zeker beginnen met 24 uur in het donker

 

ik weet niet wat je budget is , maar er zijn enkele toevoegingen die het leven wel zo makkelijk maken

[Het hieronderstaande had ik geschreven voor ik me realiseerde dat niet iedereen graag 2 x per dag een loodzware kup optilt.

dus je kan de info toch wel gebruiken voor volgende keer , met kleinere planten/potten]

 

te beginnen met een simpele tl buis aan het plafond op een timer

deze timer is in feite de wekker voor de plant , en je hoeft niet meteen de plant buiten te zetten als je echt niet kan , al is elke lichtstraal gunstig.

bijvoorbeeld in het weekend als je te laat op bed bent gegaan , of als je liever niet smorgens om 6 uur opstaat

gewoon even uurtje later in het licht en ze zal prima gaan.

heb je lastige buren , neem dan de aller kleinste afzuiger met filter combo ( die heb je al voor 35 eu plug and play , weliswaar lage afzuigkracht , maar het is ook alleen om de geur weg te houden , niet om ook nog voor koeling te zorgen , want je hebt immers geen zware 600watt hps of wat dan ook.)

 

het idee is dit : de plant maakt in de nachturen bloeihormoon aan .

bij een bepaald aantal uren ( gemiddeld 12 uur) donker is de plant het meest efficient toppen aan het maken.

onderbreek je die 12uur donker, dan is er minder bloeihormoon, in plaats van meer, en vertraag je de bloei in het minst erge geval.

In het ergste geval zal de bloei te laat intreden omdat de plant in de groei wordt gehouden en ben je de beste weken licht ( NU ) kwijt.

 

Heb je geen kast , dan gewoon 4 vuilniszakken van 80 liter over elkaar, savonds vooor het eten erop , en savond als de zon onder is eraf.

Het voordeel van een kast alleen al is dat de plant savonds warm staat .

Dat is beter dan te koude kluit, dat bederft vaak de opbrengst.

de tl buis op timer garandeert een perfecte opbouw van bloeihormoon ( mits de kast pikkedonker is verder)

Je kan ook eerste 3 weken 10 uur licht doen , en 14 uur donker. dat versnelt de bloei een beetje

 

nu 12 uur licht geven en vanaf 1 augustus gewoon weer de terug lopende dagen wil ook best

dan kan een indica dominante white widow als de jouwe 1 september klaar zijn ( KAN , hoeft niet)

 

 

\

het kan een goed idee zijn om wat mest te halen voor die megagrote plant

white whidow stind er vroeger om bekend niet te veel voeding te verdragen, maar jouw dame is fors

die gaat misschien niet genoeg hebben aan die aarde als ze er al vanaf april in staat

 

voor de rest mooooie plant hoor!!

misschien moet je bij de growshop langs om zwart plastic zeil te halen. dan kan je een op maat gemaakte zak maken met wat duct tape die over je plant heen past.

 

ik hoop dat je deze plant regelmatig fotografeert en ons ervan op de hoogte houdt!

heerlijk gezicht zo'n binnensoort die buiten wordt afgebloeid

( en das niet sarcastisch bedoeld)

Edited by MeneerJansen
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je moet er wel strikt in zijn ben het zelf van de week 1 keer verslapen

moest half6 folie eraf halen maar deed om half9 de :blink: pas open

hoop dat het goed gegaan is ga zo nu het folie eraf halen

kan ik me vandaag rustig verslapen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

te lange nacht is geen probleem

te korte nacht schuilt het gevaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette plant ouwe! Ik zou hem alleen wel z.s.m. beginnen te verduisteren, dan zet je hem 12 uur per dag in het licht (de zon) en 12 uur per dag in het donker, bijvoorbeeld een kast/schuur die lichtdicht is gemaakt.

Dan heb je over 2 maanden dikke toppen :dribble:

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt haar ook gewoon laten gaan, zonder verduiosteren, in die zin is het normaal om je vraag te beantwoorden.!

Ik weet niet wanneer deze soort z,n bloei begint normaal, misschien even de breeder vragen; vermoed dat die zo,n half september klaar zal zijn.Voor toch verduisteren zou ik voor een eenvoudige construktie gaan, je kunt die aan de muur verankeren, doe er dan meteen een transparant golfplaten dakje boven :) Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

reken erop ergens begin november als je een afgebloeide plant wil...en dat is dus zonder afdakje/serre onbegonnen werk

blinderen betekent enorm veel betere kwaliteit.

 

dit weet ik uit ervaring met talloze binnensoorten

maar je mag best eigenwijs zijn van mij

luister dan vooral niet naar mijn tips

veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt haar ook gewoon laten gaan, zonder verduiosteren, in die zin is het normaal om je vraag te beantwoorden.!

Ik weet niet wanneer deze soort z,n bloei begint normaal, misschien even de breeder vragen; vermoed dat die zo,n half september klaar zal zijn.Voor toch verduisteren zou ik voor een eenvoudige construktie gaan, je kunt die aan de muur verankeren, doe er dan meteen een transparant golfplaten dakje boven :) Succes!

WW niet verduisteren half september klaar?

 

Luister nou maar naar MeneerJansen die weet wel waar die het over heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig.

Ik heb vorig jaar ook verduisterd, scheelt echt een slok op een borrel.

Dit jaar alleen nog een California Nugget buiten staan.

 

19-04-2014 Zaadjes gepland.

In de slechte periodes een beetje kunstlicht gehad.

Verder gaat ze als het echt slecht weer is schuilen in de schuur en..

 

Staat sinds 2 week in bloei.

Dus zonder verduistering.

 

Ik zie wel aan de plant, dat ze tegen de avond rond een uur of 7, haar blaadjes al laat hangen, terwijl er dan nog volop licht is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt haar ook gewoon laten gaan, zonder verduiosteren, in die zin is het normaal om je vraag te beantwoorden.!

Ik weet niet wanneer deze soort z,n bloei begint normaal, misschien even de breeder vragen; vermoed dat die zo,n half september klaar zal zijn.Voor toch verduisteren zou ik voor een eenvoudige construktie gaan, je kunt die aan de muur verankeren, doe er dan meteen een transparant golfplaten dakje boven :) Succes!

WW niet verduisteren half september klaar?

 

Luister nou maar naar MeneerJansen die weet wel waar die het over heeft.

Ach ja, ik bedoel half oktober uiteraard, uitgaande van een week of 8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verduisteren word dat outdoor nu eigenlijk veel gedaan? Ik zelf doe het niet namelijk maar zie hier op het forum er overal over hebben.

Ik doe het voor het eerst het kweken maar meende dat verduisteren alleen was zodat je eerder je oogst had.

 

Of is het zo dat als je niet verduisterd de kans op goeie oogst door slecht weer en zo wel heel klein word?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten verduisteren word gedaan zodat er, binnen soortjes, laat en lang bloeiers toch buiten afgebloeid kunnen worden.

En om de kans op rot nog kleiner te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten verduisteren word gedaan zodat er, binnen soortjes, laat en lang bloeiers toch buiten afgebloeid kunnen worden.

En om de kans op rot nog kleiner te maken.

Ow zo ja dat is natuurlijk wel slim! Maarja ik heb bijvoorbeeld twaalf planten in de volle grond staan buiten hoe zou je dat dan gaan verduisteren. Of is het alleen mogelijk bij planten in potten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frame eromheen bouwen en een lichtdicht zeil er overheen,van een uur of 20:00 tot 08:00.

 

Ligt er eigenlijk aan hoe creatief je bent of wil zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies zo kun je natuurlijk ze verduisteren. Zelf ga ik het toch niet doen als het goed is is mijn soortje goed schimmel en rot bestendig maarja we zullen het zien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

een echte binnen soort is tussen eind oktober en ergens in november meestal klaar

 

ourdoor soorten reageren anders op daglengte...ze zijn met langere dagen al aan het bloeien

 

als je niet weet wat je hebt staan( doordat je die zaden nooit gewkeekt hebt) doe je er zowieso goed aan nu te verduisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf heb ik passion 1 van dutch passion. Volgens iedereen een echte buiten topper. Daarom ga ik er ook va uit dat het wel wat los loopt maar toch ga ik twee planten wel verduisteren. Ik wil alles wat experimenteren en zo er flink wat kennis van opsteken.

Zoals ik zal zei we zullen het zien, ben echt benieuwd hoe het word zo'n eerste kweekje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...