Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietbladeren

Waarborg Je Privacy Met Deze Tool

Recommended Posts

SAN FRANCISCO (USA) – De Electronic Frontier Foundation (EFF), de Amerikaanse variant van Bits of Freedom, heeft een nieuwe tool gelanceerd waarmee mensen hun wifi-modem open kunnen stellen voor iedereen.

Waar het onlogisch klinkt om de deuren van je netwerk zomaar open te zetten, meent de EFF dat het juist goed is voor je privacy. Als meerdere mensen gebruikmaken van één ip-adres wordt het onmogelijk om 1 persoon aansprakelijk te stellen voor waar het ip-adres allemaal opduikt, luidt de redenatie.

De software ‘Open Wireless Router’ kan op een groot aantal routers geïnstalleerd worden. Het voordeel van normale routersoftware zonder beveiliging is dat je de hoeveelheid ‘gastbandbreedte’ handmatig kunt instellen. Op die manier kun je voorkomen dat een toevallige voorbijganger je hele internetverbinding opeist. De techniek doet denken aan de manier waarop WifiSpots van Ziggo en UPC werken.

Bang voor de gevolgen van strafbaar gedrag van anderen met jouw ip-adres hoef je volgens Nate Cardozo van de EFF niet te zijn.

Je ip-adres is niet je paspoort en je paspoort is niet hetzelfde als je ip-adres. Een ‘open’ modem maakt het werk van inlichtingendiensten aanzienlijk lastiger omdat je niet meer zomaar bent vast te pinnen aan een bepaald adres. Daar wint iedereen mee.

Of je in de rechtszaal echt wegkomt met dat argument, valt te bezien, maar volgens Cardozo werk je met het installeren van Open Wireless Router in ieder geval mee aan het veranderen van de mindset dat een ip-adres hetzelfde is als iemands vingerafdruk.

Bron :http://www.camilleri...d-voor-privacy/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een slimmerd en als iemand er naar vraagt wat er via jou router allemaal gebeurt is zeg ik, weet ik veel ik snap NIETS van beveiliging of zo....als mijn router dicht zit kan ik toch ook niet internetten :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Great plan Zal bij mij helaas weinig helpen lion

 

Denk niet dat ik daarmee weg zal komen :D

Ik snap niet veel van beveiliging mnr de agent ..kunt u mij dan eens uitleggen wat die server aan het doen is in de hoek mnr sw xd

Share this post


Link to post
Share on other sites

juridisch blijf je echter verantwoordelijk, net als wat iemand in jouw auto doet als je hem uitleent, toch maar dichtgooien dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...