Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietbladeren

Goede Lv Meter

Recommended Posts

Goedemorgen,

Er zijn natuurlijk die witte temperatuur meter's met LV meter erin,maar zijn deze nauwkeurig ?En zo niet wat is een goede LV meter ?

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, zet er maar eens 10 naast elkaar.

 

Die gasten die als hobby sigaren bewaren/roken/opslaan hebben gebruiken erg nauwkeurige metertjes. Moet je eens op zo'n forum rondneuzen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een stuk of tien DHT22/AM2302 sensoren en die zijn inderdaad ook niet allemaal exact gelijk. Al scheelt het verdomd weinig.

 

Je kunt ze calibreren met een bakje vochtig zout in een luchtdichte pot. Dat geeft een verzadigde luchtvochtigheid die per zout een vaste waarde heeft. Bij keukenzout zo rond de 75 a 76% (exacte waarde is wel ergens te vinden en hangt ook een pietsje van de temperatuur af)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtvochtigheid wordt gemeten met een capacitieve sensor. De prijs hiervan kan sterk verschillen. Dat heeft onder meer te maken met het meetbereik (van -20 tot + 80 Celsius hebben we niet nodig) en de nauwkeurigheid.

De goedkope sensoren voldoen over het algemeen goed. Ik heb een meer dan 100 jaar oude barometer met rv-aanduiding vergeleken met een goedkope mini-maximeter. Het scheelde slechts 2 %. Veel geld hieraan uitgeven zou ik niet doen.

Vergelijk het maar met een computermuis: die heeft ook een capacitieve sensor.

De muizen van 25 euro werken even goed als die van 100 euro.

Of met een goedkoop nachtlampje met bewegingssensor: die doen het ook perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik werk zelf met de Adorini digitale hij is zeer nauwkeurig ( wat een hygro meter kan zijn :thumbsdown: ).

spreek ik uit ervaring heb daarnaast ook een profesionele meter gekocht voor het te testen zat gemiddeld 2 % verschil in ( daar in tegen was het prijsverschil klein stukje groter dan 2% :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...