Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Tja, bij deze een apart topic over de dancing waar ik de tijd van men leven heb beleefd.

Club X in zen hoog dagen van 1995 tot 1997 of tot Dj Yves er weg was. Die Lady XC was een gedirigeerde kut die nog geneens kon draaien, heb meermaals de pitch moeten goed zetten omdat ze het zelf niet kon.

Ook Dj Rob en Mc Joe bakten er niks meer van en kregen de boel niet vol, laat staan de sfeer van weleer terugbrengen. Tegen toen moest ik ook maar eens aan een diploma zien te geraken, was de scene toch al naar de klote en werd het veel te commercieel. Wel enkele malen naar Kozmoz geweest en ook naar de heropening van CherryMoon als hardcore dancing maar daarna had ik het wel bijna gehad.

 

Dus wie ging er hier nog naar Wuustwezel en heeft net als ik heimwee naar een tijd die nooit meer terug komt.

Het waren onze Beatles zeg maar. En wij waren erbij.

Zo was dat bordje met in het zwart MCT en oranje pijl bijvoorbeeld iets wat daar door mij hing in de Chill out oftewel kleine zaal achter de dj booth.

 

Zelfs Rudi de Loos hoorde er eigelijk ook bij al was het een klootzak en een je reinste gek die voetzoekers tussen de massa gooide op oudjaar en daar kostelijk om lachte als de massa in paniek uiteen vloog.

Niet moeilijk als er zo geregeld eens op de ingang geschoten wordt of granaten gegooid werden.

Toen ie zich had doodgereden vs van de weg gereden (staat nog steeds ter discussie alhoewel het officieel een ongeval was) was de sfeer er nog eens eens zo goed om de nieuwe bouncers veel toffer waren.

Eentje was na een tijd zelfs een maatje geworden nadat die eens met ons was mee gereden. Heeft me wel eens aan de snelle of een dropje geholpen. Ook op de feesten in het sportpaleis in 96 en 97 was ie handig om te kennen.

 

En niet te vergeten, Annie in het heren toilet die steeds voor iedereen tijd had. De levensgevaarlijke trap vooraan, het wachten tot de balkons open gingen en dat die balkons een Belgische en Hollands zijde hadden.

 

 

Uiteraard mogen alle links, fotos en filmpjes hier ook gedropt worden.

Zelf zoek ik inmiddels naar opnames die in Wuustwezel zijn op genomen en erna zijn uitgezonden op de Nederlandse televisie. Ik sta er vol op in beeld aangezien de week later ik zowat half Club de gabber handshake mocht geven omdat iedereen me herkende. Iemand een hint naar een hoop video's die die kale heeft opgenomen die je in veel interviews uit die tijd ziet?

 

 

En verder Club X of NIX

 

http://www.youtube.com/watch?v=ZMsNOS4cHWA</p>

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies die sfeer zul je natuurlijk nooit meer meemaken

maar genoeg gezellige feestjes tegenwoordig hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik mis de sfeer van vroeger ook en de kunst is grote organisaties mijden...Q dance heeft mooie feesten, maar het is te massaal en commercieel geworden.

Par-T heeft leuke kleine feesten in Lommel o.a. daar proef je toch weer de sfeer van vroeger, klein en geen problemen.

En er komen steeds meer van die kleinere feesten en de leeftijd, merendeel 25+ , want ze zijn niet commercieel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ouwe stijl is botergijl

sommige edities van pandemonium

save the vinyl (klein feestje in groningen)

decade events

etc :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

aanvulling....Destress festival in Made (NL) klein, bijna 2000 man en gem leeftijd 28+, waanzinnig sfeertje, volgend jaar weer van de partij :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig weekend nog naar Kozzmozz geweest... steeds leuke sfeer daar, wel betaal je er wat voor vindt ik

Edited by VenaSnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vena, ik denk dat iets verwisseld. Kozmoz was een dancing in St. - Lenaarts Brecht Belgie. geopend nadat Yves in Club X is weg gegaan.

Was bijlange zo groot nite als X maar wel me een hele leuke sfeer. Heeft jammer genoeg niet lang bestaan.

Daarna heeft het even Cherry Moon geweest om dan lange tijd Reloaded in Kapellen te zijn geweest.

 

Maar Club was het beste, het grootste, het leukste, het ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

club x wij gingen altijd met een man of 10 2 a 3 auto s vanuit nl onderweg was t al 1 groot feest mezelf wel een afgevraagd hoe we er zijn gekomen laat staan hoe we thuis zijn gekomen.... 1 keer zelfs gestopt om te springen en te rennen omdat t allemaal een beetje te rustig werd van binnen :)

was een gave tijd vrijdag uit t werk douchen aankleden en gaan..k werkte toen dr tijd ook nog wel eens op zondag...daar stond je dan helemaal naar de klote..en echt hoor we zouden t nooiiiit meer doen totdat t donderdag s weer begon te kriebelen :)

 

tuurlijk die tijden krijg je nooit meer terug zou t zelf ook niet meer kunnen 1 a 2 jaar later werd k vader en nu durf k geeneens meer een snoeppie te nemen..

heb vele jongens en ook meiden gezien die door gingen en sommige nog steeds doorgaan....

 

ja waren gave tijden maar zou k ze nog willen beleven nee.. afgelopen weekend concert @ sea geweest en dat was toch ook wel erg relaxed..:)

ja eerlijk is eerlijk ben ouder en saaier/burgelijker geworden :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu nog eens beleven nee, maar blij dat ik toen gedaan heb wat ik kon doen is iets wat ze me nooit meer afpakken. Drie keer naar het Cluppie op een weekend als er zondag ook een feest was waarbij de portiers zelfs zeiden vn Ben je der nou alweer??? Ja jij toch ook.

 

Wij waren ook steeds met een hele groep die van her en der uit Belgie altijd samen stonden.

De snelle, C of X zou ik ook nooit meer in men lijf willen hebben.

We zijn der inderdaad wel min of meer uitgegroeid + toen was alles nieuw. Als je toen een feest had met 10000 a 15000 man was dat immens maar nou heel gewoon.

Het is de revolutie die we hebben meegemaakt.

 

Maar bij het horen van nummers van toen, ach kippenvel.En als ik de muziek van nu hoor, en zie dat ze die van ons Early Hardcore noemen schud ik men kop en denk.

Jongens, meisjes, dat heb ik allemaal al eens meegemaakt.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Club x lachertje wou je echte sfeer ZILLION ;)

Lekkere muziek weinig problemen moest enkel de muffe geur van die tapijten er bij nemen aan de entree XD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek je ruzie, Speedy, breek men bek niet open over Zillion he.

Start je eigen topic maar over die janetten keet.

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zillion was veel later als club x :likken:

 

DJ YVES!! DJ YVES!!

BOEM BOEM BOEM.....(ik hoor hem nog) :verrygood

 

,plus

Edited by ziggymasterz

Share this post


Link to post
Share on other sites

The sequel vondt ik persoonlijk nog een van de slechtste nummers.

 

Deze is veel beter

Of deze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even bumpen daar ik het pas via google tegenkwam. Iemand nog tapes/jetons/foto's van Club X? Ik ben er in '99 en '00 geweest. Zal straks even een foto posten van de drankjetons die ik nog heb... Fauna was uiteraard wat anders haha voor wie er geweest is :D

 

http://postimg.org/i...ov00n/72658fe3/ Fauna, Club X en The Wall...

 

Ps: ik verzamel livesets en heb veel eigen gekochte tapes dus wie wil ruilen mail me maar. La Bush, Club X, The Wall, Kabarka, Fauna, Extreme... :D. PS van Rudi de Loos kan ik je verhalen vertellen want collega was ook portier in die tijd maar net iets 'zuiverder' :DDD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...