Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

TeKn00tje

Benauwd Gevoel Na Gebruik Vaporizer

Recommended Posts

Na vele jaren puur uit een pijp gerookt te hebben vond ik het tijd worden voor een iets "gezondere" oplossing.

Had op de hennepbeurs een paar jaar geleden al eens de Verdamper van Evert geprobeerd en dat smaakte naar meer.

2 weken geleden heb ik de Arizer Extreme Q aangeschaft aangezien die door veel mensen wordt aangeraden ivm de goede prijs-kwaliteit verhouding.

Alleen na het gebruik van de vaporizer werd ik de volgende dag wakker met een benauwd gevoel. Ik dacht dat ik de vaporizer misschien te warm had ingesteld (200°C) dus heb het de volgende dag weer geprobeerd op 180°C maar werd er weer erg benauwd van.

Voor het eerste gebruik heb ik de vaporizer eerst een half uur op 260°C laten staan om alles goed schoon te branden.

Heb 'm nu een aantal keer gebruikt op verschillende tempraturen en met de slang en zak maar krijg er steeds een benauwd gevoel van.

Doe ik iets verkeerd? Ik snap er niets van, verdampen moet toch juist beter zijn dan roken? Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Edited by TeKn00tje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benauwd Gevoel bedoel je daar het moeilijk ademen mee of na effect de volgende dag.

En wat voor soort?

Eigen kweek of coffeeshop wiet?

 

Kuro-neko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

..edit..

 

Het benauwde gevoel kom eigen pas de volgende dag. Na het verdampen heb ik weinig last. Ben kortademig de volgende dag.

Ik heb verschillende soorten geprobeerd eigen kweek Power Plant, Silver Haze en White Widow uit de coffeeshop maar merk geen verschil.

 

Tekn00tje

Edited by blowsterke
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mijn zelf niet herknbaar.

 

Heb het zelf wel eens met dampen van een erg sterke soort (En hoe hoger de temp hoe erger) en ook met dabben.

Maar dat is dan meteen erna en niet de volgende dag.

 

 

Zal ook niet 1,2,3 een antwoord weten dat zal dan gissen worden.

 

 

Ik ga rond vragen/kijken en zal ook getwijfeld iemand op wf weten en een reply :) geven.

 

 

PS. niet vervelend bedoel maar het is gebruikelijk op wf om je even voor te stellen (Wie is wie en wie is hoe?) :).

Edited by kuro-neko

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt mij sterk dat je van een damp de volgende dag longreacties zou hebben, althans een propere wiet damp

als je reageert op iets is er iets dat irriteert, en dat moet dan een 'vreemde' substantie zijn...

rook je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik rook al jaren niet meer.

Heb nu ook geen last meer, kan het zijn dat ik er aan heb moeten wennen?

Het bevalt iig veel beter dan die pijp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb last van het zelfde.gebruik em daarom bijna niet meer.

effect en smaak vind ik wel top dus erg jammer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ligt het wellicht aan deze specifieke merk of model vaporizer? Misschien in een Coffeeshop eens een Volcano of De Verdamper proberen?

Ik vind het raar als je een verdamper moet schoon branden. Als er een reactie plaats vind met de kunststoffen dan vind ie toch erg langzaam plaats, altijd als je hem gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat weet ik niet. arizer staat hoog aangeschreven en ik denk niet dat er kunststoffen vrijkomen met dat apparaat.

zelf denk ik dat je behalve thc ook wel wat plantenstof je longen in zuigt en daar dan reactie op krijgt.

mischien is een vapo icm een waterpijp een oplossing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze zo goed zijn waarom staan er dan dure Volcanos en De Verdampers in de Coffeshops ipv Arizers?

 

Ik heb nooit van iemand gehoord die van een Volcano zulke last op de volgende dag had en nu zijn er al twee die deze last van een Arizer hebben. Dat is toch erg opvallend. En warom zou je deze last hebben omdat je plantstof je longen in zuigt? Dan zou je het zeker ook op de volgende dag van een jointe van hetzelfde wiet krijgen. Maar er zijn al verschillende soorten getest, eigen wiet en cs wiet, alle hadden deze ongewenste effect - dat maakt het toch erg onwaarschijnlijk dat het aan het wiet ligt. Je kunt een puur wiet jointje roken van dezelfde wiet om te zien of het bij de volgende dag ook deze effect veroorzaakt. Als de vaporizer een grotere belasting is dan een jointje dan is het zeker geen goede vaporizer, ondanks wat er andere mensen over zeggen of schrijven!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een defect model.

Ken meerder mensen met een Arizer die dit probleem niet kennen en zelf ook nooit mee gemaakt.

Hier zelf al meerder jaren alle drie.

gallery_20039_11929_1948813.jpg

 

Ander damper testen.

Dan kan er ook meer over gezegd word.

 

Verschil Arizer met de verdamper is de verdamper heeft een veel beter smaak en is wat krachtiger.

Verschil Arizer met de vulcano de vulcano is veel krachtiger.

En uiteraard de prijs :)

 

Als je Engels kan kan je misschien hier een antwoord vinden http://fuckcombustion.com/ (Een vapo forum als er problemen zijn met de Arizer zal het daar zeker staan).

 

Heb dabout al vanaf gisteren en vandaag dus de brains werken niet zo.

 

 

Kuro-neko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze zo goed zijn waarom staan er dan dure Volcanos en De Verdampers in de Coffeshops ipv Arizers?

 

Ik heb nooit van iemand gehoord die van een Volcano zulke last op de volgende dag had en nu zijn er al twee die deze last van een Arizer hebben. Dat is toch erg opvallend. En warom zou je deze last hebben omdat je plantstof je longen in zuigt? Dan zou je het zeker ook op de volgende dag van een jointe van hetzelfde wiet krijgen.

 

omdat de dure volcanos en verdampers beter/sterker zijn he, zijn ook 200 euro duurder dan de arizer.

arizer is een wat goedkoper altenatief en werkt prima.wordt erg veel verkocht,gemaakt in canada en heeft keramische verhitting.

plastic en/of gifdampen daar geloof ik niet in

 

als je een joint rookt krijg je geen stof binnen, je verbrand immers alles.

met verdampen worden je longen open gezet,plantstof wordt diep de longen in gezogen en kan voor irritatie zorgen bij sommige.

ik denk dit he, weet het ook niet zeker.

 

grtn dePaashaas :vape: o nee :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je Engels kan kan je misschien hier een antwoord vinden http://fuckcombustion.com/ (Een vapo forum als er problemen zijn met de Arizer zal het daar zeker staan).

Only a few pages... :nerd ^_^

http://fuckcombustio...r.1457/page-294

Word daar ook niet echt (voorzover ik zie/zag) als iets genoemd wat met het verdampermodel-/type zelf te maken heeft,ik vermoed een sterk psychologisch aspect van het ietwat andere effect als bij verbranding.

Edited by Aad
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eerlijk gezegd ook wat last na vaporizen, niet zozeer kortademigheid maar slijmvorming.

 

Wat ik me eigenlijk afvraag, wat is de meest gezonde vape temperatuur, ik heb al wat gelezen op fora e.d. en weet dat verschillende cannabinoïden op verschillende temperaturen vrijkomen.

 

Ik gebruik m`n vape om s`avonds even voor het slapen ontspannen te worden en zo af en toe opspelende slaapproblemen kwijt te raken.

IK ben ongeveer 7 jaar geleden gestopt met blowen, toen een echte hasjroker, 3 jaar later stopte ik met roken.

Maar af en toe heb ik een drukke kop, en wiet verdampen helpt me wel beter te slapen.

 

Ik heb de vapo gekocht met de achterliggende gedachte dat ik geen gifstoffen wil inhaleren, die door verbranding wel worden geïnhaleerd.

 

Ik heb geëxperimenteerd met vape temps, alles boven de 180C/185C geeft me een beetje de argwaan dat er toch wat verbranding ontstaat en dus ongezonder is, de vape (wolk) wordt ook krachtiger/voller.

 

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan 175C, betere smaakbeleving en minder belasting op m`n (schone) longen.

 

Meningen omtrent m`n bevindingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. probleem met de temp vaststelling is dat ( bij mijn weten) geen 1 sensor zich in de wietkamer bevind.

de werkelijk damp temp wordt dus niet weer gegeven.

2.2 keer per jaar testen Evert en ik de elementenmet een speciale sensorkop, zodat we de temp tussen de wiet kunnen meten.

Hieruit blijkt keer op keer dat boven de 201 graden, er vieze dingen gaan gebeuren.

nieuws uit de usa dat er met verdam,ping boven de 200 graden mogelijk toxise stoffen vrijkomen

3 verdamp gebruikers en zeker patienten roken overdag op 170/180 graden

en 's avonds op richting de 200.

zij vinden de hetere damp duidelijk stoneder(wij ook)

Vandaar dat wij op bbeurzen alleen de verse dampjes tot ons nemen, zodat we 10 uur kunnen blijven staan op ons pootjes.

 

greetz Weetje.

 

typen gaat erg slecht en ik neem dus de vrijheid om alle fouten te laten staan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus dan is mijn "argwaan" niet geheel ongegrond?

 

Ik had zelf namelijk ook een gevoel dat de hoge temperatuur damp toxische stoffen zou bevatten.

 

175C is dan toch een juistere keuze voor mij om te vapen.

 

Dit betekent wel dat sommige heilzame cannabinoïden zich niet zullen bevinden in m`n vape omdat de damptemperatuur daar niet hoog genoeg voor is.

 

Info die ik vond:

 

Delta-9-THC

Temperatuur: 157 °C

Werking: zorgt ervoor dat de gebruiker zich licht in het hoofd gaat voelen, "high".

Medisch: verdovend, ontstekingsremmer, antioxidant, anti-emeticum(tegen overgeven, braakneigingen) en euforiserend

 

CBD (cannabidinol)

Temperatuur: 160-180 °C

Werking: zorgt voor een gevoel van welzijn en maakt het effect van de THC aangenamer.

Medisch: angstreductie, pijnstillend, anti-psychose, ontstekingsremmer, antioxidant en krampstillend(spierkrampen, darmkrampen).

 

CBN (cannabinol)

Temperatuur: 185 °C

Werking: afbraakproduct, veroorzaakt een dronken gevoel en kan lijden tot een high die lijkt op te komen maar nooit echt doorbreekt. CBN is extreem complex en er is hier weinig over terug te vinden.

Medisch: kalmeringsmiddel, slaapmiddel, anitbiotisch

 

CBC (cannabischrome)

Temperatuur: 220 °C (opgepast, in veel vaporizors leidt deze temperatuur tot verbranding omdat de houder voor de kruiden te warm wordt)

Werking: werkt samen met de THC om het gevoel aangenamer te maken. sterke gelijkenissen met CBD

Medisch: ontstekingsremmer, antibiotisch en schimmelwerend.

 

CBG(cannabigerol)

Temperatuur: 220 °C

Werking: CBG is de eerste cannabinoïde die wordt aangemaakt tijdens de groei van de cannabisplant. CBG is niet psychoactief en is vooral slaapverwekkend.Het werkingsmechanisme van de natuurlijke cannabinoïde cannabigerol (CBG) is onbekend.(cfr. Monty)

Medisch: ontstekingsremmer, antibiotisch, schimmelwerend en bloeddrukverlagend.

 

THCV(tetrahydro-cannabivarin)

Temperatuur: 220 °C

Werking: THCV zou invloed hebben op de snelheid waarmee de roes toeslaat. Vooral cannabis uit Afrikaanse en Aziatische landen zouden een hoog THCV gehalte hebben. Een deel van de geur die vrijkomt voor de effectieve verbranding of consumptie van cannabis zou hieraan gelinkt zijn alsook het sterke hoesten bij inname.

Medisch: pijnstiller, euforie opwekkend

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

en vanuit dat perspectief begreep ik opeens de enorme lol ook van abv recepten

already been vaped waarmee je boter oid maakt.

ook is er een deel van de patienten die het in een sticky rookt.

 

ik ben momenteel een verdamperkop aan het maken waar een microscoop in verwerkt kan worden.

dan gaan we filmen waaneer het kristal gaat dampen :dribble:

 

owjahenne ik ben het niet eens met de cbd kookpunt, hehe

die ligt volgens mijn gevoel rond de 200 graden,

want anders zoeden we ook van de eerste damp, stoned worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vet man die verdamperkop experiment, laat ff weten hoe dat afloopt. :)

 

Ik ben nu al geen fan van ABV.....hoe verzinnen ze het. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey krasi....

 

dampen en in slaap komen??? van een paar ' trekjes' word mjn koppie niet bepaald rustiger laat staan zin om te slapen. zeker wanneer er geen handoplegging plaats vind en maximale temperaturen niet worden behaald ( gok dat jij zo dampt ??? ) . vaak zie je dat men er hgher van word/ energieker/ celebraler??? weet niet hoe ik dat spellen mot omg ???? pas na vele dampjes raak ik vermoeid maar eerder door de trip in je kop dan door een body stoned....

 

me beste maat heeft er eentje. ik hoop spoedig ook een samen met een vulcano icm mega zak :dribble:

 

suc6 met je slaapprobleem goos hoop dat dit de oplossing is....

 

bij jouw is het medisch gebruik. let dan op de hoeveelheden!!! ikzelf merk bij mezelf dat ik snel een spiegel opbouw. elk jaar stop ik wel een maand of 3. gewoon dat koppie resetten en een dikke middelvinger om heen. zit zonder probleem zo weer op 3 gram per dag al zijn er dagen bij dat de 5 ook makkelijk worden gehaalt :whistle:

 

lijkt me niets voor jouw slaapprobleem ( van de dis naar de mis ofni )

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja,

hemprenaissance

 

ik volg je wel, vanacht zijn we aanwezig op een party om dampers te demonstreren

en op de terugweg neem ik een cakie

om lekker te slapen, hehehehe

dampen (zonder handoplegging) makes me headhigh,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien hangt het ook van de dosis af dan? Ik gebruik 's avonds 0,3g (of minder) in de vaporizer en slaap daar ook als een blok op. Als ik meer gebruik wil het inderdaad nog wel eens gaan malen in mijn hoofd.

 

Het kookpunt van CBD is 180C, dus dat verdampt echt wel onder die temperatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hempy, jij hebt volgens mij flink ADHD :P probeer eens wat speed, misschien wordt je daar rustig van :lol:

Ik gebruik echt heel weinig, 3 a 4 trekjes, op lage temp iig beneden de 185C en ik wordt echt niet alleen maar high, ook slaap ik stukken beter......ow en dromen jongen, niet normaal :D

 

Wietefras, ik heb m`n vape ingesteld op 180C, zal dus ook soms 185 en soms 175C zijn, bij mij werkt het ook slaap-verbeterend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...