Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

9Xbubblegummer Op Undercurrent Dwc In 150X150 Tent

Recommended Posts

Als ik dat niet al vermeld had, maar dat is inderdaad nog een voordeel van de bubblecloner stekken. Die hoef je niet eerst nog een tijd met de hand water te geven na het overzetten in kleikorrels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus dat kan een nadeel zijn als je met één groot bassin zou werken, dat er geen ruimte meer voor de pompen enz is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompen tussen de wortels lijkt me geen goed idee nee. Die zet je normaal gesproken in de controle bak of ervoor. Niet in de bak(ken) met planten.

 

Heb je nog pompen nodig als je met één groot bassin werkt dan?

 

Of misschien kan je er iets omheen bouwen wat de wortels weg houdt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wilde ipv luchtpompen alleen normale pompen gebruiken..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, ja dat is waar ook. Misschien moet je dat toch eerst even in het klein proberen dan?

 

Als je heel veel water in de bak hebt is het wellicht ook niet zo'n probleem ook. Hoe meer water je erin hebt hoe makkelijker het zal zijn om nog wat rond te kunnen rondpompen in het bassin.

 

In de 80x80 tent staan de planten in een bak met 30l water. Dus iets van 45l water per m2. Dat zit steeds helemaal klem vol. Daar krijg je echt geen water meer door gepompt om nog aan de benodigde DO te komen. In de grote tent heb ik 65l water per m2 en dat zat niet bij alle planten helemaal vol.

 

Als je daar nog een stuk boven gaat zitten dan zul je toch wel wat vrij water overhouden. Als je voor een groot bassin gaat dan zul je sowieso wel meer water per/m2 hebben lijkt me?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had niet anders dan een pomp onderin 'bassin'.

 

Kan prima als je de inlaat vrij kunt houden van wortels, pantykousen of een filtertje (sponsje) in de inlaat doen een boel goeds.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bedenk me nu dat ik de eerste keer ook een aquariumpompje in de bak had. Die was ook niet vastgelopen. Al was dat onder 250W HPS en toen zat de bak ook lang niet vol met wortels.

 

De propellor (impellor?) van de pomp zal de wortels die er toch in proberen te groeien ook wel kortwieken

 

Spons filtertjes hou ik zelf niet zo van. Dat is een broeiplaats voor rotzooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat lijkt je een goede hoeveelheid water per vierkante meter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die 45l/m2 was dus wat krap. Al ging dat ook gewoon, maar doorstroming/doorluchting wordt dan wel een stuk lastiger als het zo vol met wortels zit.

 

65l/m2 was bij mij zeker genoeg. Dat was dan met 1000 umol/m2 en zonder CO2.

 

De handleiding van dat systeem wat ik had nagemaakt houdt het overigens op 6 gallon per plant, maar die zetten er dan nog minder neer per m2 denk ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is toch niet off-topic?

 

Sowieso goed om bij alle aspecten van de kweek of het systeem even na te denken :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naja gaat niet echt meer over jouw situatie maar meer mijn fantasie opstelling haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het leuk om mee te denken hoor. Blijf zelf toch ook altijd denken hoe het beter of anders kan :)

 

Ben zelf aan het bedenken hoe ik deze setup in een verticale kweek kan omzetten. Denk erover om gewoon de middelste plek leeg te laten en daar dan de lamp in hangen.

 

Probleem is alleen dat ik wel de planten vertikaal moet scroggen.ze moeten dus wel bereikbaar blijven.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had nog wat stekken staan van een Bubblegummer moeder. testje om steenwol een keer te proberen en vergelijken met de bubblecloner. Die stekken heb ik laats ook maar even opgeruimd. Ga ze toch niet afbloeien en ik ben er wel uit. Blijf gewoon bij de bubblecloner en ga niet verder proberen met steenwol.

 

Die ene stek uit de bubblecloner was een flinke plant geworden, maar de steenwol stekken begonnen ook wel aan te slaan:

gallery_37858_17221_74531.jpg

 

gallery_37858_17221_119770.jpg

 

Voordat ik daar weer klachten over krijg, maar die verkleuring van de wortels komt als ze in het voedingswater hangen. Dat water is wat bruin van kleur. Als de wortels daar een paar dagen in zitten dan worden ze wat thee kleurig. De wortels zijn wel gewoon gezond.

 

De steenwol stekken op de linker foto hadden eigenlijk pas net de wortels in het water, dus die zijn wel nog wit.

 

Morgen moet ik toch echt maar weer eens wat foto's maken van de Bubblegummer monster crop stekken in de bloeitent. Wil echter wel een keer foto's met de HPS uit. Ik mis alleen steeds net het moment dat de lamp uitgaat. Morgen dan maar weer proberen :whistle:

 

De oogst is ook wel droog inmiddels. Moet het nog even wat bijknippen en in bakken doen. Weckpotten gaat hem niet worden, maar ik zat te denken aan diepvriesbakjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertikaal is echt simpel en hoezo scroggen?

jammer dat Overgrow er niet meer is BlazeOneUp was vertikal king

 

1 of 2 cooltubes vertikaal hangen, bulben zoeken die je ook vertikaal in kan zetten (niet elke bulb kan ertegen), stuk groen gaas op cm of 45-50 vd cooltube rondom en lekker alles om de lamp(en) heen zetten, groeit vanzelf helemaal dicht en dat gaas houdt ze op de juiste afstand vd lamp

 

KTM had er ook meen ik een keer een topic van op WF vertikaal kweken

 

Met DWC bakken wat lastiger, losse emmers kunnen dan meer van pas komen maar das kut verversen.

 

ohja:

ideaal werken is met een buffer van minimaal 65ltr aan water, ph en ec stuk stabieler maar ook temp en DO waarden en er komt ruimte voor een pomp anders dan een luchtpomp (die ik desondanks toch wel inzet want je weet maar nooit he met die pompen ook al hebbie een DAB hij kan zomaar de geest geven) en die luchtpomp hoor je altijd nog waar je die andere alleen maar ziet wat ie doet als je onder deksel kijkt (of je moet recirculeren maar da's ander verhaal).

 

@wietefras

zet de witbalans vd camera eens op gloeilamp en gebruik bloemetje insteling, zul je versteld staan van wat met licht aan aan foto's nemen nog mogelijk is, zelf met een smartphone nog.

 

wortels (oudere) verkleuren altijd onder invloed vd B component, beetje rood vlokt en blijft hangen oid

als je bijv. enzymen in zou zetten zijn ze wat meer oranje (je kan ze ook eten als je wilt die wortels net zoals takkies kauwen :yummy: )

wel ff goed afwassen, smaakt fris scherp goed te doen (ze denken nu echt wel die gast is maf :withstupid: wortels vretuh :jump: )

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scroggen dacht ik om de planten in een cilinder vorm rond de lamp te dwingen. Anders groeien ze weer naar de lamp toe.

 

Bijna alle foto's in deze thread zijn genomen met de belichting van de tent aan. Dus tijdens de bloei met HPS. Met een echte camera zie je inderdaad het verschil haast niet. Ik corrigeer op de kelvin temperatuur en gebruik soms een kleurcorrectie kaart (X-Rite ColorChecker Passport) om de kleuren echt goed te krijgen.

 

Dan nog blijft de kleur van het blad onder HPS toch net anders dan als je een foto van de plant neemt in zonlicht of een goeie flitser. Wellicht ook door de manier waarop het blad reageert op de belichting. Dus af en toe wil ik ook wel eens een foto hebben met de HPS uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik sinds deze kweek. :), zo'n groene werk lamp.

De plant heeft er geen last van,

kunnen de gleur niet goed zien ofzo, vinden het gewoon niet bedreigend), anyway,

 

Prachtig om mee te werken dus, al stoor ik mijn meisjes zelden in hun nacht.

Maar inplaats van HPS,

Geeft het ook een groene waas op de foto.

Waardoor het lijkt alsof ze slecht zijn gephotoped.

 

En in het pikke donker, kan ik maar heel slecht foto's maken.

Straks in de bloei, gaat dat weer veel beter.

Maak je meer close ups

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb eigenlijk nooit nodig om er in het donker bij te zijn. Hooguit om water te verwisselen, maar dat kan ik op de tast ook wel vinden.

 

Het is inderdaad wel lastig foto's maken in het donker. Mijn ene flitser geeft zo'n rood lijnenpatroon waar de camera op kan scherp stellen. Ik heb ook van die grote softbox flitsers op statievenj. Die hebben een lampje aan boord waarmee ze de boel wat verlichten. Dat werkt wel heel handig.

 

Anyway, gelukkig hebben we de foto's nog ...

 

De dames staan 8 weken op 12/12 en 7 weken in bloei. Nog steeds onder 440W in de 80x80 tent. De EC ben ik wat aan het afbouwen.

 

gallery_37858_17221_150509.jpg

 

gallery_37858_17221_31780.jpg

 

gallery_37858_17221_67819.jpg

 

gallery_37858_17221_66640.jpg

 

gallery_37858_17221_13547.jpg

 

gallery_37858_17221_154835.jpg

 

gallery_37858_17221_61502.jpg

 

Weer een allegaartje aan pheno's dus. Echt bizar dat ik niet gewoon even de moeite kan nemen om die stekken te markeren van welke moeder ze kwamen :whistle:

 

Zat helaas ook alweer een top met rot tussen. Die dikkere toppen op de laatste twee foto's zijn daar altijd wel wat gevoelig voor. Had de afzuiger de afgelopen 's nachts ook wat te laag staan. De LV zat daardoor een paar keer richting 65% a 70%.

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt. Had eigenlijk tot nu toe het idee dat het wat minder ging, maar ze zijn inmiddels goed op weg. Die pheno van de planten links heeft ook een paar weken langer nodig, dus het zal wel kloppen allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren alvast even een stukje van de geoogste top geprobeerd. Ik droog het dan eerst even kort met een paar haaltjes op "lage" temperatuur in de vaporizer. Dan kan het gewoon in de grinder en gaan. Echt super lekker wietje. Voor het eerst dat het ook echt naar Bubblegum smaakte eigenlijk. Mijn vriendin vond het meer een suikerspin smaak, maar dat is toch net zoiets.

 

Was net ook nog even bij de Melon Gum "moeder in de urn". Dat wordt al een gezellig kropje :)

gallery_37858_17221_180823.jpg

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een verbruik van 1 gram op 1000l is dat inderdaad wel heel goedkoop en een stuk minder gedoe dan thee brouwen :) Zal het bestellen en kijken of het werkt.

 

Bedankt voor de tip!

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen dank. Is voor mij ook heel handig om te weten. Zit niet echt te wachten op flink wat liters thee te brouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het voor de volgende ronde gaan proberen. Heb daarvoor 6 chocolopes in Eazy Pluggen gestoken:

gallery_37858_16333_87306.jpg

 

Hoop maar dat ik ze niet verzopen heb, maar de beschrijving gaf aan dat het normaal is dat ze zwaar en nat aanvoelen :o

 

Had ook nog een stek over van de Melon Gum moeder en die heb ik in een van de moestuin potjes direct in de aarde gestoken:

gallery_37858_16333_192350.jpg

 

Hopelijk dit weekend eindelijk even tijd om de Melon Gum oogst droog te wegen :)

Edited by Wietefras
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...