Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wietefras

9Xbubblegummer Op Undercurrent Dwc In 150X150 Tent

Recommended Posts

Ik heb er nu ook zo'n plantje staan (20 dagen groei).

Die doet het veel te goed ten opzichte van de anderen..

Ben daar altijd heel huiverig voor....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze plant ging in de groei nog niet sneller dan de rest. Was wel al meteen een stuk geler (ondervoed) dan de rest. In de bloei schoot ze pas zo door.

 

Ik had met regulier zaad inderdaad wel dat de snelst groeiende planten meestal mannetjes waren. Zou best kunnen dat dat wel wat mannelijks in de plant aangeeft.

 

Heb gelukkig niet zoveel ervaring met herma's. Alleen met 1 regulier soortje waren 10 zaadjes allemaal mannetjes of herma.

 

Wat bij deze plant wel nog opviel was dat ze onderaan weer vol met kleine topjes zat. Ik heb dat nog nooit zo extreem gezien. Wel een stuk of 30 van die kleine pruikjes.

 

Die had ik er nog even afgehaald. Misschien was ze ook wel kwaad dat ik haar vrouwelijkheid er afgehaald had ;)

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zie je maar weer..

 

Een kweekje is echt geen hogere wiskunde,

maar een beetje ervaring kan echt geen kwaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, als je kweekt uit zaad valt er altijd wel een plant uit of tegen. Ik heb het bovenste stukje van toppen geoogst. Dat was iets van 250g nat. Het stuk eronder zaten (nog) geen bananen in dus dat heb ik laten zitten. Nou past die plant qua hoogte ook een stuk beter bij de rest :)

 

Het ruikt wel heel lekker trouwens. Ben benieuwd hoe het smaakt. Het effect van die gediefde plukjes was in ieder geval ook al heel lekker. Zo'n "warme deken" gevoel.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn nog niet echt rijpe toppen natuurlijk (6 weken bloei en 8 weken 12/12), maar ze liggen wel lekker te drogen:

gallery_37858_17221_48733.jpg

 

Was wel een beetje lui met knippen. Eerst maar even zien of het niet vol met zaad zit ...

Edited by Wietefras
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik had een paar dagen terug die plant nog gedieft.

 

Lijkt me erg stug. Ik snoei in mijn planten als een dronken houthakker en het is me van de denk ik ruim 20 oogsten die ik tot nu toe gedraaid heb nog nooit overkomen... Bij de Cherry og heb ik nog net niet de heggeschaar horizontaal erover gehaald. Ik ben er zelf heilig van overtuigd dat het te wijten valt aan zwakke genetica. Ik kan er geen andere verklaring meer voor vinden waarom ik zoveel mensen herma`s zie en hoor krijgen terwijl ik er zelf nog nooit 1 heb gehad. Ik ga niet wonderbaarlijk netjes te werk en kweek absoluut niet stressvrij. Misschien dat het een beetje laat is om te dieven zo aan het einde, maar dan nog... Ook aan het einde van de bloei heb ik best wel eens fouten gemaakt...

 

In die zin krijg je dan toch weer een beetje positieve input van me. Ik denk niet dat je het jezelf kan aanrekenen. Als planten al herma worden van een beetje extreem dieven had ik nooit een rookbare oogst moeten krijgen met dat gehak en gescrog. Bovendien beschrijf je dat de plant vanaf het begin af aan al meer strekte. Dat zijn mannelijke groeisymptomen. Mannelijke planten worden langer en minder bossig. Waarschijnlijk was ze al herma vanaf de geboorte.

 

Ach, als je kweekt uit zaad valt er altijd wel een plant uit of tegen.

 

Alleen niet altijd negatief. Ik heb ooit een fenotype gehad die ook wat afweek. Die maakte heel wat meer thc aan dan de rest. Smaakte gewoon naar brandstof en sloeg je in 1x k.o. Was veel sterker dan de andere 3. Kweken is gewoon net vissen. Soms zit je hele dagen langs de waterkant met je perfecte uitrusting en zwemt er niks. Geluk is altijd een beperkende factor geweest bij alles helaas.

 

1 neer, 8 over. Lijkt me geen drama gelukkig xD Hopelijk gaan de andere 8 ongestoord verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik reken het mezelf ook niet aan. Bedoel meer dat dat dieven wellicht de laatste druppel was, omdat een paar dagen later de toppen ineens op trossen bananen leken. Of misschien heb ik gewoon eerder niet goed opgelet en zaten die bananen er al veel langer.

 

De eerste keer dat ik een herma had uit regulier zaad had dacht ik wel dat het mijn schuld was. Regulier zaad zou geen herma moeten geven zei iedereen. Toen ik uit die batch van 10 zaadjes keer op keer herma's kreeg (ik zaaide er 2 a 3 per keer) en van de andere planten nooit, was wel duidelijk dat er inderdaad soms gewoon niets aan te doen is.

 

Ik vind het onderscheid uit zaadplanten ook wel leuk, maar het idee met stekken is dat je nou juist die ene mooie pheno neemt en daar de tent me vol zet. Al vind ik dat eerlijk gezegd ook wel een beetje zaai, maar ik wordt wel een beetje moe van die verschillen in hoogte, voedingsbehoefte en afbloeitijd.

 

In de groei was het verschil nog niet zo heel duidelijk. Alleen wat ander blad en de plant linksvoor was wat bleker. Al zie je dat niet zo goed in deze HPS foto van vlak voordat de echte bloei erin zat:

gallery_37858_17221_159228.jpg

 

Anyway, inmiddels ziet het er zo uit:

gallery_37858_17221_218408.jpg

 

De plant linksvoor is dus wat er over is van de shemale. Heb de foto maar even geflitst zodat zichtbaar is dat er nog best wat toppen over zijn op de plant.

 

Plus dan nog wat foto's van andere toppen om de pijn wat te verzachten :)

 

Dit is de hoge plant in het midden helemaal achteraan:

gallery_37858_17221_54168.jpg

 

De plant rechts op de middelste rij:

gallery_37858_17221_8448.jpg

 

en de plant rechtsvoor:

gallery_37858_17221_179801.jpg

 

Deze toppen zijn van drie planten en ze hebben ieder dus ook zichtbaar andere toppen.

 

Gisteren alvast een stukje van de geoogste plant in de vaporzier gestopt. Was nog wel erg vochtig uiteraard, maar het geeft wel een lekker effect. Afgezien van de bananen wel een lekker wietje :)

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen hoor. :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Beaker,

 

Zag vandaag in de tent bij de Melon Gum dat de plant rechtsvoor onder het bladerdek allemaal witte toppen heeft:

gallery_37858_17221_98107.jpg

 

Maakte vandaag 2 foto's van de 80x80 tent met de monstercrop Bubblegummer stekken met wormencompostthee en dacht dat het wel een leuk 3D effect gaf als die geanimeerd werden:

gallery_37858_17221_162768.gif

 

Ze staan nu 3 weken op 12/12.

 

Het rare hier is dat, sinds ze een nieuwe bak water gekregen hebben, de pH niet van de 7 af te krijgen is. Eerst geprobeerd wat extra aangezuurd water erbij te doen en dat hielp niets. Toen al het water eruit gehaald en apart in een bak even aangezuurd naar 5.8. Dat bleeft best constant. Water weer terug bij de planten en een paar uur later staat het weer op een pH van 7.

 

Ik heb het verder maar opgegeven. Zal wel een gevolg van die wormencompostthee zijn.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt het nou aan mijn PC, of heb je een gifje geupload..

Je laatste foto beweegt..

 

Nee, heb niet aan de snoep pot gezeten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, ha, ja ik vond dat het een beetje 3D leek als het zo wiebelt. Niet dan? :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het rare hier is dat, sinds ze een nieuwe bak water gekregen hebben, de pH niet van de 7 af te krijgen is. Eerst geprobeerd wat extra aangezuurd water erbij te doen en dat hielp niets.

 

Toen al het water eruit gehaald en apart in een bak even aangezuurd naar 5.8. Dat bleeft best constant.

 

Hier ging toch al belletje rinkelen?

 

Water weer terug bij de planten en een paar uur later staat het weer op een pH van 7.

 

Ik heb het verder maar opgegeven. Zal wel een gevolg van die wormencompostthee zijn.

 

+1

je wanden zitten vol plakkies, water uit de bak no problemo om redelijk stabiel te houden, in de bak ligt de bio shite op de loer

 

weinig aan te doen verder in een live setup en als planten er niet onder lijden (houd de EC in de gaten bij snel oplopen is het foute boel) houdt die invloed vanzelf wel een keer op en zakt de ph gradueel naar rond de 6 als je aftopt met 5.8 en voldoende EC.

 

Volgende ronde zo schoon mogelijk, hebbie ook niet zoveel meter geneuzel :jump:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu nog een gesynchroniseerd wietforumbrilletje er bij en we kunnen 3D er bij zijn :) :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, ik heb een notebook waar een 3D brilletje bij zat. Werkt op zich best grappig. Maar goed, toch maar weer gewoon 2D foto's :)

 

De Melon Gum dames staan nu 9 weken op 12/12 (65 dagen) en 7,5 week in bloei (52 dagen). Zal maar eens de trichomen gaan checken, want zal toch binnenkort wel tijd zijn om te gaan spoelen. De pistils worden al oranje en de herfstkleuren komen er ook wel in. Al zijn er ook nog wel wat planten bij die duidelijk nog wel wat weken extra nodig hebben.

 

gallery_37858_17221_25595.jpg

 

om het hoekje staat de herma plant (waar dus de hoofdtoppen al uit geknipt zijn):

gallery_37858_17221_164316.jpg

 

 

De Monstercrop Bubblegummer stekken met de wormencompostthee gaan ook nog lekker hun gangetje. Die staan nu exact 4 weken op 12/12 en 3 weken in echte bloei. Die zijn dus wel vrij rap in de bloei gegaan en ik heb ook het idee dat ze voor 4 weken 12/12 ook wel wat verder zijn dan de vorige rondes.

gallery_37858_17221_145809.jpg

 

Heb er gisteren weer wat thee bij gedaan (250ml op 30l water) en de pH zat meteen weer boven de 7. De planten lijken er geen last van te hebben, dus ik laat het maar zo. Ze krijgen voeding uit een reservoir met een pH van 5.8 en een EC van 1.3.

 

De andere bak staat nog steeds. Al staat die al weken niet meer onder de lamp en ik heb ze ook geen water meer gegeven. Ze gaan stug door. Had ze dit weekend willen opruimen, maar is er nog niet van gekomen.

 

Een week geleden had ik hier wel nog stekken van genomen om weer eens te proberen. heb het opkweekhokje toch pas weer nodig als de Bubblegummers in de kleine tent klaar zijn. Tegen die tijd moet ik wel bedacht hebben welke soort ik wil gaan proberen :)

gallery_37858_17221_146185.jpg

 

Ook een paar stekken in steenwol blokken gezet om te kunnen vergelijken. Die stekken zijn een paar dagen later genomen en die staan normaal gesproken ook onder een kap (even eraf voor de foto).

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flinke stekken.

 

 

Zie wel wat paarse stelen bij je wormenbak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, de moeders waren flink groot geworden, dus ik dacht ik knip de stekken ook maar wat langer. Je ziet ook her en der plekjes dat ze tegen de TL waren aangegroeid. Het zijn wel erg harde stelen, dus ik ben benieuwd of dat nog een beetje wil wortelen.

 

Paarse stelen hebben ze wel, maar die hadden ze een paar weken terug ook al en inmiddels staan ze ook weer twee weken op bloeivoeding (NPK 4-8-7). Eerlijk gezegd heb ik die paars stelen ook altijd.

 

Wat me trouwens ook nog opviel bij het nemen van de stekken is dat de verschillende pheno's heel anders ruiken. Ik merk althans twee heel verschillende geuren en diezelfde geuren komen ook terug in de kleine tent waar dezelfde pheno's staan te bloeien. In de bloei zie je het verschil ook beter. Dus met dat beeld erbij zijn de peho's van de stekken ook wel te plaatsen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd hoe die grote stekken wortelen. Paars heb ik ook wel vaak hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Giff afbeelding is mooi. Het geeft zonder 3D bril ook een diepte gevoel, nooit eerder gezien. Wat mij betreft hou je ze erin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boefje030, Helaas wortelen ze voor geen meter. Het gaat me niet zozeer om het paarse, maar ze zijn zo hard (houterig).

 

Denk niet dat de grootte het probleem is. De stekken uit de eerste post waren net zo groot of zelfs groter en die wortelden zonder problemen. Heb ook wel een hele afgebroken tak in een koffiebekertje met perliet gezet en die heb ik zelfs afgebloeid (kleine zaadrun).

 

@Peeled, Was een beetje lui vandaag, dus gewoon saaie 2D foto's. :)

 

Weer een weekje verder dus tijd voor een update.

 

De Melon Gum dames staan inmiddels 10 weken (71 dagen) op 12/12 en staan 8 weken (58 dagen) echt in bloei:

gallery_37858_17221_185814.jpg

 

De "herfst" lijkt me wel iets te vroeg gekomen. De tekorten zijn al vrij extreem en ik denk dat ze eigenlijk nog wel even langer zouden moeten staan.

 

Het webit netje van Secret Jardin wat ik erin heb voor ondersteuning werkt vrij beroerd. Het zit niet goed strak langs de kanten en de toppen vallen alsnog alle kanten op. Een paar hangen zelfs op de kop. Daar moet ik echt wat beters voor verzinnen. Al komt het in dit geval ook wel door de hoogte verschillen tussen de planten.

 

Wat voorbeelden van toppen:

gallery_37858_17221_57128.jpg

 

gallery_37858_17221_42631.jpg

 

en wat macro's van twee (andere) toppen om de trichomen te checken. Merendeel "clear" trichomen nog:

gallery_37858_17221_45142.jpg

 

gallery_37858_17221_203998.jpg

 

 

De Bubblegummers staan nu 5 weken (34 dagen) op 12/12 en 4 weken (27 dagen) echt in bloei:

gallery_37858_17221_136506.jpg

 

 

De toppen beginnen al lekker op te komen.

gallery_37858_17221_24575.jpg

 

gallery_37858_17221_68503.jpg

 

Wel grappig dat deze "Afghaan" pheno er ook weer tussen zit:

gallery_37858_17221_173868.jpg

 

Helaas waarschijnlijk toch niet helemaal de pheno die ik het liefst had gehad. Eigen schuld, had ik die stekken maar beter moeten merken. Heb om het probleem van "welke stek hoorde nou bij welke moeder" in de toekomst te voorkomen wat zwemnoedels in andere kleuren gekocht.

 

Ik hou wel het probleem dat het zo gortdroog is in de kweekruimte. De LV is 30% a 40% en zelfs met de lamp er 55cm vanaf en een temperatuur van 26 a 27 graden in het hok begint ook deze kweek het blad bovenin weer uit te drogen.

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie pics weer Wietefras, je dames zien er ook erg lekker uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie toppen.

Kwa stekken was ik al bang voor dat ze slecht wortelen. En ik bedoelde met paars je planten en niet de stekken.

Met rfx heb ik dat meer dan aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt :)

 

@Boefje030, Ja die moederplant was al niet best, dus zit inderdaad wel wat in dat de stekken dan ook niet willen. Maar goed, ze zijn wel 2 weken groen gebleven. Dat was eigenlijk het belangrijkste wat ik wilde proberen. Geen stamrot ofzo gekregen. Heb toch geen plek om ze af te bloeien. Als ik dat al zou durven met die rare steeltjes.

 

Ik had ook nog een paar stekken van een goeie Melon Gum plant genomen (na 5 weken op 12/12) en die waren wel geworteld. Plus nog wat van de Bubblegummer die mijn favoriet was (stek genomen vlak voor de oogst). Dat zijn weer van die "monstercrop" gedrochtjes waar enkel vingerig blad aan komt :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...