Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Ozzoes

Schimmel Rond Plantgat In Kas.

Recommended Posts

Heey,

 

Aller eerst bedankt dat je de moeite neemt om even te kijken.

 

Ik heb op het moment een aantal planten in een kas staan en een deel hiervan heeft witte kringen rond de growmix waar ze in geplant staan, zie fotos.

2014_06_27_07_19_42.jpg

 

2014_06_27_07_19_53.jpg

 

Deze witte randen zijn er al een tijdje, maar ik heb eigenlijk gedacht dat het een afzetting was van de Co2 tabs van nomercy, vandaag toch eens nader bekeken en het is geen afzetting maar eerder pluisjes.

 

De planten krijgen Groei en Bloei voeding van canna (er staan ook bloeiende auto's tussen) met dus de Co2 tabs van NoMercy. Verder krijgen de bloeiende planten Canna boost. Voor water gebruik ik regenwater uit de ton, zolang deze vers is.

Een aantal planten heeft deze kringen en een aantal niet. Allen staan ze in de zelfde grond. En het is niet zo dat de bloeiende planten het alleen hebben.

 

Ik hoop oprecht dat iemand mij kan helpen! Het kan net zo goed geen kwaad kunnen maar wil er niet me hele oogst door zien verpest worden. Momenteel bevinden de kringen zich nog ruime afstand naar de stam, dus direct gevaar is er niet lijkt mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In gewone aarde verkeren verschillende soorten schimmels en bacteriën in evenwicht.

Potgrond (doorvroren witveen) is vrijwel steriel.

Dus op de grens van de potgrond en de gewone aarde kunnen zich schimmels vestigen op de steriele potgrond, omdat er geen evenwicht is met andere bacteriën.

Over het algemeen herstelt het verstoorde evenwicht zichzelf na enige tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xtreme ontzettend bedankt voor je duidelijke antwoord, nu kan ik weer rustig slapen. Had de zelfde vraag in mijn kweek verslag gesteld en daar kreeg ik tevens het advies de zooi even door te roeren, wat ik zelf ook wel logish vind klinken. Dit moet geen probleem gaan worden toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...