Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Vlaanders

Invloed Van De Zon Op De Groei

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik vroeg mij af...

Als een plantje 3 weken voorgroeid op een plaats waar de zon van 's morgens tot 14:00 schijnt maar dan achter de bomen verdwijnt,

heeft dat effect op de groei?

 

Naar mijn weten heeft het aantal zon-uren enkel effect in de bloei, en zolang het een plaats is waar héél veel licht schijnt zal dat de groei niet echt verstoren?

 

Kan iemand mij hier een duidelijk antwoord op formuleren?

 

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten die de hele dag in de zon staan zullen groter groeien dan planten die een deel van de tijd in de schaduw staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik vroeg mij af...

Als een plantje 3 weken voorgroeid op een plaats waar de zon van 's morgens tot 14:00 schijnt maar dan achter de bomen verdwijnt,

heeft dat effect op de groei?

 

Naar mijn weten heeft het aantal zon-uren enkel effect in de bloei, en zolang het een plaats is waar héél veel licht schijnt zal dat de groei niet echt verstoren?

 

Kan iemand mij hier een duidelijk antwoord op formuleren?

 

 

Alvast bedankt!

Wtf dit moet je na 1800 posts nog vragen?

 

Zet jij je binnenplanten in de groei ook de halve dag in de schaduw?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johnny.

 

 

Hier.

 

:j

 

Kom op zeg, er is een grens....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de binnenkweek worden ook lampen gebruikt met lichtere spectrums. Die meer wit licht geven en minder warm licht (zoals de zon dat doet).

Vind dit helemaal geen domme vraag, iedereen weet dat het aantal zon-uren vooral belangerijk zijn in de bloei.

 

Ik stel die vraag omdat mijn voorgroei spot dit jaar niet de héle dag in het direct zonlicht staat maar wel op een plaats waar zeer veel lichtinval is.

 

Dan word mijn volgende vraag, opteren jullie dan eerder voor 1.5 tot 2 weken voorgroei in de plaats van 3 zodat ze zo snel mogelijk naar de effectieve open spot kunnen?

 

Trouwens je zegt,

Planten die de hele dag in de zon staan zullen groter groeien dan planten die een deel van de tijd in de schaduw staan.

 

maar dat is ook niet helemaal waar, planten in de groei in de volle zon zullen compacter groeien met de internodes dicht op elkaar. Niet?

 

@ Jhonny

Vind je dit een domme vraag hou je er dan buiten man... Zo help je niemand vooruit wat doe je heir dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant die de hele dag in de volle zon staat zal groeien zoals het moet.

Een plant die een groot gedeelte van de dag in de schaduw staat komt licht te kort, en zal daardoor gaan strekken(internodes verder uit elkaar) en achter blijven in de bloei ten opzichte van een plant die de hele dag in de volle zon staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus dest te snelller je ze daar plaatst des te minder gestrekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...