Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stijnijssel

Kan Iemand Even Naar Mijn Plant Kijken? Bladeren Hangen Helemaal Slap.

Recommended Posts

Beste forumleden,

Ik heb nu al 6 weken planten in mijn tuin staan. 2 ak 47 autos en 1 wat waarschijnlijk een jack herer auto is.

Deze jack herer heeft er vorige week nog zo bij gestaan:

gallery_29497_17015_2722942.jpg

De plant heeft haartjes in de oksels maar nog niet in de toppen.

3 dagen terug ben ik bloeivoeding gaan geven aan de planten, dit omdat mijn andere ak47 planten al toppen aan het maken zijn. Ik heb 15 ml bloeivoeding in 5 liter water gedaan, en bij de planten gedaan. Dit is meer dan ik normaal doe, De manier van water geven was een beetje gehaast. ik heb het water wat snel in de potten gegoten waardoor een even een laagje water in de pot kwam te staan .

De dag erna stonden de twee ak47 er wat slapper bij en de jack herer stond er zo bij:

gallery_29497_17015_3908554.jpg

gallery_29497_17015_4087180.jpg

gallery_29497_17015_3058210.jpg

Slap hangende bladeren komen volgens mij altijd voort uit of te weinig of te veel water, of teveel voeding.

Ik heb de plant 1.5 dagen niet water gegeven, om te kijken of de bladeren weer omhoog gingen staan. Dit gebeurde niet. toen heb ik gewoon een beetje water zonder voeding gegeven, en nu hangen de bladeren nog steeds zoals de foto's hierboven!

komt het nog goed met deze plant? wat zou de oorzaak nog meer kunnen zijn? plant is nooit overgepot, heb alleen 1 keer de rand van de pot een beetje naar binnen geduwd uit nieuwschierigheid om te zien of de wortels al tegen de rand aan zaten.

 

ik hoop op snel antwoord!

gr stin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste forumleden,

Ik heb nu al 6 weken planten in mijn tuin staan. 2 ak 47 autos en 1 wat waarschijnlijk een jack herer auto is.

Deze jack herer heeft er vorige week nog zo bij gestaan:

gallery_29497_17015_2722942.jpg

De plant heeft haartjes in de oksels maar nog niet in de toppen.

3 dagen terug ben ik bloeivoeding gaan geven aan de planten, dit omdat mijn andere ak47 planten al toppen aan het maken zijn. Ik heb 15 ml bloeivoeding in 5 liter water gedaan, en bij de planten gedaan. Dit is meer dan ik normaal doe, De manier van water geven was een beetje gehaast. ik heb het water wat snel in de potten gegoten waardoor een even een laagje water in de pot kwam te staan .

De dag erna stonden de twee ak47 er wat slapper bij en de jack herer stond er zo bij:

gallery_29497_17015_3908554.jpg

gallery_29497_17015_4087180.jpg

gallery_29497_17015_3058210.jpg

Slap hangende bladeren komen volgens mij altijd voort uit of te weinig of te veel water, of teveel voeding.

Ik heb de plant 1.5 dagen niet water gegeven, om te kijken of de bladeren weer omhoog gingen staan. Dit gebeurde niet. toen heb ik gewoon een beetje water zonder voeding gegeven, en nu hangen de bladeren nog steeds zoals de foto's hierboven!

komt het nog goed met deze plant? wat zou de oorzaak nog meer kunnen zijn? plant is nooit overgepot, heb alleen 1 keer de rand van de pot een beetje naar binnen geduwd uit nieuwschierigheid om te zien of de wortels al tegen de rand aan zaten.

 

ik hoop op snel antwoord!

gr stin

Beste forumleden,

Ik heb nu al 6 weken planten in mijn tuin staan. 2 ak 47 autos en 1 wat waarschijnlijk een jack herer auto is.

Deze jack herer heeft er vorige week nog zo bij gestaan:

gallery_29497_17015_2722942.jpg

De plant heeft haartjes in de oksels maar nog niet in de toppen.

3 dagen terug ben ik bloeivoeding gaan geven aan de planten, dit omdat mijn andere ak47 planten al toppen aan het maken zijn. Ik heb 15 ml bloeivoeding in 5 liter water gedaan, en bij de planten gedaan. Dit is meer dan ik normaal doe, De manier van water geven was een beetje gehaast. ik heb het water wat snel in de potten gegoten waardoor een even een laagje water in de pot kwam te staan .

De dag erna stonden de twee ak47 er wat slapper bij en de jack herer stond er zo bij:

gallery_29497_17015_3908554.jpg

gallery_29497_17015_4087180.jpg

gallery_29497_17015_3058210.jpg

Slap hangende bladeren komen volgens mij altijd voort uit of te weinig of te veel water, of teveel voeding.

Ik heb de plant 1.5 dagen niet water gegeven, om te kijken of de bladeren weer omhoog gingen staan. Dit gebeurde niet. toen heb ik gewoon een beetje water zonder voeding gegeven, en nu hangen de bladeren nog steeds zoals de foto's hierboven!

komt het nog goed met deze plant? wat zou de oorzaak nog meer kunnen zijn? plant is nooit overgepot, heb alleen 1 keer de rand van de pot een beetje naar binnen geduwd uit nieuwschierigheid om te zien of de wortels al tegen de rand aan zaten.

 

ik hoop op snel antwoord!

gr stin

Beste forumleden,

Ik heb nu al 6 weken planten in mijn tuin staan. 2 ak 47 autos en 1 wat waarschijnlijk een jack herer auto is.

Deze jack herer heeft er vorige week nog zo bij gestaan:

gallery_29497_17015_2722942.jpg

De plant heeft haartjes in de oksels maar nog niet in de toppen.

3 dagen terug ben ik bloeivoeding gaan geven aan de planten, dit omdat mijn andere ak47 planten al toppen aan het maken zijn. Ik heb 15 ml bloeivoeding in 5 liter water gedaan, en bij de planten gedaan. Dit is meer dan ik normaal doe, De manier van water geven was een beetje gehaast. ik heb het water wat snel in de potten gegoten waardoor een even een laagje water in de pot kwam te staan .

De dag erna stonden de twee ak47 er wat slapper bij en de jack herer stond er zo bij:

gallery_29497_17015_3908554.jpg

gallery_29497_17015_4087180.jpg

gallery_29497_17015_3058210.jpg

Slap hangende bladeren komen volgens mij altijd voort uit of te weinig of te veel water, of teveel voeding.

Ik heb de plant 1.5 dagen niet water gegeven, om te kijken of de bladeren weer omhoog gingen staan. Dit gebeurde niet. toen heb ik gewoon een beetje water zonder voeding gegeven, en nu hangen de bladeren nog steeds zoals de foto's hierboven!

komt het nog goed met deze plant? wat zou de oorzaak nog meer kunnen zijn? plant is nooit overgepot, heb alleen 1 keer de rand van de pot een beetje naar binnen geduwd uit nieuwschierigheid om te zien of de wortels al tegen de rand aan zaten.

 

ik hoop op snel antwoord!

gr stin

 

 

 

Ik zou haar lekker in het zonnetje zetten en je pot goed oplaten drogen dan komt het allemaal goed .

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je aarde te warm is geworden.

Als je aarde erg vochtig is als je net water heb gegeven en de zon staat de hele dag op die zwarte pot dan koken je wortels.

 

Even je pot afschermen met iets dan moet ze wel weer bij trekken.

 

@smokey

 

Was die quote cq dubbele quote nu echt nodig.

Edited by achterlijkeharry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het antwoord: "lekker in het zonnetje zetten en pot laten opdrogen" was ook niet nodig, want ze staan al in de zon en de grond is zeker niet te nat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

overpotten naar een grotere pot zal ook helpen.ik vindt de pot aan de kleine kant

temperatuur in de pot zal dan stabieler zijn. ook de waterhuishouding zal dan beter zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zijn het containers van meer dan 15 liter: zo klein lijken ze niet, maar foto's kunnen vertekenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stap 1 til je pot op

stap 2 voeg water toe met tussen periodes van 10 min tot er water onderuit loopt

stap 3 weeg je pot nogmaals

Nu weet je hoeveel je pot weegt als die is verzadigd ,maximum gewicht en dan kan je de volgende keer mooi voelen of je pot droog staat en water nodig heeft of nog een dagje in de zon kan staan maar een zwarte pot in de zon van 30 graden zal het meeste wel verdampen in een dag

 

Ik verwacht dus ook dat dat plantje wat te droogjes staat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is iets misgegaan met je plantjes, aan de zon heeft het niet gelegen. Er zal dus een probleem in de pot/wortels gekomen zijn, als er met de aarde niets mis is, kan het oververhitting of uitdroging van je wortels zijn. Geef anders eens een goede slok water, teveel loopt er aan de onderkant toch weer uit en met dit weer droogt je aarde snel op, voel eens met je vinger diep in de pot waar de meeste wortels zitten of het vochtig is. Zonee, water geven. Je kan je potten wit schilderen en dan blijven de wortels een stuk koeler op warme dagen omdat zwart hitte vasthoudt en wit warmte afstoot. Maargoed, geef ze eerst eens een paar liter water per plant en kijk wat er gebeurt. Op de foto's lijken je plantjes helemaal uitgedroogd. Wees niet bang om teveel water te geven, in de natuur regent het soms ook dagenlang, en dan staan ze ook met natte voetjes, als het maar niet voor langere tijd is kan je ze wel eens een keer goed nat zetten.

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top zoveel reacties!thanks! Maar ik heb er toch nog wat op aan te merken. Het is raar want dit gebeurde pas de dag nadat ik veel water had gegeven! De wortels zouden dus wel verbrandt kunnen zijn! Gelukkig is maar 1 plant zo erg! 1 Andere hangt ook een beetje en de rest staat gewoon vers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

het slaat gewoon nergens op om planten te kweken die zo hard willen groeien in zulke kleine zwarte portjes midden in de zon te zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stap 1 til je pot op

stap 2 voeg water toe met tussen periodes van 10 min tot er water onderuit loopt

stap 3 weeg je pot nogmaals

Nu weet je hoeveel je pot weegt als die is verzadigd ,maximum gewicht en dan kan je de volgende keer mooi voelen of je pot droog staat en water nodig heeft of nog

 

dat slaat echt helemaal nergens op.lijkt meer op een instructie; hoe verander ik mijn aarde in blubber. zie in jou topics dan ook regelmatig bakjes blubber voorbij komen met ongezonde planten erin...

 

azizy zegt het een beetje lomp maar slaat wel de spijker op de kop.

 

als die plant wordt overgepot in een mooie grote pot staat ie er over een paar dagen weer net zo mooi bij als op de eerste foto

Edited by dePaashaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ik zie dat er veel verschillende meningen zijn! top! Niet echt duidelijk alleen omdat de meningen elkaar tegenspreken... Dat de plant in een te kleine pot staat is mogelijk! Maar dit is een autoflwoer soort die normaal niet groter zou moeten worden dan 80 cm. Verder ben ik door iedereen verteld dat autoflower soorten max 11 liter potten nodig hebben, omdat de wortels niet eens meer nodig hebben. Maar ben ik dan de eerste die deze regel breekt? en ja er zijn sommige uitzonderingen, bijvoorbeeld blue Automazar van Dutch passion. deze groeit ook als kool in 11 liter! In 30 cm in 2 weken vanaf zaad! maar dat ter zijde, het is een autoflower die volgens de beschrijving redelijk laag blijft! Ik zie door de hangende bladeren de plant niet meer! ( door de bomen het bos niet meer)

Ik heb ze nu weer redelijk veel water gegeven.( niet tot blubber en met een pauze er tussen, in totaal 1.2 liter.) Even kijken hoe ze er zo bij staan. ik ga nu gestrekt gappies goeiemorgeee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

paashaas dat is de enigste realistische instructie die je kan geven ,al is het beter te doen met een losse pot gevuld met medium zonder plant en dan maar gokkend compenseren voor het gewicht van de plant

 

Nee met je vinger de boven laag gaan testen op vocht die in de 30 graden zon staat te bakken elke dag ....goed voor je wortels ;)

 

stijn als je water geeft zie je binnen de 10 min onderin je pot aan die sleufjes het water vormen als je teveel geeft

loopt het er langs onder uit geef je dus net iets teveel als je dat kan opvangen door een schoteltje of een lekbak kan je precies zien hoeveel je teveel hebt gegeven en je watering daaraan aanpassen

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat "bakken in de zon" is trouwens erger als de aarde erg nat is, geef dus liefst 's ochtends genoeg zodat ze niet helemaal droog trekken. En als de zon er niet meer op staat, geef je weer. Pak liever aardewerk potten, die houden het vocht langer vast. Of beplak je potten met alu-folie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ideale vochtigheid van aarde is 65%. aarde nieuw uit de zak is al licht vochtig. voeg na het vullen van de pot circa 0.3/0.5 CL per 10 liter aarde toe om de ideale vochtigheid van de aarde te bereiken.

 

BRON : staat op de aardezak van goldlabel

 

je hebt 1.2 l water gegeven, in die pot van 11 liter gaat ongeveer 15liter aarde(ja echt).

dus als je aarde niet compleet droog stond heb je waarschijnlijk wat teveel water gegeven.

 

 

grtn depaashaas

 

@speedy, erger me toch wel regelmatig aan de vreemde tips die jij geeft.

je bent zelf overduidelijk nog een beginnende kweker maar gedraagt je als een expert die alles weet.

het aantal posts dat jij in korte tijd gemaakt hebt(waardoor je nu een full member bent )kan nieuwe forumleden op het verkeerde been zetten.

deze zullen jou tips soms serieuzer nemen dan ze eigenlijk moeten doen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haas de meeste tips die ik geef zijn tips die mij op het begin ook zijn gegeven dus ik zie het probleem niet echt

 

Maar goed ik zal geen tips meer geven geen topic meer bezoeken want ja actief zijn op een forum is volgens jou een slechte zaak

 

Begin dat debiele gezeik van sommige mensen hier toch beu te worden bij deze dus by by wietforum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb inmiddels de plant een flinke slok water gegeven! maar hij hangt nog steeds slap!

Gelukkig zijn alle bladeren nog wel helemaal groen! dus zorgen maken doe ik niet. Wel raar heh!

hier nog even fototjes van hoe hij er nu bij staat:

gallery_29497_17015_355968.jpg

Bladeren staan helemaal krom, maar voelen wel stijf en gezond aan:

gallery_29497_17015_520157.jpg

Het laatste wat ik kanproberen is de pot uitdrogen, en dan kijken of de bladeren weer fier omhoog gaan staan net zoals eerst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de pot uitdrogen is niet het laatste wat je kunt doen hoor.

de juiste tips zijn al gegeven.

de pot is te klein, warmt te snel op daardoor en het verschil tussen droog en nat is te groot.

kijk maar eens in de outdoor sectie, de mooie grote planten staan in grote potten/speciekuipen.

het zijn best mooie planten die je hebt,zou zonde zijn als er uiteindelijk geen dikke toppen aankomen

vind ze trouwens best groot voor een autoflower,echt vol in de bloei staan ze ook nog niet zo te zien dus zullen ze nog groter worden

 

grtn dePaashaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ideale vochtigheid van aarde is 65%. aarde nieuw uit de zak is al licht vochtig. voeg na het vullen van de pot circa 0.3/0.5 CL per 10 liter aarde toe om de ideale vochtigheid van de aarde te bereiken.

 

BRON : staat op de aardezak van goldlabel

 

Apart dan want op de mijne (heb ze alle 3) staat 10-20% water toevoegen van aantal gebruikte liters grond.

Reken ik ff 11ltr pot (14ltr gaat erin) kom ik op een litertje ongeveer en is de aarde idd goed nat maar echt geen blubber en kan ik dag later (met beetje plant) alweer minimaal 750ml kwijt.

De hoeveelheden die jij aangeeft hanteer ik op 6.5ltr potjes :innocent:

 

Grote plant, kleine pot heeft ze met zonnetje erop in tijd van halve dag die liter weggeslorpt en kan ze nog wel een liter hebben.

 

Geef je 1e keer 2ltr verzuipt ze, geef je 2x op een dag (dus heel vroeg en dan laat op de dag weer water) da's ook niet goed, ze slapen graag wat droger met de voetjes dus enige wat overblijft is verpotten naar een pot die past bij dit formaat plant, liter of 40 minimaal zodat je met wateren in de behoefte voor de hele dag kunt voorzien.

 

@speedy

Jammer dat je meteen besluit om WF te verlaten, wist je overigens dat een beetje drain als je water geeft te prefereren is?

Zo weet je zeker dat de hele pot goed bewaterd is met verse oplossing.

 

Volgens jouw methode geef je dan dus altijd te veel, denk dat paashaas zoiets bedoeld overigens?

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben nog een keer gaan kijken bij die zak. :search:

goldlabel special mix light heb ik. staat bij mij op de achterkant in 6 talen.

 

ben wel met je eens dat je best water kunt geven tot je drain hebt, zeker bij al goed gewortelde wat grotere planten in een kleine pot.

alleen niet op de manier die speedy zegt. want dan ben je gewoon bezig zoveel mogelijk water in de pot te krijgen.

 

vraag me wel af of het slim is water te geven tot je drain hebt als de plant in een grote(40l+) pot staat.

dan kan je toch beter wat van boven en wat van onder wateren, dacht ik.

 

@speedy, beetje kritiek moet kunnen toch,zolang het beleefd blijft. lijkt me toch geen reden om wf meteen te verlaten.

jammer dat je handtekening nu een middelvinger is.verder zeg ik nergens dat het een slechte zaak is dat jij actief bent op een forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de pot uitdrogen is niet het laatste wat je kunt doen hoor.

de juiste tips zijn al gegeven.

de pot is te klein, warmt te snel op daardoor en het verschil tussen droog en nat is te groot.

kijk maar eens in de outdoor sectie, de mooie grote planten staan in grote potten/speciekuipen.

het zijn best mooie planten die je hebt,zou zonde zijn als er uiteindelijk geen dikke toppen aankomen

vind ze trouwens best groot voor een autoflower,echt vol in de bloei staan ze ook nog niet zo te zien dus zullen ze nog groter worden

 

grtn dePaashaas

Hey paashaas!

Gaat me autoflower dan niet stoppen met ontwikkelen? Ik heb een pot van ong 25 liter en wat zaai en stek grong en wat universele potgrond.

Ook heb ik 1 pot van een liter of 30. Wat raad jij aan om te doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Grote plant, kleine pot heeft ze met zonnetje erop in tijd van halve dag die liter weggeslorpt en kan ze nog wel een liter hebben.

 

Geef je 1e keer 2ltr verzuipt ze, geef je 2x op een dag (dus heel vroeg en dan laat op de dag weer water) da's ook niet goed, ze slapen graag wat droger met de voetjes dus enige wat overblijft is verpotten naar een pot die past bij dit formaat plant, liter of 40 minimaal zodat je met wateren in de behoefte voor de hele dag kunt voorzien.

...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zag het bosrand! Maar radrn jullie aan de universele of de stek grond te gebruike? Heb ff niets anders op t moment

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...