Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Murazor

Gratis Super Grond

Recommended Posts

Met dank aan een vriend van mij: je gaat naar een slachthuis en vraagt daar om 2 emmers levers en milten. Dit is geheel gratis :whistling Vervolgens graaf je in je tuin een gat van +- 1,5m diep waar je vervolgens de levers en milten in gooit. Na 1jaar de grond naar boven brengen en vervolgens daar je plantjes in zetten. Gegarandeerde super bodem :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistling hehehe zal inderdaad best wel goed werken.

maar ik moet er niet aan denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met dank aan een vriend van mij: je gaat naar een slachthuis en vraagt daar om 2 emmers levers en milten. Dit is geheel gratis :whistling Vervolgens graaf je in je tuin een gat van +- 1,5m diep waar je vervolgens de levers en milten in gooit. Na 1jaar de grond naar boven brengen en vervolgens daar je plantjes in zetten. Gegarandeerde super bodem :whistling

wat zijn daar de voordelen van dan?

 

en welke voedingsstoffen en in welke verhouding bevatten die levers en milten dan

 

in de lever worden gifstoffen opgeslagen en met die bio-industrie beesten weet je nooit wat ze gegeten hebben dus lijkt mij niet zo`n goed plan.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
in de lever worden gifstoffen opgeslagen en met die bio-industrie beesten weet je nooit wat ze gegeten hebben dus lijkt mij niet zo`n goed plan....

 

yep zeer juist ..... en wie zegt dat die beesten dan nog wel van de BIO industrie zouden komen....hormonen en verwante troep vind je haast overal vrees ik....enneuh eet smakelijk!!

 

w33dy

Share this post


Link to post
Share on other sites

de meeste van de giffen worden afgebroken door detoxificatieprocessen in de lever, en moesten er nog giffen of hormonen of whatever aanwezig, dan worden ze afgebroken door bacterien in de grond tot anorganische stoffen en mineralen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan vul ik liever die put in m'n tuin met plantenmateriaal /compost , veel bladeren ,in stukken gehakte planten maar ook hout dat in zo klein mogelijke stukken is verpulverd (gecomposteerd hout is zeer nuttig in het bodemleven!). Een bio compost hoop van veel verschillende planten/bomen gemengt met wat cocos aarde . De cocos aarde zorgt voor een luchtige structuur van de compost ,zuurstof toevoer -waardoor de bodem processen sneller gaan.

 

Maar dit heeft wel de tijd nodig om te verteren voordat het echt goede grond voor je wietplanten is .

Share this post


Link to post
Share on other sites
de meeste van de giffen worden afgebroken door detoxificatieprocessen in de lever, en moesten er nog giffen of hormonen of whatever aanwezig, dan worden ze afgebroken door bacterien in de grond tot anorganische stoffen en mineralen.

inderdaad , helemaal mee eens alles wordt afgebroken . Zo kun je ook gerust giftige planten in je composthoop gooien . Verse compost bevat ammoniakverbindingen(schadelijk voor plant) die door de bacteriën worden omgezet in nitraat en nitriet al sik het goed heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
de meeste van de giffen worden afgebroken door detoxificatieprocessen in de lever, en moesten er nog giffen of hormonen of whatever aanwezig, dan worden ze afgebroken door bacterien in de grond tot anorganische stoffen en mineralen.

inderdaad , helemaal mee eens alles wordt afgebroken . Zo kun je ook gerust giftige planten in je composthoop gooien . Verse compost bevat ammoniakverbindingen(schadelijk voor plant) die door de bacteriën worden omgezet in nitraat en nitriet al sik het goed heb.

nou jongens daar ben ik het toch niet mee eens

 

natuurlijk wordt het grootste deel van die schadelijke stoffen afgebroken

maar er zal altijd een deel in de grond achter blijven

 

anders hadden we geen last van vervuilde grond, als alles zou worden afgebroken door microorganismen

 

sommige verbindingen duren jaren en jaren (en jaren) voor ze worden afgebroken

 

dus het lijkt mij nog steeds geen goed plan

 

ben het verder wel eens met de compost verhaal athmosphere :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

om min of meer hierboven aangehaalde redenen vertrouw ik geen additieven als:

-beendermeel

-bloedmeel

als bestanddeel van zelf samengestelde teelaarde, ik zou ze niet gebruiken voor bio-dynamische teelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verzilting en verzuring van de grond zijn veel voorkomende problemen . Dit is ook een vorm van bodem vervuiling zou je kunnen zeggen . De term vergiftiging is hier echter niet op van toepassing . Er zijn heel veel chemische stoffen die niet giftig zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...