Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ONE

wat zou je doen als je plant er zo uitzag?

Recommended Posts

ik heb dit vorig jaar ook gehad met m'n powerplants, dit jaar echter nergens last van, waarschijnlijk omdat ik ze nu wel voldoende voeding heb gegeven. in 't stadium wat je op de foto's ziet ben je eigenlijk wat te laat, maar ik denk dat bijvoedden toch nog wel helpt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja , ik heb ook 2 NLXies en die vertonen helemaal niet zulke verschijnselen, zijn mooi donkergroen. het is alleen bij mijn power plantjes. maar ik denk dat als ik de juiste voeding bijvoed dat de PP´s ook nog wel mooi groen kunnen worden. verleden jaar had ik ook wel eens zulke verschijnselen maar dan gaf ik gewoon meer super grondmix, maar dat hoeft dus niet altijd te helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou me niet echt zorgen maken ,dat ten eerste .

 

Je hebt maar 35 liter in die pot en dat is niet zoveel voor een plant van die grootte.

We moeten eerst wat meer weten om eventueel ene advies te kunnen geven.

 

-Hoe lang geef je al voeding ?

-Heb je de PH van je voedingswater steeds gemeten ? zuur je aan ?

-Geef je elke dag 5 liter water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef die BN super grond mix al sinds het begin toen de stekken nog klein waren zeg maar. en die PK-13-14 geef ik sinds ik er in de bloei heb gezet.

 

ik heb helemaal geen voedings water gemeten, ook nog nooit gedaan eingelijk. en ik zuur het dus ook niet aan, dat is om de PH te verhogen neem ik aan?

 

nee, plant krijgt alleen water wanneer de pot licht aanvoeld, toen de zon een tijdje terrug flink aan het schijnen was kreeg die wat meer als nu, nu regent het bijna alleen of is het veel bewolkt, dus geef ik ook minder water. hij krijg waarschijnlijk om de 2 dagen water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er mischien mooi uit, maar vertonen toch tekorten ofzo. dus dat probleem los ik liever op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je maanden lang leidingwater geeft aan een plant die in vrij weinig grond staat dan kan het zijn dat je PH in d egrond te hoog wordt . Leidingwater heeft namelijk zelf een hoge ph , ongeveer 7.8 . Aanzuren doe je om de PH te verlagen .

 

Maar gelukkig is die BN super grond mix zelf ook al wat zuur dus dat heft de te hoge ph van je leiding water al een beetje op .

PK 13/14 is trouwens zelf niet zuur ,omdat het hier gaat om elementen die goed oplosbaar zijn ook bij hogere ph waarden .

 

PH waardes zijn ook met van die ph -stipjes te meten . Deze kun je bij elke Apotheek gewoon bestellen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bwah, ik zou hier niet te veel aan doen. Het is toch niet abnormaal dat grote blaren een beetje verkleuren tot helemaal geel worden tijdens de bloei? Alle voedingsstoffen gaan op dat moment naar de toppen. Als de bladeren te geel worden, gewoon weghalen. Je zal zien dat die ook veel gemakkelijker loskomen van de stam. Als bijkomende voordeel zorgt het er ook voor dat er meer verluchting is rond de toppen, en dus minder kans op schimmel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar de bladeren worden niet gewoon normaal geel, en het is niet aleen bij de grote bladeren. zo een blad krijgt allemaal gele vlekken, en de vingers van de bladeren trekken ook krom naar de zeikanten.

en de plant ziet er over het algemeen ook te licht groen uit, vingers van de bladeren breken best wel snel af enz. de toppen hangen al best ver uit elkaar dus luchten kan het wel. En mijn NLX die dezelfde tijd de bloei in is gegaan heeft dus helemaal geen last van zulke verschijnselen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...