Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Greenstein

Welke Ec-Waarde Bij Spoelen Aan Het Eind Van Je Draai?

Recommended Posts

Vraagje mensen,

 

Ik lees veschillende dingen over het spoelen aan het eind van je draai om voedingstoffen uit de medium en meisjes te krijgen om uiteindelijk een betere smaak aan je rokertje te geven.

 

Enerzijds lees ik dat je de laatste periode gewoon kraanwater meegeeft, anderzijds brengen mensen hun EC de laatste periode terug naar ergens rond de 1,4 zodat hun medium voor de volgende ronde op de juiste waarden zit en men meteen door kan draaien.

 

Bij deze tweede optie zitten er dus minder voedingstoffen in het water maar zijn ze er zeker niet allemaal uit. Dit heeft dan toch een negatieve invloed op de smaak van je rokertje of zie ik dat verkeerd? Doen degenen die dit zo doen dit uit commercieel oogpunt om tijd te winnen of heeft het geen invloed op de smaak van je rokertje als je afsluit met een EC van 1,4?

 

Ik draai op rfx en heb zojuist mijn rondje afgesloten, aangestuurd op een EC van 1,4.

 

Vraag me alleen af of de voedingsstoffen die nog in het water zaten negatieve invloed hebben op de smaak van het rokertje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydro kweken met een inert medium:

laatste week (10dgn mag ook) ga je de EC sowieso naar beneden brengen richting de 1.2

je geeft NOOIT alleen maar water op het einde, dit vernaggelt namelijk je medium.

 

Je spoelt nooit de zouten uit de plant/medium, het is de bedoeling dat je doordat er minder voeding aanwezig is, de plant minder opneemt en je dus geen vieze scherpe wiet gaat krijgen.. zo 'spoel' je en dit is het echte spoelen, spoelen op aarde bestaat niet.

 

Check maar eens een gemiddeld schema wat er vanaf bloeiweek 9 staat aan waarden ;)

 

Sommigen geven laatste week lichte concentratie groeivoeding om medium te preppen volgende ronde, anderen blijven bloeicombi geven.

Preppen is meest makkelijke, scheelt je weer liters doorspoelen om medium startklaar te krijgen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op het laatst weet ik het niet,maar wat ik wel weet is dat in week 5/6 me drain de laatse 2 x opliep naar ongeveer EC 2.6(coco slabjes)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx mannen,

 

Ben weer een beetje wijzer geworden.

Volgende keer ga ik weer aansturen op een EC tussen 1,2 en 1,4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...