Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jego

Mn Allereerste Kweek

Recommended Posts

Hallo allemaal...

Ik ben een newbie wat betreft t kweken, vandaar ik me hier op de site aangemeld heb. Ik wil hier veel over leren dus zal ik hier veel van jullie ga lezen, want ik ben vanplan in de toekomst nogal wat te gaan oogsten :) Helaas is de growguide stuk, dus zal ik voornamelijk jullie verslagen allemaal eens goed doorlezen, kijken wat ik ervan kan leren.

 

Ik heb een aantal weken geleden een plantje (stek) cadeau gekregen van een kammeraad van me (soort is onbekend). Het verzorgen en t volgen van de groei vond ik zó intressant, dat ik er 2 weken later nog 4 had besteld, maar die waren inmiddels al 30 centimeter hoog, en verder onverzorgt. Hopelijk ben ik er nog optijd bij om er enigzins iets van te maken maar ik ben er bang voor, ze zullen t ongetwijfeld overleven, maar de kwaliteit is niet op zn best. Ze hebben namelijk lang/veel gestressed (rode stengeltjes, 3vingerige bladen).

 

Toen ik begonnen ben met t eerste plantje, was ik meteen naar de growshop gegaan om voeding te halen. Daar stond een engels/frans talige jonge, die me tevens een schema uitschreef of beter gezegt bewerkte, en me deze meegaf. Ik hanteer dit schema, want ik neem aan dat ie toch wel redelijk verstand ervan zou moeten hebben, als werknemer van de growshop.

 

gallery_41687_17194_1222908.jpg

 

Tevens heeft de jongen van de growshop me uitgelegt hoe ik mn topjes af en toe eens moet knippen om de hoofdstengels te laten splitten, dit zou namelijk zorgen voor een kleinere maar bredere plant (dus toppen of fimmen, ken het verschil nog niet zo goed eerlijk gezegt). Bij mij in de buurt worden ze namelijk heel graag gejat, en dus wil ik liever niet dat ze uiteindelijk boven de muur uit gaan komen. Dit is ook een reden geweest dat ik de plantjes in de cementkuip (65L) op houte plankjes met wieltjes heb geboord, zodat ze in hun bloeiperiode van 19.00 tot 07.00 in t donker achter slot en grendel kunnen staan!

 

gallery_41687_17194_1434423.png

 

De eerste plant op de voorgrond, is mijn zelf verzorgde STEK, de andere 4 zijn later gekomen toen ze dus al 30cm hoog waren. Ze waren dus wel welliswaar groter dan mijn eerste plantje, maar ik vermoed dat t dus kwam doordat ik ze deed toppen of fimmen (wat t verschil is weet ik nog niet, maar daarvoor ben ik nu hier ;)). De 2e plant op de foto heeft zich al snel hersteld, maar de laatste 3 plantjes zijn eigelijk vrij lelijk, zij zijn alleen de hoogte in gegroeit, zonder dat ze veel vertakkingen hebben... jammer, maar ik weet volgend jaar dat ik geen 2e hands plantjes meer moet kopen. Verder staan alle potten op wieltjes, vanaf de bloeiperiode gaan ze van 19.00-07.00u binnen staan.

 

gallery_41687_17194_616244.jpg

 

Uiteindelijk toch niet zo'n fijne foto, maar de hoofdstam begint vanaf een cm of 10 al veelvoudig te verspreiden en dus meerdere hoofdstengels zijn gemaakt als ik t goed heb!

 

gallery_41687_17194_1087318.jpg

 

Ik weet niet of ik t wel goed doe met t toppen/fimmen, maar als ik de plant zo van boven bekijk lijkt t me wel geslaag?

 

Dus al met al, ik weet nog niet veel, daarvoor ben ik hier! Ik ga vooral veel kijken naar de ervaringen van andere mensen! Tips zijn trouwens altijd welkom!

Edited by jego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mij toch uit als 5 gezonde plantjes

 

Zou ze zelf wel iets meer verspreid neer zetten ,volgend jaar gewoon wat auto of fem zaad bestellen

Heb je die problemen niet van de stekken ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze waren indd heel erg gezond door aan het groeien sinds mijn laatste post, sommige planten hadden zelfs 9 vingerige bladen!

Iets meer als een week verder, de plantjes zijn een cm of 10 hoger, de stelen zijn dikker geworden..

 

Het is de laatste en komende dagen erg nat weer, er zitten wat (stront?)vliegen op mn plant en er komen kleine gaatjes in de bladeren. Ben niet zeker of dit door de vliegen of t slechte weer komt?

 

Verder ben ik van plan om ze vanaf volgend weekend vervroegt te gaan verduisteren. 19-07u gaan ze naar binnen in t hok. Er is me verteld bij de growshop, dat ik ze tijdens de bloei beetje bij moet snoeien, en vooral de onderkant. Dit wil zeggen dat ik de kleine vertakkingen aan de grotere stengels moet weghalen, zodat de plant zijn energie alleen aan de grote stengels gaat benutten tijdens de bloei, kan iemand dit bevestigen want ik heb een aantel keren gezocht op trefwoord 'snoeien' op dit forum maar ik vind alles behalve wat ik precies zoek.

 

fotos volgen nog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankje harry, ik heb het een en ander eruit kunnen opmaken. Maar ik twijfel of ik t best wel of niet kan doen...

Ik ben vanplan vanaf komende vrijdag avond mn plantjes te beginnen te veruisteren, wat denken jullie, wel of niet dieven? en zoals ik heb gelezen, 2 dagen ervoor? of andere mensen zeiden tijdens de bloei?

 

de foto's:

 

gallery_41687_17194_164147.jpg

 

gallery_41687_17194_42463.jpg

 

gallery_41687_17194_200893.jpg

 

groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon zo laten groeien, ze gaan toch goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buitenplanten niet toppen.

 

Dan krijg je namelijk 2 hoofd toppen en die scheuren geheid in als ze zwaar worden.

Probeer het maar eens bij 1 plant, ben je er gelijk van genezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal,

ben weer even weg geweest. Tijd voor een update! Sinds ongeveer t eerste weekend in juli ben ik begonnen met verduisteren, zodat ze lekker kunnen gaan bloeien.

 

 

 

gallery_41687_17194_1937172.jpg

 

gallery_41687_17194_60062.jpg

 

gallery_41687_17194_223909.jpg

 

gallery_41687_17194_937684.jpg

 

gallery_41687_17194_141133.jpg

 

gallery_41687_17194_1833756.jpg

 

 

Ps Zap, ik heb meerdere malen getopt, heb nog nergens last van (gelukkig). Oja, en ik heb ze schijbaar perongeluk beetje gescroggd ipv gedieft. :lol:

 

groetjes!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wou net zeggen haha, aan de struiken te zien zijn ze al wel getopt/fimmd.

Staan er mooi bij, lekker vertakt, hopen op een mooie oogst!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 5-8-2014

 

De planten zitten nu een maandje in de bloei, verwacht dat ze binnen een maand klaar zijn. De onderste bladeren beginnen wat te vergelen, al gebeurd dat snel als ze in de bloei zitten, toch vermoed ik dat ze door plotseling stop van groeivoeding + oude potgrond te weinig (groei)voedingstoffen krijgen. Dus heb ik ze in hele kleine maten weer wat biovega toegediend. (In combinatie met de bloeivoedingen).

 

gallery_41687_17194_1112867.jpg

 

gallery_41687_17194_584515.jpg

 

gallery_41687_17194_1267605.jpg

 

gallery_41687_17194_624011.jpg

 

gallery_41687_17194_685110.jpg

 

gallery_41687_17194_427417.jpg

 

gallery_41687_17194_723502.jpg

 

gallery_41687_17194_1389664.jpg

 

gallery_41687_17194_691014.jpg

 

gallery_41687_17194_523976.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

game over

 

verwijderd door politie... net 3 weken voordat ze klaar waren

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezus christus goos

 

dat is erg zuur zeg, weet je ook door welke reden ze aan je deur kwamen of konden ze de planten zien staan bij je?

Zal wel weer een gevalletje buurmannetje zieken zijn.

 

Probeer hoe twijfelachtig ook altijd mijn twee naastgelegen buren op de hoogte te stellen van de aanwezige eenjarige in de tuin, en hoop altijd maar dat er geen buren om me heen wonen die het me niet gunnen.

 

Dit is echt vervelend voor je.

Al die weken voorbereiden, troetelen, kappertje spelen en nat houden en dan..zo maar uit je leven gerukt en versnipperd terwijl je notabene biologische vader ben....het zou verboden moeten worden.

 

ik leef met je mee

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiiiiij terwijl ik water tandend naar beneden aan het scrollen was was ik van plan te typen dat ik toch een tikkeltje jaloers was op die mooie struiken! Zeker voor een eerste keer, wou dat mijn eerste keer er zo mooi bij stond haha.

 

Maar zwaar balen van die klote heren in blauw! Echt euwig zonde maarja..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Bedankt voor de medeleven... T is me ook erg hard aangekomen! De reden van de heren in t blauw wilden ze niet mededelen maar ik weet voor 90% zeker dat t door de bouwvereniging komt. Mijn buren hadden geen bezwaar en sommigen hadden er zelf plantn staan. T probleem was dat mijn directe buren plots gingen verhuizen en dus een opzichter van de bouwvereniging in en om t huis hadden rondlopen.... Helaas maar ik ga t volgend gewoon nogmaals proberen ;)

 

Groetjes!!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aiiij das wel zwaar balen! Had dan een vent geweest en je er op aangesproken maar ja.. goed om te zien dat je t volgend jaar gewoon weer proberen wilt!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet iemand of ik strafbaar ben als ik een 2e keer 'betrapt' word? (volgend jaar)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben ze je deze keer een waarschuwing gegeven of alleen je zooi meegenomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg jammer, dat waren mooie toppen geworden.

Als je in nederland kweekt is 5 planten kweken nooit strafbaar, zelfs niet onder een lamp. Ze kunnen wel op elk moment je planten en kweekspullen in beslag nemen maar je kan er niet voor veroordeeld of gestraft worden (gedoogbeleid)

 

op naar volgend jaar, blauwpetten mogen van mij doodvallen als het om wietkweken gaat, wat is nu het gevaar voor de maatschappij/woningbouwvereniging van een hobbykweker die 5 planten oudoor voor eigen gebruikt kweekt?

 

groeten ktja

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn dat is balen.... Trieste ratten om maar te gaan naaien. Alsof ze een beloning krijgen om anoniem de blauwe mannen te bellen... Dat soort ratten mogen van mij omver gereden worden met de handrem erop als ze eronder liggen.

 

Zou niet nog een keer kweken. Denk wel dat je daarmee problemen gaat krijgen als ze je nog een keer pakken. Denk dat ze je in de gaten zullen houden, kan ook zijn dat ik te paranoia ben aangelegd omdat ik zo denk. Maar ik zou lekker ergens in de bossen guerilla gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn oprechte deelneming Groentje.

Ze zagen er zo mooi fris uit ook.

 

op naar volgend jaar, blauwpetten mogen van mij doodvallen als het om wietkweken gaat, wat is nu het gevaar voor de maatschappij/woningbouwvereniging van een hobbykweker die 5 planten oudoor voor eigen gebruikt kweekt?

 

Nou... die woningbouverenigingen zijn als de dood dat je gevaarlijke situatie hebt met die wietplanten en dat er brand komt. Daarom bellen ze de politie als ze het in je tuintje zien want dan ga je het volgende keer misschien binnen kweken.

Oh, wacht. Dat willen ze juist NIET. :td

 

 

:execute

Rare jongens die verraders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit voor je Jego, ze stonden natuurlijk wel pontificaal in het zicht toen die opzichter uit het raam keek bij de buren.

Heb je verder niks vd woningbouw gehoord?

 

Ook al wordt er geseponeerd (wat ik hier wel verwacht) dan blijft er wel een aantekening staan en als je dan nog een keer gepakt wordt ben je hardleers en kent een rechter ook minder genade, ben je zomaar een kiloknaller met paar plantjes buiten, bewijs jij maar anders dan wat OM beweert :whistle:

 

Als je in nederland kweekt is 5 planten kweken nooit strafbaar, zelfs niet onder een lamp. Ze kunnen wel op elk moment je planten en kweekspullen in beslag nemen maar je kan er niet voor veroordeeld of gestraft worden (gedoogbeleid)

 

Informeer je svp beter: check ook aanvuling cannabiswetgeving 1-7-2011.

Sepot en geen vervolging omdat je afstand doet maar dat is nooit 100% en als je ook maar ergens 'profi' bezig bent en met een lamp ben je dat zeker, straftrechterlijk 1e keer met lamp vaak sepot maar civiel wordt je lekker aangepakt en dat kan heel vervelend uitpakken.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...