Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
atmosphere

verduisterd op 1 augustus

Recommended Posts

20augustusvroegbloei.jpg

 

Deze is vanaf 1 augustus verduisterd ,8 augustus gestopt . Deze foto is va de 20 augustus , en je ziet dat ie goed in de hoofdbloei zit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant is 2 keer getopt , om dit model te krijgen , breder dan hoog wou ik em.

 

K'zal nog foto van een top maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker plantje hoor.

komt nog wel een lekker voorraadje vanaf denk ik.

Maar 7 dagen verduisterd is wel razend snel zeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant had al witte haartjes in de oksels toen we het verduisteren begonnen. Omdat de plant toch meestal in Augustus ergens gaat bloeien ,zijn die 7 dagen genoeg om de plant ff een kick in de juiste richting te geven .

Ik heb totaal geen groei verschijnselen in de toppen kunnen waarnemen. Deze plant stopte ook al heel snel met groeien na die 7 dagen ( zal ook het ras wel zijn )

 

Aan het aantal bloemen en de afstand ertussen kun je een aardige voorspelling geven over de grootte van de uiteindelijke toppen . Zo zal deze plant zeer waarschijnlijk dikkere en langere toppen gaan opleveren dan m'n andere planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met deze plant ben ik een 'stunt'aan het uithalen ,nou ja stunt is misschien een groot woord . Deze plant staat nu binnen onder een 600 watter in een kast ,met een oppervlakte van nog geen halve vierkante meter (ongeveer 67cm bij 79 cm met een hoogte van 210cm). Om dit voor elkaar te krijgen heb ik ten eerste steeds bladeren verwijderd ,en ten tweede de takken in positie moeten zetten. Het werd behoorlijk proppen om hem in de kast te krijgen,hij was immers 1 meter 30 breed ,maar het lukte . Vevolgens heb ik alle hoofdtoppen netjes over de ruimte verdeeld en dus ook gelijk gezorgt voor ruimte tussen de toppen .

 

De kast is zo gemaakt dat de hele plant goed wordt geventileerd . De home made diepstraalreflektor is voorzien van directe luchtkoeling bovenin. 600 watter hangt op 47 cm boven de plant.

 

Door het weghalen van bladeren en het van binnen naar buiten plaatsen heeft de plant even moeten wennen /bijtrekken. Alles gaat goed ,hij is nu zeer mooi diepgroen van kleur . Waarom ik dit heb gedaan allemaal heeft zo z'n redenen uiteraard ,deze bv :

- planten die eerst een stukje buiten hebben staan bloeien geven binnen vervolgens ook dikke toppen onderin de plant .

- De plant heeft z'n groei periode buiten gehad ,die veel langer is dan de korte groei bij normale binnenkweek , dit heeft voor dikke stevige takken gezorgd en de planthoogte beperkt gehouden (90 cm).

- Op deze manier ontwijk ik de vochtige koude oktober maand .

 

Updates zullen nog volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het doel hiervan is om boven de 3 ons uit te komen ,op nog geen halve vierkante meter. Er hangt natuurlijk wel een 600 watter boven ,die efficiënter zou kunnen worden benut . Maar aangezien de totale tijdsduur dat de lamp gaat branden minder zal zijn als gevolg van het buiten voorgroeien ( en stukje bloeien ), heft dat de extra stroomkosten weer op .

 

Ik heb nu ook een zelfgemaakte spreader onder de lamp gemonteerd , zodat ie weer dichter op de planten kan . uiteindelijk wil ik hem op 40 cm boven de plant hebben.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

De buitenplant van de vorige foto in dit topic staat nu al ruim 2 weken binnen.

plant

 

plant2 close up

 

De plant geeft ook goede toppen aan de onderkant zoals je kunt zien . Het is dus maar 1 plant.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Link werkt wel, je moet alleen ff de url kopieren. :D

 

Prachtige dikke toppen zijn het :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

De toppen zijn aardig dik ,maar ze horen nog een stuk dikker te worden de komende weken . Er zit 1 top bij die een breedte va 11 cm haalt , zonder de blaadjes mee te meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is 1 top die begint af te sterven als gevolg van stengelrot , jammer

Waarschijnlijk is dit het gevolg van het propwerk dat nodig was om haar door de deurkozijnen te krijgen en vervolgens in kast . Het kostte veel tijd en moeite om alle toppen /takken een goede positie te geven . Heel veel takken drukten namelijk tegen de zij-wanden en de deur aan. m.b.v. koperspoel draad heb ik de takken op hun plaats getrokken.

 

In zo'n kleine kast is het noodzakelijk een 600 watter zo goed mogelijk te koelen . Daarom heb ik een fan geplaats die lucht vanaf de bulb aanzuigt via een rond gat bovenin de armatuur + een horizontaal gepalaatste kokerventilator die net boven de toppen blaast + een 190 kub kokerventilator die heel laag in de kast naar boven toe blaast. En bovenop de kast zuigt een slak afzuiger de lucht weg die vervolgens in een koolfilter blaast ( werkt in omgekeerde richting )

 

dit alles om de warmte van de lamp te temperen zodat ie weer dichter op de planten kan. De bulb hangt nu op 38 cm boven de hoogste top.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tcoh wel erg knap dat je in een kast van 70 bij 70 de temperatuur o onder controle kunt houden! achja wat wil je ook met 4 afzuigers hihi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ja ,afzuigers er zit ook een klein 15 watt fannetje bij.

 

Laat ik maar niet te vroeg gaan juichen , er kan altijd nog een tegenvaller komen . Gelukkig hoeft de plant niet zo heel lang meer .

 

Wat ik met dit projectje ook wil ontdekken is het volgende : Welk verschil zit er in het eindresultaat tussen een plant die minder dan 1 week heeft voorgegroeid en een plant die een week of 4 heeft voorgegroeit ? Dat voorgroeien heb ik dus buiten gedaan omdat je daar het juiste licht hebt dat er voor zorgt dat je plant zich meer vertakt en meer in de breedte groeit, dit is binnen moeilijker te realiseren wanneer je lang wilt voorgroeien.

 

 

De steel is vlak onder de toppen ongeveer een centimeter dik (bij de 12 grootste),en dat is volgens mij niet slecht .

Wanneer er echt meer wiet blijkt af te komen dan bij een normaal kweekje in dezelfde kast , is het wellicht interessant om dit de volgende keer op 2 vierkante meter te gaan doen ,maar dan met 4 planten en 2 600 watters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...