Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smellowmellow

Ec-Waarde Kraanwater?

Recommended Posts

goeiedag!! smellow hier.. nieuw op het forum. toch na een hoop lezen een vraagje over EC-waardes, meeste voedingsschema's gaan uit van standaardwater met een EC van 0,4? Dit terwijl als ik mijn EC-meter gebruik in het kraanwater er toch echt 0,0 word aangegeven? standaard intstelling van de EC-meter? of wat? de meter is overigens een HM Digital COM-100. hoop dat er iemand antwooord op heeft... anders zit ik nu al in week 4 met toch teveel of te weinig voeding..

 

B.V.D smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou vreemd niet, meter klopt niet denk ik he.

 

Ijkvloeistof?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp me niet verkeerd. de planten doen het op het moment goed... maar wil niet de laatste 2a3 weken in de knoei komen met de voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi maar in de vuilbak die meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no problem!! tips voor een betere? aangezien ik aanneem dat je er ervaring mee hebt? :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd terug geven aan het verkoop adres!!!! nieuw gekochte meter hoort kloppend te zijn van de fabriek af....

 

ik zelf heb goed schik met bluelab metertje.

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ook, een guardian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ec 0 = dat niet gedeminiraliseerd water

Kweet niet wat voor ec je krijgt met van die water filters ertussen ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ondertussen contact met de leverancier.. wat blijkt... er is een complete serie niet goed geijkt.. tref ik het dat ik er 1 heb.. altijd fijn bij een eerste kweek.. nieuwe word opgestuurd per koerier. waarschijnlijk vandaag al binnen.. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjow, die is binnen... geeft nou wel 0,54 ec aan.. zal ongeveer wel kloppen... nu maar kijken of de dames wat meer trek hebben.

licht uit!!

dag 19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een les: altijd je meters regelmatig ijken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had ik ook zowiezo wel verwacht wazzup... maar toch niet al na 2 maanden neem ik aan? weet eigenlijk niet wat normaal is qua tijdsbestek om te ijken? i.v.m. aardekweek meet ik geen PH. dit zal misschien in de toekomst wel een keer veranderen. wil alles een keer proberen!! en dat is het leuke juist aan deze hele hobby!! en ja, het blijft een hobby! ik hoef geen hok om winst te maken! het is gewoon een lekkere leuke bezigheid! :icecream:

 

grtz Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn meter geeft aan om de 10 metingen best ijken

 

En waarom geen ph meten bij aardekweek ... doel je dan op volle grond in de tuin ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat naar mijn weten aarde redelijk zelfregulerend is qua ph en je dit dus continu moet blijven bijstellen... kan me voorstellen dat dit bv met slabs of mapito een stuk belangrijker is ivm buffer.. ph komt wel. Voor een volgende kweek een zekere!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook op potgrond is je ph belangrijk. Meter altijd ijken voor gebruik, je-weet-wel nooit hoe lang hij in de winkel heeft gelegen. Niet voor niks zijn er protocollen om je grond ph te meten. Het is wel veel vergefelijker medium uiteraard dan een inert medium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi whazzup, thnx voor je reactie.. was mij wel bekend dat ph belangrijk was bij de inerte media. Iets minder belangrijk op een aarde substraat... maar ja, het is de eerste keer. Dus ben allang blij op het moment loopt zoals het loopt. Maar de ph komt er voor de volgende ronde wel. Eens kijken hoever het fine-tunen kan gaan.. uiteindelijk natuurlijk alle media's een keer proberen. Volgende ronde worden het er waarschijnlijk 5 in smartpots van 41 liter met een scrog.. kan dan waarschijnlijk alle hulp gebruiken.

 

Grtz. Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...