Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bartender

Welke Kweektent?

Recommended Posts

Beste iedereen, ik ben van plan om 2 medicinale canabis planten te gaan kweken. Ik heb eerder 1 plant gekweekt wat opzich goed ging. Maar mijn vraag is welke kweek tent is goed ? Ik zoek ongeveer een maat van 100x100x180, maar wat is een goede kweektent?

Ik zie veel verschillende meningen op internet over kweek tenten.

Mamoth?

Sj?

Green room?

Homebox?

 

Heeft iemand ervaring met canabis en ADHD?

 

Met vriendelijke groet.

Edited by Beaker
Topics samengevoegd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goed plan om zelfvoorzienend te worden. Je zoekt "ongeveer" een maat van 100*100*180.

Als je de hoogte in kan, zou ik opteren voor een hoogte van 200: die twintig cm extra komt altijd van pas.

Maar waarom steek je van wal met maar 2 planten?

Ik zou opteren voor minimaal 4 en mogelijk zelfs 9 planten.

Kijk eens naar wat kweekverslagen, daar kun je een boel van opsteken.

Wat betreft je ADHD: hierover is op dit forum genoeg terug te vinden.

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 20 centimeter de hoogte in kan zou ik gaan voor een DR100, die heb ik zelf ook en bevalt prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maakt het uit welke tent zijn er bijna allemaal in dezelfde formaten.

 

Formaat kiezen, 1 kopen en draaien...

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet klappen maar em derin lappen. 2 plantjes, hps of neon, gewoon gaan of scrog. 60x60 80x80 of de DP 90 voor een scrogje met neon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel ruimte heb je.... Budget....... Tent met extra acc. .....

Voor 2 lampies maakt geen ®uk uit eigenlijk, zeker als je 1e x is.

duzzz gewoon met je budget alles zien te kopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga zelf voor de Secret Jardin Darkroom 2, vind ik toch kwalitatief de beste tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bartender,

 

 

Wij kunnen natuurlijk niet je rekening maken maar de Mammoth Dark room reeks tenten zijn veruit de beste ook wel iets duurder.

Als het enkel voor 2 planten is zou ik voor een 100x100 gaan (prijs kwaliteit zeer goed)

Buiten een tent heb je ook nog andere zaken nodig (Lamp, schakelklok, ballast, afzuig, filter, fan,..) of heb je die al?

 

Andere merken zijn ook goed...ikzelf heb 2 tenten van SJ en 1 van homebox.

Hiervan kan ik zeggen dat de SJ beter is dan homebox (materiaal van tent, ijzeren stokken, meer draagkracht om lamp en afzuig aan te hangen.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ik vind de sj DR zeker geen slechte tent maar kwalitatief na bijna een jaar oud te zijn ...

 

De naden beginnen niet te scheuren en de rits enz werkt nog perfect ,maar de glanzende binnen kant van de deur begint al wel los te komen van de doek .... voorlopig zijn het maar belletjes maar hoelang het zal duren voordat deze compleet zal loskomen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bartender,

Ik heb jouw 3 topics samengevoegd.

Het is niet de bedoeling dat je meerdere topics start met dezelfde vraagstelling.

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties! . Ik twijfel tussen een t-neon en een ufo 90w led.

Ik heb een budget van ongeveer 300 euro iets meer is niet erg, ik wil graag degelijke producten aanschaffen zodat ik er voorlopig mee kan doen.

Als ik per plant 15 liter potten gebruik is dat dan voldoende? Ik had bij mijn autoflower maar een heel klein potje kwam ook niet veel van af.

 

Mijn excuus voor het meerdere keren posten, is denk iets fout gegaan.

 

Groet Bartender

Share this post


Link to post
Share on other sites

Secret jardin van tegenwoordig is marokkaanse troep. De mammoth moet je hebben. Wil je nog beter dan pak je een greenroom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergeet die ufo led maar!

 

Waarom komen veel beginners steeds weer op die ufo troep uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom denken veel nieuwe kwekers dat ze met een paar 100 euri wel ff een hokje in elkaar kunnen prutsen....

 

alle bende die je nu koopt voor maar 300 euri ligt straks in de kast of bij het oude vuil

 

wil je een fatsoenlijk vierkante meter kweken kan dat echt niet onder 600 euri !!!!

 

ga sparen knal je budget omhoog met 300 euri heb je niks....

 

ik heb zelf een dr100 nu zelf een 120q ( met fiks korting!!!) ik vind de dr series troep naden begonnen los te raken buizen zijn niet helemaal je van het.

 

zelf geen ervaring met green room maar heb wel begrepen dat deze dikkere buizen heeft dan secret dr series.

 

suc7

 

edit: casto +1

Edited by hemprenaissance
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door die mooie reclame sticker 250 watt led = 700 watt hps enz met minder verbruik

 

Of omdat ze hun eerste jointje hebben gerookt en denken als de plant sterft heb ik teminste een mooie lamp voor tegen het plafond

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wel spacy z'n ufo aan het plagond :D

 

Verder helemaal eens met hemprenanogwat ;)

Kijk eens naar de complete tenten van greensell, zijn natuurlijk upgrade mogelijkheden zat nog bij z'n tent maar je basis is wel ok.

Ik heb zelf de dr120 en ben daar gewoon erg tevreden over.

De spullen die je er bij krijgt zijn een goede basis waar je prima mee kan kweken en dan kun je gewoon zo nu en dan een upgrade doen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, draai of keer het hoe je wilt 300€ is echt te weinig, maar zelf heb ik net iets meer als 500€ uitgegeven voor een volledige setup.

Hangt er weer van af hoe of wat maar 500€ is echt het minimum wil je het wat goed doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan nog even wachten op salaris ! Ik denk dat dan mijn max 600 euro is.

 

Groet Bartender

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wijze beslissing en weer ff tijd om rond te neuzen. Op de site van Desjop staan enkele voorbeeldjes en als je mijn topis zoekt "Snaaiper hoort eens rond" staat ook wat algmene info in.

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kom pas 2 jaartjes bij sjarrel ( desjop eindhoven) en ik loop er echt de deur niet plat!!!!! ook heb ik geen aandelen in het zaakie!!!

 

maar prijs is echt niet verkeerd en een leuk assortiment zo-even op dat hoekie in eindhoven. ik word er redelijk geholpen, zon blond ding erbij helpt ook :P neen das gein zij weet inmiddels ook echt een hoop. het team jut en jul vullen elkaar goed aan.

 

ik heb binnen een half uur van mijn stekkie ( gelderland ) 4 growshops zitten. die rijd ik liever hard voorbij en rijd liever nog een half uur langer door dak bij de sjop in eindhoven ben. echt waar er zijn een hoop shops bij die de ballen verstand ervan hebben...

 

 

mocht je genoeg brainwaves hebben gehad en je denkt een set up klaar te hebben. gooi em voor je het koopt ff op wietforum in een topic... zat mensen die je kunnen en willen helpen :wave:

 

met 600 euri heb je een leuk tentje!!!!

 

tip: neem een afuziger met wat overcapaciteit. moet het geluidloos neem een softbox op een 600 watter zou een 750 kuubert wijs zijn.

 

koolstoffilter 20% meer t.o.v je afzuiger aan capaciteit en je zit goed.

 

de rest is in mindere mate belangrijk ( gezien het budget ). neem ook gewoon een lampsetje compleet met vsa etc etc en geen dure evsa. ik beweer niet dat evsa geen meer waarde hebben maar het geld kun je aan betere dingen uitgeven!!!

 

vsa of evsa beide kan je 600 gram vandaan toveren

 

suc7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je ook altijd kan doen is voor degelijke 2de hands spullen rondkijken. Nu kan je alles online bekijken en prijzen van 2de hands vergelijken met nieuw.

Ik heb zo mijn spullen ook aangekocht...het duurt mss iets langer om alles bij elkaar te krijgen maar je spaart zo ook hopen geld uit.

Of als je een deel hebt gevonden in 2de hands kan je nog een paar nieuw kopen.

 

Het is maar een idee hé.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij veel zware materialen wil gaan ophangen in een tent en je moet kiezen uit de merken die jij noemt en wil je stevigheid. Pak een Green Room.

Geen plastic hoekstukjes die kunnen afbreken en het frame is 2 keer dikker en steviger als een Mammoth of SJ. Ik spreek uit ervaring en heb genoeg tenten in elkaar zien vallen bij anderen. Ik zelf leun wel eens tegen de Green Room, durf ik bij de Mammoth niet te doen ;)

 

Maar elke tent doet uiteindelijk zijn werk wel.

 

Succes met je zoektocht, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...