Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dag medeforumers.

 

Ik ga het hier toch even aanhalen, de warme winter en daardoor veel ongedierte in onze growhotelletjes.

 

Ik lees het hier momenteel erg veel, spint, bladluis en allerlei ander gespuis in onze dames.

 

Heb een aantal weken terug, mijn 2 weken oude Haze stekken ook al vernietigd, alles onder de spint, net een week na een behandeling met Plant Vitality +! (toch een cadeautje van de stekkenboer waar ik niet op zat te wachten).

 

Nu merk ik dat er in mijn tuin, gewoon de tuin waar ik in zit te genieten van de zon, en te bbqen heel veel ongedierte (heel veel groene en zwarte bladluis) zit dit jaar, het is echt veel meer dan andere jaren.

Dit kan maar 1 oorzaak hebben, de warme winter waardoor er volgens mij niks kapot gevroren is.

 

Hoe is dat hier met de buitenkwekers? jullie moeten er toch veel last van hebben, zeker de guerillakwekers.

 

Bestaat er geen manier om je hok of tent te ontdoen van die krengen met een gas of andere middelen, we weten dat als je een plaag hebt gehad, de eitjes nog overal op en in kunnen zitten, en maanden kunnen overleven, vandaar dat het van die hardnekkige plagen zijn.

 

Zit er zelf aan te denken, om met een gif van bayer aan de slag te gaan, paar dagen uit laten dampen, schoonmaken, en dan nog een keer goed ontsmetten, weer laten luchten, en dan de nieuwe dames er in, behandelen met neem-olie en gaan maar weer!

 

gallery_37549_16524_5503.jpg

Ik ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn.

 

Leuk die warme winters, maar ieder voordeel heeft toch ook weer zijn nadeel!

 

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

-geen teken gezien, hoor ook niemand meer over tekenbeten

-zie op andere planten meer bladluis, op ganja shit niet meer

-meer k*t vogels zie je smorgens vroeg wakker tetteren

-als ik snachts ga fietsen zie ik zo 50 konijnen

-het word waar ik woon snachts nooit meer onder de 12 graden

++-++ :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is iig zeker waar dat meer insecten verhaal, en het moet nog los gaan barsten hè.

 

Plagron neem-oil is verdund, er zijn veel mooiere verkrijgbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die zooi niet binnenhaalt, hoef je het ook niet kapot te spuiten.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je zeker een punt racker, maar dat heb je niet altijd in de hand.....zo blijkt.

 

@Krasi, welke neem-olie zou je mij aanraden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf gebruik ik Parker, en dan neem tonic deze is geëmulgeerd dmv zeepnootextract, volledig biologisch met veel organische certificaten oa OMRI en deze is direct in water oplosbaar, maar er zijn meer mooie biologische neem-oliën te vinden op het net.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch zijn er ook beestjes en/of eitjes die juist last hebben van kwakkelwinters.

Dat komt omdat schimmels de broed en overwinterende insecten aantasten als het niet vriest. Als het goed vriest maken die schimmels geen kans.

Ik ben juist bezig Savona van Koppert te spuiten tegen spint. Dat werkt ook goed en is biologisch. Dat neemgebeuren wil ik wel ooit uittesten.

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijke vijanden van de plaag waar je last van hebt werken perfect voor mij... Desnoods als je ziet dat ze onder de spint zitten als ze binnen komen even dompelen in anti-spint middel en vanaf dan gewoon met natuurlijke vijanden.

 

Toch ben ik nog wel benieuwd of er iemand hier is die een leuk linkje heeft van een goede neem-olie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zadenronde gedaan ( bijna klaar - en wegens organisatorische redenen bewust geen verslag van gemaakt)

geen enkel beestje, nada/nul

zadenronde, en schoon hok met filterdoek op de luchtingang= bijna garantie voor beestjes vrije kweek

 

het helpt als je verder geen andere tuintjes van maten bezoekt , niet in smerige growshops koffie drinkt ( met overal spint ), en zelf ook geen andere planten op je balkon hebt

Blijf weg uit tuincentra, en als je toch bloot bent gesteld aan beestjes= omkleden

 

het is allemaal logica in combinatie met hygiëne

door schade en schande wordt men overigens pas wijs :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijke vijanden van de plaag waar je last van hebt werken perfect voor mij... Desnoods als je ziet dat ze onder de spint zitten als ze binnen komen even dompelen in anti-spint middel en vanaf dan gewoon met natuurlijke vijanden.

 

Toch ben ik nog wel benieuwd of er iemand hier is die een leuk linkje heeft van een goede neem-olie.

 

Combinatie van eerst neem en daarna natuurlijke vijanden is volgens mij the way 2 go.

 

Linkje.

 

http://www.organicneem.com/neem_water_soluble.html

 

Deze neem-tonic is geëmulgeerd met zeepnootextract, volledig bio organisch met veel certificaten waaronder OMRI.

 

Neerm-faq

 

http://www.organicneem.com/faq.html

 

Andere mooie neemolie, deze dien je wel te emulgeren met een emulgator bv Rimulgan, anders bindt het niet goed met water en blijft het op je spuitwater drijven.

 

http://www.neem-holland.nl/index.php?action=article&aid=72&group_id=10000001&lang=NL

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigen stekken blijft hier de beste oplossing voor. Ik heb nu al bijna 2 jaar bijna geen last gehad van ongedierte op wat aaltjes na die in de aarde zat die ik kocht. Het hoeft ook niet veel ruimte te kosten, op een vierkante meter trek je honderden stekken.

 

En het is gewoon fijn om alles van a tot z zelf in de hand te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...