Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cannabisdmt

Dr120 600W 6X White.widow 3X Northerlight Feminised

Recommended Posts

Zibro d 512 vanmiddag binnen gekregen heb hem.in de dr120 gezet en hij houd hem netjes op de ingestelde vochtigheids percentage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook een idee hoe vaak die aan slaat, of staat die continu aan?

Ik zit te twijfelen nu tussen de Zibro of een Itec, de Itec heeft iets meer vermogen, maar misschien dat ik met die Zibro die jij hebt er ook wel kom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook een idee hoe vaak die aan slaat, of staat die continu aan?

Ik zit te twijfelen nu tussen de Zibro of een Itec, de Itec heeft iets meer vermogen, maar misschien dat ik met die Zibro die jij hebt er ook wel kom.

 

ik denk continu blijft blazen maar, als ie der onder of er op de ingestelde percentage op de hygrometer komt ontvochtigt ie niet meer maar staat wel aan op stand een ,

hij heeft 2 standen waar ie zelf tussen schakelt van snelheid de zibro( zou ie op die standen ook nog kunnen dimmen ) ,er zit een timer op die je kan instellen per uur tot max 24uur en dan slaat ie uit

 

de zelfde zibro d512 die krasi ook gebruikt is de ruimte bij hem 2x zo groot als de mijne is 120,200 b/h dus ik dacht laat de wat zwaardere maar zitten kost minder stroom is iets kleiner en ze zijn al niet groot die ontvochtigers wou de grote eerst nemen omdat ik dacht nou die zal wel zachter zijn kwa geluid

maar, die dingen maken echt amper geluid 38 decibel en de grotere max 39 en op stand een maken ze wel allemaal minder geluid eerder zo 33 decibel

en de zibro kan maximaal 12 liter vocht per 24uur onttrekken bij een temp van boven de 30gr

ik had hem voor 161 euro inclusief verzendkosten je kan er nog een speciaal filter bij bestellen dat wissel je dan om ,het hoeft niet als je geen last van allergie heb daar is het voor.

ik wou het wel maar was niet op voorraad filter kost 12,50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel!

Die 12l per dag is wel bij 32 graden en 80% luchtvochtigheid, dat zal dus eerder zo'n 6l per dag zijn wat er in werkelijkheid uitgehaald kan worden.

 

Ik zal hem denk ik enkel gebruiken rond het aan en uit gaan van de verlichting, dat zijn de meest kritieke punten voor condens in de toppen waardoor toprot onder andere ontstaat.

Als het goed is kan de ontvochtiger met een tijdschakelaar geschakeld worden aangezien er bij staat na uitval van stroom automatische herstart.

Ik heb hem besteld, op naar een toprotvrije oogst. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

En waar plaats je hem op de grond of gaan je hem verhogen ik heb hem nu bij mijn passieve inlaat rooster met het display naar.de wand gericht in de buurt om de hoek en dan iets van de hoek af op de grond staan.

 

en de wat warme droge lucht die ie naar boven blaast wordt rond geblazen door de 4 finnetjes het verschil in temp van nacht en dag word wel heel klein zo door.de wat warme droge lucht heb hem nu continu aanstaan mischien dat ik dat is verander aanpas maar dat moet ik nog ff aan zien,

Ivm wat jij zegt bosrand

Of wat krasi doet alleen snachts

 

Heb de tijdklok naar een uur eerder verplaatst.

Als het buiten kouder word

Wil ik overdag graag draaien Van 6 tot 6 nu 7 tot 7 met het uurtje al terug.

 

kan je tijdens een ronde zo omschakeling zonder problemen??

 

in het begin wachten ik tussen 1 en 2 uur met water geven dat word nu minimaal 2 a 2,5 uur.

 

Wand als het vochtig is en de verdamping van de plant is nog niet op gang en je gaat daar voor al water geven kan een plant nog moeilijker haar vocht water kwijt met als gevolg te natte bladeren als ik het goed begrepen heb,

 

Je heb veel voordeel aan zo een apparaat schone lucht extra koolstoffiltertje droge lucht warme lucht word het snachts minder snel te koud 70kuub extra inblaas

,.

Edited by cannabisdmt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen tent maar een hokje, met een voorportaaltje vanwaar de lucht ook aangezogen word.

Daar zet ik het apparaat neer, waarschijnlijk op de vloer, misschien als het lukt in de hoogte zodat de vloer vrij blijft.

 

Omschakelen zou ik nu niet meer doen. Volgende ronde gewoon overdag draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he bosrand en heb je hem al in huis?

 

ik heb de zibro wat verhoogt met twee potten en de continu waterafvoer aangesloten,

 

ik vroeg mij af als je hem rond de tijden van licht aan en uit alleen laat draaien door middel van een tijdklok dan heb je toch de kans dat de lv s,nachts toch te hoog kan gaan oplopen in de donkere uurtjes,,

week 4 5 6 wil je hem toch op 45 lv hebben en de rest vooral de laatste weken op 40 lv ,,

 

en helemaal als ik dan mijn deur s,nacht open laat staan en het regent en hij slaat een uur na dat het licht uit is en weer aan een uur voor het licht aan gaat dan zit er dus 10 uur tussen waar ik dan geen greep op zou hebben vanwege dat ie uit staat dan,

 

ik merk dat het met licht aan dat de zibro bijna geen vocht onttrekt aan de lucht is het veilig om hem dan uit te laten of kan ik hem toch beter als een wakend oog aan laten staan,

als het kouder is zal de lv altijd hoger liggen buiten de tent ,,dan als het warm is in de tent en als het te snel van warm naar koud gaat kom je gauw bij het damppunt,

buiten de tent is ie altijd hoger omdat het binnen warmer is,

ik begrijp het beetje bij beetje ietsje meer ,

en ik zag las dat je er nog al wat van af weet bosrand,,,, :spliff:

 

hebben ze s,nacht even veel luchtverversing nodig als overdag?ik denk met licht aan co2 en licht

wanneer verdampen ze het meest dat zal ook wel met licht aan zijn,

planten slapen natuurlijk ook,,

 

de igrowcan is vandaag al weer een week aan het drogen ze hangt in een kleding kast,,

je kan goed de heerlijke glinsteringen zien,

heb de blaadjes er lekker aan gelaten en op haar kop gehangen aan een klerenhanger.

Het valt mij op dat ze onder de blaadjes het snelst best rijpt daar ruikt het lekker ,

heb haar ivm met mij meeldauw probleempje wat eerder omgehakt zonder aantasting,

gaat goed met de meelauw voor ons dan hahaha,

 

heb nu natuurlijk dat residu (zwavel) op mijn bladeren liggen ,

had last van een flinke vergeling onderaan al iets naar boven toe,,,

 

claw is een mengel moes van 3 dingen dacht ik ondervoeding meeldauw en nog wat,

maar ik ben blij dat met een goeie verhoging van terra flores de bladeren goed bij komen dus ik had vannacht een vreugde dansje,

dacht al wat zijn die ronde gaten in een paar blaadjes maar wat ik denk komt het door die ondervoeding trekt de bladeren dus leeg en daar licht dus zwavel op vrijwel geen last van ,

 

zal nog ff moeten bekijken wat ik doe met dat zwavel wat op mijn bladeren licht als ik ga drogen,

blaadjes er aan misschien schoonmaken of gewoon laten zitten,

het word wel minder vind ik de zwavel op de bladeren er zal misschien wel wat mee verdampen via de vocht van de bladeren

misschien neemt de plant het ook wel op ze gebruiken wel zwavel dacht ik,

 

wil het niet ventileren en mijn afzuiging dan buiten de tent laten draaien en de planten in de tent niet ventileren maar luchten,

temp lv goed in de gaten houden en een paar keer luchten of misschien met een paar ritsen open

 

heb mij tent gedeeltelijk bewerkt met zwart wit folie soort gordijn waar je dan achter kan gaan staan werkt goed had die rol al twee weken liggen

als je problemen heb met licht inval of naar buiten met die roosters maak ze dan lekker lang,,

met de flap met klitteband stel je hem af en ik heb er dan nog een actief inblaas erbij voor onderdruk

geen licht door naden ritsen enz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik heb hem inmiddels binnen en in werking gezet, nog niet gekeken wat het precies doet, niet heel veel tijd voor gehad.

 

Dat de luchtvochtigheid 's nachts wat hoger oploopt is niet zo heel erg.

Het gaat er vooral om dat het vocht niet gaat condenseren, bij het begin van de dag warmt je ruimte snel op maar je toppen langzaam, daardoor heb je kans dat je toppen onder het dauwpunt komen en daardoor nat slaan van binnen. Verlaag je de luchvochtigheid op dat moment, dan verlaag je de kans dat het vocht in je toppen gaat condenseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot hoe hoog is dan acceptabel in de nacht? en overdag wel belangrijker?

 

las iets over de druk die de wortels leveren door hun zuigkracht in de groei lijkt het mij dat de kracht steeds oploopt daarom vinden ze in de groei

de steun van een hogere lucht vochtigheid wenselijk dat ondersteunt de worteldruk tot aan de bloei,,,daarom is in de groei de temperatuur tussen 22 a 25

ideaal en in de bloei 22 a 26,5 /28

en dat de luchtvochtigheid steeds iets moet kan mag afnemen tot de wortels van de plant volgroeid zal zijn en de bloei aanbreekt is het wenselijk om de luchtvochtigheid steeds lager te houden tot een lage lv van 40 procent richting het einde

 

een ontvochtiger zal de worteldruk nooit belemmeren eerder zijn vrije gang laten gang in combinatie met de juiste temp van max 26a28 graden zal dat de verdamping goed in stand houden in de bloei.

 

een ontvochtiger kan je ook gebruiken om je was sneller te laten drogen omdat de omringende lucht droog en warm is zal de druk om te verdampen worden verhoogt kleren zijn vrij dun dat droogt natuurlijk sneller daardoor.

 

een top met veeel blaadjes die lekker verdampen dat dus die vocht ook in de buurt van de top kan zal zijn komen is met licht aan lekker op temperatuur met een lv van 45 en dan gaat het licht uit en het word te snel te koud de lv van 45 in het warme klimaat zal in de top te snel afkoelen en de lv gaat oplopen en er zullen kunnen in de top druppels water vormen. en als de temp laag is in de top en het word te snel warm buiten om de top koelt het nog sneller binnen in de top met condens als gevolg als ik het goed begrijp,,,,,,,,

als een top te vochtig is en hij gaat groeien dan sluit ie het vocht op binnen in met als gevolg nat van binnen en nieuwe drogere top van buiten,

het vocht word ingesloten tijdens de groei van de top,,

 

 

als de lucht altijd droog is op een lv van 40 max 50 dan is de buiten kant van de top toch nooit te nat?

en als er vocht condens`in de binnenkant van de top komt trekt de buiten kant het dan niet redelijk gelijk verdeelt in over de top of gaat dat dan niet snel genoeg,,

 

 

wat ik nu doe om de temperatuur schommelingen geleidelijker te kunnen laten verlopen,

 

is max 6graden verschil liever 4.

 

de digistar ballast bij het punt van licht aan zonsopgang met 300w beginnen iets later 400w nog wat later de 600w en 660w rekening houdend met het verschil van max 6graden in de bloei,, zou wel zo een controller willen die zonsopgang en ondergang nabootst heb je die ook voor de digistar??? lamp blijft op een hoogte van 55cm, zal is iets gaan maken dat ik makkelijk buiten de tent de hoogte van de lamp kan instellen,

watergift pas na 2 uur

en met de onvochtiger de hele nacht aan heb je eerder de kans om een droger medium te hebben om mee te starten dan hem niet de hele nacht aan te laten,

 

en als het licht uit gaat doe ik de kamer deur van mijn balkon dicht zodat dat er geen kou meer van buiten snel naar binnen kan en het dus niet te snel kan afkoelen en als ik een uurtje eerder op zou staan kan ik dat met de digistar ook dan weer met de zonsondergang opgang illusie afbouwen,daarom wil ik graag een controller voor zonsondergang in speciaal ,,,,bij opgang gaat het wat makkelijker het met de hand instellen omdat ik dan gewoon wakker ben,

 

en de zibro heeft weer bij licht aan bijna niets ontvocht ,,,ik kijk het nog wel aan voordat ik hem schakel met een tijdklok,,

 

als een ontvochtiger te sterk vocht trekt kan het hierdoor zijn dat de mondjes onder het blad gaan sluiten??

Maar dat zal wel meer met de temp te maken hebben te hoge temp plant zweet te veel gaat tegen werken omdat ze niet wil uitdrogen huidmondjes gaan dicht,

Share this post


Link to post
Share on other sites

de igrowcan white widow heeft als eindresultaat kwa gewicht 5,5 gram droog

 

had is ergens gelezen dat iemand zij dat je mazzel zou hebben met een igrowcan als je de 5 gram haalt.

heb haar nu in een glazen pot gedaan om te curen,,,

 

gallery_41434_17386_277482.jpg

 

 

gallery_41434_17386_1497313.jpg

 

woensdag start week 6 voor de nlf en wwf en de wwa,,

de wwa het 2de zaadje in een 12l pot dan, van het igrowcan pakket,,, wat een verschil tussen die 2,,ivm pot inhoud

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees overal dat als je de wiet gaat drogen in zijn geheel de hele plant dat je dan alle blaadjes moet laten zitten, maar, niet de fan leaves ik vroeg mij af waarom, dat is,,, het droogproces zal toch nog rustiger gaan verlopen meer massa of zit je dan met een overschot aan bladgroen,

En moet je wiet dan heel lang langer curen,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe langzamer het droogt hoe beter de omzetting van chlorofyl naar suikers, des te meer en beter zullen de terpenen zich uiten en dit allen komt smaak en geur ten goede.

Ook blijft de wiet z`n crispy uiterlijk behouden, wat een mooi bag-appeal geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe langzamer het droogt hoe beter de omzetting van chlorofyl naar suikers, des te meer en beter zullen de terpenen zich uiten en dit allen komt smaak en geur ten goede.

Ook blijft de wiet z`n crispy uiterlijk behouden, wat een mooi bag-appeal geeft.

 

Ok dus als het kan de fan leaves juist ook laten zitten en dus niet weghalen zo als er veel beweren (zeggen ) van wel,

Is dus alleen maar zonde als je de plant toch in zijn geheel wil laten drogen.

 

toen ik de top in de glazen pot dee waren de takjes van de fan leaves en de stam goed breekbaar alleen de tàkjes binnen in waren nog heel lichtjes soepel breekt net niet en de veerkracht van de wiet is heel goed,,

De geur is lekker alleen de smaak nog niet,

Zaterdag heeft ze er twee weken op zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is maar goed dat de zibro dag en nacht aan staat en als er niks te ontvochtigen valt gebruikt ie denk ik toch maar weinig stroom en je kan het horen maar, ook voelen de zibro trilt dan niet.

 

had al meegemaakt dat ie met licht aan meestal bijna niets maar, toch ook een liter vocht kan onttrekken,

en snacht telkens minimaal 1,5 maar gisteren overdag 1 liter ong en snachts meer dan 2 liter. heb de hychrometer op 45procent rv staan na week 6 word het 40procent rv

 

ik tel telkens vanaf 12/12 maar doe het nu zo als het hoort vanaf de eerstse topjes dus vandaag begint week 6,,,

 

hierdoor ben ik wel wat vroeg met de pk begonnen word de volgende x zeker pas later.

 

en de igrowcan white widow is inmiddels al in de lucht aan rook opgegaan mmmmmm,

na 13 dagen hangend te hebben gedrogen zat er zo een viese bittere overheersende maar toch wel zachte smaak aan

dat ik dacht o o o dat komt nooit meer goed wat heb ik verkeerd gedaan ,,,,wat wel goed kwam,,,,, na een dag of 18 was het vrijwel al weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto update?

 

Haha word wel is tijd ja had er niet echt zin in omdat de prestatie wat mager is

 

Maar ,komt goed vanavond,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop het heb ook een klein beetje valse meeldauw ontdekt het liefst hak ik.ze nu om beestjes meeldauw problemen zit niet echt mee,

 

Weet nog niet hoe ik het ga drogen met blaadjes of alles eraf, in.de tent of juist buiten de tent niet ophangen maar in een droognet wat is slim met die fucking schimmel en als er nog spint is kan ik ze maar beter onderste boven ophangen,,,,

 

Ben vandaag begonnen met.water geven een dagje eerder over.2 weken zitten er 8 weken bloei op en dan. Ga ik hakkuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn toch aardige toppen, de planten staan er mooi groen bij.

Ik hoop dat die meeldauw nu een beetje weg blijft voor je.

Na deze ronde in elk geval goed alles schoonmaken en ik zou ook nieuwe aarde gebruiken.

Succes nog even de laatste dagen en houd goed in de gaten of je ook toprot tegen komt, elke dag even goed controleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met wat spanning controleer ik ze heb bij een plant wel dat wat blaadjes verkleuren maar van buiten niet van binnen naar buiten toe.

Heb er nu al een paar geknipt die al genoeg bruine haartjes hadden,

Heb ze deze x maar nat geknipt met het takje er nog aan ondersteboven

Als een soort wigge roede hangen ze. Rekening houden met de.trichomen en drogen met bladeren er nog aan komt de volgende ronde wel weer,hoop dat ik zo kan draaien dat ik geen last van schimmel krijg,,,,,

last krijgen van schimmel maakt het stukken minder leuk .

 

Als iemand de gouden regels aan mijn wil uitlegen zodat ik er geen last van krijg hoor ik het graag via een prive bericht

 

Aarde gaat zeker weg ,,,,.

 

Hoe zit het nou met die meeldraden heb een top waar ze bijna niet uitsteken en toppen waar ze wel een stukje uitsteken waarom is dat zo?

 

Moet nog kijken hoe ik ga schoonmaken de tent zelf maar de apparaten natúúrlijk ook en waar mee mag ik dan wat schoonmaken?

Witte Azijn bakpoeder en dettol zijn de produkten toch?

 

Wil een luchtreiniger kopen om sporen in de lucht enzo aan te pakken lijkt mij wel wat zit ook een uv,c lamp in .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ze wel gespoeld de laatste week (en)?

de mijne laat ik voorlopig nog ff staan, ik denk dat we met een week verschil begonnen zijn.

veel trychomen zijn al wel 'milky' maar toch ook nog wel een hoop 'clear'.

dus ik moet nog ff geduld hebben om te knippen.

word best spanned nu, probeer de lv rond de 40% te houden ivm toprot.

gelukkig ben ik deze ronde bespaard gebleven van ziektes en schimmels. misschien omdat al het materiaal nieuw was.

id goed poetsen denk ik, want jij hebt wel wat pech gehad deze ronde? ach volgende keer weer beter he ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een week minimaal gespoeld heb er nog wat staan die dan wat langer zullen zijn gespoeld.

De een is gewoon gewoon wat sneller klaar dan de ander ze verschillen ook hoe ze eruit zien omdat het hybrides zijn behalve de northern lights dat zijn indicas denk ik was gratis zaad,

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja merk ik ook, dat ze een beetje verschillen, sommige zijn wel een weekje eerder klaar, door de cooltube kan ik de lamp er redelijk kort op hangen.

De plant die recht onder de lamp staat, heeft de dikste toppen, en staat het verste in de bloei.

nog ff alles goed in de gaten houden, voor de laatste loodjes ;)

en we hebben weer heel wat geleerd deze ronde :)

Ik volg jou topic al van in het begin, en daardoor heb ik besloten, om volgende ronde alvast wat in huis te halen bij eventuele problem

tot hier toe heb ik geluk gehad, maar ik weet dat ik er vroeg of laat ook mee te maken zal krijgen.

Denk dan vooral aan middel voor spint, meeldauw etc..... zodat ik het in huis heb als er wat fout gaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...