Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
hemprenaissance

Pottenkwekers Niet Aan De Radiator Folie?

Recommended Posts

halloowtjes,

 

na een avond guarilla worstelen is ff wat outdoor topics rond zitten neuzen :D tot me verbazing zie ik nog steeds een hoop kwekers kweken in potten/ kuipen bakken etc etc....

 

waarom zit hier geen radiator folie o.i.,d omheen. met dit mooie weer kunnen de bakken een temperatuur bereiken van plus 40+ ( zoniet nog warmer ).

 

ideale worteltemperatuur??? 23 tot 25 ....

 

idd dan zitten we er met dagen als deze er makkelijker 15 graden boven. dat doet kwaad :'(

 

tis een idee dat ik pas een paar jaar op aardebakken toepas buiten... geïnspireerd door een forum lid. excuse me ... ik weet niet meer wie maar MANY TNXX

 

dacht geef de tip nog is door ( voor de lol 2 potten met elkaar vergelijken :D )

 

peace hempy

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt keihard gelijk.

het is echter ook een kwestie van niet toelaten dat de ondertemperatuur te lang aanhoudt.

enerzijds warmt een pot met folie nooit te warm op , maar de ondertemperaturen van de koude nacht kunnen ook te lang aanhouden als de zon de kluit niet warm kan krijgen.

De kans is groot dat het qua opbrengst toch gunstiger is om geen folie aan te brengen, tenzij je de folie alleen op de armste momenten hangt

 

en aangezien de blowende kweker niet snel extra werk doet blijven de meeste potten folievrij.

Ook wateren velen in de zomermaanden soms ietsje bij gedurende de dag.

dat remt ook de temperatuurstijging

 

dus: ofwel geen folie hangen , minder investeren in moeite en geld

of wel folie hangen , maar ook geld uitgeven daarnaan, en de moeite moeten nemen de folie aan te brengen en tijdig weer weg te halen ( na de extreme temperaturen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de tip vroeg me al af waarom het blad zo gaat hangen in de zon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de voorgroei onder het dakraam gebruik ik inderdaad ook folie om de potten niet op te laten warmen.

 

Buiten graaf ik ze nog wel eens in. Dat houdt de temperatuur ook wat constanter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graaf je pot(ten) in.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@meneer jansen: ik kweek in tuinen waar veelal de zon zich 12 tot 16 uur goed laat zien.... met potten van minimaal 45 liter ( @ growshop de gamma 60x 40 ) of groter hierdoor hou je je grond temperatuur heerlijk tussen de 18 tot 23 graden..

 

bij mij heeft het een extreme grotemeer waarden.... jij stelt aan de orde dat veel kwekers graag weinig moeite doen voor hun buitenkweekje dan moeten ze juist met de folie aan de slag scheelt je liter / kilos water slepen ook een stuk minder voeding.

 

planten staan er bij mij veel vitaler bij. a la het folie verhaal zal idd niet opgaan voor tuintjes met maar 6 uur volle zon... daar heb ik geen weet van mijn tuintjes moeten volle zon hebben :dribble:

 

@ph donner: gaat bij mij niet echt op dat ingraven ik verduister mijn wietje braaf sinds me dat jaren geleden hier is op het forum is voorgedaan :ph34r: :icecool :punk: potten tussen de 45 a 122 liter de grond uit beuren is niet zo'n mijn ding!!!!

 

 

anyway welcome on board.... dit jaar weer ijs koude winter sessie???? alweer lekker bezig langs je fietspad :dribble:

 

@benga: mijn planten stonden ook wellis hier en daar wat slapjes vooral omdat ik op werk lange dagen maak en dan laat je een hoop grammen liggen per plant :thumbsdown:

 

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn potten wit geschilderd en de temp. van de aarde wordt onder de 5 cm niet hoger dan 25C celsius maar je zou altijd folie kunnen gebruiken voor de zekerheid gr ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

2weken later URL=http://www.wietforum.nl/gallery/image/578395-dsc00632/]gallery_40867_16932_1089511.jpg[/url]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...