Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hello mede wietgrowerz

 

ik ga een nieuw projectje opstarten in komende 2 weken (nu eerst voorbereidingen zoals filters lampz en voeding)

 

het wordt een low budget kweek (krabbeltje)

gallery_41215_17176_571211.jpg

de buitenkant wordt van dik karton (wat ik toevallig had liggen)

 

de binnenkant heb ik isolerend wit plastic voor

gallery_41215_17176_222006.jpg

gallery_41215_17176_442588.jpg

voeding moet ik nog halen (wordt geregeld door een vriend van me)

 

ik heb een injecterend bewateringssysteem gemaakt wat onder in de pot ligt en water onder in spuit (weet niet of het daadwerkelijk toegevoegde waarde heeft?)

 

als water ga ik aquarium water gebruiken (het water van mij heeft een ph waarde van 6,3)

 

de afzuiging wordt actief met 2 fans met kattenbak koolstoffilters (vanwegen kleine ruimte denk ik dat het wel lukt om de geur te neutraliseren toch?)

 

de zaden moet ik nog bestellen en kiemen dat gaat volgende week worden

 

ik ga 2/3 spaarlampen gebruiken voor de groei/bloei mischien icm led verlichting

 

evt tips of suggesties?

 

greetz younggrow

Edited by younggrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd hoe je kastje eruit gat zien. ik wil ook een mooi kastje bouwen. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mogen je ouders het weten ?

 

Als het antwoord "neen" is : Geef het op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verplaatst naar de microsectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze weten het opzich niet nee maar ik woon zo goed als in me eentje thuis dus zal minder moeilijk zijn om te verbergen denk. t staat ook in een kast (wel met luchtgaten en het is 23°in de kast)

En hij wordt zga lucht dicht door de 300 m tape die k heb gekocht, er komen 3 lagen in 1karton 1xplastic en 1 isoplastic

Zit mischien te denken om van 2 planten 4 te maken en ze dan te s.o.g en (laag houden en breed maken?) Of is dat niet te doen is zoon ruimte 4 planten?

Fotos komen morgen weer

Greetz younggrow

Edited by younggrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je in een kartonnen kast kweekt,

wat ik overigens nooit zou aanraden (heb er ervaring mee)

maak dan niet de fout van je watergift te automatiseren zoals je gedaan hebt.

Karton en water gaan niet samen,

en karton en warme lampen leiden tot werkelijk brandgevaar

 

Je kan beter niet kweken als het risico lopen op brand

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm ook met spaarlampen? ik kan evt ook een led lamp regelen die zijn zoizo niet warm toch?

en ik heb ook 2 lagen plastic

anders moet ik iets anders verzinnen (heb evt genoeg speaker kasten staan om om te bouwen aleen zijn die mischien wel aan de kleine kant, of een pc kast en dan helemaal leeg halen

 

over de bewatering dat ga ik denk ik toch gewoon lekker ouderwets met de hand doen, denk ik beter in mijn situatie

 

greetz younggrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon goedkoop mdf platen op maat laten snijden bij de gamma. Zelf de deur erin maken door 3 van die deur schanieren aan de zeikant van je kast te monteren.

 

Maak aan elke kant van deze kast een kleine opening onderin die je afdekt met een panty waardoor er geen beestjes naar binnen kunnen komen. Aan de buitenkant haal je van die roosters om het lichtdicht te maken.

 

Koop radiatorfolie en plak dit aan de binnenkant van je kast voor weerkaatsing en dan gaan met die banaan!

 

Deze setup kost je weinig geld maar je bent een stuk veiliger en beter bezig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mdf? juist ja, gif hokje met gele planten in week 4. Mdf is gelijmd. je bent goedkoper/veiliger uit door een klein tentje te kopen, dp90 ofzo. Als je dan toch maar 2 plantjes wil kweken zet ze dan buiten neer, onzinnig om met karton en spaarlampen te gaan kloten nu.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan pak je desnoods andere platen. Wist niet dat mdf platen giftig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten gaat zoizo niet lukken k heb een balkon maar die zit aan de slaapkamer van m'n ouders dus dat gaat niet

k had een andere kweek gezien op dit forum ook in een kartonnen doos en dat ging gewoon

 

k ga nog bedenken, hoe en wat verder

 

qua elektragebied heb k best wat verstand (doe er opleiding in)

 

 

filters iig al binnen

gallery_41215_17176_36231.jpg

 

wat is de goedkoopste kweektent evt?

 

greetz younggrow

Edited by younggrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pc kast kan je heel goed gebruiken om in micro te kweken plekken voor fans enz zitten er al in

 

Je zal alleen wel moeten gaan scroggen en rekening houden dat je ze niet te groot laat worden

 

Gebruik zelf een oude server kast om stekken te laten voorgroeien :)

 

Tentje kopen moet je voor jezelf bekijken wat je plannen zijn wil je gaan uitbreiden later naar hps enz ..

 

In een doos kweken kan wel maar je loopt veel risico op verschillende vlakken

Vocht

Stevigheid

Licht dichtheid

 

kan je beter een klein tentje halen dir je in een kast kan steken of in een vergeet hoekje kan plakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

dp 90 is de goedkoopste tent, die is kwa maten 90x60x90

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb voor nu alvast een soort stekkenkast (zodra ze goed gegroeid zijn zet k ze denk over naar een kweekkast) zit 1 fitting in er komen er nog 2 (bad quality pic :whistling)

gallery_41215_17176_243136.jpg

 

mn filter (in aanbouw) 12v 0,26a @10v(voor t geluid)

gallery_41215_17176_405951.jpg

gallery_41215_17176_414655.jpg

 

greetz younggrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

gif hok.? door een plaatje mdf te zagen word je plant in geen jaar geel hoor. dat heb je ergens anders last van. het word overal gebruikt waarom schildertje erover klaar. ik neem tog aan dat je dat wilt doen om je wanden wit te maken. desnoods trap je je folie ertegenaan klaar is kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij maakt wel tering veel herrie idd maar das de enigste maat voor mn filter. k ga nog eens kijken hoe luid t is in mn kast hij komt binnen te hangen en zit in een kast

kan evt een 120mm nemen maar dan moet k 2 filters naast elkaar doen filters zijn 70x200mm

:spliff: greetz younggrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

of een grotere filter zoeken ,al zal het weinig uitmaken vermoed ik daar die kattebak filters normaal geen druk te verwerken krijgen

Hooguit een tijdelijke gasdruk :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten gaat zoizo niet lukken k heb een balkon maar die zit aan de slaapkamer van m'n ouders dus dat gaat niet

k had een andere kweek gezien op dit forum ook in een kartonnen doos en dat ging gewoon

 

 

Ik ga ervan uit dat dit mijn kweek was :P

Inderdaad dat ging prima, maar ik zou het niet aanraden.

Had toch wel problemen met lichtpollutie, en geheel op je gemak ben je toch niet door de combinatie van elektriciteit en karton.

 

Ik wil maar zeggen dat het gaat maar dat je voorzichtig moet zijn voor brand,

maar daar heb je wel een stapje voor wegens je opleiding :)

 

Moest je ergens op zolder ofzo een oud kastje vinden die je kan omtoveren in een kweekkastje dan zou ik zeker daarvoor kiezen (ben zelf ook bezig met zo'n projectje :P)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag een test lamp gehaald 11 w 550 lumen tornado (niet philips) (of is de 15 w beter?)

gallery_41215_17176_143622.jpg

ga er vd week nog 2 halen goede grote lichtopbrengst

2700k (action) (ga ook kijken voor een paar cool whites 4000k)

gallery_41215_17176_364738.jpg

 

greetz :spliff: younggrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe hoger het wattage hoe beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan haal k vd week ff t hoogste watt wat ze hebben

 

kan ik de plantjes laten beginnen in potjes met dia. van 5 en diepte van 4? dat ze daar eerst in groeien voor k ze in n grote bak doe?

of moet het in wat groter/meer aarde

 

greetz :spliff: younggrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan, maar die potjes zijn zeer snel geworteld, mag je binnen 10 dagen al verpotten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...