Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Iemand enige suggestie hoe ik een tent kan doen afkoelen, de temperatuur loopt soms op tot 30a31graden in deze zomermaanden :(

..airco geen optie->electriciteitsrekening youno

 

greets gaspaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 graden valt nog mee

Heb hier al 34 geklokt met de lamp tegen het dak ,niet vreemd ook als je nagaat dat het 28 graden lucht is die van buiten erin gezogen word

 

30 -31 kunnen ze wel hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar ook geen idee dus ;)

Het zal er alleen nog maar warmer op worden de volgende 2a3 maand dus tips welkom!

..verstuiver met koud/ijswater??

 

ik heb het dak van mn tent eraf geritst, lol

 

ja maar dan daalt mn luchtvochtigheid teveel

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker boeiend, ik kijk nooit naar mn LV maar heb er geen minder dikke toppen om gekregen ;)

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker boeiend, ik kijk nooit naar mn LV maar heb er geen minder dikke toppen om gekregen ;)

 

Zit in het begin van de groei uc, dan kan het handig zijn als je bijvoorbeeld vitamienespray en dergelijke gebruikt voor bladgroen.

Later in bloei mag het gewoon niet TE hoog zijn->schimmels

Maarja allemaal afhankelijk van moment tot moment :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_40416_16760_128142.jpg

Groeide gewoon door als een speer.

Edited by kuro-neko
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

nix te Einsteinen..is wat ik door anderen als info heb gekregen.

..ik dacht als je fora/topics volgde wel openstond voor info

 

kuro-neko, heb je bij deze hoge temperatuur zo geen gekrulde tippen van bladeren gehad? (claw bladeren zoals ik hier eens gelezen heb)

of kan dit van iets anders komen?

Edited by gaspaargio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol en ik denken dat ik met mijn 20 % al laag zat :D

 

Wou dat ik de bovenkant van de tent er ook vanaf kon ritsen ,was de kush vorige ronde niet zo'n probleem XD

 

Maar als je geen cash hebt voor een airco blijven er maar weinig manieren over om je lucht koel te krijgen

 

Als je plant het vocht kan blijven aanvoeren zullen veel soortjes het wel overleven

 

Bladspray ... is dat ook bij elke soort medium dan dat je dat moet doen ... ik doe het nu af en toe als het wat te warm is in de tent even nevelen en de temp daalt iets ...even

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha niks persoonlijk nemen :P alle info is welkom

ja ik dacht ook aan een airco, dat kan je RV ook doen dalen maar ja tis t een of t ander, ik zou me ook nier druk maken om 31°C

Oh ja lees net geen optie.... gewoon goed ventileren stuk of 3 fans erop zetten dat doet de blad temperatuur goed dalen dat betekent dat de plant temp lager is dan de lucht de temp die je meet. Ik heb mn Beste oogst gedraaid toen het af en toe 34-35°C werd lol

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

airco nemen

lucht trekken uit kruipruimte

twee theelepels epsom zout per 10 liter mengen en daar mee wateren ( dat maakt planten weerbaarder tegen extreme temperaturen)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Bladspray ... is dat ook bij elke soort medium dan dat je dat moet doen ... ik doe het nu af en toe als het wat te warm is in de tent even nevelen en de temp daalt iets ...even

 

Ik gebruik het assortiment van Plagron 100%bio met Batmix, oa die Vita Race en daarmee toch zeer schoone resultaten mee behaald:)

 

Vita Race is die vitaminespray btw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had een tijdje terug zo'n Eurom Aircooler gekocht voor 75 euro (zag dat ie nou 100 euro is bij dezelfde winkel!):

gallery_37858_15776_165436.jpg

 

Het is in feite waarschijnlik meer een adiabatische luchtbevochtiger, want het koelt door de lucht langs een nat filter te blazen. Het is dus geen airco, maar het koelde de lucht ook wel met een paar graden. Moet het nog een keer meten hoeveel het nou precies scheelde. Als het weer een keer warm is zal ik het nog eens proberen.

 

Stroomverbruik valt ook mee. Je moet er alleen wel steeds water in doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de batmix heb je genoeg voeding erin zitten voor de eerste 6 weken

 

Als je ze dus in de pure batmix hebt staan zal je die bladspray niet nodig hebben nu

 

Als je bruine randen tegen komt op je plant zal het dan ook wss niet door de warmte komen maar door de batmix

Share this post


Link to post
Share on other sites

nix te Einsteinen..is wat ik door anderen als info heb gekregen.

..ik dacht als je fora/topics volgde wel openstond voor info

 

Als je wat meer leest zul je merken dat SN al kan kweken

 

 

Wat je kan doen tegen hoge temp ? S'nachts draaien lijkt mij het gemakkelijkst

Edited by VenaSnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh; grappig

ik zie hier mensen einsteingrapjes maken; schiet me ineens weer iets te binnen

 

er is een systeem , genaamd Einstein

het is bedoeld voor grotere kwekerijen om de zomermaanden toch n ig goede kwaliteit te kunnen leveren

 

De lampen gaan om en om uit om de twee uur, zodat er wel genoeg licht is, maar niet teveel warmte

door de variabele lichtinval , en juist klimaat redt de plat zich wel, tehen verlaagde opbrangst, zonder dat de hoge temperatuur de lekkere terpenen eraf verdampt

middels sensoren wordt bepaald welke plek te warm wordt, en in het systeem wordt bijgehouden wanneer welke lamp aan is gegaan , zodat je niet binnen de afkoeltijd van een lamp weer opstart.

 

lang leve Einstein. ook al is ie dood

 

( ben op zoek naar oorspronkelijke info...ik meen het in een soft secrets te hebben gelezen paar jaar terug)

Edited by MeneerJansen
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de batmix heb je genoeg voeding erin zitten voor de eerste 6 weken

 

Als je ze dus in de pure batmix hebt staan zal je die bladspray niet nodig hebben nu

 

Die vita-start kan je al geven van week 1 tot en met 3e week van de bloei als je Batmix gebruikt, volgens schema van plagron

..zelf gebruik ik nooit de Batmix van week 1, al gelezen dat die grond nog te hevig is voor die jongelingen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Batmix en pas gekiemde gaan indd niet echt samen ,al waren mijn voorgegroeide planten er ook niet echt happy mee om in de pure batmix verpot te worden

 

Je kan zoveel geven ,de vraag is heeft het nut om het te doen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al een ventilator geprobeerd die de warmen lucht onder je lampen vandaan blaast?

heeft bij mij ook een paar graadjes verschil gemaakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...