Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

O.g. Kush Stekkenkweek

Recommended Posts

Kan heel goed, met die fishmix.

Neem moet je eigenlijk alleen spuiten , evt op de bovenlaag van je aarde, niet in het gietwater. Spuiten lijkt me ook veel effektiever als ik geur dan ruik. :wOOt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreselijk ja die geur, het is haast niet voor te stellen dat je het na verloop niet meer ruikt. Neem in het gietwater, las ik ergens, is effectief tegen bepaalde beestjes en goed voor de wortels. Echter heb ik ook volop gesproeid met dat stinkende goedje hoor, het mocht bij mij echter niet baten, dus ik gebruik het niet weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb eens een filmpje gezien waarbij ze spint doodden met neemolie, na 30 seconde te dompelen ging die pas dood.

sprayen is waarschijnlijk redelijk effectief, maar ik zou het de volgende keer de stekjes compleet dompelen zo een 30-60 seconden.. weet je zeker dat ze dood zijn. ga ik volgende ronde ook doen

 

succes ermee en die bugdeath ken ik niet, met neem kun je wel roofmijt uitzetten

 

grtz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me een goed idee, maar ik denk dat ik de volgende ronde weer uit zaad ga kweken, dan heb je geen beestjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je van die zaadplanten dan stekken maakt en zorgt dat ze niet buiten komen te staan en zorgt dat ze in een schone ruimte staan, dan is het bijna onmogelijk om spint te krijgen. Ik ben er gelukkig vanaf op 1 locatie, andere locatie mag ik hopen dat ze weg zijn :P

 

Succes verder

 

Greetz appel

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De spint en trips lijken aardig onder controle. Ik bestel de roofmijt deze of volgende week en zet die dan uit om de laatste restjes op te ruimen. Wellicht is het ijdele hoop, maar kwaad kan het zeker niet. Nog even een paar kiekjes van vanochtend van rond de klok van elf uur. De oplettende lezer zal bemerken dat er goed naar de strenge doch rechtvaardige Missappel is geluisterd! :likken:

 

gallery_6495_17175_114764.jpg

gallery_6495_17175_159930.jpg

Hint: eerste foto linksboven. :whistling

 

Lamp uit.

gallery_6495_17175_99289.jpg

gallery_6495_17175_47938.jpg

gallery_6495_17175_190599.jpg

gallery_6495_17175_92029.jpg

I see a sea of green!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de roofmijt nu meteen bestellen, hoe eerder hoe beter.

De planten staan er mooi groen bij, wat geef je aan voeding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel, Bosrand. Ik gebruik de lijn van Biozbizz en ik volg dit schema wat the Predator eerder voorstelde en zoals te zien is zijn de planten het er mee eens. In deze week is dat 1 ml groei, 1 ml bloei en 1 ml fishmix op 10 liter water en om de derde of vierde waterbeurt geef ik ze alleen water met 1 ml alg-a-mic op eveneens 10 liter water.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn een paar dagen verder en vooralsnog heb ik de plaag aardig onder controle. Aanstaande dinsdag komt de roofmijt, welke ik dan zal uitzetten en hopelijk ben ik dan verlost van de beestjes.

 

Nog even wat foto's van net na 11 uur toen de lamp uitging.

 

gallery_6495_17175_152432.jpg

gallery_6495_17175_18642.jpg

gallery_6495_17175_93634.jpg

 

Fijne dag. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi donker groen je planten Dilago.

Lekker vetmesten die toppen! :verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dilago, ondanks alles staan je planten er piekfijn bij, mooi stevig doorvoed. Als ik het me goed herinner had je in je vorige ronde ook wat toprot zitten. OG kush is ook niet de makkelijkste plant om te kweken en heeft flink wat ventilatie nodig want ze maakt dikke compacte toppen aan. Klopt het dat ik hier boven op de foto wat gekarteld blad zie of is het THC? Maar het gaat je goed af, een mooi verslag ook en mooie foto's! Hopelijk blijven die kleine motherfuckers bij je planten uit de buurt en heb je straks een lekker wietje om te roken.

 

Succes nog deze ronde!

 

Groet Plantformer

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dilago, ondanks alles staan je planten er piekfijn bij, mooi stevig doorvoed. Als ik het me goed herinner had je in je vorige ronde ook wat toprot zitten. OG kush is ook niet de makkelijkste plant om te kweken en heeft flink wat ventilatie nodig want ze maakt dikke compacte toppen aan. Klopt het dat ik hier boven op de foto wat gekarteld blad zie of is het THC? Maar het gaat je goed af, een mooi verslag ook en mooie foto's! Hopelijk blijven die kleine motherfuckers bij je planten uit de buurt en heb je straks een lekker wietje om te roken.

 

Succes nog deze ronde!

 

Groet Plantformer

Ik had het gekantelde blad niet gezien maar na inspectie blijkt het gelukkig geen rot.

Wat je zegt over ventilatie is exact wat de vorige ronde te wensen overliet, ik heb er te licht over gedacht en wijt daar vooral de toprot aan. Dat heb ik voor deze ronde grondig verbeterd dus misschien kan ik oogsten zonder rot. :)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat best goed toch en je houdt de plaag er aardig onder tot nu toe.

Je voeding mag wel wat omhoog, je krijgt strepen in je blad boven en richting midden bij sommige planten, week 5 12/12 ergens?

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het even nagekeken en ik zit in week zes 12/12, ik zal de dosis iets verhogen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha... het is maar net hoe je het bekijkt, je bent op 7 juli 12/12 gegaan toch? Dan is vandaag week 5, dag 3...

 

een week te weinig voeden zou ook weer zonde zijn. :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er goed uit kwam even gluren hoe het zou gaan met de stekken van een zaadplant ik zeg zoveel verlies je er niet op ! :) mooie sog

og kush ook nog een heerlijk wietje :spliff: succes met je laatste weekies !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha... het is maar net hoe je het bekijkt, je bent op 7 juli 12/12 gegaan toch? Dan is vandaag week 5, dag 3...

 

een week te weinig voeden zou ook weer zonde zijn. :tu

Lol zo is dat, ze moeten niks te kort krijgen!

 

ze zien er goed uit kwam even gluren hoe het zou gaan met de stekken van een zaadplant ik zeg zoveel verlies je er niet op ! :) mooie sog

Thanks! Afgezien van de beestjes staan ze er mooier bij dan de vorige ronde.:)

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk, die glans op het blad.

 

Mooie gezonde dames, en die zijn minder vatbaar voor spint e.d. dus het zal niet zo een vaart gaan lopen met de beestjes.

 

Als je bio iets wil spuiten, neem dan ER 2 dat werkt wel ok en is niet zo duur.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk, die glans op het blad.

Amen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan er goed bij en de grootste verandering t.o.v. de vorige update is dat ze stukken minder beginnen te drinken. Om deze reden laat ik ze even droog trekken en begin vanaf vanavond (als ze me dan droog genoeg zijn althans) weer met voeden. Ik zal de fishmix en de groeivoeding vanaf heden van hun menu schrappen, de bloeivoeding verdubbelen naar 2ml en ook met 1ml topmax beginnen. Ter voorkoming dat ze verzuipen zal ik niet meer dan een halve liter per plant geven.

 

gallery_6495_17175_161170.jpg

gallery_6495_17175_35280.jpg

gallery_6495_17175_30746.jpg

gallery_6495_17175_7484.jpg

gallery_6495_17175_115904.jpg

 

Fijne dag. :)

Edited by dilago
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste 2 foto's lijken er wat bladeren verbrandde puntjes te hebben, komt dat door dat ze wat droog gestaan hebben of is dat toch wat te veel aan voeding (geweest).

Was dat al eerder, of is dat net pas, of lijkt het enkel zo dat er verbrandde puntjes te zien zijn.

 

Deze foto's laten een ander beeld zien dan die van 3 dagen geleden, hier lijken de bladeren donkerder.

Komt de kleur op deze foto's overeen met de werkelijkheid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn foto's van vanochtend en ik heb de planten eergisteren 's ochtends voor het laatst water gegeven. Te droog stonden ze zeker (nog) niet. Volgens mij komt de kleur aardig overeen met de werkelijkheid, ik heb verder niks bewerkt en de foto's zijn met flitser gemaakt.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...