Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

LED_KROKET

Ec Te Hoog Uit Coco Drain

Recommended Posts

Hoi, ik zie hier en daar wat gele vlekjes op mn blad en blad is niet eens donker groen, voor de grap ging ik vandaag wateren tot er drainage ontstond.

Die heb ik opgrvangen, door een koffiefilter gedaan en waardes gemeten.

 

Ph was 5.4 en ec 6 !!!! Terwijl ik stapgewijs naar ec 1.6 ben gegaan (week 5 bloei nu), ik geef altijd ph 5.8

 

 

Wat is verstandigste om nu te doen? Tussendoor spoelen met schoonwater ph 6.0?

 

 

Tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt GHE toch?

Welke lijn?

 

Ik heb ook last van cummulatie als ik schema volg.

 

Vanaf begin de helft van wat er in het schema staat aan ml's en dat volhouden en opbouw volgens schema, niet naar een bepaalde EC toe gaan werken.

 

Waarom niet?

Werkt eigenlijk alleen met de FloraNova (volgens mij)

 

1 fles dus duidelijk wat elke component nu doet ipv 2 of 3 componenten en ongewild daarvan net te veel geven (niet per keer maar omgerekend naar) maar welke compo is het dan en welke verhouding (kom je niet uit met EC meten).

 

Hak de dosis die je gaf in 2en maar ga zeker nu niet alleen maar water geven.. ze zijn 'gewend' aan die hoge EC en nu drastisch niks ontploffen je toppen mogelijk en ga je allerlei raars krijgen (over- en ondervoeding, ph verschijnselen).

 

Raar eigenlijk.. ik adviseer je om de helft maximaal te geven, GHE propt veel te veel in die flessen, zo verdienen ze helemaal niks en doe je ipv 1 ronde met een Tripack misschien wel 2-3 rondes.

 

Meer vragen (ik heb al wat meegemaakt inmiddels), stuur ff een PB voor snelle reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb EC 0.9 en PH 6.1 aangemaakt, las op rollitup dat je met coco liefst met lage dosering voeding moet spoelen en niet met schoon water. Vervolgens heb ik alle slabs mee gespoeld handmatig tot er 20% drain kwam dit zo 2 dagen achter elkaar en probleem lijkt zich niet verder te ontwikkelen nu (fingers crossed).

 

Gisteren (2e dag) was de drain met ec 1.7 en ph was naar 5.8 gestegen. Zal ik nu 3e dag spoelen of gewoon weer verder gaan? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazzel dat je slabs hebt (makkelijk te spoelen), ik kreeg met Florakleen 3x id week de EC in de blokken niet omlaag.

 

Zolang als je in de drain nog een zelfde of hogere waarde terug gaat krijgen dan 0.9 blijven geven, ga je hoger zie je zo alle probs weer terug komen maar dan x3.

 

Heb je wel eens 10ltr volle mep schema aangemaakt en toen alles nagemeten?

Als ik dat hier doe kom ik ergens op een max van 1.4 op EC schaal (start 0.2) en dat is de hydro variant, terra geeft een EC van 0.9 hier.

 

Kan helpen bij je inschatting hoeveel je nu kan geven maximaal aan EC en of het wel slim is hierop te sturen, je kunt zomaar buiten je schema aan het werk zijn geweest omdat je, om die 1,6 te halen misschien wel 2ml of meer per keer gaf van eea..

 

De ph kun je met gemak rond de 6 houden, scheelt ook weer ph- in de slab, met GHE moet je al rond de 6.5-7 uit kunnen komen met de regulator in de voeding zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Florakleen fokt enzymen op mocht je dit toegeven in je schema. Dat zei iemand van GHE op de rollitup forums. Volgens mij is florakleen gewoon waterstofperioxide net als Aptus systemclean, ferro oxyorg etc etc. Wordt bij alle afgeraden om enzymen bij te geven of organische meststoffen en/of additieven.

 

Ik heb nu 2 dagen geen water gegeven (totaal 3 dagen gespoeld) want alle slabs waren best zwaar geworden. Straks maar weer wateren en dan 1ml per 1L bloombastic (hoge PK waarde) en de rest aanvullen met beetje voeding tot de totale EC 1.4 is ofso. Met regulator van de voeding zelf zit ik op ph 6.7 ongeveer, ik doe er altijd 1ml ph- erbij (op 10L) en dan wordt het 6.0

 

Zit nu in week 5.. hopelijk dikt het nog een beetje aan want ziet er allemaal niet te oog-bevredigend uit door alle tegenslagen (spint / zout buildups). :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat moet je met organisch op hydro?

Enzymen is flauwekul, gebruik ik echt nooit omdat het zich nooit heeft bewezen maar opfokken ervan?

Dus wat er in de Florakleen zit werkt als katalysator op eventueel aanwezige enzymen, ok.

 

FloraKleen is geen waterstofperoxide en ook heel anders dan de andere 'spoelmiddelen':

perioxide werkt niet osmotisch en dat doet FloraKleen wel.

 

Weet niet.. ik probeer altijd de basisvoeding op peil te houden ipv met een losse hoge dosis PK booster te werken, in schema zit ook altijd al een oploop van PK gerekend (vanaf week 5 bloei meer geven) wat de honger redelijk stilt en het is flink slikken die PK dosis als de planten het al lastiger hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je hebt gelijk, als ze het moeilijk hebben maken mensen vaak een "bottleneck" met additieven.

 

Ik heb een flesje atami bloombastic maar npk is 0-21-20 ofso dus ik doe altijd die eerst in mijn vat en daarna aanvullen met A+B tot ik de gewenste ec heb. Vaak denk ik dat mijn bladproblemen ontstaan juist hierdoor want na de bloombastic is de ec al 1.0 of 1.1 dus ik geef dan heel klein dosis A+B wat misschien een tekort geeft aan alle overige stoffen die ze nodig hebben die in de A+B zitten zoals ijzer,magnesium enzv enzv.

 

GS zegt natuurlijk dat het niet zo is, maar dat zal vast een verkooppraatje zijn om de dure bloombastic te kunnen verkopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euh.. je geeft Bloombastic ipv basisvoeding dus.

 

Ja dan komen ze dus van alles en nog wat tekort omdat er in de bloombastic wat zit?

juist bloeiboosters maareh, de rest mist dus waarop moeten ze boosten dan?

je zet ze in overdrive terwijl ze dat niet aankunnen.

 

Leuke (noujah leuk):

bioBloom en bioRoots in huis, goeie stekken op aarde, schemerige kamer en ipv de Roots, Bloom gegeven, verder niks in water gedaan

2dgn later echt geel en raar doen en nooit meer goed gekomen.

 

Mij ook wel eens aangeboden, de Bloombastic en heel vriendelijk afgeslagen.. alles zit al in de lijn en dit soort produkten bovenop de compleetheid van GHE dumpen levert alleen maar kopzorgen op (check ratios bloei GHE eens :whistle: ).

 

Ik zeg:

nokken met de BloomBastic en de EC met GHE naar 1-1.2, even aanzien of er geen verbranding ed optreedt en dan of zo houden of iets verhogen maar in de gaten houden dat (als je op EC stuurt) je niet over de ml's vh schema aan het gaan bent.

 

GHE, te compleet voor de prijs die ze vragen en dan ga je al snel denken dat andere (veel duurdere) produkten vast wel complimenterend zullen gaan werken?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...