Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Faraon08

Hoe Medische Marihuana Je Zieke Huisdier Kan Helpen

Recommended Posts

Medicinale marihuana wordt in de Verenigde Staten steeds vaker ingezet bij patiënten met chronische pijn. Nu geloven steeds meer Amerikaanse dierenartsen en baasjes in de voordelen van deze alternatieve behandeling voor zieke huisdieren.

Dierenarts Doug Kramer in Los Angeles verklaarde aan het Amerikaanse persagentschap AP dat hij zich verplicht voelt om te spreken over de voordelen van de drug. "Ik was het beu om dieren een spuitje te geven wanneer ik er niet alles aan had gedaan om hun leven beter te maken. Ik had het gevoel dat ik de viervoeters teleurstelde. Ik gaf mijn husky Nikita cannabis tijdens de laatste weken van haar leven nadat artsen operatief tumoren hadden verwijderde. Hierdoor huilde ze minder, maar at ze ook meer, kwam ze weer wat bij en liep ze me opnieuw tegemoet als ik thuis kwam. Zo hebben we nog samen zes mooie weken kunnen beleven, Nikita had minder last van pijn."

 

Een studie door twee dierenziekenhuizen in Colorado tussen 2005 en 2010 bracht aan het licht dat het aantal honden dat behandeld werd voor een accidentele overdosis marihuana was gestegen door het hogere aantal patiënten dat deze medicatie voorgeschreven kreeg.

 

De bedrijven Canna-Pet en Canna-Companion opgericht door de dierenartsen Sarah Brandon en Greg Copas verkopen supplementen op basis van hennep voor huisdieren. De twee hebben jarenlang de voordelen van medische marihuana bestudeerd, maar er is nog geen wetenschappelijke studie die bewijst dit ook echt een positief effect heeft.

 

 

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren/article/detail/1912479/2014/06/09/Hoe-medische-marihuana-je-zieke-huisdier-kan-helpen.dhtml

Share this post


Link to post
Share on other sites

En daarom voeren ze wedstrijdduiven al sinds mensenheugens hennepzaad. Puur omdat t geen effect heeft..

 

lekker. Onderzoekjes op gemeenschapsgeld is makkelijk verdienen natuurlijk. Check ook ff de minmaal 7 jeugdzorg onderzoekjes mbt de zelfde inhoud verspreid over een jaar of wat.

Het woord "onderzoeker" noopt per definitie tot vraagtekens en is veelal gewoon beroepskeuze met geen andere intentie dan t financiële.

 

Bek houwe en doorroken!

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hebde gij echt niks beter te doen als kankeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sniper: Helaas zitten er op dit moment op het forum nogal wat zure types die elk topic vervuilen met hun gezeur en geklaag. Vaak is het niet meer dan klagen om het klagen. Meestal zeuren ze er over dat het allemaal zo slecht is in Nederland. In werkelijkheid zouden ze het in zo'n beetje elk willekeurig buitenland nog geen week uithouden. Helaas veroorzaken dit soort types vaak een negatieve stemming :thumbsdown: op dit verder mooie forum. Inderdaad doorroken, maar wel op de positieve manier.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op "doorroken" na is "kankeren" idd wel echt helemaal mn ding.

Heb overigens ook een speciale passie voor "gieters" en "wateren"...

 

Het ene sluit t andere niet uit zie je? ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De koekoek heb er ook baat bij :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dieren drugs geven vind ik gewoon not done.

 

Dan heb je echt geen verantwoordelijkheid gevoel in je kloten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mn drugshond pakt die dope toch echt geheel uit eigen beweging.

 

Heb je met die golden brown retrievers eh.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p><p>

@Sniper: Helaas zitten er op dit moment op het forum nogal wat zure types die elk topic vervuilen met hun gezeur en geklaag. Vaak is het niet meer dan klagen om het klagen. Meestal zeuren ze er over dat het allemaal zo slecht is in Nederland. In werkelijkheid zouden ze het in zo'n beetje elk willekeurig buitenland nog geen week uithouden. Helaas veroorzaken dit soort types vaak een negatieve stemming :thumbsdown: op dit verder mooie forum. Inderdaad doorroken, maar wel op de positieve manier.
Zulke figuren horen niet op een forum thuis, het zijn zielige mannekes die zich zitten af te trekken en klaarkomen als ze hunne debiele uitleg kunnen verspreiden en er imenad op reageerd. Een ban volgt gewoonlijk vanzelf wel maar deze wil ik heus wel helpen.Johnny, wat noem jij drugs??? Dus Cannabis mag niet maar morfine heb je geen probleem mee?? Als morgen een dierbare van jou (mens of dier) op de pijnbank ligt ben je maar wat blij dat iemand het leed verzacht. Echter door een fout in het verleden (lees farmaceutische industrie) is het ene plantje (papaver en andere) op de ene lijst gekomen en het andere (canna) op de "foute" lijst. Dan is canna nog een medicijn en de rest vergif! /p> Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over zuur gesproken..

Beetje mediwiet doet wonderen zou k zeggen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p><p>

@Sniper: Helaas zitten er op dit moment op het forum nogal wat zure types die elk topic vervuilen met hun gezeur en geklaag. Vaak is het niet meer dan klagen om het klagen. Meestal zeuren ze er over dat het allemaal zo slecht is in Nederland. In werkelijkheid zouden ze het in zo'n beetje elk willekeurig buitenland nog geen week uithouden. Helaas veroorzaken dit soort types vaak een negatieve stemming :thumbsdown: op dit verder mooie forum. Inderdaad doorroken, maar wel op de positieve manier.
Zulke figuren horen niet op een forum thuis, het zijn zielige mannekes die zich zitten af te trekken en klaarkomen als ze hunne debiele uitleg kunnen verspreiden en er imenad op reageerd. Een ban volgt gewoonlijk vanzelf wel maar deze wil ik heus wel helpen.Johnny, wat noem jij drugs??? Dus Cannabis mag niet maar morfine heb je geen probleem mee?? Als morgen een dierbare van jou (mens of dier) op de pijnbank ligt ben je maar wat blij dat iemand het leed verzacht. Echter door een fout in het verleden (lees farmaceutische industrie) is het ene plantje (papaver en andere) op de ene lijst gekomen en het andere (canna) op de "foute" lijst. Dan is canna nog een medicijn en de rest vergif! /p>

 

Ik ben helemaal niet tegen medicinaal gebruik maar waarom ik het bij dieren afkeur is dat dieren niet kunnen zeggen of ze iets willen of niet en het lastig in te schatten is hoe ze zich eronder voelen.

 

Jij gaat er maar van uit dat ieder mens en dier gebaad is mij cannabis, dan vind ik onzin. Het nemen van zo iets moet een eigen keus zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook de mens heeft niet altijd inspraak bij het toedienen van medicijnen. Ik ben ingeënt tegen pokken, difterie, kinkhoest en tetanus. Ik kan me er niks van herinneren: het stond op mijn "inentingsbriefje".

In ieder geval is er geen vooroverleg geweest.

En niet te vergeten: ik ben ook nog gedoopt, zonder dat ik daartoe toestemming heb verleend.

Overigens geloof ik ook niet dat onze kater het ermee eens is dat ik hem heb laten castreren: het was in ieder geval niet zijn eigen keus, maar die van mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb net een houten tafel ingepoetst met wietolie, kan er weer ff tegenaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

das mooi Amnees, kun je borden vanavond ook weg laten

Share this post


Link to post
Share on other sites

die stonden er nog van gister, heb er omheen geolied

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk is het zoals Johny_ Sack aandraagt, moeilijk om te bepalen om in te schatten hoe ze zich voelen bij een lichamelijk ongerief.

En het beroerde daarbij is: ze kunnen simpelweg niet met je in discussie gaan over de medicatie.

OP zich is het niet zo lastig te bepalen of een dier ziek is of niet -Johny_Sack- denkt daar wellicht ander over dan ik.

Een aantal jaren geleden wilde een van onze katten niet meer eten, kreeg een bult op haar wang en miauwde voortdurend.

Zonder haar toestemming -redelijk overleg was met onze kat niet mogelijk- hebben we haar -zonder een eigen keus te laten maken, zoals Johny_Sack- voorstaat laten behandelen aan een ontstoken wortelkanaal aan een kies.

Het is inderdaad, zoals Johny zegt moeilijk in te schatten hoe een dier zich voelt.

Maar ik ben oud en wijs genoeg om te beseffen, dat mijn huisdier dat toon geeft van heel veel pijn, richting dierenarts moet worden gebracht, desnoods midden in de nacht in het weekend.

En weet je Johny, we hebben onze kat niet gevraagd een eigen keus te maken, zoals het in jouw belevingswereld kennelijk moet.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het aan de kat lag koos ze whiskas. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn poes lust geen Whiskas :dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn krijgen geen Whiskas, t veel verslavende troep in.

 

En als ik de rekeningen van dierenarts bijeentel van de beestenboel hier kom ik op een aardig bedrag uit.

Zou ook de eerste keer niet zijn dan ik een consultatie EIS ook al is er geen plaats meer, desnoods andere dieren arts.

 

Vergeet ook niet dat de meeste huisdieren het niet tonen dat ze wat mankeren (buiten honden natuurlijk, zijn dan ook jankers) tot je er aankomt. Gelukkig is mijn dieren arts ook niet van de slag van "spuit maar vol" iets zal er wel werken. Nee gaat secuur opzoek naar wat er juist mis is en behandeld met beleid. Dus geen shotje cortisone en een algemeen antibioticum maar kijken wat er echt scheelt.

 

En Johnny, dieren oordelen niet over wat ze krijgen, chemische troep of medische canna, kan hun wat schelen. Die zijn gewoon blij dat ze na toediening zich een pak gelukkiger voelen. Mensen doen dat wel omdat het hen zo aangeleerd is.

Dat er mensen zijn die nog liever doodvallen dan dat ze "drugs" toegediend krijgen maar wel een pilleke slikken omdat de dokter dat zegt, is dat eerder aangehaald voorbeeldje van hierboven: de pharmaceutische industrie regelt onze gezondheid.

 

Ik zeg ook niet dat je een kat een volle druppel zuivere olie mot geven he, alles met beleid, maar terug volgend de natuur gaan genezen vindt ik een dikke plus. Chemische troep niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk is het zoals Johny_ Sack aandraagt, moeilijk om te bepalen om in te schatten hoe ze zich voelen bij een lichamelijk ongerief.

En het beroerde daarbij is: ze kunnen simpelweg niet met je in discussie gaan over de medicatie.

OP zich is het niet zo lastig te bepalen of een dier ziek is of niet -Johny_Sack- denkt daar wellicht ander over dan ik.

Een aantal jaren geleden wilde een van onze katten niet meer eten, kreeg een bult op haar wang en miauwde voortdurend.

Zonder haar toestemming -redelijk overleg was met onze kat niet mogelijk- hebben we haar -zonder een eigen keus te laten maken, zoals Johny_Sack- voorstaat laten behandelen aan een ontstoken wortelkanaal aan een kies.

Het is inderdaad, zoals Johny zegt moeilijk in te schatten hoe een dier zich voelt.

Maar ik ben oud en wijs genoeg om te beseffen, dat mijn huisdier dat toon geeft van heel veel pijn, richting dierenarts moet worden gebracht, desnoods midden in de nacht in het weekend.

En weet je Johny, we hebben onze kat niet gevraagd een eigen keus te maken, zoals het in jouw belevingswereld kennelijk moet.

 

Jij weet ook wel wat ik bedoel, het is iets anders dan na advies van een dierenarts medicijnen te gaan geven dan dat je zelf voor doktertje gaat spelen en omdat jij denkt dat dat misschien wel goed is. Dat is gewoon kwakzalverij en dierenmishandeling in mijn ogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elk dier vraagt zijn eigen benadering.

Ooit heb ik een "zwartkop pup" cadeau gekregen. (een Anatolische herder dus)

Dat beest jankte in alle toonaarden als hij binnen moest slapen.

Dus een buitenren gemaakt met een nachthok.

Slapen in het nachthok deed hij niet, maar ernaast ongeacht het weer.

Dus een nieuw nachthok gemaakt van strobalen, maar hij bleef ernaast of zelfs er op slapen.

Als ik met dat beest ging wandelen, wentelde hij zich in elke blubberplas of uitwerpselen van andere dieren.

Maar hij was wel waaks en machtigde zich een plaats toe in ons gezin.

In zijn ogen was ik kennelijk de baas, maar hij was nummer twee in de roedel van ons gezin.

Als ik ooit zou hebben overwogen om onze kinderen te slaan, weet ik welhaast zeker dat hij me aangevlogen was.

We hebben heel veel verdriet gehad toen onze Bella -nadien "Stinky" genoemd, omdat hij meurde als de ziekte- doodging op acht jarige leeftijd.

Terzijde: hij vrat uitsluitend ongekookte rauwe pens, koeienuier, halfbevroren makreel, finten, harder en haringen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja Extreme ik ben ook een dierenliefhebber en juist daarom vind ik dat je met dieren niet zelf voor doktertje moet gaan spelen.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

en met oud en nieuw wel je kat/hond zo'n pilletje geven

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een dier kan niet praten Johny, dus we zijn aangewezen op hun lichaamstaal.

Ooit hadden we een kat, genaamd Lizzy.

Dat beest zat dagelijks urenlang links van mij op mijn laserprinter: dat vond ze kennelijk behaaglijk.

Maar zodra ik een printopdracht gaf, sprong ze eraf, voordat de printer papier uitspuugde.

Dat deed ze evenwel niet als mijn vrouw vanuit een andere kamer "wireless" een printopdracht verstuurde.

Op enig moment constateerde ik een vreemd gedrag bij Lizzy: ze werd bang voor me en verschuilde zich op onze zolder.

Een uurtje nadien heb ik de dierenarts geconsulteerd en Lizzy bleek FIP te hebben.

Tijdsvolgordelijk gebeurde dus het volgende: om 10 uur constateerde ik vreemd gedrag, om 11 uur verschuilde Lizzy zich op zolder. Omstreeks 12.00 uur zat de kat bij onze dierenarts en om 14.00 uur belde de arts dat euthanasie op grond van de vreselijke pijn die Lizzy, leed onvermijdelijk was.

Mijn vrouw en ik zijn erbij geweest toen Lizzy haar injectie kreeg. Ze was bevuild door haar ontlasting en kots en krijste van pijn in alle toonaarden.

Nadat de assistente haar had schoongemaakt, hebben we haar in een dekentje gewikkeld en begraven op een plekje in onze tuin waar ze heel vaak van de zon genoot en op de loer lag om een vogel te verschalken.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...