Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest Δ8

Water Afzuren Of Aanzuren Met Citroensap

Recommended Posts

Guest Δ8

Klopt het dat ik geen verschil in mijn pH waarde krijg als ik het voedingswater aan zuur met citroensap?

 

Heeft iemand alternatieven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

citroenZUUR kan je gebruiken om af te zuren.

citroensap is lekker in je cola ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Δ8

gelukkig ben jij nog scherp met deze hitte :), thanks m8

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Δ8

Toch heb ik nog een vraag erover want citroensap te koop bij AH is toch gewoon citroenzuur?

Het water wat ik vooraf klaar gemaakt heb is ook zuur 5.0.

 

Ik heb het idee dat me grond het weer afbreekt o.i.d.

Ik lees over citroenzuur poeder wat te koop is bij de drogist of apotheek? is dat het zuur waar je over schrijft?

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen sap kan je gebruiken in nood om af te zuren ik heb het een volledige ronde zo gedaan

 

Slechte opbrengst en een schommelende ph waar je u tegen zegt ,dus kan het ja is het aan te bevelen nee

Share this post


Link to post
Share on other sites

citroensap van ah is geen citroenzuur. deze fout is al zo vaak voorbij gekomen op het forum.

echt kwaad kan het niet maar het helpt ook niet. citroenzuur kan je bij de drogist bestellen idd

 

waarom wil je water met ph 5 aan je plantjes geven? op grond zou je tussen de 6 en 6.5 moeten zitten.

hier wat info van de biobizz site

 

 

 

Hoe beïnvloedt de pH-waarde van mijn grond de plantengroei?

 

De juiste PH-waarde is zeer belangrijk voor de optimale groei van de plant. De pH-waarde is de maat voor de zuurconcentratie ofwel zuurgraad. De hoogte van de zuurgraad bepaalt het bacteriële leven en de stofwisseling van de plant. De meest ideale pH-waarde voor grond waar je planten in staan Is tussen de 6,3 en 6,5. Biobizz® aarde heeft deze pH-waarde al. Dit betekent dat je onder normale omstandigheden de pH-waarde van je water niet hoeft aan te passen. Laat Biobizz® producten het werk voor je doen!

Een te lage PH-waarde kan leiden tot vergiftiging van de plant. Een te hoge PH-waarde leidt tot een verminderde groei en bloei van de plant. Een te hoge PH-waarde betekent dus in de meeste gevallen een mindere oogst.

Een te lage of te hoge pH-waarde belemmert de opname van voeding. Teveel spelen met pH- en pH+ kan de natuurlijke pH-waarde in de aarde verstoren en de kans op verminderde opname verhogen

 

Hoe kan ik de pH-waarde beïnvloeden?

 

Indien de waterkwaliteit teveel afwijkt van de standaard pH waarde van 7,0-7,3 dan kun je appelazijn of citroenzuur gebruiken om je water af te zuren. Probeer op een waarde van tussen de 6,8 en 7,2 uit te komen. Het beste is om de pH-waarde iets te laten dalen, totdat deze op peil is, en daarna pas de Biobizz® voeding toe te voegen.- See more at: http://www.biobizz.c...h.eetdsuQ1.dpuf

 

http://www.biobizz.c...h-en-ec-waarden

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Δ8

 

waarom wil je water met ph 5 aan je plantjes geven? op grond zou je tussen de 6 en 6.5 moeten zitten.

hier wat info van de biobizz site

 

 

Nou omdat ik nu een grond meting gedaan heb van pH 7.4, door 5.0 te geven zou je op 6.4 uit moeten komen toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

quote : Nou omdat ik nu een grond meting gedaan heb van pH 7.4, door 5.0 te geven zou je op 6.4 uit moeten komen toch?

 

FOUT! lees eens wat stickies door hier op het forum.

grondmetingen zijn onbetrouwbaar en zelfs als je grond een ph van 7.4 heeft(wat ik niet geloof) moet je dat niet snel willen corrigeren door een extra lage ph mee te gaan geven.

 

quote: Teveel spelen met pH- en pH+ kan de natuurlijke pH-waarde in de aarde verstoren en de kans op verminderde opname verhogen!

 

lees je eens goed in hier op het forum!

 

grtn en succes dePaashaas :vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

water afzuren met citroenzuur gaat eigenlijk best wel lastig :withstupid:

:likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu heb ik trek gekregen in een cola met twist. heb alleen geen citroensap in huis.

kan ik ook citroenzuur gebruiken? :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroenzuur heeft heel weinig met fruit te maken hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

buiten dat k denk dat een liter ph- zelfs nog goedkoper is als die citroenzuur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...