Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
snuffeltje

Opticlimate Lekt Beetje

Recommended Posts

nu het de laatste dagen wat warmer wordt moet de Opti 3 wat harder werken en zie ik het nu toch best wel een beetje lekken/druppelen aan de condens kant van de airco onder de plenumbox. Het zal een paar liter per dag zijn maar ben hier toch niet blij mee :thumbsdown:

Ik dacht eerst dat het bij de koppeling zat maar tis over de hele lengte van de pallet waar die opstaat. Deze is nat en doorweekt over de gehele lengte.

Opti stond eerst met een hoogte verschil van 1 cm en nu dus maar op 2 cm maar t blijft door druppelen.

Condens afvoer pijpje (stuk tuinslang naar afvoer pompje) doet wel zijn werk en pompt om de paar minuten condens water weg.

iemand een idee om het op te lossen? Water lekkage beveiliging is nu al een paar keer in de nacht aangesprongen, ook dan lekt ie terwijl cool fuctie of ontvochtiger uitstaat... :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens of er niet teveel lucht naarbinnen waait door het condenswaterpijpje.

 

Als dat zo is, heb je teveel weerstand in je aanzuig en spettert het water door de wind over het bakje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu heb ik geen OC, dus ik ben verre van een expert en ik ken de situatie niet, maar ik neem aan dat er ergens ook een leiding loopt met koud water. Des te kouder het water in die aanvoer, des te meer condens op de aanvoerleiding met dit soort omstandigheden en dat gaat idd ergens 'druppelen'. Als bij je OC het laagste punt van die leiding zit, dan gaat dat dus daar druppelen.

 

Just saying, als daar een koud waterleiding ergens loopt, dan hoeft het dus niet aan je OC te liggen.

Edited by Ponix

Share this post


Link to post
Share on other sites

antwoord heb ik zelf al gegeven in mijn vraag, namelijk de Opti 1 cm hoger zetten tot 2 en probleem is nu verholpen, druppelen is gestopt :whistle:

@racker bedankt voor het meedenken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb bijna het zelfde probleem, als ik de OC uitzet druppelt er aan de rechter kant van de plennumbox water uit.... er zit ook wat roest links en rechts aan de onderkant van de radiator... nooit last van gehad niks verplaatst ..

is dit het einde van me OC ??? :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier lekt de opti ook. Ik heb de voorkant verhoogd met +/ 3cm.

 

De opti lekt nog.. Weet iemand ook of 3 cm ophoging de max is ? Lijkt mij geen probleem..

 

@ harryd, Roest klinkt niet gezond..

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel klein beetje roest links en rechts in de hoeken van de radiator aan de onderkant .. hij lekt alleen als ik de OC uitzet .. dan lekt ie aan de rechterkant van de OC op de hoek komen druppeltjes uit....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Draai het zijdeksel eens los zodat je tegen de zijkant van de fan aankijkt. Daar staat het condensbakje en kun je zien wat er aan de hand is, de oorzaak in post 2 blijft staan.

 

Het bakje is 1,5/2cm hoog. Een afschot van 3cm is msschien wat overdreven.

 

Roest maakt niet uit. Condenswater is tamelijk heftig wbt roest. Als de oc is doorgeroest, leef jij al 20 jaar niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah nu word het duidelijker racker ;) Thx.

 

De opti was eerst aan de voorkant 1cm opgehoogd. Toen lekte die niet. Maar doordat er nu een grotere opvangbak onder zit om het condens op te vangen moest de OC iets hoger geplaatst worden. Ik zal de pootjes eens verlagen en hoop dat het dan is opgelost.

 

Gegroet, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...