Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Schaafwonden op Snaajp en Beak hun roede... ;)

 

BESTE FORUMLIEDEN, HET IS WEER ZONDAG!

DWZ: UPDATE-DAG!

 

 

UPDATE: 2 WEKEN 12/12

 

gallery_33521_17160_92974.jpg

 

gallery_33521_17160_936346.jpg

 

 

- Planten staan een beetje nat, gisteren teveel water gegeven want er staat nog in de schaal

- ik pas de pH aan sinds woensdag, ervoor 7,8 -8.2

- Soma'tje heeft een beetjen honger

 

gallery_33521_17160_1320609.jpg

 

Herrie:

gallery_33521_17160_387585.jpg

 

strekt iets meer als soma maar bijlange niet te veel!

gallery_33521_17160_748810.jpg

 

gallery_33521_17160_1660376.jpg

 

 

 

Somango XL

gallery_33521_17160_440666.jpg

 

gallery_33521_17160_1805458.jpg

 

gallery_33521_17160_643781.jpg

 

 

De top vorming begint op gang te komen en ze zullen nog maar 2 weken doorgroeien dus sinds gisteren nieuw licht:

1x75 watt 6500 K

1x75 watt 2700 K

 

gallery_33521_17160_117752.jpg

 

tegen woensdag wordt dat 2x75 watt 2700 K

en ik moet ook nog de spiegels achteraan vastmaken, 2 hangen er al aan de binnendeur

 

Kwam Ick laatst in het toilet van het centraal station,

stond daar een dikke dame met varkenskop en een opvallende snor,

kortgeknipt haar en een driedelig kostuum

met een diepe, rokerige stem vroeg ze mij "Mijnheer, is dat toilet hier voor de vrouwen?"

waarop Ick antwoordde:

"Is dat relevant voor iemand in uw toestand?"

 

Tot volgende week beste vriendtjes

:vape:

Edited by Baekelandt
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter een hermafrodiet in het toilet bij het station

dan ballen in de planten onder je kunstzon

misschien was het de vader van Conchita Worst

ongeschoren en netjes uitgedost

 

wellicht is de strek van de Herrie iets te geleiden

door voor haar het water met hogere E.C. te bereiden?

 

Ze zien er smetteloos uit

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel planten kan je maximaal kwijt onder zo'n armatuur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe....Baekie is terug in zijn doen. Prachtig!

Effe ingelezen in je verslag...succes ouwe rover!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@meneerjansen: herrie strek is geen echte "strek", soma is gewoon bossiger. Ik had er op gehoopt ook dat herrie langere takken als soma ging voortbrengen want soma is 10 dagen ouder en dat verschil merk je met slechts 3 weken groei... EC waarden meet ik niet, maar nogmaals, het is niet dat ze echt "strekken", eerder de gewone "he kijk ik ga bloeien"-groeispurt. Mss slechte verwoording ;)

 

@delta 9: van 1 tot 10.000... je kan er gemakkelijk 0.3m² mee verlichten, en hoeveel planten kan je kwijt op 0.3 meter²? dat hangt af van de kweekmethoden en het medium. Mijn oppervlakte is 0.28m² maar mijn hoogte is beperkt, daarom kan ik maximaal 6 planten (max 3 liter grond dan per plant) kwijt in sog, direct op 12/12, en 2-4 in scrog, met 4 is het al vol met 2 is er vaak net nog ruimte voor een half plantje. Het is maar hoe je het zelf verkiest, Sniper78 heeft 1.5x zoveel licht en 50% extra oppervlak als ik en koos om daar maar 1 plant in te bloeien bijvoorbeeld.

Als je 1g/watt zou willen draaien in een kast als de mijne zou je ook 1 plant moeten nemen, goede voorgroei, ruime aardebak. Maar dat neemt weer meer tijd als snel snel wat zaad in bloempotjes en knallen maar :D

 

@tune: Bedancktere! Baekie is nooit uit zijn doen geraakt ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mijne update staat al hee, en die van Ludo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Den Ludo is altyd een beetje trager, en in het midden van mijn update mijn tabblad sluiten helpt ook al niet... ;)

 

UPDATE: 3 WEKEN 12/12

 

gallery_33521_17160_1759719.jpg

 

gallery_33521_17160_1373463.jpg

 

 

Zoals eerder vermeld heeft de RQS SOMANGO XL (plant rechts) even teveel water gehad. Ik heb mijn watergift niet aangepast aan de nieuwe samenstelling van het medium. Maar geen erg in, hoogstens 3-4 dagen vertraging voor madamme Soma.

 

gallery_33521_17160_1302094.jpg

Let op de bladranden van de niet zo oude bladeren rechts.

 

gallery_33521_17160_2094029.jpg

 

De nieuwe scheuten zijn in orde, waterpeil is opnieuw in orde, enkel mag er nu wat voeding gegeven worden maar daar moeten ze nog even op wachten tot hun voeten weer helemaal droog staan.

 

SOMA topjes:

gallery_33521_17160_412064.jpg

 

gallery_33521_17160_624986.jpg

 

gallery_33521_17160_1211241.jpg

 

 

En dan de herrieschopper.

 

gallery_33521_17160_1360309.jpg

 

zoals gewoonlijk bereidt ze zich voor op het golftoernooi van augustus 2014. Dan zal ze een balletje of twee slaan...

 

gallery_33521_17160_2147636.jpg

 

gallery_33521_17160_896847.jpg

 

gallery_33521_17160_1763429.jpg

 

Het blijft een geweldige strain die Herijuana van SANNIE. Minder wit als de hericules maar zeer uniforme zaadplanten met een voorspelbaar groeipatroon en een resistentie tegen de Baekelompheid, een resistentie die nageslacht Hericules een beetje ontbrak.

Qua potentie blijft dit een zalige hybride die met momenten zo sterk kan zijn dat je zweert dat je een amnees aan het roken bent.

 

ik ben nu een herrie aan het

:vape: en mijn hoofd is helemaal wazig....

 

23-31°C

40-55 % RLV

2x 75 watt TNeon 2700 K (zo oranje als Wilhelmus zijn lederhosen)

 

gallery_33521_17160_618593.jpg

 

Slaapwel Kindetjens!

 

"Enen Vlaeming zal altijd poepen

waar het kan zonder belet

maar den Hollander poept altijd

zeer alleen op het toilet"

 

- Gerardus Vandenabeele ~ Zegswyzen ende Spreeckwoordhen die voor Nederlanders niet grappig zyn, 1759

Edited by Baekelandt
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig, heb ook alles gelezen. Het ziet er ook zo netjes uit met die foto van de zijkant, benen mooi geschoren en bovenop een veldje. Wish you luck!

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE: 4 WEKEN 12/12

 

en ik heb ze al gezonder geweten...

 

gallery_33521_17160_477395.jpg

 

Wegens het niet rekening houden met mijn eigen reflectie in de spiegels kan ik de helft van de foto's niet uploaden. Excuses daarvoor.

 

SOMANGO XL:

 

gallery_33521_17160_1628711.jpg

ze heeft lang nat gestaan en nu heeft ze honger. Maar beide planten hebben te lang nat gestaan, met nefaste gevolgen voor de ontwikkeling en de oogst. Het vermogen dat kokos heeft om water vast te houden heeft in dit geval in mijn nadeel gespeeld...

 

gallery_33521_17160_668707.jpg

 

gallery_33521_17160_1495985.jpg

 

gallery_33521_17160_252780.jpg

 

 

Herijuana:

 

gallery_33521_17160_930160.jpg

 

Herrie heeft minder lang nat gestaan want zij zuipt meer, ze staat nu wat aan de droge kant.

 

gallery_33521_17160_1389663.jpg

 

gallery_33521_17160_364203.jpg

 

 

Al bij al dus helemaal niet zo goed. Of het is te zeggen, het voldoet niet aan mijn kwaliteitsstandaard.

Ze zullen nu wel gaan bijtrekken maar de schade is al gelopen. Ik vermoed dat er veel bruine, vuile wortels in de potten zitten...

 

24-32°C, 40-50 % RLV

4 ml/l terra flores (vervaldatum? wasda?)

1 ml/l bcuzz bloom

 

planten hebben zo nat gestaan dat het een week duurde eer ik terug water kon beginnen geven

 

Bon.

 

nog 4-5 weken te gaan; tijd om nieuw zaad in goede grond te rammen. En we gaan terug fruitig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, toch wat beter gaan opletten hee, maar ja zal wel goed komen zekers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed komen is veel gezegd

"ze zullen wel afbloeien" :D

 

...en kijk eens aan, die fruitbomen zijn aan het ontkiemen... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er geen haast is kan je naar 13.5 uur licht schakelen om de plant ietsje vollere toppen aan te laten maken ,om vervolgens terug te gaan naar 12/12

dan ben je een paar weken langer onderweg, maar met gullere topgroei.

 

in alle gevallen zou ik ietsje droog laten gaan ,en dan met redelijk stevige scheut bloeivoeding extra verwennen.

die wisselwerking levert rond dag 35 bij de meeste soorten een prettige snelle topgroei

vooral omdat ze al te vochtig hebben gestaan is het denk ik gunstig om even alle truukjes uit te kast te halen.

dan is het toch allemaal wat gecompenseerd..

Edited by MeneerJansen
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip Meneerken van Jansenghem. In een ander leven zou ik het wel eens proberen. Nu gaan we dat niet doen want er zit "haast" achter, dwz: tweede kast is nog altijd niet in orde om te bloeien dus de zaailingen moeten binnen 5 weken kunnen verplaatst worden.

 

Ook ben ik na vorige ronde niet happig om de dagen te gaan verlengen, alhoewel herrie de enige plant was vorige ronde die daar geen moer om kon geven. Met 2 overwegend Indica zou ik het wel durven om de zon een half uur vorger en later te laten op en onder komen.

 

Nu staan ze terug goed, ze krijgen enkel nog water langs onder en wat er niet opgezopen wordt wordt overgeheveld en hergebruikt. in dat water zit de volle pot bloei voeding en stimulator.

 

Ik ga wel een zuurstoftablet toevoegen en/of beginnen spuitwater geven voor de worteltjes. Natte voeten geven loopgraafrot bij een mens, en ons hart zit niet in onze voeten. Bij planten wel.

 

My prediction is twofold:

Ofwel krijgen we knalharde compacte potente topjes met een fijne hoeveelheid knipafval maar een verminderd drooggewicht

ofwel krijgen we gele planten in week 6 en alle gevolgen vandien.

 

We zien het aan :popcorn: ik heb nog nooit planten overwaterd dus ben het maar met de natte vinger aan het doen hier (no pun intended)

 

zo zie je maar dat je de dames al je aandacht moet geven elke stap van de kweek... planten leven veel korter als mensen, dus 1 dagje nalatigheid voor ons is het equivalent van 1 jaar miserie voor de plant :)

Edited by Baekelandt
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 WEKEN 12/12

 

Dik vetgemest al, voeding wordt deze week met 25% teruggeschroefd

BCuzz Bloom Stimulator = 0.8 ml/l

 

gallery_33521_17160_1836696.jpg

 

gallery_33521_17160_57402.jpg

 

 

Veldje en topjes Somango XL

gallery_33521_17160_479130.jpg

 

gallery_33521_17160_1224355.jpg

 

gallery_33521_17160_1199595.jpg

 

begint goed potent te worden. elke dag iets frostier.

 

Herijuana veld en topjes:

gallery_33521_17160_402034.jpg

 

gallery_33521_17160_1193196.jpg

 

gallery_33521_17160_271197.jpg

 

gallery_33521_17160_2072393.jpg

 

Toppen zijn 15-20 cm van het net, lamp 35 cm

binnenkant van de deur heb ik nooit op foto gezet, maar die is ook bespiegeld

 

temp 23-30°C,

RLV 50-65%

 

gallery_33521_17160_1439260.jpg

 

:vape: ze als je ze hebt

 

Ludo "blowtnietdezemaand" Baekelandt

Edited by Baekelandt
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer leuk uit.

 

Snaaip-diebijnauitgeblowtisvoordezemaand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk niks aan toe te voegen.

Ziet er gewoon goed uit, zoals we van ons Ludo gewend zijn. :tu

 

Groeten Beakerdienogsteedsnietmagblowendezemaand

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wouw deze kweek is aan me neus voorbij gegaan Baek !

 

Toppie heb ik weer iets te volgen !

 

Prachtige plantkleur alleen idd iets te nattig , had het ook helaas maar was er eerder bij dan jou zie ik , Succes mate !

 

PS. weet jij wat die gekrulde punten zijn ? heb het ook namelijk in me Micro .

Edited by cupp0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik trek mij van gekrulde punten niets aan.

 

Het is warm.

 

ik pis damp, zo warm is het

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE: 6 WEKEN 12/12

(en één dagje...)

 

gallery_33521_17160_573963.jpg

 

en we hebben schimmel!

 

Ter vergelijking: De HERIJUANA pot:

gallery_33521_17160_532952.jpg

 

en de SOMANGO XL pot

gallery_33521_17160_550016.jpg

 

Zoals je kan zien heeft herrie een schimmeltje opgelopen. Vorige week vond ik haar grond al veel te wit worden in vergelijking met SOMA;

SOMA heeft wel wat "kalkplekken" van vroeger langs boven te wateren en wat afzet van afvalstoffen maar dat is doodnormaal. Maar HERRIE is niet normaal meer.

 

Ze lijkt er geen last van te hebben (of moet dat zijn "nog geen last") en er lopen zelfs wortels door de schimmel heen... De schimmel 'kruipt' ook de stam. Zoals ik al zei: vorige week begon ik al iets vreemd te merken, maar nu is het overduidelijk schimmel. Witte, pluizige, bedrade schimmel. Die exponentiële groei zou wel eens aan de temperaturen te kunnen wijten zijn denk ik zo.

 

WAT WEL HARD OPVALT is dat herrie minder is gaan drinken; ze drinkt amper de helft van wat ze vorige week zoop.

Geen bladafval, geen slecht uitzicht.

 

Bon:

 

Herrie:

gallery_33521_17160_1074837.jpg

 

gallery_33521_17160_1773492.jpg

 

Somango XL:

gallery_33521_17160_1500324.jpg

 

gallery_33521_17160_1846508.jpg

 

Samen:

gallery_33521_17160_2260856.jpg

 

gallery_33521_17160_1178750.jpg

 

Nu is het op de hoogte van de allerhoogste top gemeten:

26-30°C, 48-61% RLV

 

het spreekt voor zich dat de planten de afgelopen hittegolf niet echt leuk vonden, het piekmoment was 37°C (al duurde dat niet zo lang)

wat een geluk dat ik 's nachts draai!

 

De toppen hebben niet gereageerd op de tijdelijke hitte, waar vorige ronde wel last van was maar dat was constante hitte.

 

Planten krijgen nog 4ML/L Canna Terra Flores

1,2 ML/L BCuzz Bloom Stimulator (dat is 120% van de aanbevolen hoeveelheid en ze krijgen er maar niet genoeg van

:likken:

PH is 6.3

 

Nog 2-3 weken te gaan en dan heeft Baekelandt weer rookwaar!

Ik zal eerlijk zijn, mijn zelf-geïmplementeerde drooglegging gaat me niet zo goed af maar we zetten door! En als het "wietzweet" mij uitbreekt kan ik het altijd op de hitte steken

;)

 

Hou jullie taai en houd de kasten koel vrienden!

 

Groeten,

 

Baekelandt den Nuchtheren

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou meer voeding zou ik toch niet meer geven, blad ziet donker zat. En zeker ook op tijd beginnen spoelen (nu al zelfs). En die aarde is vast wel afgeschreven na deze ronde??

 

Snaaiper den Hoestende (tis duur, maar he kon)

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hergebruik mijn aarde nooit meer eigenlijk. Ik ga het wel opnieuw beginnen doen, dit is de voorlaatste ronde met synthetische voeding, als de 3XFS klaar zijn stap ik over op bio. Die aarde kan ik dan wel hergebruiken zonder veel zorgen...

 

en idd, ze hebben helemaal geen honger. Maar ze mogen wel nog 3 weken minimum - officieel 2 weken minimum maar ik KEN herrie goed genoeg om te zien dat zowel zij als Somango XL een weekje extra gaan kunnen gebruiken na het natte voeten verhaal van een maandje terug. Dus met dat in gedachte blijf ik tot volgende week doorvoeden, al is het 80% van de aanbevolen hoeveelheid en ik ga dat afbouwen naar 3ml/l, dus 60 % van de aanbev. hoev.

 

Toppenstimulator blijven ze wel lusten, die gaat ook nog een week door. Dan 2 weken proper water en goed laten herfsten en dan zal het wel in orde zijn.

 

ik moet wel zeggen dat ze goed bijgetrokken zijn van het teveel aan water. Baekie heeft correct gehandeld. ik put wel enige trots uit het feit dat ze nu zo blakend gezond staan. Wat was dat weer over onkruid en vergaan? :innocent:

 

En Sniper beste vriend, mag ik aannemen dat je aan de commerciële wiet zit? Zoja heb je mijn medeleven ;) het enige dat mij tegenhoud van de telefoon te nemen en peperdure grammen te gaan kopen is de kennis dat wat je zelf kweekt veel beter smaakt. En gezonder is. En goedkoper. en... en... en...

 

BAEKIE WILT DAMPEN GATVERDAMME!!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zei:

Snaaiper den Hoestende, wat zowat alles behoort te verklaren en bevestigen.

 

 

Het heeft erg hard gekriebeld de klok te verzetten afgelopen weekend, ze roept, Snaaip, ik wil gaaaaaaan, in plaats daarvan heb ik ze weer es fris geschoren, gebonden, gebogen en geknakt. Dan dacht ik zelfs, nu ben je te ver gegaan.

NIks hoor, ze staat ff stil nou, hopelijk lang genoeg dat ik men derde neonset deze week heb.

En dan he

 

 

 

 

 

 

 

 

Dan he

 

 

 

 

 

 

 

 

Awel dat zien we dan wel

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

awel he

 

 

 

 

 

 

 

dan he

 

 

 

 

 

 

 

 

Dan zult gij het ons eens tonen zeker?

;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu is hem al paddestoelen aan het kweken ook :dribble:

 

te nat gestaan?

is wel redelijk extreem bij de herrie....

zou de toplaag verwijderen en vernieuwen ;)

 

gaat lekker hier voor de rest :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...