Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Een half uur nadat de lampen uit waren gegaan ben ik de tent ingekropen om nieuwe foto's te maken. Het gaat niet al te best. Sommige bladeren en nieuwe scheuten worden gelig. Wat ook opvalt is dat meestal de rechter vingers vreetschade vertonen. Het lijkt wel of het met symmetrie gaat. Bij de middenscheuten en de hoofdscheuten zijn stukken blad weg. Ook het piepkleine nieuwe blad op de hoogste internode's is voor de helft weggevreten. Als dit door een insect komt, mag het wel een forse insect zijn als het zulke grote stukken van het blad weg kan eten. Lijkt me sterk dat een paar kleine insecten deze problemen allemaal veroorzaken.

 

Sommige bladeren zien er best belabberd uit. Zie foto hieronder van de plant in het midden. Volgens mij zijn er andere dingen aan de hand.

 

Zal dit een ph probleem zijn? Aangezien ik deze week de ph meter in het vat drukte en een waarde aan gaf van ph 10 terwijl het eerst op 5.7 afgesteld was. Ik verwachte een ph van rond de 6 maar gaf steeds weer verschillende waardes aan. 1min later gaf de meter 5.5 aan en 1min later 10.0 dus de verschillen zijn erg groot. De meter ging meteen de ijkvloeistof in. Nadat de meter opnieuw geijkt was gaf de meter weer verschillende waardes aan.. Ik weet nu niet of de ph te hoog of te laag is in het medium. Ik zal vandaag weer eens langs de gs om de meter om te ruilen voor een nieuwe want dit werkt niet zo.

 

Meten is tenslotte weten ;)

 

gallery_41078_17146_2103930.jpg

 

gallery_41078_17146_1069020.jpg

 

gallery_41078_17146_851554.jpg

 

Ze hebben tot nu toe nog geen voeding gehad. Ik ben van plan om dit vandaag te geven en hoop dat de bladeren dan weer bij gaan trekken.

 

Alle feedback over dit probleem is welkom.

 

Temp dag: 26c

Temp nacht: 24c

LV: 60/70%

Tensio's 90/200mbar

 

 

Gegroet, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe update!

 

Het gaat erg goed met de planten :tu De kleur trekt van lichtgeel weer naar mooi donkergroen. Mede door ze een ec van 1.6 (bloei voeding) te geven.

 

Er zijn geen nieuwe aangevreten bladeren meer te zien en de groei zit er stevig in. Er groeit nu in een rap tempo nieuwe jonge scheutjes met mooie nieuwe vingers. Ik verdenk zelf mijn ph meter van de vergeling inclusief een te lage ec in het medium want ze hebben een hogere ec nodig als er een geweld van licht boven de planten hangt. De afstand van lamp naar plant was 45/50 cm om de planten te drukken. Nu heb ik de lampen een paar dagen op 60/65cm hangen. Gisteren hebben ze 1100 ML per plant gehad. Tensio's stonden toen op 40/50mbar en net toen ik de tent in kwam 180/200mbar. Ze lusten nu wel wat. ;)

 

De temperatuur op tophoogte is 26.0 graden (opti is ingesteld op 24 graden) de omgeving's temperatuur in de tent geeft 22 graden aan. Nacht altijd 24 graden. Lv is +/- 65%

 

Ik ga door met deze ec en zal het een beetje opvoeren tot dag 21. Daarna lekker plompen met een lagere ec ;)

 

In het verleden begon ik altijd eerst met voeden na een week of 6 met amnees. Altijd goede resultaten mee behaald. Maar dat was altijd in een all-mix. Ze lusten eigelijk dus wel een hogere ec op deze light-mix.

 

Dag 9 bloei:

 

gallery_41078_17146_1517501.jpg

 

gallery_41078_17146_1823914.jpg

 

Gegroet, Cum Laude.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gelijk veldje heb je daar, gezonde plantjes, een opti.. wat wil je nog meer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit Cum Laude.

 

Let the stretching begin!

 

Doe zo door.

 

Gr,

 

Worm

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 Worm, the stretch is coming :showoff:

Erg mooi opgeknapt, veelbelovend vooruitzicht.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit, lekker donkergroen, je hebt het probleem wat zich voordeed duidelijk opgelost.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx allemaal. Hier weer eventjes een snelle update.

 

De strek zit er goed in. ;)

 

Ik ben stevig aan het knakken geweest om de groei in hoogste pieken te dempen en morgen staat het ook weer omhoog :D

Nog een dag of 9/10 zullen ze doorgroeien. Om de lange strek wat te remmen heb ik de potten iets elkaar gezet zodat ze die ruimte zullen innemen ipv de lucht in schieten. De temperatuur van de nacht is ook wat hoger ingesteld om de strek te remmen. De lampen hangen op +/-45/50cm om te drukken.

 

De ec is weer naar benee.. naar 1.4 want ze gedijen nu weer goed. :)

 

Dag 13 bloei:

gallery_41078_17146_2494199.jpg

 

gallery_41078_17146_416721.jpg

 

gallery_41078_17146_1188007.jpg

 

gallery_41078_17146_1766010.jpg

 

Van de 4 super silver hazen waren er 2 mannelijk. :o Die heb ik eruit gegooid.

De mooiste ssh maar met wat strek, bleek toch een vrouw te zijn. :tu

 

De geknakte ssh nr1:

gallery_41078_17146_1647494.jpg

 

Ik heb van alle ssh's vorige week 2 stekken gesneden. De ssh-nr1 was de mooiste en snelste groeier van het stelletje. De wortels kropen al door het medium met 1 week zonder een wortelstimulator of stekgel te gebruiken want die had ik niet liggen. ;)

 

gallery_41078_17146_1286361.jpg

 

Ik zal morgen nog even wat foto's maken van de Lieuh Hanh en de Freeze Cheeze 89 (friesland indica 1989) plantjes die ik een tijdje terug stiekem heb ontkiemd. ;)

 

Gegroet, Cum Laude.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat staat er lekker fris bij! Ben je helemaal van de spint af nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank azizy. De spint is tot nu toe verdwenen. Ik heb niets meer zien kruipen. Aangevreten bladeren door de unknown insekten heb ik gelukkig ook niet meer gezien. Ik moest volgens de gs nog een x spuiten met het middel (1 week na de eerste behandeling) maar dat heb ik niet gedaan omdat ik ze eerder ook al eens heb behandeld met een biologisch middel. De geïnfecteerde blaadjes onderin de plant met spint eitjes heb ik toen ook weggetrokken voor de zekerheid.

 

Gegroet. Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi tentje vol!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel planten zijn dit? :o

3240

zonder grappen, lees heel het topic eens door ;)

Edited by S37

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel planten zijn dit? :o

3240

zonder grappen, lees heel het topic eens door ;)

 

Ik las het echt letterlijk 5 seconden nadat ik het had gepost. Sorry :'D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel planten zijn dit? :o

Jeetje, dat wordt veel roken voor Cum!

 

Dit kan niet! Dit is geen hobby meer! :rtfm:

 

:innocent: :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn goed bijgetrokken!

 

had je ze nu wel of niet getopt?

 

hoe kom je bij je plantjes, het is een 3x3 tent en het ziet er redelijk vol uit. kun je rondom de tent lopen en deze ook openen of heb je wat ruimte in de tent overgelaten?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank allemaal.

 

@ skunkmonder, Het word nog veel voller :yummy:

@ s37, Soms zijn grappen grappig.

@ 3240, Hoeveel blaadjes ken je hier tellen? ;)

@ Johnny Sack, Mjam mjam en mijn hobby is ook roken :whistle:

@ Komando, Tot nu toe heb ik nog een klein beetje ruimte in de tent, volgende week niet meer ;)

Het voordeel van deze tent is dat je rondom alles kan openritsen. Zoals de tent nu staat, kan ik er aan 2 kanten makkelijk bij.

Alle planten zijn getopt/gefimmt en geknakt. Het knakken doe ik nog een klein weekje door met uitschieters tot de meeste strek eruit is.

Een stuk of 5 achterblijvers zijn niet getopt/gefimmt, deze heb ik gediefd en later nog 3 pletten in de hoofdstam gegeven. Ze zijn nu even hoog als de rest. Bewateren doe ik nu weer even met de hand. Ik giet met een maatbeker water in een pvc-buis van 2 meter lang. De chinese-sproeier die ik gebruikte is nu echt aan de lek gegaan, dus moet het even op deze manier.

 

Iemand tips of een aanbeveling voor een bewatering-systeem?

 

:popcorn:

 

Gegroet, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben afgelopen nacht wakker gebleven en gewacht totdat het licht bijna uitging om ze te benevelen met het middel. 1 buisje op 3L was de dosering volgens het advies van de gs. Ze trokken in 5 minuten als sla planten inmekaar maar ze zijn ook goed nat van boven tot onder.

You gotta love 'm! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 37 bloei is aangebroken.

 

Er hangt een beladen sfeer in de Green Room.

De planten gaan erg goed. Het water geven is alleen een probleem. Er is geen ruimte meer.

 

Maar de Green Room zit wel lekker vol met haze ;)

 

Als oplossing voor de watergiften komt er deze week een irrigatie systeem van tyleen die al half in elkaar is gezet die zo plug & play in de Green Room en de potten geplaatst kan worden. Scheelt een hoop ellende. :innocent:

 

Als het systeem geplaatst is kan het steun-net ook worden gespannen zodat de takken straks erop kunnen leunen. Om dit allemaal te kunnen doen moeten er wel een paar planten tijdelijk buiten de Green Room staan.

Maar dat is even niet anders in deze situatie.

 

De voedingswaarde gaat deze ronde ook wat hoger aangezien de vorige ronde in de andere tent de toppen niet erg hard waren en konden naar mijn idee best nog wel wat hebben. Dit is het zelfde soort als de vorige tent. Het zou een amnesia moeten zijn maar ben er achter gekomen dat het niet zo is. Het is wel een haze hybride maar nogal onduidelijk wat het is. De stekken kwamen ook via via. Het is iedergeval niet de amnees zoals ik gewend ben.

 

Wat al droog is van de andere tent smaakt erg kruidig en je word er erg zwaar high van.

:spliff:

Temp dag: 27 graden

Temp nacht: 25 graden

LV: 60/70

EC water: 2.0 met halve PK

PH water: 6.3

Tensio's: Lekker nat en lek

 

Dag 37 bloei:

 

gallery_41078_17146_177717.jpg

 

gallery_41078_17146_555948.jpg

 

gallery_41078_17146_195742.jpg

 

gallery_41078_17146_2331679.jpg

 

Tot de volgende keer :popcorn: :wave:

 

Gegroet, Cum Laude.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat had ik deze graag zonder hps gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor :)

Edited by S37

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg mooi egaal veldje ook!!

viel me op datje de je met een hogere nacht temperatuur (/ minder verschil tussen dag/nacht (lage DIF) de strek ideaal onder de duim hebt gehouden!

 

had er toevallig pas wat over gelezen, en zag het in praktijk terug in jou verslag..:Temp: nacht: 24c / dag: 26c

http://edepot.wur.nl/94582

 

ik ben erg jaloers op je tentje vol!

 

lijkt me heerlijk werken zo'n opticlimate... !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig veldje man. Enorm veel toppen. Mooi egaal. Hoe is de dichtheid? Hps loze pics zou super zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...