Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

De 20 x Amnesia Haze in Mammoth pro is nog niet klaar en er staat alweer een nieuw tent paraat. Deze keer een Green Room GR-300 tent van 3x3 en 2 hoog. In totaal 9 vierkante meters. Deze 9m2’s zullen gevuld worden met amnees. Buiten de Green Room staat een Opticlimate 3 6000 met voor de onderdruk een 2500m3 softbox. Er staan nu 45 Amnees in 18 liter potten en hebben de armpjes al lekker in de lucht. Zoals de meeste wel weten is amnees een snelle en wilde groeier dus zolang de ruimte het toelaat blijven de meeste staan. De 2 moeder's van de amnees die hier staan waren nog niet ready om genoeg klonen van te nemen om de ruimte te vullen dus zijn de meisjes weer opgehaald bij de locatie waar ze de eerste keer ook vandaan kwamen. Het is een mooie pleno maar helaas zit er deze keer ook lichtelijke spint bij maar niet heel erg. Ze zullen behandeld moeten worden. De Amnees zal een aantal dagen worden voorgegroeid tot ze ruimschoots volwassen blad vertonen en goed geworteld zullen zijn voor de klok word omgeschakeld. Maar dit duurt niet lang meer.

 

 

Setup:

The Green Room GR-300

8 á 10 x 600watt Mari’s met hamerslag’s

Opticlimate 3 6000

Softbox 2500m3 voor onderdruk

160L opvouwbaar watervat

Verwarming en zuurstof pomp

Chineese sproeier met pomp ;)

Eutech EC & PH meters

Tensio meters

Diversen hygro meters

Canna Professional substraat

Voeding nog inzien

 

De Opticlimate staat buiten de Green Room.

gallery_41078_17146_730248.jpg

 

De uitgang van de Opticlimate word in deze slang uitgeblazen. Deze slang blaast nu nog naar beneden maar straks zal de wind tussen de lampen moeten gieren. Als de slang nu tussen de lampen blaast worden de lady's bijna weggeblazen.

gallery_41078_17146_247973.jpg

 

Rechts achter zie je de IN wat naar de Opticlimate loopt. Het filter wat je ziet zit aangesloten op de softbox voor de onderdruk.

gallery_41078_17146_1017005.jpg

 

Dag 1 groei - De potten zijn deze keer goed ingewaterd met rhizotonic met een ph waarde van 5.7. Daarna zijn de lady’s in de mediums gezet en hebben ze een na 3 dagen weer water gehad. De temperatuur van de Opticlimate staat op 26 graden afgesteld in de dag en 24 graden in de nacht. De lv op de controller staat op 90% afgesteld. Wat direct opvalt is hoe stabiel de Opticlimate de temperatuur aanhoudt.

gallery_41078_17146_1722816.jpg

 

Dag 5 groei - Ze hebben het aardig naar hun zin maar sommige vertonen volgens mij wat klauw in het blad wat denk ik door de koele wind komt wat soms uit de Opticlimate waait om te koelen , misschien kan een Airsock voor minder druk op de ketel zorgen?

gallery_41078_17146_1930141.jpg

 

gallery_41078_17146_1898516.jpg

 

Rechts onderin staan 2 super silver hazen van mr nice uit regulier zaad in 1 pot. Verderop staan nog 2 in 1 pot die je niet ziet :) De ssh word binnenkort gestekt om de genetica te bewaren en de originele gaan samen met de amnees de bloei in. Cum Laude is ook een echte haze liefhebber dus ligt er ook wat lieu-hanh-vietnamese-black-x-nevilles-haze in de ontkieming :)

 

Hier de Ssh'tjes

gallery_41078_17146_1110658.jpg

 

Dag 6 groei - De amnees gaan hard en de groei zit er stevig in. Sommige stammen worden al mooi dik wat veel goeds beloofd. Er zijn wel paar mindere maar die zullen bijtrekken. Vandaag worden ze ook getopt/gefimmt en zal morgen of overmorgen de klok omgaan. De spint valt het nog wel mee. Er ligt meer dode spint, als kruipende levende spint. Toch zullen ze bespoten moeten worden. Wat is een goed middel om de planten te behandelen? vroeger gebruike ik bayer als er spint was maar wil nu graag een biologische middel.

 

gallery_41078_17146_1898654.jpg

 

Klauw trekt ook al mooi weg

gallery_41078_17146_632962.jpg

 

gallery_41078_17146_2363904.jpg

 

 

Gegroet, Cum Laude :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je ze ook alle 3 bij houden...

Edited by sensi life
posts samen gevoegd

Share this post


Link to post
Share on other sites

lieuh hanh is the real deal :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind je het niet zonde om een 16 to 20 weeker er tussen te doen of zet je die ergens anders.

 

De Liễu Hạnh duurt lang Vooral de NH pheno wel trip wiet.

 

Kuro-neko.

Edited by kuro-neko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Cum Laude, knallen met die Opti-tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een biologisch middel tegen spint is neem olie. Succes met je kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank allemaal.

 

@ speed weedy, Ik zelf ken het denk ik ook niet bij houden.

@ s37, Laten we hopen dat er paar mooie pheno's bij zitten. Ben zeer benieuwd naar deze strain. Zaden zijn wel een aantal jaren oud maar goed luchtdicht in de koelkast in buisjes bewaard gebleven. Het zijn mooie dikke pitten en zijn in goede conditie.

@ Krasi, :wOOt :wOOt

@ kuro-neko, Lieu Hanh komt later in een andere tent te staan. Het komt anders niet uit met deze langbloeier! :yummy:

@ dilago, Ik heb wat info opgezocht over de neem olie maar ik heb gelezen dat neem olie de spint de niet dood maar juist afstoot van de planten? Lijkt me tricky.. Zijn er nog andere bio middelen met betere effectiviteit? Dit vond ik ook trouwens http://www.bayergard...i-Sect-Bio.aspx

 

Toen ik net even in de Green room wou kijken was het donker.. 1 van de 2 Davin 4x600 schakels is stuk gegaan.. Geen idee hoe het kan want die kast is hagelnieuw. Morgen maar inruilen voor een 6x600 schakelkast. :whistling

 

Gegroet,

 

Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jow man gave spullen werk je mee. je hebt aardig in de vingers heah :D

 

ik ben sooow benieuwd na ssh en je neville kruising. vooral die laatste dat moet een verhaal gaan worden tot in de herfst :dribble:

 

ik schuif aan me too is ook erg fan van heerlijke sativa's .

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, blijf dit volgen!

 

Waarom zo een grote afzuiger, Juist met een opti is dit niet nodig toch?

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is idd niet nodig met een Opticlimate. De softbox heeft overcapaciteit wat bewust is gedaan voor een stillere werking.

 

Gegroet, Cum Laude

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een snelle update van de dames!

 

Op dag 8 zijn ze behandeld met een biologische insectenspray. Alle potten waren afgedekt en zijn de planten van boven tot onder goed bespoten. Vrijwel direct was alle spint dood. Elke plant is goed nagelopen en er is geen levende spint meer te zien. De bestanddelen zijn natuurlijke vetzuren volgens het etiket maar wat de stoffen zijn van die spray is een beetje onduidelijk er staat verder weinig op. Maar het heeft goed gewerkt en de planten staat er vitaal bij.

 

gallery_41078_17146_994233.jpg

 

Dag 10 groei :whistling

 

gallery_41078_17146_855303.jpg

 

De meeste planten zijn allemaal getopt/gefimt. De langste planten hebben 3 a 4 knakken in de stam gehad om de groei te remmen zodat de rest wat mee komt. Temp is echt zo stabiel met de Opticlimate. Gister ontstond een temperatuur van 35c in de Mammoth Pro tent en in deze tent met opti bleef het mooi met 26c :tu Wat ook opvalt is dat de luchtvochtigheid mooi hoog blijft doordat het een semi gesloten systeem is. Ben benieuwd of de opti de luchtvochtigheid in in een later stadium ook zo laag kan houden als dat de optie het nu hoog houdt.

 

Temp: nacht: 24c / dag: 26c

Lv: nacht: 90% / dag: 75%

 

Hier komt er ook hard water uit de kraan, 0,9 ec. Het condens/osmose water wat uit de opti loopt is 0.00 ec en dat water word nu opgespaard zodat het meeste van dat water in het voedingsvat gegooid kan worden. Nu met 70% osmose en de rest kraanwater is de ec 0.4

 

De klok zal vandaag of morgen omgezet worden :)

 

Gegroet, Cum Laude

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water uit de opti nooit meer dan 50/50 met kraanwater vermengen. Dan ga je tekorten krijgen. Uit de opti komt geen "gewoon" water meer. Bijna puur water. liever gewoon kraantjes water gebruiken in je vat

 

Mooie amnezen. Je klok kan nu al om hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de tip Starter. Ik zal meer kraanwater in het vat doen. De klok zal vannacht omgezet worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot mijn grote verbazing schrok ik mij de pletter :| Wat is er met de amnees aan de hand ?

gallery_41078_17146_1113205.jpg

 

Bijna alle amnees heeft hier last van. Het lijkt erop dat de ssh ook al begint.. Dit doet probleem doet zich voor op de nieuwe scheuten. De planten staat er verder goed en gezond bij en hebben een mooie paars/groene kleur wat niet te zien is op de foto's door de lichtinval.

gallery_41078_17146_1672369.jpg

 

gallery_41078_17146_1602600.jpg

 

Dit probleem komt niet door de biologische insectenspray van een week terug aangezien het zich voortdoet op de nieuwe scheuten. De ssh is niet bespoten geweest. Ik maak me zorgen om dit probleem. Ik heb dit nog nooit gehad.

 

Wie kan hier meer over kan vertellen?

 

Ik steek nog een dikke amnees op.

 

Gegroet, Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had dat zelf ook, ik had spint, trips, varenrouwmug en fruitvliegjes.

 

Bladeren waren flink beschadigd en ik hier en daar ook dat er een stuk was weggevreten.

Geen idee welk van deze bovenstaande dit heeft gedaan, dat zou iemand vast kunnen vertellen.

Maar na een aantal keer gespoten te hebben met biologische insectenspray en uitzetten van roomijten, swirski-mite plus en aaltjes heb ik er geen last meer van gehad.

Geen idee welke de klus heeft geklaard,Maar nergens meer last van gehad gelukkig! :D

 

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_16975/gallery_40402_16975_113401.jpg

 

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_16975/gallery_40402_16975_256885.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de reactie komando.

 

Ik sta echt voor een raadsel. Het ziet er naar mijn idee ook echt aangevreten uit. Ik ben er wel achter gekomen dat de ph meter niet goed reageerd. De ph meter gaf in een vloeistof van 7 een waarde van 10 aan. De meter wil nu niet meer geijkt worden. Blijft 10 aangeven.

Bij een ph 4 vloeistof geeft de meter 7 aan.. Dit lijkt mij ook geen ph probleem want dan sloeg vergeling toe. Aarde heeft ook wel een buffer..

 

gallery_41078_17146_79426.jpg

 

gallery_41078_17146_1122556.jpg

 

Gegroet, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankzei de vele reacties die ik heb mogen ontvangen over dit blad probleem is Cum Laude maar langs de gs geweest om meer informatie zien te verkrijgen over dit probleem. Ik heb duidelijke foto's laten zien en volgens hun conclusie een soort van rups is.. Al zie ik zelf helemaal niets kruipen. Nu staan hier 2 buisjes klaar met gif wat volgens hun 100% moet werken. Ik weet niet wat voor spul dit is maar zal vast onder de toonbank materiaal zijn. Het is de dood of de gladiolen. Sommige bladeren zien er best beroerd uit. Vanacht als de lampen uitgaan zal ik ze bespoeien met dit spul. De gs adviseerde om dit na 4 dagen nog een keer te doen. Gelukkig groeien ze nog wel een week of 2/3 door en zullen ze in die tijd wel weer wat nieuw blad aanmaken met de groei.

 

gallery_41078_17146_911025.jpg

 

De ph meter is ook weer goed en heb de ph van het watervat gemeten en was 5.8

 

Het lijkt mij wel duidelijk dat het toch een soort van insect is. Alles is verder goed.

 

Gegroet, Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 buisjes met gif?

Lees jij wel eens wat? Ik zie dat je wel eens vaker reageert op het forum zonder een bericht te lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben afgelopen nacht wakker gebleven en gewacht totdat het licht bijna uitging om ze te benevelen met het middel. 1 buisje op 3L was de dosering volgens het advies van de gs. Ze trokken in 5 minuten als sla planten inmekaar maar ze zijn ook goed nat van boven tot onder.

 

De afzuiger en de opti laat ik nu de hele dag uitstaan.

 

Eind week 1 bloei:

gallery_41078_17146_1740992.jpg

 

gallery_41078_17146_3070292.jpg

 

gallery_41078_17146_3019697.jpg

 

Ik heb een paar dagen geleden ook wat stekjes gesneden van de ssh pheno's voordat de bloei er goed in trekt. Er is 1 ssh bij die overdreven zoet ruikt en mooi kort gedrongen is met veel nodes. Het plan is om straks van deze een paar goede moedertjes te behouden.

 

De ssh stekjes:

gallery_41078_17146_1717943.jpg

 

 

Gegroet, Cum Laude.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cum laude

Je schrijft ;

'Nu staan hier 2 buisjes klaar met gif wat volgens hun 100% moet werken. Ik weet niet wat voor spul dit is maar zal vast onder de toonbank materiaal zijn'

 

Dus niet zo'n overtrokken reactie plaatsen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al Green wat wil je daar mee zeggen?

 

Planten staan nog niet in de bloei dus boeit echt niet.

 

Vage shit man, een rups lijkt mij sterk. Lijken wel slakken haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik daarmee wil zeggen?

Ik zou willen weten wat voor potje gif ik moet gaan gebruiken zowel in de groei als bloei...

Ts weet niet wat hij heeft meegekregen gezien hetgeen hij schrijft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Johnny Sack, ik vind het ook erg raar dat het rupsen zijn. Fruitvliegjes lijkt mij eerder. Die vreten de bladeren ook stuk las ik. Maar normaals, ik zie helemaal niets vliegen of kruipen in de tent maar het gebeurd ook in het donker. Alles is ook nieuw en schoon maar het is duidelijk dat het is aangevreten door een insect.

 

@ al green, Het is een gif wat blijkbaar tegen deze insecten werkt. Ik zal de volgende x bij de gs eens vragen wat ze mij hebben meegegeven. Zelf adviseer ik om plagen te behandelen met roofwantsen of biologische middelen maar hier staan ook niet een paar planten en hoe sommigen bladeren er aan toe zijn kan ik geen risico nemen om beestjes te gaan uitzetten. Dit is allemaal gebeurd in 3 dagen. Wie weet hoe het erbij staat als ik nog een week verder ben.. Aangezien de planten nog niet bloeien kan dit middel weinig kwaad.

 

Gegroet, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...