Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

WeedBee

2e kweek, volledig verslag

Recommended Posts

Allen,

Het is zo ver, kweek nummer 2 is begonnen.

 

- Aarde ververst met wormen mix, mearl en bacto force.

- Verse lucht inlaat nu door de hele kamer.

- 2 lampen minder nu dus 10 x 600

- standen schakelaar met thermostaat

 

 

205 x PP:

De stekken eerst 1 dag in open doos gehouden, bevochtigd met wortel stimulator en 1 lamp aan :)

Deze dag de grond vochtig gemaakt met wortel stimulator zodat bacto force kan inwerken op medium :whistling

 

Dag 2 de stekken erin gezet daarna met drukspuit besproeid met kraanwater (niet gezuurd). 4 lampen verspreid aan. Tot zaterdag geen water :whistling

 

Zaterdag, klok om en bloeien maar :D

 

Foto's zal ik vandaag maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo vlug de bloei beginnen, hoe groot zijn u stekken misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aanzuiging het zelfde maar afzuiging 3250, was voldoende met 10 lampen en ik kon nog de zelfde filter gebruiken :whistling , met de vorige oogst moest ik toch rekening houden met de uitgaves.

 

Ben er toch van overtuigd dat overvoeding de vorige kweek zwaar heeft beinvloed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopen dat het de komende weken niet al te warm wordt buiten , dan blijven ze veel korter en steviger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat atmosphere zegt al, let anders op je temp en schakel de eerste weken niet alle lampen aan.

Als ze netjes beginnen te toppen volop licht dan.

Over enkele weken is de temp zeker beter te hanthaven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag dat 3 of 4 dames slap hingen en sommige plekjes van de bladeren een krul en beetje bruin.

Ik zal de foto's vanavond uploaden.

 

4 lampen staan nu aan.

Luchtinlaat staat aan

Gesproeid met kraan water toen het licht net aan ging

Water op de grond (buiten de potten, staan er wel in)

 

Dacht zelf aan te lage LV (zo'n 30%) temp 29

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lv is iets te laag misshcien eventjes de luchtbevochtiger aan en de temperatuur mag een paar graden omlaag...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik ben benieuwd.

 

ik zou toch goed de LV hoog houden.

eventueel nog en bevochtiger erbij.

 

ik zal je volgen.

 

wat is nu je complete voedingslijn?

 

groet fingers

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zag dat 3 of 4 dames slap hingen en sommige plekjes van de bladeren een krul en beetje bruin.

Ik zal de foto's vanavond uploaden.

 

4 lampen staan nu aan.

Luchtinlaat staat aan

Gesproeid met kraan water toen het licht net aan ging

Water op de grond (buiten de potten, staan er wel in)

 

Dacht zelf aan te lage LV (zo'n 30%) temp 29

lv 30 % is in de eerste periode van een stekje veel te laag !! 80 % ongeveer daar moet je op uit proberen te komen . Die 30 % geeft wel aan dat je een goede afzuiging hebt trouwens.

 

Wat is de afstand tussen plant en lamp geweest de afgelopen dagen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

fingers:

Mijn voedingslijn zal de komende 3 weken niets zijn, buiten mijn gerecyclede aarde. Daarna Terra Flores en week 5 PK 13/14, elke week CannaZym.

 

atmosphere:

LV zit nu op 50%, niet hoger te krijgen verder is zaterdag de klok op 12/12 gezet en heb ik gisteren 7 lampen aangezet.

De hoogte is 1 mtr vanaf het begin.

 

Temp. is met 7 lampen aan 38 graden. Ik zal vanavond de thermostaat van de klimacontroller op 20 zetten of meer aan en af te zuigen. Stond normaal op 25 graden.

Zal vanavond ook beginnen met afgezuurd water geven via druppel systeem.

 

Iemand misschien de juiste PH waarde voor aarde? Het schijnt dat op Hydro de PH 5,8 is maar voor aarde moet PH 6.? zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand misschien de juiste PH waarde voor aarde? Het schijnt dat op Hydro de PH 5,8 is maar voor aarde moet PH 6.? zijn.

ik zet zelf de ph op 6.0!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit zelf wat hoger op aarde. Meestal tussen de 6.5 en 7.0. In praktijk komt het erop neer dat na dosering van de gewenste voedingsstoffen de Ph al naar 6.5 gaat. Ik corrigeer dat niet verder naar beneden i.v.m. Ca opname.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks.

Ik hoop nou eindelijk vanavond weer het net op kan zodat ik die foto's op het net te zetten zodat jullie de beelden kunnen zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
fingers:

Mijn voedingslijn zal de komende 3 weken niets zijn, buiten mijn gerecyclede aarde. Daarna Terra Flores en week 5 PK 13/14, elke week CannaZym.

 

atmosphere:

LV zit nu op 50%, niet hoger te krijgen verder is zaterdag de klok op 12/12 gezet en heb ik gisteren 7 lampen aangezet.

De hoogte is 1 mtr vanaf het begin.

 

Temp. is met 7 lampen aan 38 graden. Ik zal vanavond de thermostaat van de klimacontroller op 20 zetten of meer aan en af te zuigen. Stond normaal op 25 graden.

Zal vanavond ook beginnen met afgezuurd water geven via druppel systeem.

 

Iemand misschien de juiste PH waarde voor aarde? Het schijnt dat op Hydro de PH 5,8 is maar voor aarde moet PH 6.? zijn.

De ph in de aarde zelf moet zo'n 5.8 zijn . Maar dat zegt niet dat je voedingswater ook die waarde moet hebben . De ph die de grond vanzichzelf al heeft speeld ene belangrijke rol . Potgrond is bv behoorlijkzuur vaak (ph 5 ) , dus dan kun je zonder extra aanzuren je voedingswater geven . dit water compenseerd de lage ph van de grond zodat je ongeveer op die 5.8 uitkomt.

 

de vraag is dus eigenlijk: wat is de PH waarde van jou hergebruikte grond ? is het uitgespoeld? zo ja met water van welke zuurtegraad?

Is dat niet zo ,dan zou ik niet veel extra aanzuren ,maar gewoon ph 6.5 in je vat creeëren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind wel dat je te vroeg met de bloei bent begonnen. Dit omdat je plantjes nog niet echt zijn aangeslagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lo all :whistling

 

Ik ben allerhande informatie aan het opzoeken over de binnenkweek maar ik kan ergens niet goed aan uit :whistling

 

Op deze site vond ik volgende info:

http://www.wietmeneer.nl/haze/kweken.html

 

De meest veilige manier om je lampen aan te sturen is met behulp van een relais of magneetschakelaar.

Lampen rechtstreeks op een tijdklok aansluiten is vragen om problemen. Door de sterke stroom tijdens het schakelmoment kan het contact van de tijdklok 'vastbakken' waardoor de lamp niet meer uitgaat.

 

Op de tijdschakelklok die ik gekocht heb staat: Max. schakelvermogen 3500W, 220-240V???

Heb ik dan nog een relais nodig? Kan iemand mij iets meer vertellen over het werken met een timer? Hoe schakelen jullie die lampen? Enig idee hoeveel zon relais kost en wat ik me precies moet aanschaffen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 3500 waat schakelvermogen gaat waarschijnlijk niet op wanneer je kweeklampen gaat schakelen . De spoel van de lamp zorg voor grote pieken tijdens het inschakelen . een relais is dus beter .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aanzuiging het zelfde maar afzuiging 3250, was voldoende met 10 lampen en ik kon nog de zelfde filter gebruiken :whistling , met de vorige oogst moest ik toch rekening houden met de uitgaves.

 

Ben er toch van overtuigd dat overvoeding de vorige kweek zwaar heeft beinvloed.

Hoi hoi

 

Ik vind een afzuiger van 3250 m3 eigenlijk nog een beetje klein voor 6000watt,

zeker als je met maar 4 lampen aan alweer 29 graden meet (en het is niet eens warm buiten)

 

Groetjes Harry

 

Ik denk dat te weinig afzuiging de vorige oogst een groter probleem was dan overvoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...