Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wietbladeren

Muur Sauzen Ipv Orca Folie

Recommended Posts

Goedemiddag,

Was bij de GS geweest en vroeg naar orca folie en deze wist niet wat het was.

Nou zei de beste man dat ik ook me gipswanden kon sauzen ipv folie te plakken.

Kan iemand vertellen of dit waar is?

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is waar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dan wel witte muurverf gebruiken.

Heel lang geleden heb ik weleens verf gebruikt, waarmee witte strepen en zebrapaden mee werden geverfd op het wegdek.

Nu gebruiken ze die verf niet meer: er wordt een lijmlaag op het wegdek aangebracht, waar een soort wit poeder zich aan hecht. De rest regent gewoon weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En moet je dan nog speciale verf gebruiken ?Of is iedere zaus verf goed ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik gewoon goedkope muurverf van de Praxis of de Gamma.

Dure houtverven zoals Onol en Robbol van Sikkens zijn nergens voor nodig.

Of gebruik desnoods "witkalk" dat ontsmet ook nog. Wel een bril dragen bij witkalk, want als het in je ogen komt, word je niet blij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan wel, maar het scheelt ook wel hoe groot je hok is. Met een klein hokje heb je meer te maken met lichtverlies via de wanden dan met een grotere ruimte. En of je de ruimte langere tijd wilt gebruiken IMO.

 

ik heb een en ander op mijn eigen manier gemeten, KLIK geen exacte wetenschap maar lees eens door en trek je eigen conclusie. Ik zou het persoonlijk niet met witkalk (wat lastig of niet verkrijgbaar is) of latex doen.

 

Topic tevens verplaatst naar de bouwdoos.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jups gewoon witte latex.

Als je tussen je rondes keertje saust isoleer je gelijk evt eitjes/beestjes op je wanden. Scheelt weer schoonmaken.

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik in ons kippenhok altijd ongebluste kalk, soms met wat halamiet. Het ontsmet en doodt bloedluis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orca folie is supergoed !

Puk heeft het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet nie precies wat de vraag is, want feitelijk gezien vraag je of je de muren van je kweekhok wit kunt latexen. Ja, dat kan natuurlijk. Maar als je vraag is of het net zo goed reflecteert als Orca folie dan is het antwoord NEE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet je het volgende afvragen;

 

Stel je neemt een stukje glas en smeert daar latex op. Hou het glas tegen het licht.

 

Schijnt er licht door, dan reflecteert het voor geen meter.

Schijnt er niks door dan reflecteert het waarschijnlijk goed.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel lang geleden heb ik weleens verf gebruikt, waarmee witte strepen en zebrapaden mee werden geverfd op het wegdek.

Nu gebruiken ze die verf niet meer: er wordt een lijmlaag op het wegdek aangebracht, waar een soort wit poeder zich aan hecht. De rest regent gewoon weg.

 

Stierenpoep....

 

Er word nog steeds dezelfde verf gebruikt als 20 jaar geleden en afgestrooid met krijt en glasparel alleen is dit niet echt een duurzaam product. Zou deze verf trouwens niet snel gebruiken in een hok zit een smerig oplosmiddelhoudend/giftig middel in.

 

De andere soorten producten die worden gebruikt zijn reactive 2 componenten koudplasten en thermoplastisch materiaal wat warm gestookt wordt, komt geen lijm bij kijken, hoogstens zo nu en dan wat primer op oud asfalt en beton tbv hechting.

 

De nacht is voor hoeren en asfaltboeren....

 

Ontopic

 

Zou gewoon folie plakken.

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk toch dat ik dan gewoon voor de folie ga,bedankt voor de reactie's mensen

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...