Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Onimusha

muziek van cd rippen

Recommended Posts

Ik wil nu wat mp3's fikken voor in de auto, hoef ik niet zovaak meer te verwisselen.

Maar als je een cd ript hoe hoog moet je dan die kbs instellen.

Wat heeft dat voor een invloed op het eindresultaat.

En hoe kan ik andere type bestanden omzetten naar mp3, blijkt dat ik er ook een heleboel heb die wma zijn ofzo.

Vast dat er hier wel enkele rondlopen die me dat kunnen vertellen.

 

BVD

 

ONi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je zo;n discman waarop mp3's kunnen ofzo? Want zo;n ding heb ik ook en daar kunen zo;n 200 stuk op maar de software kreeg je er gewoon bij. Hij staat op het moment op 175 kb's per seconden en dat is gewoon goede kwaliteit maar toen wij die cd in een normale cd speler stopte kregen we er geen geluid uit dat was wel vervelend. Maar je hebt volgens mij bepaalde software nodig om mp3 bestanden te "zippen" en dan op een cd'tje branden met 100 anderen ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik maak gewoon met lege audio cd's een Mp3 CD met Ease Cd Creator gewoon erin slepen en WMA pakt hij dat nite schrijft ze wel maar speelt ze niet af...

 

/Edit : Ohja als je een cd-speler in je auto hebt en hij is nieuw genoeg dan zal hij wel Mp3 kunnen lezen anders Tja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik zelf AudioGrabber voor het rippen van CDs naar MP3 formaat. Samen met de Lame-Codec krijg je de beste kwaliteit.

 

http://www.audiograbber.com-us.net/

 

Een makkelijker programma (maar geen freeware) is Easy CD-DA Extractor. Hiermee kan je ook in een muisklik muziek bestanden van WMA naar MP3 omzetten en vice-versa.

 

http://www.poikosoft.com/download.html

 

Voor een crack:

http://cgi.crack-locator.com/search?query=...CD-DA+Extractor

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou 196 kbps nemen je hoort dan echt geen verschil met de orginele cd.

En uiteraard kan je een Mp3 cd alleen afspelen in apparatuur die daarvoor geschikt is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word je CD voor in de auto een normale of heb je een MP3 speler in je auto ? Voor een normale CD rip je in .wav formaat, dan heb je geen kwaliteitsverlies, je kan de nummers zo van de CD halen.

 

In MP3 formaat is een bitrate van 128 Kb/s de standaard, hoger is beter, ik gebruik 192 Kb/s het meeste. Ik gebruik de nieuwste winamp om te rippen en encoden, deze gebruikt de LAME encoder, dit is wel de betaalde versie van winamp, maar serials kan je overal vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was eigenlijk een goed conversie programma wat ik zocht.

De nummers waren nl in een .m4a bestandformaat gesaved.

En ik wil de .wma en . wav files ook mp3 kunnen fikken, dus die moesten ook geconverteerd worden.

 

dbpoweramp is een gewledig programma :D

 

Alles is inmiddels geconverteerd naar mp3, dus kan een paar leuke cd-tjes fikken nu :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...