Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Heey iedereen vraagje,

 

IK heb hier een strawberry skunk die raar en lelijk blad heeft, wat kan dit zijn ? hier wat foto's

 

30 liter potten met potgrond, tot heden niet bijgevoed. Heb Canna terra en flores

 

gallery_41396_17089_114635.jpggallery_41396_17089_63055.jpggallery_41396_17089_80094.jpg

 

 

 

GRAAG TIPS !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk veeeeeeel te nat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja in het begin teveel water gegeven, maar staat nu al meer dan een week droog ! en in een kas. Potgrond houd denk veel water vast. Kga kijken of extra gaten boren werkt !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd te nat, je zegt dat het potgrond is, weet niet welke maar op de foto lijkt het toch dat er ook redelijk wat kokos of veen in het substaat zit, maar goed kan het mis hebben.

Als het inderdaad gewoon huis tuin en keuken potgrond is: haal de volgende keer een mooier substaat zoals Canna Terra professional(Plus) of Goldlabel Special Mix (light) of iets vergelijkbaars.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja in het begin teveel water gegeven, maar staat nu al meer dan een week droog ! en in een kas. Potgrond houd denk veel water vast. Kga kijken of extra gaten boren werkt !!!

 

Sorry om hier met me eigen vragen aan te komen , maar hoeveel water is dan wel goed in deze situatie; 30 ltr potten en eerste keer water ?

 

Hoeveel water heb jij gegeven dat dus teveel was BartSp ? Ik heb sinds 3 dagen 1 plantje staan van dezelfde grote als jij

ook in 30 ltr pot en heb nu 2 x 1,5 ltr water gegeven sávonds, en dus niet de eerste keer zoveel dat het er van onderen uitliep,

zoals wel op de gebruiksanwijzing van de canna terra 50' ltr zak staat. het plantje staat buiten. en vooralsnog het meest in de schaduw.

 

Ik zoek me al 2 dagen suf maar kan mijn ontrust niet temmen, ik heb het idee dat het plantje een beetje hangt bij mij.

 

Groet lanbase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te nat hoeft nog niet eens te betekenen dat je nu echt heel erg veel water hebt gegeven, geen drainage gaten zodat je geen waterlaag onderin de pot krijgt is ook altijd en goeie en speelt hier mogelijk ook mee want het zijn wel 30ltr potten maar geen 'canna' containers :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...