Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bosrand

White Widow En Critical Rqs 600W

Recommended Posts

Weer een verslagje vanaf hier, deze ronde in een grote aardebak.

 

Setup:

600w Gavita dimbaar

Afzuiging 1200kub verdeeld over 2 hokjes.

Filter Can333

Zwenkventilator

Brandblusser

Aarde lightmix (al een keer bio op gedraaid)

Aardebak: De maten van de bak zijn 120x90x40, de bak zit tot 30cm gevuld met aarde.

 

 

Voeding:

Sannies Bacto, Mycorrhiza, buffertabs, perfect start

Bloeivoeding Bac.

Van de week komt er nog lavameel bij.

 

Deze ronde gaan we de zaadjes die ik bij de WF-quiz gewonnen heb gebruiken.

Het zijn 5x White Widow en 5x Critical.

De zaadjes heb ik in mijn nieuwe potjes gedaan, daarvan heb ik 5 met Bacto en Mycorrhiza erbij en 5 zonder, ik was benieuwd wat het verschil daarin zou zijn.

Ik heb de zaadjes dit keer niet voor geweekt, dat doe ik eigenlijk nooit, enkel mijn andere ronde heb ik dat bij gedaan en beviel niet echt goed. Het kan zijn dat het aan de zaadjes lag, maar ik heb bijna nooit een uitvaller ertussen en vorige ronde 3, dus maar weer oldskool zaadjes in de aarde gestopt.

 

 

Ik heb ook een airco aangeschaft, een mobiele airco. Vandaag even wat mee getest, die krijgt de temperatuur wel goed naar beneden.

Ik zit te denken om (semi) gesloten te gaan kweken, in dat geval hoef ik niet alle warmte van buitenaf te koelen maar bijna enkel de lampen, dat is denk ik voor van de zomer met hele hete dagen de beste optie. Ik ben er nog niet helemaal over uit, ga nog even wat testen, komend weekend word het weer lekker warm, mooi om eens te kijken of het dan ook nog goed werkt.

 

Ik vraag me enkel nog af hoe vaak een ruimte ververst moet worden om genoeg co2 voor de planten voor handen te hebben, misschien dat iemand daar een antwoord op kan geven.

 

 

Zaadjes

gallery_32929_17126_427609.jpg

 

Voorgroeipotjes

gallery_32929_17126_801394.jpg

 

gallery_32929_17126_84134.jpg

 

Tot zover eerst, binnenkort weer een update.

Edited by bosrand

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaden winnen en direct knallen zei hij :tu

 

veel succes, ben benieuwd wat ze gaan doen...

 

met het gesloten en semi-gesloten kweken ben ik zelf niet helemaal mee, kan ik je niet veel van vertellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, zaden moeten niet te lang liggen hé! :P

 

Er zijn 7 zaden al een aantal dagen geleden opgekomen, 1 van de 7 is een beetje een mini, loopt nogal achter op de rest, maar dat hoeft niet slecht te zijn, die kan nog bijtrekken komende tijd. 1 is opgekomen maar verrot ofzo.

Vandaag is er nog 1 boven gekomen, de andere 2 heb ik opgegraven en een knakje gegeven, hopelijk komen die straks ook nog op.

De verrotte heb ik vervangen door een Power Flower van RQS.

Verder weinig nieuws te melden, hopend dat de rest goed op gaat komen nu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag even foto's gemaakt, ze staan op dit moment onder 300w hps, ik hoop dat de laatste 3 zo spoedig mogelijk verschijnen om het verschil zo klein mogelijk te houden. In de opgekomen planten zit wel wat verschil, sommige hebben best wel redelijke blaadjes, sommige nog maar amper meer dan de lobblaadjes.

 

Foto's van hoe ze er nu bij staan.

 

gallery_32929_17126_1525690.jpg

 

gallery_32929_17126_1341676.jpg

Edited by bosrand
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 13 groei ongeveer.

 

Het gaat niet echt super goed, een aantal plantjes gaan wel lekker, maar er zijn 2 die nogal achter blijven.

De later gezaaide Power Flower is opgekomen en op dit moment de kleinste, de 2 ww/critical die ik gekraakt had zijn niet meer op gekomen.

Ik denk dat ik ze een dezer dagen in de aardebak ga planten, maar zien hoe het gaat.

Ik heb 2 tensiometers aangeschaft, ze staan al in de aarde, ze geven 64mb aan op dit moment.

 

Foto's:

gallery_32929_17126_1600730.jpg

 

De kleinsten:

gallery_32929_17126_1080227.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grootsten hadden redelijk wat wortels gemaakt, maar was nog ruimte.

Ik heb ze gister over geplant in de grote bak, nu moeten ze gaan knallen! :P

Er zat geen verschil in de potten/wortels tussen die met enkel water ingewaterd en die met Symbiosis en Bacto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

19 juni heb ik ze overgeplant naar de grote bak.

gallery_32929_17126_2234162.jpg

 

Vandaag zal ik weer wat foto's maken, denk dat de klok wel om mag, enkel is de PF die ik als laatste gezaaid heb nog erg klein, maar goed, we zien wel wat het word.

Iemand die uitsluitsel kan geven over wat ik heb staan nu, ik heb 5 planten met scherpe punt bladeren en 2 met wat rondere punten van de bladeren, welke is de Critical en welke de WW?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 27 groei.

 

 

Weer te lang voorgegroeid denk ik, maar ik wilde de kleinste plantjes ook een beetje erbij laten komen, ben erg benieuwd hoe dit uit gaat pakken.

De ene tensio stond zonet op 245 en de andere op 160, heb er maar wat water bij gesproeid, al vond ik wel dat die 245 een beetje aan de hoge kant was, gister nog 130 meende ik.

Verder nog wat geknakt van de langste planten.

Vanaf morgen is het dag 1 bloei.

 

Foto's:

gallery_32929_17126_782154.jpg

 

gallery_32929_17126_341562.jpg

 

gallery_32929_17126_156499.jpg

 

gallery_32929_17126_533590.jpg

 

gallery_32929_17126_811264.jpg

 

De kleinste is de Power Flower.

gallery_32929_17126_470036.jpg

 

gallery_32929_17126_1357141.jpg

Edited by bosrand
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toch ook altijd leuk uit zo'n grote bak aarde.

 

Ben je alleen niet bang dat die kleintjes bedolven worden onder de grote planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat zal wel gebeuren denk ik, kan er weinig aan doen.

De ene groeiden wat sneller dan de ander, had achteraf geen nieuwe meer hoeven te kiemen om erbij te zetten.

Maar goed, als het goed is heb ik dit probleem straks niet meer, eigen stekken is de bedoeling.

Heb al wat plantjes staan onder t-neon, het eerste ongedierte zit er ook al op, dat worden echte stekken. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

:punk:ziet er goed uit veel succes ik zal je blijven volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Tzone!

 

Dag 7 bloei.

Temperatuur was vandaag overdag nogal hoog, rond de 28 graden, aangezien de planten in slaap zijn overdag heb ik de airco maar aangezet voor ze.

Die heeft de temperatuur mooi rond de 22 graden gehouden.

 

De plantjes groeien rustig aan door, gelukkig maar als ze gaan schieten heb ik een probleem, heb hier niet zoveel hoogte.

Alhoewel het nu al aardig vol raakt, we zien wel hoe het loopt.

 

gallery_32929_17126_788052.jpg

 

gallery_32929_17126_989473.jpg

 

gallery_32929_17126_1501642.jpg

 

gallery_32929_17126_549502.jpg

 

gallery_32929_17126_4917.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten en wat een verschil met de vorige fotos. De ruimte is al mooi vol gekomen. Ik ben al benieuwd hoe het er binnen 2 weken zal uitzien.

 

Hebben die 3 kleintjes kunnen bijbenen? Ik zie het niet als ze er tussen uitkomen of als het vertakkingen zijn van de grotere.

 

Weet je al wat er critical en ww is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had tot gister nog niet de moeite genomen ze eruit te trekken.

Gister heb ik de Power Flower eruit gehaald, die kwam echt niet meer boven de rest uit, was ook niet erg, zit plant genoeg in. :P

Volgens mij zijn de andere 2 op tijd groot geworden, ik wist even niet meer waar ze stonden maar zag geen kleine planten verder staan.

Net even foto's terug gekeken en zal vanavond nog eens checken maar volgens mij zijn 2 planten op tijd bij gekomen in hoogte.

 

Welke de Critical en welke de WW is heb ik geen idee van, er is/was wel een duidelijk verschil in blad te zien, de ene was puntiger aan het eind van de vingers en de andere ronder.

 

Het is inderdaad mooi vol, het groeit in elk geval nog een week door, dus het kan nog te vol worden, misschien dan wat snoeien, maar zover is het nog niet, eerst maar even rustig afwachten.

Aan de linkerkant mag het aan de buitenkant nog wel wat voller, ik hoop dat de buitenste takken daar nog wat langer groeien zodat alles mooi egaal vol is straks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 13 bloei.

 

Temperatuur vandaag in de nacht tussen de 22 en 25 graden, temperatuur met lamp aan 29 graden, vochtigheid gemiddeld rond de 60%

 

De planten groeien rustig aan door, gelukkig nog niet echt grote uitschieters, de kans zit er in dat dat nog gaat komen, had even een pb wisseling gehad over de Critical, die was bij hem in week 3 nog goed aan het groeien gegaan, hopelijk blijft dat hier achterwege.

Van mij mogen ze wel lekker gaan bloeien nu. :P

 

gallery_32929_17126_676352.jpg

 

gallery_32929_17126_1547956.jpg

 

gallery_32929_17126_1197541.jpg

 

gallery_32929_17126_313387.jpg

 

gallery_32929_17126_337072.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje diepte lijkt me juist wenselijk, geen bonenstaken nee :D

Verder mooi groen, raakt al wel vol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad een beetje diepte is wel wenselijk, in me hokje ernaast was die diepte nogal overdreven. :P

Ik heb gister de eerste bloeiverschijnselen gespot, ik hoop en denk dat het nu wel mee gaat vallen met wat er nog bij gaat komen aan groei.

 

Van de week voor de eerste keer bloeivoeding en weer wat Bacto meegegeven, op naar de dikke toppen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 21 bloei.

 

Temperatuur in de nacht tussen de 23 en 25 graden.

Temperatuur met licht aan rond de 29 graden.

 

Luchtvochtigheid rond de 60%

 

De planten zijn de afgelopen week nog wat gestrekt, ik heb ze maar laten gaan, ik denk dat ik het zo wel ga redden qua hoogte.

Ik neem aan dat ze nu toch echt wel zo'n beetje uit de groei beginnen te raken en lekker gaan bloeien.

Ik geef ze om de paar dagen water, als de tensiometers aangeven dat het nodig is.

Bloeivoeding heb ik tot nu toe 1 keer meegegeven, ik denk dat ik dat komende waterbeurt weer mee ga geven, met een dosis Bacto.

Onder de planten beginnen overal paddenstoelen op te komen, ziet er wel leuk uit. :P

 

Fototjes.

gallery_32929_17126_9920.jpg

 

gallery_32929_17126_252745.jpg

 

gallery_32929_17126_1269964.jpg

 

gallery_32929_17126_1039460.jpg

 

gallery_32929_17126_430268.jpg

 

De paddenstoelen. :P

gallery_32929_17126_653025.jpg

 

gallery_32929_17126_26185.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is het met die paddenstoelen tegenwoordig....?

ik zie ze ineens op verschillende plaatsen voorbij komen :wtf:

 

bloei zit er mooi in nu :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch stiekem paddo's kweken huh? Was jij dat niet die zei dat ze hem daar bij Welkoop van verdachten?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistle: uhhh :innocent:

 

@ Sensi, ik denk dat het met de temperaturen te maken heeft, die liggen nu wat hoger waardoor de paddenstoelen (sporen) ontkiemen/groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit bosrand, ik ben nu alweer benieuwd naar de volgende update :).

tel je zichtbare bloei of 12/12 mbt dag 21 bloei bij vorige fotos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx mc Wulle!

Ik tel vanaf 12-12. ;)

 

Dag 27 bloei (12-12)

 

Temperatuur met lamp aan rond de 28 graden.

Temperatuur 's nachts ronde de 22 graden.

 

Luchtvochtigheid rond de 60%

 

De planten zijn toch best nog wel wat door blijven groeien, ik was er al voor gewaarschuwd door mc wulle. :P

Ik heb gister een aantal stengels geknakt die hadden echt te veel last van de warmte van de lamp, misschien dat ik de hoogste die er nog rechtop staan nu ook nog maar eens een knak geef, die lijken het ook nogal warm te hebben.

De lamp hangt op het hoogst, dus daar kan ik niks meer aan doen, ach wat niet kan, maar dan moet ik wat verbouwen en dat is niet ideaal met een hokje vol planten.

Nog maar eens even denken wat ik zal gaan doen.

Ik heb er ook nog geen ventilator in hangen, ik heb er op het moment maar 1 en had het idee dat ik het daarmee wel zou gaan redden aangezien het andere hokje eigenlijk al klaar had moeten zijn, maar dat is helaas nog niet het geval.

Misschien van de week nog maar even 1 aanschaffen, dat zal vast ook wat schelen in warmte bij de toppen.

 

gallery_32929_17126_332503.jpg

 

gallery_32929_17126_1126546.jpg

 

gallery_32929_17126_720973.jpg

 

gallery_32929_17126_1054362.jpg

 

gallery_32929_17126_867047.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man. Ik moest zoeken waar je ze allemaal geknakt had. Het leek eerst nog mee te vallen op de fotos van uitschieters hehe. Hoe hoog hangt je lamp nu tov lagergelegen veld? Ik denk dat je er inderdaad goed aan doet om de andere ook plat te leggen. Nu ben ik alweer benieuwd naar de volgende update :icecream:

 

Je airco lijkt zijn werk wel goed te doen. Tevreden ervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...