Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Chanu

Vraag Over Afzuiging En Kweek

Recommended Posts

Hallo allemaal.

 

 

Ik ben nieuw op dit forum en nieuw met het kweken van wiet. Na een aantal autoflowerings succesvol te hebben gekweekt (geen hogere wiskunde:P) ben ik toe aan het wat serieuzere werk.

 

Ik heb 10 zaden gekocht: Early skunk. Dit omdat het een beginnerssoort is welke wat blunders aan het begin kan weerstaan volgens mij? Ook zou ik het leuk vinden om de early skunk later lekker in de tuin te laten afbloeien.

 

Ik heb een 90W LED ufo lamp gekocht bij kweekverlichting. Natuurlijk zullen veel van jullie stellen dat een HPS 400w of 600w stukker beter is (licht=gewicht?) Ik heb alleen mijn redenen om voor LED te kiezen. Daar zal ik het dus mee moeten doen.

 

Ik ben van plan om mijn zaailingen op mijn zolderkamer neer te zetten. Dit is een kamer van ongeveer 8m2 welke compleet donker is. Hier zal ik natuurlijk mijn LED lamp ophangen welke met tijdschakelaar is verbonden. Ook zet ik de ventilator er neer mede als mijn lucht-bevochteraar. Ik heb alleen een probleem: Ik woon nog thuis en heb niet de permissie om gaten in de deur te zagen voor de afvoer van lucht:P Gelukkig wel voor het kweken.

 

Ik lees overal dat de afvoer van de gebruikte lucht en de aanvoer van nieuwe co2 rijke lucht van cruciaal belang is voor een succesvolle oogst. Hebben jullie een idee om de lucht te verversen binnen deze ruimte van 8m2?

 

Ik ga binnenkort starten met het ontkiemen van mijn Early skunk. Ik wil ook graag een verslag uitbrengen van mijn kweek zodat jullie met mij mee kunnen kijken wat ik allemaal fout doe:P en ik hierop kan anticiperen. Ik ben in ieder geval al erg enthousiast over mijn autoflowers. Het kweken is toch een beetje moestuinieren voor gevordenen en laat ik dit ook al erg leuk vinden :)

 

 

Ik hoor graag van jullie. Alle commentaar is welkom.

 

Groet

 

Chanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

verversing van lucht is idd heel belangrijk, eigenlijk de basis!

 

je zou zelf een hokje kunnen maken of een kweektentje aanschaffen die ja dan op de zolderkamer kan neerzetten.

 

dan kan je verse lucht halen van de zolderkamer en eventueel daar in afblazen, al kan je dat beter rechtstreeks naar buiten doen...

 

ik denk dat jij ze gewoon ze op de grote zolderkamer wilde neerzetten zonder tent of hok, correct?

 

kijk eens in indoor kweekverslagen en foto's of micro kweekverslagen en zoek er enkele met kleine opstelling (1 lamp) kan je je daar wat inlezen :tu

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank.

 

Ik wil ze inderdaad op mijn zolderkamer neerzetten 8m2. Wat ik eigenlijk wil doen is de planten opkweken binnen en dan later buiten in de volle aarde zetten.

 

Er is niet genoeg frisse lucht in de ruimte zelf die ik kan laten circuleren dmv een fan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou iemand mij kunnen helpen met een samenstelling voor afzuiging? Buisafzuiging?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze idd ook in een hokje of tentje zetten zoals ik in m'n eerste post al zei

 

je kan moeilijk heel je zolder gaan afzuigen voor enkele plantjes...

 

je moet dan je afzuiging bereken op de grootte van je hokje/tentje, staat allemaal mooi uitgelegd in topic dat bosrand postte

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mischien zit ik ernaast!! probeer alleen even te zeggen/ vraag te stellen aan gevorderden hier.

 

als je omschakeld van led naar buitenlicht kan dat geen problemen opleveren? ivm stress en dergelijke?

 

veel suc6!

 

greets messiah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

Stel dat ik een kweektent koop... Dan heb ik toch alleen een buisafzuiger nodig met een afvoerslang en can-koolstoffilter toch?

 

Ik zie in de kweektenten telkens 2 uitgangen bovenin voor de luchtafvoer.. terwijl ik er maar 1 gebruik toch? Ik weet dat het noob vragen zijn maar dit is allemaal nieuw voor mij :P

 

Heb ik ook een aanvoer nodig van verse lucht in de tent? dat zie ik niet staan bij de complete sets die aangeboden worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gebruik van buis afzuigers raad ik af mits je er een S-vent tussen zet .

Buis afzuigers gaan brommen als je die dimt of op temperatuur insteld .

Je kan dn beter kiezen voor een slak afzuiger .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij, vroeg Chanu advies voor de fase van zaadje tot redelijk plantje.

Hij wil immers buiten afbloeien.

 

Geur overlast zal hij niet hebben, tegen die tijd staan ze buiten.

 

Als ik het zou moeten doen, zou ik gewoon lekker die plantjes een week of 2 onder dat lampie houden, en dan hopa naar buiten.

 

Klaar is kees,

Niks geen gedoe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...