Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sensi life

Co2 Bij Spuiten Met Klokkenspel-Systeem

Recommended Posts

wat een leip ding zeg! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Werkt dus niet. (bij mij)

 

Als het licht vol aanstaat en je gooit je afzuiging 5min uit met een volwassen gewas, stijgt je RH en Temp meteen de pan uit. De shiva merkt dit en zet m dus weer aan. Gevolg je afzuiging staat bijna altijd aan. Weg co2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

doet hij dit enkel bij de temp. of ook bij de rh, zelf terug inschakelen?

wel spijtig want zijn duure dingen!

 

ik heb een volwassen gewas staan nu, ik ga eens testen met de afzuiger uit te schakelen hoelang het duurt voor ik de 30-35g bereik, en eens kijken hoe snel de rV omhoog loopt.

 

want stel nu dat jij je temp wel onder controle kon houden door bv. een cooltube had die het wel gedaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het magneetventiel dat op het kleine flesje zit heeft een bereik van 0->10bar, ik wou even checken of dat kan dienen voor mijn toekomst plannen met de grote fles...

http://www.eugrowsho...he-magneetklep/

in bovenstaande link staan er geen gegevens bij van het magneetventiel, nergens op eender welke website vind ik die trouwens, dus voor de co2 kenners hier,

kom ik toe met een ventiel dat max. 10 bar aankan? ik denk het wel eh....?

 

zo iets op de fles,

https://www.google.n...entiel&safe=off

 

dan een slang van reduceer ventiel naar magneet ventiel,

kanzijn dat je het magneetventiel direct op de drukreducer kan draaien ( hier op het werk kan dat wel met de magneetventiellen voor de lasmachines)

 

http://www.weldingto...d=33282&lang=nl

deze zal voor jouw klep goed zijn, zelfs op max doorlaat kom je dan nog maar op de 2 of 3 bar druk na het ventiel

 

btw koop dit spul niet in een growshop gewoon naar een lasgerelateerde zaak gaan, scheelt je zoal een zak met centen

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

want stel nu dat jij je temp wel onder controle kon houden door bv. een cooltube had die het wel gedaan?

 

Dan zat ik met de RH. 30/35gr met co2 is te warm, krijg je plofwiet van. Op de shiva stel je in wanneer hij moet ingrijpen. Bv 30gr en 60%. Wordt dit overschreden tijdens de interval, dan gaat je fan aan. Ik had 10 lampjes, cooltubes, een bouwdroger en een megafles co2. (1,5mtr hoog) 2 dagen leeg.

 

, btw koop dit spul niet in een growshop gewoon naar een lasgerelateerde zaak gaan, scheelt je zoal een zak met centen

 

Let wel op dat er een magneetklep opzit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GW en Racker Sensi heeft een reducer, regelventiel en magneet klep gehad, complete set.

Voo diegene die het wel zoeken, dat is wat je nodig hebt.

Kijk ook bij aquaria zaken, de set die ik nog heb komt van bij Zajac van hun huismerk. Goedkoopste die ik toen vond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En toch denk ik dat het moet lukken.

Ligt er ook aan waar je het doseert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoeveel co2 je ter beschikking hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilo/m2/wk moet genoeg zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

16m2 met 20kg/week is normaal bij 800ppm en weinig afzuiging. (praktijk) Met een afzuiging die elke 10minuten vol aanspringt, verbruik je een veelvoud daarvan.

 

In de meeste ruimtes zijn er luchtstromen waarvan je haar gaat wapperen. Dit komt vooral door de relatief kleine aan en afzuiggaten. In een kas is de luchtstroom easy going :whistling richting omhoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn dat is wel echt veel verbruik.

Dan blijf je slepen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, je haalt 5 flessen van 20kg in 1 keer en je bent klaar voor de hele ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 200 cub uit en een wat ongelukkige verdeling van de co2 heb je al gauw 3/4 kg per dag nodig..

(6 lampen)

Edited by 3.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, je haalt 5 flessen van 20kg in 1 keer en je bent klaar voor de hele ronde.

 

Ja alleen sleep je dan 5 flessen voor, na en weer voor. Dus al met al blijf je slepen :)

 

 

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

16m2 is ruim 10k toch?

En dan zeuren dat je met 5 flessen moet leuren. Sjongejonge :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

maaaar.... dit betreft maar een hokje van 1m³ en geen 16m³

dus dan komen we op laat ons zeggen 1.5 kg per week, als we afzuiging ff achter wegen laten.

 

1.5 x 8 = 12kg, dus met een 20kg fles zou je toekomen voor de bloeiperiode....?

 

maar dan hebben we het afzuiging verhaal, dus laten we het ff verdubbelen, dat je met het klokkenspelsysteem 40 kg op een ronde verbruikt

 

een vulling 40kg kost maar 20€ dus dat is de ramp niet...

 

klopt het wat ik zeg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verdubbelen klopt niet, het wordt echt een veelvoud. Hoeveel hangt er vanaf hoe vaak je afzuiginging bijspringt, hoe lang hij dan aan blijft en wat de capaciteit ervan is.

 

Een vulling kost normaal toch wel iets meer hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 euro per kilo toch?

 

En No-know het is niet dat ik het veel werk vind, maar ik denk alleen aan het opvallen. Niet elke lokatie rijd je binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan de vullingen gratis krijgen, dat scheelt iets, maar ik had het nagevraagd, en ik dacht dat hij 20€ voor een vulling van 40l zei

 

edit: heb het ff opgezocht:

een vulling van 50l kost 30€

http://www.multigaz.nl/industriele-gassen/product/1094-zuurstof-vulling-50-liter.html

 

ik begrijp heel het afzuigverhaal wel, maar stel dat we het als volgt doen: ( ik blijf brainstormen :) )

 

als de lamp aan is, per uur, zuigen we een half uur af zonder co2 bij te spuiten, en een half uur afzuiging uit en co2 bijspuiten( ff in het gedacht dat de temp en rv,.. onder controle is

 

dan zuig je enkel de co2 weg die op het laatst van dat half uur nog in het hok aanwezig is, en hebben ze dus een half uurtje kunnen genieten van xtra co2.

hebben ze dan al geen baat bij dat half uur dat er wel xtra co2 in het hok aanwezig is tov de kosten die je gemaakt hebt?

 

ik begrijp dat als je elke 10min in de bijspuit periode gaat afzuigen voor het klimaat op orde te houden dat je dan veel wegzuigt, maar als je echt pas om het half uur gaat afzuigen(als je klimaat onder controle is) hebben ze toch een half uur kunnen genieten zonder veel co2 verlies?

 

@boef:

zijn toch zo veel mensen die co2 nodig hebben?

-lassers

-mensen met aquarium

-zieke mensen die xtra zuurtof nodig hebben

 

dat lijkt me iig het minste, hier kan je in de gewone doe het zelf een vulling gaan halen, en er zijn er veel, dan neem je toch gewoon elke keer een andere...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei, foutje.. :)

 

thx bosrand :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je theorie klopt wel maar half uur alles uit ga je niet redden.

 

De enige manier om dit werkend te krijgen is

-of met een koeling

-of je zuigt de co2 verijkte lucht niet naarbuiten maar naar een grotere ruimte en dan weer naar binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha dit bewijst hoe een leek ik ben met heel het co2 verhaal...

 

ik heb geen flesje co2 gekregen maar een flesje zuurstof :whistle:

 

dat maakt ineens het verhaal van boefje ook duidelijk!

ik dacht al zuurstof haal je toch overal... :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil nog ff terug komen op het co2 verhaal....

 

velen hier maken gebruik van aardgas ( co2 generator) bv. hotbox

in neem aan dat deze ook veel warmte produceert? of ben ik mis?

 

dat is toch ook een dubbel verhaal dan met deze temperaturen.....

 

eerst gaan bijwarmen met co2 om dan weer de temp omlaag te krijgen?

 

en dan nog een vraag, die denk ik overbodig is :innocent:

 

de co2 emmers, heb er val veel van gelezen, maar nog geen overtuigende verhalen....

ik neem aan dat het weg gegooid geld is?

of zijn er hier mensen die er wel serieus betere resultaten mee geboekt hebben?

maar dan zit je ook nog met het afzuigverhaal natuurlijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je al kan slagen in deze setup moet je met co2 flessen werken en niet met een hotbox of die waardeloze emmers..

maar ik blijf bij me mening dat er te veel schommelingen/pieken/dalen zullen komen en dat dit de voorsprong weer teniet doet die het co2 dan heeft gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...