Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

joppe

Autoflower Kweek In De Kas.

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik was al begonnen met een kweekverslag van 5 White widow auto's en 1 AK auto. KLIK. Nu is dit een beetje mislukt. 4 White widows zijn inmiddels overleden en van de 6 zaadjes zijn er nu dus 2 boven de grond.. Nu begin ik opnieuw. Naast de White widow en de AK heb ik nu 2 x Lemon skunk en 5 x Northen light auto's gehaald.

 

De 'set-up' zal hetzelfde blijven. 1 x 40 liter kuip en de rest zijn 11 liter potten. Nieuwe aarde gehaald omdat ik toch het idee heb dat potgrond niet ideaal is. Heb gekozen voor de Light mix van Gold label. De White widow en de AK staan overgens wel in de potgrond.

 

Voeding is van Canna, vega en flores. Samen met de PK 13/14 van House and garden.

 

Het kweekje zal plaatsvinden in de kas, de LV is hier niet optimaal (denk ik) maar de zon en de warmte zijn hier zeker aanwezig. . De temperatuur is wel aan de hoge kant, rond de 40 graden op een warme dag. Witte bordjes op de potten gelegd zodat de warmte de wortels niet te veel aantast.

 

Genoeg info denk ik..

 

 

30-5

De white widow en de AK staan inmiddels al een week, inclusief ontkiemen en al. De nieuwe zaadjes tussen watjes, op een warme, donkere plek gelegd. Potten gevuld en alvast een beetje vochtig gemaakt zodat het water er in kan trekken.

 

Greetz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

update 2-6-2014

 

Zaadjes zijn inmiddels ontkiemt. In tegenstelling tot de White widow van vorige keer zijn deze niet vergroeid met de watjes :D

 

2x Lemon skunk

gallery_40798_17074_540019.jpg

 

5x Northen light

gallery_40798_17074_271849.jpg

 

Vanavond gaan ze in de potten, wat mij wel opviel is dat de light mix veeeeel eerder uitdroogd dan de potgrond waar de andere 2 plantjes in staan.. maargoed vaker water geven dan maar.

 

De White widow groeit trouwens netjes, terwijl de AK er heel lang over doet.. Iemand enig idee wat dit aan zou kunnen liggen? Ook de 2 ronde blaadjes van de AK zijn geel, nog geen voeding gegeven.

 

AK:

gallery_40798_17074_516521.jpg

 

WW:

gallery_40798_17074_316507.jpg

 

Volgende update zal komen wanneer alle plantjes boven de grond staan, ben benieuwd of ze het deze keer wel allemaal gaan halen.

 

 

Greetz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spannend of deze wel gaat lukken :likken:

In het ontkiemen en inzaaien ben je intussen al wat beter geworden hehe, ik hoop dat deze keer alles perfect gaat en we mogen meegenieten van lekkere soortjes en dikke toppen :dribble:

Die gele blaadjes kunnen komen doordat de blaadjes in aanraking gekomen zijn met iets wat ze niet fijn vinden, bijvoorbeeld zout uit het zweet van je vingers. Vroeger ging ik zelf altijd aan de blaadjes zitten en die werden dan vaak ook beetje gelig bij de randen precies zoals bij jou, maar t kan ook wat anders zijn zoals overbewatering groeten ktja

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

update 13-6

 

De plantjes groeien heerlijk, inmiddels zijn ook de 5 NL boven de grond. Helaas is er 1 Lemon skunk overleden.... Maar foto's zeggen meer dan woorden dus hier komen ze:

 

WW:

gallery_40798_17074_958317.jpg

 

AK:

gallery_40798_17074_601200.jpg

 

Familie Northern light:

gallery_40798_17074_108590.jpg

 

En de Lemon skunk:

gallery_40798_17074_188540.jpg

 

Er is duidelijk verschil te zien tussen de plantjes die groeien in potgrond en de plantjes die groeien in light mix. De plantjes in de lightmix zijn binnen een week al boven de grond en hebben al zijblaadjes terwijl dit bij de andere plantjes veel langer heeft geduurd. Mocht je twijfelen welke grond je moet gebruiken, haal gewoon een zak lightmix bij de growshop. Het is het geld zeker waard.

 

De WW en de AK krijgen sinds deze week 2x per week voeding. Ik gebruik Canna vega, de dosis die op de verpakking staat. 1:200.

 

Tips en feedback zijn welkom!

 

Greetz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik vragen waar de bordjes voor zijn ? Is dat tegen de regen of iets? (en stroomt het dan niet weer even hard de pot in via het open gat? )

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wasabi

De plantjes staan netjes binnen dus van de regen hebben ze geen last. De bordjes zijn om de wortels iets tegen de warme te beschermen. (eigenlijk zouden witte potten, of folie om de potten het beste zijn maar zit is mij te veel werk) Lees : HIER. De plantjes staan de hele dag in de zon, en de 'ideale' bodemtemperatuur ligt rond de 23 graden. Op deze manier houden de bordjes iets van de warmte tegen. Ook zorgen ze ervoor dat het water wat in de grond zit minder snel verdampt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er mooi uit man!

 

40 graadjes is wel wat warm eigenlijk. Ik zat zelf met het zelfde probleem in mijn kas maar heb dat redelijk onder controle met een afzuiger en een aanzuiger, al benk bang voor de zomer als het 30 graden buiten is. zover ik weet houden onze dames t meest van een graadje of 25/30.

 

Ik heb zelf een aantal emmers en potten weg gezet met een mengsel dat gaat gisten om extra CO2 toe te voegen, hierdoor kunnen onze plantjes meer voeding,water en vooral warmte hebben, maar blijft lastig om in te schatten wat t doet aangezien t geur loos is, meters zijn duur.. Maar als je planten het te warm hebben zie je het gauw genoeg, dan vouwen de bladeren zich een soort van dubbel en gaan omhoog staan, ik heb zelf zelfs bladeren gehad die zich met de onderkant omhoog draaide.. CO2 sucsesvol toevoegen zou ook de planten een flinke boost moeten geven trouwens.

 

Maar die lightmix van gold label droogt sneller uit omdat deze luchtiger is als reguliere potgrond en beter door waterd. (zelf geen ervaring met gold label maar wiet waardie t.o.v. potgrond algemeen).

 

als je die witte borden weg haalt he, tref je dan al wortels direct aan het oppervlak aan? heb hier ooit iets over gelezen en heb er zelf ook aan zitten te denken, en jou oplossing is wel heel slim bedacht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ozzoes

Net even de bordjes weggegaaald en er zijn geen wortels te zien, denk dat ik de brodjes trouwens helemaal weghaal aangezien de plantjes nu wel sterk genoeg zijn. Heb voor de zekerheid ook maar even een nieuwe termometer neergelegd, het voelt namelijk veel koeler dan dat de termometer aangaf. Deur van de kas opengezet zodat er wel wat luchtcirculatie is.

 

Tot nu toe nog geen last gehad van gele blaadjes, of plantjes die slap hangen. De dames kunnen de temperatuur vrij goed aan naar mijn mening. Ik zal snel even wat foto's plaatsen van een paar close-upjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 2-7-14

 

Wat gaan de dames lekker. Je kan duidelijk zien dat ze van de zon genieten. Het lijkt wel of je elke dag verschil ziet in grootte. De White window en de AK beginnen (eindelijk) tekenen van bloei te vertonen. Ook de Lemon skunk gaat in de bloei terwijl deze veel korter staat dan de WW en de AK.

 

De hoge temperatuur lijkt geen probleem te zijn, bladeren zien er mooi groen uit. Hier en daar wel wat puntjes en gaatjes maar dat komt denk ik door de vliegen…

 

Qua voeding, de WW en AK krijgen nu flores en en klein beetje vega. Binnenkort ga ik de Lemon skunk ook maar flores geven. Verder hou ik de nog steeds de verhoudingen aan die op de fles staan, deze lijkt aardig te kloppen want ik heb nog geen gele bladeren gezien.

 

Genoeg woorden hier zijn de foto’s

 

 

 

Witte haartjes bij de White window, eindelijk!

gallery_40798_17074_376446.jpg

 

Ook de Lemon skunk gaat in bloei

gallery_40798_17074_66613.jpg

 

Alle plantjes zien er mooi uit volgens mij:

gallery_40798_17074_383675.jpg

 

Verder nog een apart bloemetje die ook in de kas staat

gallery_40798_17074_479557.jpg

 

En de ultieme tip tegen de muggen deze zomer, een citroenplantje. Werkt perfect. Staat nu nog in de kas maar gaat binnenkort verhuizen naar de slaapkamer.

gallery_40798_17074_157612.jpg

 

Greetz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 11-7-2014

 

ik heb even jullie hulp nodig. De dames groeien enorm hard, maar dit is vooral in de lengte en niet in de breedte. Er zitten vrij weinig bladeren, het is bijna alleen stam wat te zien is. Ook groeien de bladeren eerst een heel stuk voordat er daadwerkelijk een blad aan zit. De stengel van het blad is dus enorm lang. Nu denk ik zelf dat dit komt omdat de dames alleen zon te zien krijgen van boven en deze dus naar het licht toe groeien. Ik heb de planten wat verder uit elkaar gezet. Misschien dat dit helpt. Iemand enig idee hoe dit kan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...