Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Lodewijk

1Ste Buitenkweek

Recommended Posts

Beste rokers, kwekers en lezers,

 

 

 

Ik heb me gisteren aangemeld op het forum omdat ik dit jaar voor de eerst ga kweken. Ik heb altijd al een passie gehad voor weed en heb ook wel eens een plantje gehad in de tuin, maar deze keer heb ik het groter aangepakt en wil graag mijn ervaring met jullie delen. Omdat ik zelf helemaal niet handig ben en onervaren waardeer ik alle tips en het advies wat gegeven wordt. `

 

Deze spullen heb ik allemaal in huis gehaald om te starten Ik ben al 3 weken bezig

 

Propegator 64 met verwarimg

2 Kleine propegators

Spongepots

Perliet

Bacto poeder

50 stuks Jack cirtical Autoflower FEM Growerschoice

50 Stuks NLX Auto FEM Growerschoice

100 nlx stekken

 

Het ontkeimproces is achter de rug en dat is helaas niet helemaal goed gegaan, er zijn van de 100 zaden maar 70 stekken overgebleven. De zaden zijn dus uiteindelijk echt een stuk duurder dan de kant en klare stekken die ik heb gehaald.

 

 

Wat heb ik geleerd van het ontkiemproces ?

 

1 Spongepots ONTKIEM ZE DAAR NOOIT IN!!!!! De stekken die van dag 1 in de spongepots hebben gezeten zien er veel minder goed uit dan de overige 30 die ik heb ontkiemd in een DRINKGLAS. Ik heb een drinkglas gepakt daar een wat ingelegd, nat gemaakt met lauw water ander watje minder vonchtig gemaakt en er bovenop gelegd, beetje aandrukken. Folie met een elastiek over de bovenkant van het glas en geloof het of niet alle 30 zaden waren ontkiemd!!!.

 

Die zaden heb ik met een pinset in de spongepots gezet met de wortel naar beneden natuurlijk. 8 dagen later heb ik ze overgezet in wat grotere potten. Ik ga het volgend jaar ook zo doen het pakte heel goed uit, de stekken zien er ook veel beter uit dan die andere!

 

De 100 NLX stekken die staan al in de grond en zal ik over een week of 2 wat fotos van schieten en deze posten……….

Edited by sensi life
verplaatst naar geurilla corner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tenzij je op het platteland woont of vrijstaand, met de buren op grote afstand, is het vragen om moeilijkheden met 200 planten in je tuin, vanwege de geur. Die NLX-en worden wel twee meter hoog en vallen dus ook behoorlijk op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woooow haha deze kweker gaat heel Nederland binnenkort voorzien van wiet :verrygood

 

Benieuwd naar de foto's :whistle:

Wees voorzichtig met foto's maken doe dit niet via je mobiele telefoon

en ik zou ook niet thuis updaten of waar de plantjes ook staan!

 

Succes

 

Supertramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ iedereen hij kan beter verplaatst worden naar de Guerilla Corner :)

 

Omdat het inderdaad niet thuis is,

 

@suprtramp klopt je telefoon onthoud de cordinaten bij het nemen van een foto

 

Ik vroeg me eigenlijk wel af wat er ongeveer aan een NLX buiten komt, binnen komt er zon 30-45 droog vanaf. Ik hoop eigenlijk dat het buiten 125 gram droog opbrengt..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een guerrilla kweek zou ik het liefst een stek of vijf aanhouden: als je plantage ontdekt wordt, ben je alles kwijt. Tenzij alles veilig is: bijvoorbeeld een afspraak met een boer om in een maïsveld te mogen werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is behoorlijk wat: 125 gram droog van een NLX. Dat is ruim 600 gram nat per plant. Dus 100 planten van 600 gram nat is 60 kilo knipwerk. Wie ga je daarvoor inhuren of neem je pas vakantie in oktober?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen er is over nagedacht er zijn 6 verschillende locaties, die ver uit elkaar liggen tot wel 40 kilometer. Maar wat brengt een NLX buiten ongeveer op ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen 125 iig :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een natte nazomer is de opbrengst: NIX. Het scheelt maar een enkele letter: vervang gewoon de L in NLX door een I.

Je zegt wel dat je goed hebt nagedacht en dat geloof ik best.

Maar goed nadenken leidt niet per definitie tot empirische conclusies: die zijn meestentijds gebaseerd op ervaringsregels..

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coole kweek, ik blijf hem volgen om te kijken wat er van komt. je hebt in ieder geval je best gedaan en meestal krijg je dan ook wel een redelijk resultaat tenzij je echt pech hebt en het ontdekt wordt o.i.d. ik zou proberen dit stil te houden voor je buurtgenoten want voor je het weet heb je met rippers te maken of de politie, veel succes :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Foto,s hier uploaden aub ,ze gaan echt niet daar kijken allemaal .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

suc6 wordt een hele klus

 

en voor de gene die te snel roepen ongeloofwaardig

 

BAMMM IN JE FACE

 

gegroet

Share this post


Link to post
Share on other sites

P6060039



P6060038



ontkiemen



P6010035



P6010034



P6010033



P6010031



P6010029

Van de week zal ik ff fotos schieten van de gene die al in de grond staan ps: 150 stuks Edited by Lodewijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lodewijk, je foto`s zijn niet zichtbaar, gebruik aub de uploader van WF zelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha suc6, ben je wel ff druk mee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Lodewijk ga naar rechts boven je naam ,openen ga naar mijn album ,dan maak je een album met naam ,daarin gaan je foto,s ,de rest wijst zich zelf ,als ik het als oude knar kan ,kan jij het ook .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...