Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Thompson

Hey Allemaal, Deze Nieuwe Beginneling Meld Zich

Recommended Posts

Het doel

Hey mensen, wat een mooi forum hier en wat een berg aan informatie. Ik ben van plan om een kleine kweek in een tent op te zetten en daarbij is alle info welkom. Ik heb al gelezen dat je met zo’n eerste kweek niet al te optimistisch moet zijn. Bij mijn eerste kweek draait het dan ook om ervaring opdoen, leren en doorgroeien ;) Mijn doel is zelfvoorzienend te worden. Uiteindelijk om een goede kwaliteitswiet te kweken die te vergelijken is met een goede shop-wiet. Spul wat lekker rookt en wat je goed voelt dus.

 

Waardes

Zelf ben ik vrij analytisch. Ik vind het leuk om dingen te onderzoeken, uit te voeren en vervolgens te verbeteren maar eerlijk is eerlijk, ik heb totaal geen groene vingers. Daarom wil ik alles (wat binnen mijn budget ligt) bijhouden zodat ik bij vervolg kweken steeds minder fouten maak. Cruciaal zijn natuurlijk de Temp. en LVH meters. Maar het liefst wil ik ook de PH waardes en de EC waardes kunnen aflezen. De eerste kweek wil ik vrij simpel houden. Ik pak een soortje dat ik ken en ga niet te veel experimenteren.

 

Mijn soortje

Persoonlijk houd ik van een sterk soortje. Mijn favo is momenteel White Widow. Bij ons in de regio is de kwaliteit stabiel en dat is belangrijk voor het slapen gaan :D Doordeweeks rook ik over het algemeen White Widow, in het weekend pak ik meestal een Haze voor de afwisseling.

 

De setup

De hardware van de kweekkast is voor een groot deel al aangeschaft. Naarmate ik meer ervaring op doe zal de kweek-setup ook gaan veranderen, maar eerst simpel beginnen:

· 1x Kweektent Secret Jardin DS90 II 90x90x160cm

· Philips 400W HPS

· 400 ELT

· Spiegelkap hamerslag

· G-tools Buisafzuiger 420m3

· Rhino 300m3 filter

· Fancontroller

· Davin 2 x 600W

· Tent clipfan

· 1x Thermo/hygro min/max meter

 

Ik ben van plan om de kweek van A tot Z online te zetten. Zo heb ik zelf een soort van logboek en kunnen andere waar nodig advies geven. Ik moet alleen nog een dikke camera zien te ritselen want de kwaliteit van de Phone is niet zo denderend.

 

Grtz

Thompson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom and veel kweek plezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx allemaal,

Ik heb er echt zin in! :jump:

 

Ik wil me zo goed mogelijk voorbereiden. Hoop over 2 a 3 weken te kunnen beginnen. Nu nog wat elektra aansluiten, alles heel goed schoonmaken en testen. Ik ben momenteel met wat Tomaten plantjes bezig waar ik mee ga testen.

 

Ik wil de LVH en temp zo stabiel mogelijk krijgen voordat ik begin. Door tzt de tomaten plantjes een paar dagen in de tent te zetten hoop ik een soortgelijke omgeving te creeeren als waar de dames gaan groeien (geen idee of ik reeele waardes krijg maar dat zien we vanzelf :D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...