Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabisdmt

Kraan.water Aanzuren

Recommended Posts

Hallo kwekers ik ben nieuw hier en.heb een

Vraag over het aanzuren van kraanwater,

 

Ik ga binnen kort voor het eerst beginnen met het kweken van wiet en doe dat dan binnen.

 

Ik Ga kweken op aarde met een tent van secret jardin de dr120

600w met 12 potten van 12l.

Ik begin vanaf het zaadje (wite widow)ik heb

Grond van canna, canna terra flores bloei voeding.

Wat ik graag wil weten is als ik het zaad of de plant alleen een water beurt wil gefen met kraan water wat bij mij een ph van rond de 7 heeft wil ik het gaan aanzuren maar waar moet ik dan mee opletten oppassen??

Ik heb 2x een liter ph min van house en garden groei en bloei is dat ok om.alleen.het kraanwater aan.te.zuren of gebruik je dat alleen als de voeding is aangemaakt om dan de ph dan bij te stellen.

Ik neem.aan dat het kraan water zo.ie.zo aangepast moet worden tot.het geschikt is voor de plant heb al wel het een en ander gelezen, maar ik kom.er niet echt uit,

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De voeding heeft ook nog invloed op de zuurgraad. Dus dat moet er eerst in dan. Als je (de eerste weken) alleen water geeft kun je dat ook afzuren uiteraard.

 

Je zult dan wel iets nodig hebben om de pH te meten. Anders weet je niet of je de juiste pH bereikt hebt.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik doe:

 

elke dag nieuwe voeding aan maken, als je alle supplementen+basis toevoegt en ff een uurtje laten intrekken, dan zal je zien dat je ph ongeveer goed is ;)

op aarde steekt dit allemaal niet zo nauw als dat je hydro kweekt.

ergens tussen 6.5-7.0 is ideaal!

 

als je deze aangemaakte voeding nu enkele dagen laat staan en opnieuw meet is de ph serieus opgelopen!

elke dag vers maken is dus de boodschap.

 

afzuren op aarde is niet zo goed zoals altijd gedacht werd, het hoopt op in je medium.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensi ergenst tussen 6.5 en 7 is ideaal .... ik geloof je graag hoor maar bedoel jij dan een ph behalen in je medium daartussen is ideaal of je voedings water want canna schema zelf zegt 5.8 en 6.2 ....

 

Ik ga wel compleet mee met je voeding elke dag aanmaken ,ph klimt aardig omhoog elke dag dat die stilstaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor het snelle.reageren gasten!!!

Kan ik hier uit op maken dat de ph van water rond de 7 met kweken op aarde niet belangrijk is?omdat Het medium aarde dus zelf de ph waarde regeld.

Heb ik nog iets aan die ph-dan op het aarde medium? Kan ik de ph van de grond er mee regelen? Als ik de water geef met een ph van 7 verstoord de ph van de grond dan niet? Met de canna voeding is ie.rond.de 6 ja,

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt je PH dus meten?? Natuurlijk is je PH belngrijk maar als je met voeding erbij al rond de 6 zit dan zit al al goed zonder extra af te zuren.

Toevallig las ik net over heel erg af zuren tussen de 4 en de 5 omdat de wortels zich beter ontwikkelen in een zure omgeving maar ik je niet nog meer in de waar brengen dus hou maar aan wat Speedy Weedy zegt en .... :

gallery_39961_17106_56414.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn info komt uit het canna schema dus hoe perfect die het nemen ..

Met nieuwe aarde medium heb je een verse buffer die klaarstaat om je te helpen

 

Met een paar x gebruikte medium staat die buffer wat minder te springen om je te helpen ,daarom dat ik zelf ook twijfel wat nu het beste is om te geven aan ph met minerale voeding ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedoel jij dan een ph behalen in je medium daartussen is ideaal of je voedings water

 

dan heb ik het over het voedingswater....

in je medium is moeilijk te meten of je moet zo'n ph-pen hebben

 

doe gewoon zelf de test ff, neem 10l vers kraanwater(temp. 20g) doe hier al je supplementen+basis in, laat half uurtje staan, en meet de ph ff ;)

 

het zal tussen verschillende voedingen wel wat schelen

 

een ph van 5.8 op aarde is gewoon te laag, is voor hydro ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volle dosis van alles hou ik een mooie 6.35 gemiddeld over in de bloei

In de groei met 5ml canna vega en 5ml enzym ergenst rond de 6.7

 

Ik doe altijd afzuren naar 6-6.2 omdat ik dacht dat minerale voeding niet/slecht word opgenomen onder de 6.2

 

Het is moeilijk meten in de aarde indd maar wat zou het streefdoel zijn om je ph in de aarde te behouden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ikzelf kom meestal rond de 6.5, en dat vind ik prima.

 

ideaal in je medium is volgens mij 6.2-6.5

 

maar ik ben ook geen proffesional op dat gebied ofzo.....

ik hoor gewoon van meerdere kanten dat afzuren op aarde niet nodig en zelf slecht is,

als je natuurlijk al de rest wel op orde hebt...

 

nog niet zo lang geleden zuurde ik ook altijd af naar 6.0-6.2, niet dat ik er ooit problemen mee heb gehad, maar ik doe het nu gewoon niet meer,

en resultaten zijn hetzelfde gebleven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal bij mijn scrog veldje de ph dan eens laten oplopen ,zien wat het doet mss krijgen we dan eindelijk eens een glanzend groen veldje :)

 

Nu ze 2 dagen geen water nodig hadden zijn ze nog niet echt aan het klagen geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

een ph van 5.8 op aarde is gewoon te laag, is voor hydro ;)

Er zijn gebieden waar er water uit de kraan komt van 8.6

 

Als je een vat af zuurt loopt de Ph geleidelijk op dat gaat soms best snel na een dag kan je al weer op 7 zitten.

Om hier op te anticiperen start/inwater ik (al jaren )op aarde met 5.5 en tijdens de run ga ik op 5.8 en de laatste 3weken op 6.0

Ook zijn de micro's beter opneembaar met een lage PH.

 

@wietfras. Er zijn voedings lijnen die vragen wel om je water eerst af te zuren.

Dat zijn vooral l de voedings lijnen die met chelaten werken. Deze kunnen afgebroken worden door het zuur.

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad wat PH zegt, ik heb maar eens een mailtje gestuurd naar Bio-Nova met de vraag hoe het met de ph waarde zat.

Bio-Nova adviseerde in het schema een ph aan te houden van 5.8 wat ik niet echt snapte na het een en ander hier op het forum gelezen te hebben.

Als antwoord kreeg ik:

Na het aanmaken van de voeding en het toevoegen van eventuele additieven, stel je na ca. een uurtje de pH op ca. 5.8.

Hierna hoef je niet meer naar de pH te kijken.

Als je ca. 2 uur later je pH controleert zul je constateren dat deze rond de 6.0 is. Na verloop van nog meer tijd zal de pH nog verder oplopen, dit is een normaal proces.

Als je steeds zou blijven bijstellen voeg je op den duur teveel zuren en /of basen toe aan je voeding en ontstaat er een onbalans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja wat in je vat gebeurt gebeurt ook in je medium. Na het inwateren geef ik soms een week geen water meer.

Vandaar 5.5

Waarom zou de Ph niet oplopen in je medium,aarde in dit geval?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat de aarde ook een bufferende werking heeft?

Of is dat enkel met bio voeding het geval en is daar mijn verwarring ontstaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo kwekers ik ben nieuw hier en.heb een

Vraag over het aanzuren van kraanwater,

 

Ik ga binnen kort voor het eerst beginnen met het kweken van wiet en doe dat dan binnen.

 

Ik Ga kweken op aarde met een tent van secret jardin de dr120

600w met 12 potten van 12l.

Ik begin vanaf het zaadje (wite widow)ik heb

Grond van canna, canna terra flores bloei voeding.

Wat ik graag wil weten is als ik het zaad of de plant alleen een water beurt wil gefen met kraan water wat bij mij een ph van rond de 7 heeft wil ik het gaan aanzuren maar waar moet ik dan mee opletten oppassen??

Ik heb 2x een liter ph min van house en garden groei en bloei is dat ok om.alleen.het kraanwater aan.te.zuren of gebruik je dat alleen als de voeding is aangemaakt om dan de ph dan bij te stellen.

Ik neem.aan dat het kraan water zo.ie.zo aangepast moet worden tot.het geschikt is voor de plant heb al wel het een en ander

gelezen, maar ik kom.er niet echt uit,

 

Grtz

 

Ph van kraanwater 7 had moeten zijn ph 8,20 Met alle toevoegingen in de bloei kom ik op een ph van 6,55

Share this post


Link to post
Share on other sites

las dat je canna gebruikte, weet niet of je ook rhizotonic gebruikt (wortelstimulator) deze verhoogt de PH van je water nogal.

 

Ik water ook in met ph 5.5 (op 18L pot 1L water), dit duurt zeker een week voordat ik pas weer water geef, ik ga langzaam van 5.5 naar uiteindelijk 6.2 (+/-).

 

Ik gebruik overigens wel gold label voeding (chelaten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

las dat je canna gebruikte, weet niet of je ook rhizotonic gebruikt (wortelstimulator) deze verhoogt de PH van je water nogal.

 

Ik water ook in met ph 5.5 (op 18L pot 1L water), dit duurt zeker een week voordat ik pas weer water geef, ik ga langzaam van 5.5 naar uiteindelijk 6.2 (+/-).

 

Ik gebruik overigens wel gold label voeding (chelaten)

 

Ja gebruik nog wortelstimulator 0,5ml per liter zal is kijken zonder,,,Als ik de volgende dag weer meet is het niet opgelopen,maar ik verbruik mijn voeding altijd binnen 2 dagen en volgens het ph schema voor aarde hierboven is ph 6,5 pressies goed heb het ook wel is op 6,3 gehad legt er net aan wat er uit de kraan komt Denk ik.

En omdat de lichtmix van canna een vaste ph van 6 heeft zal het met de voeding met een ph van 6,5 samenin de pot rond de zijn ph6,3 zijn door de buffer werking van de kalk in de grond

En.wat als je gaat inwateren met spa blauw hoef je dan niet meer aan te zuren,

 

En.als je gaat spoelen met spa blauw zit je dan toch ook goed zonder aan te zuren,

Of is het gewoon een goedkopere oplossing met ph-

?? Is het niet beter om een zo laag mogelijke ph te gaan geven zodat tijdens het spoelen de membraapjesvan de wortels willen kunnen gaan sluiten? Of lukt dat niet met verse aarde van nog maar,de 1ste ronde met het verse kalk buffer,

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je gaat wateren met spa blauw ben je het spoor bijster.

 

op aarde zou ik starten met 5,8 en dat laten oplopen tot 6,2. toch kun je met 7,0 ook prima starten. of 7,0 aan het einde geven.

 

ik heb gemerkt dat op hydro de pH veel strakker moet wil je een goede oogst halen.

 

kraanwater kun je afzuren met pH-, zodra je tijdens groei ph- voor groei geeft geef je ook direct voeding mee, voornamelijk in de vorm van stikstof, wat ze meestal wel fijn vinden bij de start. je kunt dit gewoon geven. en het kan ook op het moment dat je bijvoorbeeld in de bloei zit en je merkt dat je planten teveel voeding krijgen, beurtje afgezuurd water doet wonderen.

 

cannabisdmt, een vraagje voor jou: wat voor pH krijg je als je 2 emmer met elkaar mixt, een met pH 3,0 en een met pH 7,0?

Edited by amnees

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je gaat wateren met spa blauw ben je het spoor bijster.

 

op aarde zou ik starten met 5,8 en dat laten oplopen tot 6,2. toch kun je met 7,0 ook prima starten. of 7,0 aan het einde geven.

 

ik heb gemerkt dat op hydro de pH veel strakker moet wil je een goede oogst halen.

 

kraanwater kun je afzuren met pH-, zodra je tijdens groei ph- voor groei geeft geef je ook direct voeding mee, voornamelijk in de vorm van stikstof, wat ze meestal wel fijn vinden bij de start. je kunt dit gewoon geven. en het kan ook op het moment dat je bijvoorbeeld in de bloei zit en je merkt dat je planten teveel voeding krijgen, beurtje afgezuurd water doet wonderen.

 

 

Ok dus dat inwateren met spa blauw en wortelstimulator heeft geen zin

En.met spoelen ook niet met spa blauw en.enzymen? Gewoon aanzuren met ph- ook als je vrijwel niks heb aan gezuurt de hele

ronde

 

Ik bedoel de laatste 2 weken dat je graag wil dat de plant der eigen voorraad. Gaat aanbreken omdat er geen voeding word gegeven,

 

En dat met die emmers zou het niet weten man dan doe ik maar. Ff éen gok. Uh rond de 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik het niet meer, met wortelstimulator groeit het goed, zonder ook.

 

spoelen? wat bedoel je daarmee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik het niet meer, met wortelstimulator groeit het goed, zonder ook.

 

spoelen? wat bedoel je daarmee?

 

Ik bedoel de laatste 2 weken geen voeding meer geven en de eerste keer water geven tot je een beetje een drain krijgt van ondere dat je wat voeding probeerd weg te spoelen en dan halfuurtje later er weer wat water boven op

En.de rest van de twee weken elke dag water totdat je aan het einde niks van voeding proeft Als je het sap van de stengel proeft,

En de plant is dan al begonnen met het afbreken wat weer door gaat bij het langzaam drogen,, ik zal het water bij het spoelen dan maar, gewoon aanzuren met ph-bloei amnees,

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik ook de supplementen van Canna . heb met de PH meter wel eens de waarde"s gemeten,

om erachter te komen hoe het voedingsvat veranderd na het toevoegen van.

Kraanwater ( bij mij ) PH 8,5

Canna Rhizotonic PH 15

Canna Terra Vega PH 1,4

Canna Terra Flores PH 1,6

Cannazym PH 5

Canna Boost PH 4,3

 

ik maak mijn voedingsvat aan per 20 ltr. vul mijn vat voor de helft met water , voeg 75 ml flores toe , doe daar 10 ml. rhizotonic bij ,

40 ml. canazym en voeg nog eens 5 ml. ph- toe .

vul het vat af , en de volgende dag heb ik een PH van 5,9

deze gebruik ik dus in het groeistadium.

 

alleen een vat met water doe ik 8ml. PH- bij om op een ph waarde van 6 te komen

 

zo heb ik verschillende schemas afhankelijk van hoe het proces verloopt.

blijft een beetje uitdokteren hoe je plantjes zich gedragen.

EC waardes meet ik niet ( al zou ik daar wel benieuwd naar zijn ) ben tevreden met mijn eindresultaat

gebruik dit overigens op aarde , met 20 ltr potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...