Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tequila_topper

1E Draai Was Een Drama 400Gr <1Gr!

Recommended Posts

Hi, een newbie hier :yummy:

 

Na een investering in een Ice-o-later van IceOmaker, een goede vrieskist een een schone ruimte enthousiast van start gegaan.

Het eindresultaat viel toch vies tegen! Hieronder een beschrijving wat ik heb gedaan, tips en adviezen zijn welkom!

 

Gebruikte spullen:

Iceomaker Set Deluxe

- 1x Iceomaker machine

- 5x 5 gallon (18.93L) bubble bag (25, 73, 120, 160 en 220 mc)

- 2x zeefzak

- 1x thermometer

- 1x zeef

- 1x carry bag

- 1x microscoop met LED verlichting

 

400Gram gruis (niet bevroren geweest),

helaas wel uit een machinale knipmachine. Dus daardoor zal ook wat opbrengst aan verloren zijn gegaan.

IJswater +/- 1graden

2/ 3 Kg ijsblokjes

 

 

Uitvoering:

Ijswater in de machine, halfvol, blokjes ijs erbij, zeefzak gevuld met 400gr gruis. (er kan 800gr in, maar ik vind dat deze bij 400gr al redelijk vol zit).

Tussen de 15/ 20 minuten laten draaien. Tussentijds temperatuur gecontroleerd, max 2 graden geweest.

 

Water leeg laten lopen in de zakken. (volgorde: 220 - 160 - 120 - 73 en onderop 25)

 

Water uit de zeefzak goed uitgeknepen

 

Zakken nagespoeld, resultaat bijna nul.. :verryangry:

Ik heb het water maar 1x door de zakken laten gaan, ik las in in ander topic dat dit beter 3x gedaan kan worden.

Het water heb ik nog in een ton staan, zou ik het nog kunnen herhalen? Of staat het water er te lang. Nu 3 dagen.

Misschien dit water in de vriezer zetten en tegen de nul graden weer de machine in?

 

Ik heb nog eens 400gr staan, dit onder de microscoop gehouden en ik zie inderdaad zeeeer weinig kristallen.

Ik heb ook nog wat knipafval, direct na oogst bevroren, handje eruit, laten drogen... Ook hier erg weinig kristallen zichtbaar.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

De volgende keer wil ik het bevroren knipafval gaan sorteren. Dit zal dan ontdooien, kan het dan direct de machine in? Het water zal koud genoeg zijn.

Of kan ik het gesorteerde beter weer bevriezen?

 

 

Bedankt voor jullie reacties!

 

Greetz

 

 

Tequila-topper

Edited by Tequila_topper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen kristallen geen ice:)

Wat voor knipafval heb je blaadjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je er echt bijna niets uithaalt dan gaat ergens toch iets fout. Het eerste wat bij mij opkomt is te koud. Kan het niet verklaren maar 3 a 4 graden is perfect, daar boven en beneden gaat je resultaat naar beneden. Misschien dat als het te koud is door bevriezing moeilijk los komen?

 

Als er geen Thc op je afval zit dan ga je die er ook niet vanaf halen natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het probleem meer zit in het feit dat je knipafval niet goed is....

 

Je hebt de kleine blaadjes van de toppen nodig en de popcorn.

 

Goede test om te kijken of je knipafval goed is; de zak een paar keer schudden en dan moet je door de onderkant van de zak geen bladafval meer zien maar een soort van zand, wat dus je thc cristallen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...