Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Torsti

Mededeling Van De Admin-/mod-Meeting I/2014

Recommended Posts

Beste Medeforumers,

bij deze wil ik jullie graag op de hoogte brengen van onze meeting van vandaag.

Ik hoop dat hierdoor een hoop "klachten" opgelost kunnen worden en jullie wat meer inzicht in het

achtergrondgebeuren krijgen.

 

1.) Omdat John Doe geen of te weinig tijd heeft om OpenGrow en Wietforum als systeem-admin te beheren,

moest Sannie op zoek naar een andere oplossing.

Er is een nieuwe systeem-admin: Jan

Jan zit wat dichter bij Sannie en hierdoor kunnen problemen sneller opgelost worden.

Jan heeft nog een hele lijst weg te werken en wij hopen dat het in de komende weken afgerond is.

 

John Doe staat als tweede systeem-admin, op de achtergrond, nog ter beschikking.

 

2.) Https

Er komen nog steeds vragen naar https.

Https is een beveiligd internetprotocol en iedereen verwacht hierdoor meer veiligheid.

Maar helaas is het alleen maar een mooie wens. Ook https is de kraken of te omzeilen!

Jullie mogen hierbij aan internet-bankieren denken. Hoe vaak zijn in de afgelopen tijd banken slachtoffer van hacks geworden of lagen er ineens persoonsgegevens op straat.

Nadelen bij het gebruik van het beveiligde protocol:

Alle datatransfer tussen de gebruiker en de server wordt versleuteld, hierdoor wordt het forum veel trager.

En omdat het forum heel veel foto´s bevat, kan het forum ondraagbaar traag worden.

Op de servers staan inmiddels 100 gigabyte aan foto´s en 150 gigabyte in totaal aan data!

Ook kunnen links en extern geüploade foto´s voor problemen zorgen en/ of onzichtbaar blijven.

 

De admins zijn dan ook van mening, dat de internetveiligheid hoofdzakelijk een taak van ieder forumlid is.

Hiermee bedoelen wij o.a. browserupdates, virenscanner-updates etc. en inloggen op openbare WiFi-Spots?

 

Het aanmaken van een account gaat wel omgezet worden naar https (zie OpenGrow)!

 

3.) Actiepunten

Er is nog een lange lijst van punten ( bugs) welke nu nog afgehandeld moeten worden:

-Foto´s uit topic´s van voor 2008 zijn nog steeds onzichtbaar,

-Foto-Flash-uploader voor alle leden,

-Stroomkostencalculator weer zichtbaar maken,

-Links in de handtekeningen weer werkend maken,

-Systeem-tijd /klok aanpassen

-........................

 

3.a)De links in de handtekeningen kunnen door de forumleden zelf, handmatig aangepast worden.

Omdat de structuur van het forum met de upgrade verandert is, werken de "standaard"-links niet meer,

index-php-links werken wel en blijven werken.

 

4.)Like-functie

Met dank aan Whazzup is de "like-functie" in het forum geïntegreerd.

Hierdoor kan een ieder forum-lid post´s liken. Wij hopen hiermee, dat wij het forum wat beter leesbaar kunnen houden.

Deze replies hoeven dan niet meer:

 

:tu :popcorn: :smoke

 

(Speedy, bedankt voor het voorbeeld!)

 

Gewoon de post liken en klaar!

 

4.) Foto van de maand-verkiezing:

Vanwege de enorme deelname aan deze topic´s en poll´s hebben Sannie en Knutsel besloten om met

deze verkiezing te stoppen. Helaas!

 

5.) De test-sectie

Het duurt nog effe, maar de test-sectie krijgt een nieuw leven ingeblazen.

De moderatoren voor deze sectie staan al klaar. Er wordt binnenkort aan het nieuwe reglement voor deze sectie gewerkt. De oude sectie wordt opgeruimd en blijft als archief voor de leden zichtbaar.

 

6.) Bugs

Voor onze systeem-beheerder-/ admin is het moeilijk bugs te verwijderen of te fixen als hij te weinig informatie hierover heeft.

Zodra jullie een bug of problemen tegenkomen deze graag met een screenshot en jullie handelingen omschrijven. Informatie over de gebruikte software / browser ook belangrijk, niet iedere fout komt bij iedere browser naar voren.

Het melden kan via de rappot-button of via een nieuw topic, welke ik nog op moet starten.

 

Ik hoop dat ik jullie nu wat input heb kunnen geven.

Voor vragen staat het team natuurlijk altijd klaar.

 

Groetjes

Torsti

 

PS: Voor leden zonder vrienden: Bij Whazzup kunnen "likes" gekocht worden, 50 likes voor 30€.

De betaling graag via Sannie´s shop! :smoke

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk er is weer een beetje leven in de kwekerij!

 

Goed bezig hopelijk zijn de problemen straks weggewerkt en is het weer fijn vertoeven hier op het forum.

Nu had ik niet erg veel stress van de problemen dus ik heb me er niet extreem aan gestoord ofzo maar het is toch net even leuker als iedereen happy is :)

 

Thnks mannen!

 

Oh 50 likes voor 30€ mmmm krijgen we daar dan ook zaden van sannie bij :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldige nieuws Torsti, alles komt goed!

 

Wens Jan veel succes!

 

Groene groet,

 

GreenHulk

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tijd klopt nu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen probleem torsti sta altijd open om voorbeelden te geven :innocent:

 

Leuk dat de tijd terug klopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

John Doe was dus John Doe Niks. Nou succes Jan.

 

In elk geval zorgen da je hier eens gewoon kan typen met eender welke browser zonder kriegel te worden???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een tijd testje dan maar ;)

 

Edit: perfecto!

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

John Doe was dus John Doe Niks. Nou succes Jan.

 

In elk geval zorgen da je hier eens gewoon kan typen met eender welke browser zonder kriegel te worden???

 

@Sniper,

dat was John Doe zeker niet!

Hij had het forumupgrade doorgevoerd en was hiermee heel veel uren tijdens de weekenden mee bezig.

John Doe is een programmeur op internationaal topniveau en hierdoor meestal met andere dingen bezig als het WF bij te houden.

Hij heeft niet meer de tijd om het forum te begeleiden, John is vaak in het buitenland onderweg.

Ook al heeft hij het voor Sannie voor een vriendenprijsje gedaan, de laatste rekening was dan toch nog hoger als mijn netto-jaar-salaris!

(En ik werk fulltime!)

Om toch nog grip op de kosten te kunnen houden heeft Sannie dan ook besloten om met een prioriteitenlijst te werken. Dat betekend dat eerst

de grote bugs ( foto´s, Growguide etc.)uit het forum gehaald worden en later de kleinere dingen aangepast worden.

Kleinere punten, zoals de systeemtijd, pakt Whazzup op.

 

Het forum is en blijft gratis, hierdoor moeten wij helaas, tijdelijk, met paar ongemakken leven.

 

Groetjes

Torsti

 

PS.: Ik heb hier geen problemen met typen (Firefox)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja Torsti bedoelde het ook niet slecht hoor, maar eerlijk is eerlijk. Het duurt wel erruug lang hee.

Dat Sannie dan een deftige rekening krijgt maakt het wel erg zuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom niet een vip systeem?

Mensen die een vip membership kunnen kopen en daar dan wat privileges voor terug krijgen?

 

Grtss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Privileges zoals?

 

laat het maar allemaal gratis, want als we met een premium membership beginnen moeten we om het verschil met free memebership duidelijk te maken de functionaliteit van het gratis gedeelte beperken, zoals (ik zeg maar wat ) geen PM of geen follow functie etc...

 

dat gezegd zijnde wil ik wel af en toe en uit vrije wil een financiële bijdrage leveren voor onderhoud van de domeinen en servers and whatnot maar niet als dat gepaard gaat met een ongelijkheid voor de gebruikers...

 

Ik vind "vip membership" of "premium membership" een kapitalistische ideologie: Wie meer centen heeft als een ander krijgt een betere beleving. Ben je amerikaanse middenklasse met een joint mag je de cel in, heb je geld kan je je VIP membership naar de vrijheid kopen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neeh zo bedoelde ik het niet ben het overduidelijk eens met jou standpunt!

 

Dacht meer aan een soort korting in de sannieshop ofzo, of bij een andere partner van dit forum ;)

 

Voor wat hoort wat zeker met de bugs die nog aanwezig zijn natuurlijk, al wordt er keihard gewerkt een financieel steuntje in de rug zal best een goede boost kunnen geven.

 

Dat mensen die doneren voorgetrokken worden is voor mij ook een taboe maar er moet vast iets goeds te bedenken zijn zodat het onderscheid niet te groot zal worden.

 

Zie het als een bonuskaar, heb je die kun je hier en daar een korting krijgen heb je hem niet betaal je de volle mep ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat het toch maar voorzichtig eens vragen, maar heeft deze "Jan" sinds 25 mei iig gekeken naar de problemen?

 

Want simpele dingen als een tweetal extra rewrite rules in htaccess om oude links en oude afbeeldingen weer te laten werken kan toch nie echt heel veel werk zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het forum is en blijft gratis, hierdoor moeten wij helaas, tijdelijk, met paar ongemakken leven.

Dat gaat natuurlijk twee kanten op mensen posten en geven info gratis.

Beetje een richting verkeer kijken om te zeggen het is gratis.

Wat is een forum zonder content? die content krijgen jullie weer gratis.

 

Maar ik begrijp wel dat de servers kosten hoog zullen zijn met alle opslag en datavekeer die er is.

 

Keep it up bijna nooit offline :) wf.

 

Kuro-neko.

Edited by kuro-neko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij maken en beheren ook een zooi websites/webservers en ik kan me niet voorstellen dat het installeren van een forum plus webwinkel inclusief wat wijzigingen een "jaarsalaris" zou moeten kosten. Al helemaal niet dat hij er voor zoveel geld dan zo'n prutsboel van maakt. Vriendenprijsje ammehoela.

 

Ben het ook met DonBone eens dat een paar rewrite rules toch niet zo'n moeite kan zijn. Dat zou toch wel heel prettig zijn als dat binnenkort een keer geregeld werd zodat de oude threads het gewoon weer doen met foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer komt er een privé gedeelte waar je alleen in mag als je een x aantal post heb en een kweekverslag?

 

Dat zou een mooie aanvulling zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb altijd gedacht dat z'n prive gedeelte er al was maar na bijna 2000 posts zie ik hem nog steeds niet ;)

 

Ben er wel voorstander van!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar ik begrijp wel dat de servers kosten hoog zullen zijn met alle opslag en datavekeer die er is.
dat was idd in 2002 het geval,servers waren best wel duur, in 2014 is het duur argument een beetje komen te vervallen, een unmanaged servertje met dual quad cores en een 2tb schijfruimte huur je voor een euro of 100 (das inclusief 100mbps dataverkeer), een managed server van die grote rond de 200 euros.

 

die hosting kosten verdien je er makkelijk weer uit door je adverteerders.

 

Punt van het forum is gratis moet ik kuro-neko echt gelijk geven, zonder content geen forum, zonder je bezoekers geen forum, zonder onze fotos geen forum. Tis een twee weg straatje en niet een eenrichtings verkeer omdat het gratis is.

 

En dan nu concreet,

 

Wat heeft Jan de afgelopen maand gedaan behalve vele joints roken?

Edited by DonBone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Medeforumers,

bij deze wil ik jullie graag op de hoogte brengen van onze meeting van vandaag.

Ik hoop dat hierdoor een hoop "klachten" opgelost kunnen worden en jullie wat meer inzicht in het

achtergrondgebeuren krijgen.

 

1.) Omdat John Doe geen of te weinig tijd heeft om OpenGrow en Wietforum als systeem-admin te beheren,

moest Sannie op zoek naar een andere oplossing.

Er is een nieuwe systeem-admin: Jan

Jan zit wat dichter bij Sannie en hierdoor kunnen problemen sneller opgelost worden.

Jan heeft nog een hele lijst weg te werken en wij hopen dat het in de komende weken afgerond is.

 

John Doe staat als tweede systeem-admin, op de achtergrond, nog ter beschikking.

 

2.) Https

Er komen nog steeds vragen naar https.

Https is een beveiligd internetprotocol en iedereen verwacht hierdoor meer veiligheid.

Maar helaas is het alleen maar een mooie wens. Ook https is de kraken of te omzeilen!

Jullie mogen hierbij aan internet-bankieren denken. Hoe vaak zijn in de afgelopen tijd banken slachtoffer van hacks geworden of lagen er ineens persoonsgegevens op straat.

Nadelen bij het gebruik van het beveiligde protocol:

Alle datatransfer tussen de gebruiker en de server wordt versleuteld, hierdoor wordt het forum veel trager.

En omdat het forum heel veel foto´s bevat, kan het forum ondraagbaar traag worden.

Op de servers staan inmiddels 100 gigabyte aan foto´s en 150 gigabyte in totaal aan data!

Ook kunnen links en extern geüploade foto´s voor problemen zorgen en/ of onzichtbaar blijven.

 

De admins zijn dan ook van mening, dat de internetveiligheid hoofdzakelijk een taak van ieder forumlid is.

Hiermee bedoelen wij o.a. browserupdates, virenscanner-updates etc. en inloggen op openbare WiFi-Spots?

 

Het aanmaken van een account gaat wel omgezet worden naar https (zie OpenGrow)!

 

3.) Actiepunten

Er is nog een lange lijst van punten ( bugs) welke nu nog afgehandeld moeten worden:

-Foto´s uit topic´s van voor 2008 zijn nog steeds onzichtbaar,

-Foto-Flash-uploader voor alle leden,

-Stroomkostencalculator weer zichtbaar maken,

-Links in de handtekeningen weer werkend maken,

-Systeem-tijd /klok aanpassen

-........................

 

3.a)De links in de handtekeningen kunnen door de forumleden zelf, handmatig aangepast worden.

Omdat de structuur van het forum met de upgrade verandert is, werken de "standaard"-links niet meer,

index-php-links werken wel en blijven werken.

 

4.)Like-functie

Met dank aan Whazzup is de "like-functie" in het forum geïntegreerd.

Hierdoor kan een ieder forum-lid post´s liken. Wij hopen hiermee, dat wij het forum wat beter leesbaar kunnen houden.

Deze replies hoeven dan niet meer:

 

:tu :popcorn: :smoke

 

(Speedy, bedankt voor het voorbeeld!)

 

Gewoon de post liken en klaar!

 

4.) Foto van de maand-verkiezing:

Vanwege de enorme deelname aan deze topic´s en poll´s hebben Sannie en Knutsel besloten om met

deze verkiezing te stoppen. Helaas!

 

5.) De test-sectie

Het duurt nog effe, maar de test-sectie krijgt een nieuw leven ingeblazen.

De moderatoren voor deze sectie staan al klaar. Er wordt binnenkort aan het nieuwe reglement voor deze sectie gewerkt. De oude sectie wordt opgeruimd en blijft als archief voor de leden zichtbaar.

 

6.) Bugs

Voor onze systeem-beheerder-/ admin is het moeilijk bugs te verwijderen of te fixen als hij te weinig informatie hierover heeft.

Zodra jullie een bug of problemen tegenkomen deze graag met een screenshot en jullie handelingen omschrijven. Informatie over de gebruikte software / browser ook belangrijk, niet iedere fout komt bij iedere browser naar voren.

Het melden kan via de rappot-button of via een nieuw topic, welke ik nog op moet starten.

 

Ik hoop dat ik jullie nu wat input heb kunnen geven.

Voor vragen staat het team natuurlijk altijd klaar.

 

Groetjes

Torsti

 

PS: Voor leden zonder vrienden: Bij Whazzup kunnen "likes" gekocht worden, 50 likes voor 30€.

De betaling graag via Sannie´s shop! :smoke

 

 

ziet er goed uit prima werk! :verrygood :comp:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kweet nie wat jij rookt, maar zitten nog behoorlijk wat bugs in, dus prima werk die bewaren we voor als het helemaal werkend is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad bizar hoe goedkoop je tegenwoordig virtuele servers kunt huren. Wij zitten bij TransIP en daar hebben ze "BladeVPS" virtuele servers met bijvoorbeeld 20TB verkeer en 6 Xeon cores voor 125 euro per maan of 4 keer Xeon met 15TB verkeer voor 90 euro per maand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DonBone

Is ook een tijdje geleden voor me.

Damm is wel cheap gewoden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...