Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

boompje

34 X Amnesia Hazen 240X120

Recommended Posts

0.4L per pot per dag? in volle bloei?

................

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ongeveer ja.. Vooral de bladeren die er t ergst aan toe zijn lijken droog

En vooral de puntjes brokkelen er zo af. Ze staan nu 3 weken in de bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnesia vanaf dag 21 plompen. Dwz flink nat maar je aarde moet geen blubber worden. Verdubbel je watergift minimaal...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is ook de reden waarom u planten zo klein zijn. (te weinig water)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus deze bladeren zijn waarschijnlijk het gevolg van water tekort? Ik zou denken als ik te weinig water zou geven dat de bladeren gaan hangen alsof ze dood zijn.

 

Hoop dat dit het geval is.. Ik ga nu naar elke dag 20 L water geven..

 

Thanx

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm, denk dat ik ook maar ga beginnen met meer water geven dan....

 

Mijn derde bloei week komt er ook aan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop Tensio's!!!!

Edited by P H donner
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 tensio's geven een goed beeld van het drinkgedrag van de plant.

 

Een plant in een 11l pot drinkt +- 1L per dag in de volle bloei

Als je er 34 in hebt staan is dit dus 34 L per dag.

 

Met het warme weer drinken de planten helemaal als gekken en zul je ook je ec naar beneden moeten bijstellen.

 

Veel succes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Heren,

 

Bedankt voor jullie nuttige informatie.

Ik heb zaterdag 20 L water gegeven en zondag 25 L water met ec1.3 / 1.4 en ph 6.3

 

Ze leken het heerlijk te vinden want ze zogen t water lekker op. Gister avond ( maandag ) gaf ik weer 25 L en toen ik t vat leeg was ging ik in de tent kijken, toen zag ik water onder de potten vandaan stromen, is dit dan niet te veel van t goede? Vanochtend toen ik keek met de lampen aan ook ( draai van 11-11 ) stonden de bladeren sterk de licht in, niet helemaal recht op 90 graden maar meer omhoog, kan dit hier mee te maken hebben?

 

Grutjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teken dat ze er zin in hebben ?

Edited by VenaSnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, lets hope so!

Net weer even gekeken met t licht aan, t probleem met de bladeren lijkt steeds erger te worden, ondanks ik nu veel meer water geef.

T was erg nat nu in de bakken bovenkant en onderkant was van de 11l bakken zijn, zelfs onder de potten. Als ik wat aarde aan bovenkant eruit haal en erin knijp komt er water uit, lijkt me slim om voor vandaag niet te wateren dan!?

 

Puntjes van de meeste bladeren worden nu ook geel waarvan sommige puntjes ook een beetje bruin worden.

 

Ik vind dit heel vreemd, ik ben dan wel beginnende binnenkweker maar ik weet echt wel wat ik doe. Heb eigenlijk ook niet t idee dat t lag aan te weinig water geven ofzo. Maar wat wel t probleem is??...

 

Als jullie meer weten, hoor ik t graag.

Als dit zo doorgaat heb ik net als vorige ronde weer maar 500 gram wat gewoon minimaal 800 zou moeten kunnen zijn.

 

Vrijdag fotos!

 

Grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bijna hetzelfde gehad, maar het was een andere soort. Wat ik deed was voeding maximaliseren en toen trokken ze bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij een tekort van het een of t ander.

 

 

effe het juiste plaatje bij je blaadjes zoeken en aktie ondernemen.

 

 

gallery_1370_14223_97045.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: 28 dagen bloei is een feit

Ben sinds gister avond begonnen met pk 13/14, 18 L water gegeven[ ec 1.1 en ph 6.9 ]

 

Toch zijn er nog problemen en t vervelende is dat ik in de eerste ronde PRECIES t zelfde had in dezelfde periode aan t eind van dit bericht laat ik wat foto's zien.

 

Als ik nadenk over hoe de bladproblemen zijn onstaan zou t evt komen door te weinig water met betrekking tot dat de eventuele zouten niet uit de pot gespoeld kunnen worden, waardoor de ec in de aarde te hoog is geworden?!

Of dat de ph in de aarde te hoog is geworden waardoor er een soort van balans is verstoort?! Ik heb gister middag aarde in combi met gedemineraliseerd water op kweek staan dat ga ik vanmiddag meten op ph en ec.

Wat ik btw raar vind is dat t begint bij alle planten aan de linker kant ( bij inlaat kant ) en later krijgt ook de rechter kant t als t zo doorgaat als in de 1e ronde ( filter kant )

Kan t te maken hebben met dat ik naast een hoge inlaat ook een lage inlaat heb die inlaat op midden plant hoogte? Lijkt me niet toch

 

De meeste gekleurde bladeren zijn de grotere een beetje in t midden/net iets omhoog bij elke plant ook onderin komt t wel voor. Boven in bij de nieuwere kleinere bladeren niet. Wel beginnen de bladeren bovenin nu gele puntjes te krijgen bij de punt.

Aangetaste bladeren die geel/bruin zijn, brokkelen zo uit elkaar

Wat is nu handig om te doen? Elke dag 20L water blijven geven en ec rond 1.1/1.2 houden en even een ph - fles halen? Zodat ik de ph wat omlaag kan doen?

- is t verstandig om 2/3 dagen wat magnesium mee te geven? Zodat alles neutraliseert?

 

Wat zeggen deze bladeren nou, dat is de vraag, want voor de rest ziet t er aardig uit..

Foto's zoals beloofd:

 

gallery_41372_17107_612568.jpggallery_41372_17107_1690554.jpggallery_41372_17107_834696.jpggallery_41372_17107_129461.jpggallery_41372_17107_1004129.jpggallery_41372_17107_730544.jpggallery_41372_17107_906167.jpggallery_41372_17107_392989.jpggallery_41372_17107_1581159.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eenmaal aangetast blad komt niet meer goed dus je focussen op dat blad, niet doen.

 

Zaak dat het niet erger wordt (dus dat je over de hele plant blad met dit verschijnsel gaat krijgen)

PK boosten even achterwege laten, kans dat ze nog een tik krijgen daarvan (ze staan al flink doorvoedt) en je watergeven op orde brengen, dus niet per keer ..ltr maar zoveel per keer dat genoeg is, truukjes daarvoor zijn in dit topic ook al gegeven.

 

Pas toen ik een tensio ging gebruiken zag ik dat ik 2x in de bloei ipv 1ltr maar 350ml kon geven, ze hoefden even niet meer.

Als ik nu stug die 1 liter of maar 250ml had gegeven wat dan.. dan krijg je van die vage dingen die jij nu hebt wat komt door je watergeven niet op orde en genoeg voeding.. ga je acteren op magnesium of calcium ed gaat het je slecht bekomen.

 

1e probleemfoto's die je toont laten een dikke rand tussen aarde en pot zien, kurkdroge ingeklonken aarde, daarna zeiknat en aan alle kanten de pot uitlopend dus meerdere dagen achter elkaar van kurkdroog naar moeras, je maakt het ze niet makkelijk.

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook hier bedankt voor je reactie lostchild.

Ik ga de aankomende dagen alleen maar water met multi enzymen geven en dan hopen dat t snel weer wat stabiel word, ook koop ik toch een ph - fles want mijn ph in aarde is zeker meer dan 6.5.. Ik rustig afvoeren richting ph 6.

 

Toch vind ik raar dat t overvoeding is.. Ik ben 2 weken geleden begonnen met 1 aarde component met licht doseren de eerste 3 dagen en af en toen zelfs niks gegeven de afgelopen 2 weken, 50 ml op 10 l water is wat de verpakking aangeeft dan krijg je zelfs een max ec van 1.6.

Vanaf start zit er grow mix aarde in de 11 L potten.

 

Dus waar komt dat overvoeding dan vandaan?? Puur door te weinig water geven? Hoe kan dat dan? Want de hoeveelheid ec wat in t vat zit blijft het zetzelfse toch, of ik nou weinig of veel water geef..

 

Grr

Share this post


Link to post
Share on other sites

perfecte ph en ec want.. dus.. schema's die voorschrijven.. en dus.. check vooral niet de kleine letterjes van een schema waarin altijd staat:

planten lezen en bijstellen, niet: dit is het en altijd goed.

 

zouten in water, water verdampt, wat blijft achter?

geef je 1st veel water komt er veel vrij, ga je minder geven wat blijft er dan achter in de pot als hoger aandeel, zout als ik het goed heb... water geven binnen 2u na aangaan lampen met steeds wat voeding doet de buffer ook goed.

 

leer je planten lezen, kom je een stuk verder mee ipv aannames achterna te lopen, je planten zeggen:

diep donkergroen blad, paarse bladsteel en verbrande puntjes, meer dan zat voeding dus en ph te hoog, ohja ik heb een indicatie gezien daarvan, welke dat is (en dit is natuurlijk als grap bedoeld) is me even ontschoten.. je 'ziet' een ph probleem waar er helemaal geen probleem is, ga je sturen dan kan je zomar tegen wel een probleem aan gaan lopen.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
want mijn ph in aarde is zeker meer dan 6.5.. ook koop ik toch een ph - fles
hoe weet je dat? als het een calcium tekort is zoals lost zegt zul je veel zuurder zitten in je pot.

 

door ph- toe te voegen blijft er nog minder van je gebrekkige calcium buffer over daar waar zuur als eigenschap heeft kalk te doen oxideren /oplossen

 

 

Puur door te weinig water geven? Hoe kan dat dan? Want de hoeveelheid ec wat in t vat zit blijft het zetzelfse toch, of ik nou weinig of veel water geef..

e

bij een droger medium stijgt je ec, de concentratie zouten blijft hetzelfde alleen de hoeveelheid vocht is minder, dus verhoudingsgewijs meer zouten t.ov water..

dus meer ppm--> hogere Ec

 

zoiets geloof ik :)

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Heren,

 

Oke duidelijk!

Ik heb de juweeltjes nu 2 dagen geen water gegeven, ze waren erg nat, ik denk dat ze zelfs nu nog steeds geen water nodig hebben want gister was onder en boven nog echt nat.

Ik ga zo kijken hoe ze er bij staan.

 

En tensio's, lijkt me handig maar aan 1 tensio blumat digital heb ik genoeg toch? Of moet je meerdere tensios halen?

 

Vrijdag weer fotos

 

Grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo guys,

 

Update: 35 dagen bloei

Volgens het schema had ik deze week al 7 dagen lang pk

13/14 gegeven moeten hebben, maar gezien de omstandigheden en

Door informatie van jullie alleen maar gespoeld deze week, wel

Met multi enzymen erbij.

Temperatuur 24-30

Lv 40-60

Prima dus, gelukkig is t niet te warm en dus goed onder controle te houden.

 

Begin 6e week is ingegaan en zou nu nog volgens mn schema 1 week pk13/14

Moeten geven en daarna 2 weken k boost, waarna ik dan waarschijnlijk tot t

Einde aan ga lopen.

 

Aangezien mn blad nog steeds niet lichter groen oogt

Lijkt t niet alsof ze al pk 13/14 nodig hebben.

Maar wie ben ik... Wat denken jullie?

 

gallery_41372_17107_117347.jpggallery_41372_17107_2024204.jpggallery_41372_17107_718650.jpggallery_41372_17107_1026727.jpggallery_41372_17107_835005.jpggallery_41372_17107_1350407.jpggallery_41372_17107_129676.jpggallery_41372_17107_7669.jpggallery_41372_17107_655072.jpg

 

 

Sorry voor de 45 graden gedraaide foto`s, foto`s zijn gemaakt met iphone. Dat probleem heb ik altijd.

Op foto 8 zie je een foto aan de onderkant, in het midden is t nat en aan de buitenkant droog.

Is t handig om de tuitjes waar het water via slang in binnenkomt aan de buitenkant van 11L pot te zetten zodat de buitenkant ook water krijgt? en een andere dag aan de andee buitenkant zetten?

 

Grt boompje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zet sproeiers toch altijd halverwege kluit en pot?

Trek je het niet met 1 sproeier dan heb je er 2 nodig per pot en geef je minder lang water :whistle:

Jij hebt ze zowat op de stam geprikt als ik het zo zie, zijn het rayjets?

 

Als je PK wilt geven doe dan niet de volle mep volgens schema zolang als je nog ziet dat ze problemen hebben maar bijvoorbeeld de helft.

 

PK boosten is voor een plant die niet happy is een behoorlijke opgave en kan meer kapot maken dan je lief is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Lost,

 

De sproeiers staan aardig dicht bij de stam

Ja, ik zal ze wat meer van de stad af zetten.

Rayjets weet ik niet, t zijn blauwe prikkers met aan de bovenkant wat gaatjes waar water uitkomt.

 

Okee, ik zal dan uitkijken met wat ik geef voor pk13/14.. Pk beinvloed de ec waarde ook een klein beetje geloof ik, 1 component aarde ( basisvoeding ) laat ik nog steeds achterwege he?

Pas als ik merk dat de bladeren t weer wat beter doen kan ik rustig wat meegeven +- ec 1.2 lijkt me.

 

Volgende week weer foto's

Ik hou jullie op de hoogte

 

Grr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Her vervelende van dit watersysteem met vat pomp waterslang en sproeiers, is dat de ene plant meer water krijgt als de ander.

 

Ik zal morgen een blumat tensio bestellen.

Ik geef nu 2/3 dagen water en 1 dag niet

Maar heb t echt t gevoel dat deze dames van zuipen houden.. Komt dat omdat ze dit vanaf t begin af aan niet gewend zijn doordat ik t weinig water gaf? Of omdat ze overvoed zijn dat ze t minder opnemen ofzo?

 

De planten staan er niet echt lekker bij, best veel blad is verbrand met zelfs sommige bladeren heel erg, terwijl ik al ruim een week alleen maar water geef. Echt balen dit, als ik weer maar 500 g draai op 2 lampen betaal ik bijwijze van spreken nog meer stroom dan wat ik er voor terug krijg.

 

Nog enige tips om tijdens deze omstandigheden toch wat eruit te halen? Door bepaalde dingen te doen? Of water blijven geven, tensio kopen en dan kijken hoe t verder gaat?

 

Ik vraag me af of dit wel een juiste setup is als t gaat om 11L potten icm grow mix.. Is light mix geen betere optie?

Ik bedoel ik ben geen pro kweken maar ik weet heus wel hoe ik er ong mee om moet gaan maar 2 keer draaien met tzelfde probleem... Tjaa ik gaf waarschijnlijk te weinig water maar was t echt zo weinig en niet eens 2 weken lang ofzo, want de eerste week hebben ze bijna niks nodig voor t inwortelen.

 

Ik hoor van jullie

Ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...