Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Ik heb nu al een tijdje 4 plantjes staan ( 2x sweet mango auto, white strawberry skunk & Bulldog haze) , gewoon begonnen in een klein organisch bakje en later over gegaan naar 30 L potten met hierin potgrond. Dit ging eigenlijk best goed, ik heb ze op een gegeven moment teveel water te geven hier kwam ik achter toen ik de 30 L potten verplaatste naar de kas en wat gaten in de onderkant van de bak boorde. Hier kwam direct water uit stromen. Dit was het geval bij alle 4 de planten. Echter begon Bulldog met wat bladproblemen, eerst dacht ik aan voeding tekort omdat ik nog niet ben begonnen met bijvoeden maar het kan misschien ook teveel water zijn. Ik zet even wat foto's neer om het te beeld te verduidelijken.

 

Vanaf het moment dat ik concludeerde dat het mogelijk water te veel was heb ik ze geen water meer gegeven. Dit is inmiddels 3 dagen terug. Elke foto hieronder staat voor 1 dag. De aarde is nog niet kurk droog maar heb niet het idee dat het minder wordt.....

 

Aan jullie de vraag voor advies !!!

 

Ik heb nu voor voeding canna terra vega en canna terra flores gehaald. Hier ben ik nog niet mee begonnen, hier ook graag wat advies voor. Ik zal dadelijk appart nog even een overzicht van de rest van de plantjes geven.

 

HELP !!!

 

gallery_41396_17088_65264.jpggallery_41396_17088_9357.jpg

gallery_41396_17088_27595.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier mijn andere 3 plantjes

 

Mango de grootste in het midden is gelijk geplant met bulldog (zieke) White strawberry skunk en Mango 2 zijn later nog geplant. Sweet mango ( grootste) begint al witte haren te laten zien. Beginnen met cana terra flores ? ik hoor het van jullie !

 

Mango zijn autoflowers dus denk dat die gwn wat kleiner blijven vandaar dat die al begint met bloeien

 

THANKS !

 

gallery_41396_17089_29686.jpg

Edited by BartSp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hebben nog lang geen voeding nodig, water ook nog even niet als ze al zeiknat stonden op die bakken.

Dek de bakken komende dagen ook maar af tegen de regen anders staan ze weer te nat.

 

Aan dat vergelende vanaf de rand van het bald kun je zien dat ze te nat hebben gestaan, dit zal ook nooit helemaal meer bij trekken, zaak is dat alle nieuwe groei weer gezond groen gaat worden en dan kun je ermee verder, heb je met zeg 1week nog amper gezond blad erbij dan nieuwe plantjes doen beste denk ik.

 

Gewoon laten gaan en fingers crossed, dat die auto's al in de bloei gaan kan best door de stress komen maar dat laat ik aan de buitenkwekers over, ik kweek niet buiten en ook eigenlijk nooit auto's dus eh..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie, canna terra vega is voor de groei tog ? Daar ook nog niet mee beginnen? canna terra flores lijkt mij zeker later pas van belang

 

Ze staan in een kas dus staan droog voor regen

Edited by BartSp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn net zaailingen af en je hebt 30ltr potgrond waar ze in staan.. die vega voeding ga je helemaal niet nodig hebben denk ik.

 

Pas als de planten wat lichter groen worden (als ze groot en gezond zijn) is groeivoeding gewenst bij voorbemeste aarde, ga je eerder geven dan kans op overbemesting en nog veel meer problemen later in de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee dan weet ik dat ! Ze krijgen nog helemaal niks ! Haha, thanks ! Dus nu maar even afwachten en als de aarde echt goed droog is weer water geven ? Gwn naar inschatting of een bepaald aantal cl ?

 

Dus als ik het goed begrijp heb je bij potgrond nooit voeding voor de groei nodig ?

Edited by BartSp

Share this post


Link to post
Share on other sites

In potgrond zit behoorlijk wat voeding.

Bij mij heb ik de planten in 30liter potten helemaal geen groei voeding gegeven(ze waren al ongeveer een meter)

 

Als je genoeg gaten aan de onderkant hebt zitten nu, kun je eigenlijk niet teveel water geven, alleen te vaak.

 

voelen hoe zwaar je pot is vind ik altijd de beste methode, als hij nog zwaar aanvoelt zit er nog voldoende water in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee makkelijk, gwn water geven en wachten dus. Moet lukken xD zal wel ergens op dit forum af en toe t nodige posten voor tips en gwn om jullie op de hoogte te houden! Thanks ! Tips altijd welkom !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

iets wat bij mij echt goed werkte, was om de planten te verduisteren zodra ze groot genoeg zijn(niet de auto flowers uiteraard)

ik haalde ze om 19.00 uur naar binnen in de verduisterde schuur, en om 7 uur er weer uit.

Hierdoor gaan ze eerder beginnen met bloeien, waardoor ze niet te laat klaar zijn, en je de kans op toprot in de natte herfst verkleind.

 

moet je wel consequent doen.

 

Ik heb zelf geen ervaring met een kas, maar mijn ervaring is dat als je de planten buiten laat staan, en niet verduisterd, je bijna gegarandeerd toprot krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... Goeie tip, vorige x inderdaad last van toprot gehad, wilde dat dit jaar oplossen met een goede ventilator om de toppen wat droog te houden. Ze verduisteren ook wel goede tip. Wel vroeg me bed uit ... XD kan 09:00 en dan 21:00 ook ? Wel flink sjouwen dalijk. Heb wel mooi schuurtje ervoor ! Ff kijken maar...

 

Maar als je in de vollegrond plant buiten kan dat tog ook niet? Tis niet dat je dan altijd last heb van toprot lijkt me

Edited by BartSp

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 tot 9 kan natuurlijk ook.

Weet niet hoe het bij andere mensen is, maar mijn ervaring is toch dat je buiten boijna nooit Het eind van de bloei haalt zonder toprot... Veel te nat in nl

Maar nogmaals heb geen ervaring met een kas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee denk dat dat extra beetje moeite me wel terugbetaald :P wanneer moet ik daar mee beginnen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kheb ook trouwens een kacheltje in de kas, als ik zorg dat de nacht temp niet te laag is en een ventilator plaats plaats moet condens kunnen worden voorkomen. Kga er goed over nadenken want denk niet dat ik in staat ben om elke avond en ochtend met die potten te gaan sjouwen. Af en toe een nachje buiten laten is geen optie ? Wat minder consequent dus ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder consequent is geen optie dan kun je het beter niet doen.

Als het niet te vochtig is moet het ook goed komen.

Als ik het zo hoor komt het wel goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...