Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
djon

krijg ik nu topjes of niet

Recommended Posts

hee is hier ook een rob van eigen huis & wiettuin :)

ik kan niet echt ontdekken dat ik topen krijg terwijl mijn buurman dit wel duidelijk heeft

de planten van mijn buur zijn even oud en zijn wel een stuk kleiner dan die van mij

zou het kunnen dat het door de groote komt dat de toppen wat later ontwikkelen

kijk maar even op mijn page en beantwoordt plaese mijn vraag :whistling

 

http://nl.msnusers.com/djon13/shoebox.msnw...hoto&PhotoID=40

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft je buurman planten van hetzelfde ras als jij? zo niet ,dan verklaart dat het verschil .

Het zal niet lang meer duren voor de jouwe ook gaan bloeien zo te zien .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heeft je buurman planten van hetzelfde ras als jij? zo niet ,dan verklaart dat het verschil .

Het zal niet lang meer duren voor de jouwe ook gaan bloeien zo te zien .

ja het zijn de zelfde (purple power) even oud dus ,die van hem staan niet zo veel in het zonlicht als die van mij

daarom zijn die van mij groter misschien,en duurt het wat langer met de toppen

maar goed ik heb alle geduld hmmmm

is trouwens beendermeel goed voor de bloei en hoeveel mag ik geven bij een plant van 2.50 hoog?????

nog bedankt voor de reactie :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beendermeel? Dat bevat voorl calcium volgens mij hmmm jaa calcium neutraliseert de Ph volgens mij dus het is altijd wel handig om je ph neutraal te houden anders wordt het een niet goed opgenomen en het ander weer wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beendermeel zal op dit moment weinig meer doen. De calciumfosfaat verbinding die erin zit moeten de tijd hebben om op te lossen. Het is een misvatting dat calcium de pH verhoogt. Dan zou je door het strooien van gips (calciumsulfaat) de pH ook kunnen verhogen, maar dat gebeurd niet. Het gaat om het anion aan de calcium, die verhoogt de pH bijv. dolokal (calciummagnesiumcarbonaat) daar vangt de carbonaat de H-ionen weg. Overigens in een grond met een neutrale pH (in de buurt van 7) en in een kalkrijke grond lost de fosfaat juist moeilijk op.

Op dit forum wordt de pH van de grond en de pH een voedingsoplossing (bijv. bij de teelt op steenwol) steeds door elkaar gebruikt en die reageren vaak heel anders op beschikbaar van voedingstoffen.

Als je de planten gewoon in de grond teelt, kun je goedkoop fosfaat strooien door superfosfaat te geven, dan komt de fosfaat nog beschikbaar in jouw bloeiperiode. Als je kalium wilt geven kan dat door patentkali te strooien. Dan geef je ook nog magnesium en het zal minder duur zijn dan 0-13-14 te geven. En superfosfaat en patentkali zijn te krijgen bij de "boerenwinkels"

groeten Buiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee broertje DJON

 

Mooie plantjes heur!

 

Maar wacht maar, volgend jaar zijn die van ons groter hahaha :whistling

 

greetz je broertje en zusje :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
:whistling leuke struike man :whistling

daar zal je wel een leuk opbrengst aan hebben :specool

geniet ervan zou ik zo zegge :D :) :specool

Als je een dealtje kunt sluiten met de weergoden wel ja !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...