Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
El oro verde

Versneld Verslag Nieuw Rondje 12 X Super Silver Haze Stekken!

Recommended Posts

Hier dan eindelijk het beloofde nieuwe topic van mijn nieuwe rondje 12 x SSHaasjes.

 

Zoals gezegd, geen uitgebreid verslag, want het meeste is al in mijn vorige SSH topic geschreven, dus een soort van versneld topic met wel de andere manier van growen en wat aangepaste dingetjes.

 

Vorige ronde hebben we ze laten gaan, wat ons toch aardig wat grammen heeft gekost, nu wordt er straks geknakt en geplet, en gaat het net er in!

 

 

Daar gaan we!

 

 

als 1e is de afzuiger vervangen door een grotere, de oude afzuiger doet nu dienst als inblaas.

 

De afzuiger is de Can Fan RK 200/820 m3/h

De inblaas de Ruck RK 125 L 330 m3/h

 

De afzuigunit staat op een climate control aangesloten, de inblaas staat vooralsnog op een dimmer, werkt prima zo, maar zal ook op een climate controller komen.

 

 

De nieuwe dametjes staan vandaag op dag 12 18/6.

 

 

 

De nieuwe afzuigunit met filter.

 

gallery_37549_17087_1013348.jpg

 

 

 

De inblaas lucht wordt aangezogen vanaf een koelere ruimte.

 

gallery_37549_17087_683062.jpg

 

 

 

In en uitgaande lucht.

 

gallery_37549_17087_73329.jpg

 

 

 

Zelfde setting als vorige ronde, alleen nu met LVS (homemade) en zwaardere afzuigunit.

 

gallery_37549_17087_26551.jpg

 

 

 

De dames net gearriveerd, en al in de pot, we hadden grond te weinig, dus later nog een zak bijgehaald, nog even goed inwateren, en dan onder het plastic voor de LV.

 

gallery_37549_17087_42322.jpg

 

 

 

Daar staan ze dan, 2 extra voor eventueel mindere of kleinere stekken, de 2 minderen krijgen een plekje ergens in een tuin, beetje zielig nog na een vitality plus sproeibeurt.

 

gallery_37549_17087_55932.jpg

 

 

 

Linkerkant al aan het bijtrekken in het vochtige subtropische klimaat.

 

gallery_37549_17087_2131267.jpg

 

 

 

Rechterkant, zoals gezegd de potten zijn later nog afgevuld.

 

gallery_37549_17087_894580.jpg

 

 

 

Plastic tentje weg na 7 dagen, de dames mooi aangeslagen.

 

gallery_37549_17087_82950.jpg

 

 

 

Nog een mooi bovenaanzicht, ze gillen onder de 400 watt gedimde HPI, let op de LVS slang, die hebben we al nodig gehad de afgelopen week, het is nog niet boven de 29 graden geweest.

 

gallery_37549_17087_117270.jpg

 

 

Zoals je kunt zien, zijn we weer aardig op weg, gelukkig met die warme dagen mooie waarden kunnen houden, van 23 a 24 om 29 graden, LV 1e week tussen de 70 en 80%.

De grondtemperatuur was wel opgewarmd door de lamp en de omgevingstemperatuur tot 26 graden, dit hebben we snel verholpen door de aarde af te dekken, hoop dat we weer richting 22 gaan.

uiteraard staat de vloerverwarming uit.

 

Verder hebben we in het begin goed ingewaterd met wortelstimulator, daarna 5 dagen niets gehad,2e keer 300ml p/pot EC 1.0, PH 6.5.

 

 

Lees lekker mee, en hou je niet tegen om te reageren, negatief of positief, ervaring of niet, maakt allemaal niets uit, doe wat je wilt, als het maar niet teveel off-topic is.

 

 

Dit was het weer, tot de volgende update!

 

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi begin van de ronde !

gaan zien wat het verder gaat worden.

hopen dat je de temperatuur onder controle gaat houden met deze warme dagen !

ik draai zelf snachts,dan kan ik de temp beter onder controle houden.

succes verder :)

 

grtn Erazer B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Erazer, en welkom. Vooralsnog geen problemen gehad, wij draaien ook altijd 's nachts (18.00-6.00 uur) anders is het niet te doen zonder high-tech apparatuur die je hier af en toe langs ziet komen.

 

Prachtig hoor allemaal, die koelers/verwarmers en die prachtige systemen die je tegenkomt, alles automatisch, super, maar voor een hobbyist niet te betalen allemaal!

 

Maar dit zijn gewoon hobbykweekjes, we roken er van, en het levert nog wat op, voor nieuwe spullen, voeding etc etc.

 

Dit willen we graag zo houden, misschien nog een lampje erbij, 2 x 600 watt zou mooi zijn, maar dan is het ook wel klaar.

 

 

Grtzzzz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

hopelijk net zo spectaculair als de vorige ;)

 

ziet er netjes uit!

succes, of je dat nodig hebt....

ik neem alvast een stoeltje

 

die actieve inlaat slang die je zelf van zwarte slang gemaakt hebt, had je die vorige ronde ook al?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sensi, leuk man dat je weer aanschuift, enne bedankt natuurlijk.

 

Die LVS slang is nieuw inderdaad, zit vol met gaatjes van 10 mm op 1/3 van de omtrek, werkt heel goed, lucht is altijd koeler dan de lucht in de tent, weet niet wat het doet als het een week tussen de 25 en 30 graden is, maar vooralsnog oke!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes Oro met deze legendarische strain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Krasi, dank je wel man, Legendarische strain, ha ha, ja we zijn blij dat ie er weer in staat. We hadden wat geklaagd over de stekken vorige keer, daar hebben ze wel wat meegedaan, veel beter geworteld, en een stuk vitaler.

 

Dat hebben we alvast weer gewonnen!

 

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ready??? Steady???? Go!!!! ziet er weer puik uit meneer Groengoud. De "Homemade dik voor elkaar show" is weer van start. Silver Haze ken je al dus deze ronde gaat een makkie voor je worden met een start als deze. Enige wat ik kan opmerken is dat je de ventilatoren op de stangen er recht tegenover kunt hangen.... maar ja da's enkel voor het oog. Je stekken zien er mooi uit meneer Groengoud!

 

FF een paar vraagjes... ik zie dat je je potten hebt afgevuld met andere aarde. Wat is de samenstelling van je medium? Je schrijft dat je de HPI lamp op 400 watt hebt gedimmed, welke EVSA gebruik je? Mooie set-up, heel herkenbaar :whistling

 

Maaruh ik schuif aan....Succes deze ronde! :popcorn:

 

Groet Plantformer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goeienavond Mr. P. Plantvormer. Wat een veren allemaal ha ha ha, dank je wel, altijd goed om te horen.

 

Je kent het recept inmiddels een beetje, we willen schoon en netjes werken, dat is toch het minst wat je kan doen om beestjes of ander gespuis buiten het hotel te houden.

 

Inderdaad, we kennen deze soort inmiddels, dus we laten ons niet meer in de luren leggen, knakken en pletten, en alles op het net binden, dat levert toch echt het meeste grammen op voor deze strain.

 

Stekken zijn zeker een stuk beter dan vorige keer, we hadden geklaagt en ze hebben het begrepen, beter geworteld, vitaler, en volgens de stekkenboer, nieuw gesneden stekken van nieuwe moeders, wegaan het allemaal zien.

 

Goed opgelet Plantvormer, inderdaad, de potten zijn gevuld met een lightmix zonder perliet, de bovenlaag is een lightmix met perliet, ze hebben een verkeerde zak meegegeven, en zelf niet goed opgelet. Maakt niet uit, maar denk wel dat we van de perliet afstappen, het voegt niks toe, en is wat lastiger met afvoeren. (aarde met perliet en afgeknipte stammetjes wordt vaak als verdacht beschouwd) :whistle: :innocent:

Verder zit er niets in de aarde omdat we deze rondes mineraal voeden.

 

Die HPI is inderdaad gedimd, we hebben de Gavita digistar 600 watt dimbaar, zoals je weet ook weer te boosten naar 660 watt.

Mooi spul, we beginnen met HPI 300 watt, dan naar 400 watt, klok op 12/12, dan gaat de HPS er in op 660 watt, en knallen maar!

 

Gezellig dat je weer aanschuift en meeleest! :tu

 

 

Grtzzzz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

HPI, fijn spul maar niet heus binnen in een open armatuur, volledig in strijd met voorschrift fabrikant maar dat verteld de GS je niet en je denkt goud gescoord te hebben, dimmen zou ik sowieso al niet doen van een MH, komt oa levenduur niet echt ten goede naast veel eerder kans op glasbreuk door resonantie vd arc oid, HPI/MH is echt ff anders dan een HPS bulb.

 

Vd rest geen opmerkingen en hoop dat je rondje weer zo wordt als de vorige, wat minder voedden omdat je ook met zomerweer kan komen zitten kan helpen... zwaar in de voeding zomers is eerder rot.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lostchild, goed dat je meeleest, maar je bent de eerste die erover begint. Misschien even het verhaal wat duidelijker maken.

De HPI is een 400 watter, volgens de fabrikant probleemloos te dimmen naar 300 watt. De HPS is een 600 watt lamp van Gavita, probleemloos te boosten en te dimmen volgens de leverancier, tja dan ga je daar wel van uit.

 

Het dimmen of boosten gaat heel geleidelijk, en duurt 60 sec.

 

Bedankt voor je reactie, en inderdaad we gaan zeker minder voeding aan de dames geven, we willen ze niet meer knalgroen hebben, eerder lichtgroen, en dan langzaam bijvoeden tot een mooie gezonde bladkleur.

 

Tot nu toe alles oke verder, ook met de warme dagen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees ook mee.

 

Je zilver haasjes staan ook op mijn

Lijstje.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit El.

Zoals je waarschijnlijk wel weet, ben ik een echte beginner, tot nu toe alleen nog buiten kweekjes gedaan.

Maar ben druk doende mijn eigen hokje te ontwikkelen.

 

Dan let ik dus overal op hé.

En ik durf het bijna niet te vragen, maar wat zijn die pvc pijpjes die je in je potten hebt staan?

Geef je daardoor je water+?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiendag heren.

 

@zwart033. Dank je, ja krijg je geen spijt van, mooi soortje om te kweken ook, gevoelig voor overvoeding dat wel, maar je kan hem wel zo heerlijk knakken en buigen, en scroggen.

 

Schuif gezellig aan hier.

 

 

@prettig. Thnx kerel, schuif maar aan hoor, de ruimte is groot zat, zal nog wat popcorn neerzetten, enne natuurlijk :spliff:

 

@oude rocker. Dank u, ik weet niet dat je een beginner bent hoor, maar oude rocker, dan ben je geen beginner toch? :rofl

 

Kijk, je moet ergens beginnen, doe het rustig aan, en overweeg je aankopen goed, maak je ruimte eerst goed in orde, en test een paar keer, koop goede meters om je waarden te bepalen, en je voeding aan te maken, EC en PH zijn zeer belangrijke factoren, dat moet je niet gaan gokken....of ga je biologisch?

 

Die pijpjes zijn inderdaad om water door te geven, makkelijk om het water en voeding ook onderin de pot te krijgen.

 

Succes met je te bouwen hok!

 

 

Grtzzzz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

De EC, doe ik aan de hand van het kweekschema.

Ik gebruik canna en zo moeilijk is dat niet.

Tenminste, nog nooit geen problemen mee gehad buit.

De Ph hou ik me niet mee bezig kraanwater is hier 7.

 

En met die pijpjes... ik geef gewoon van boven af water. Zakt dan toch gewoon naar beneden..?

 

Vanmiddag eens wezen kijken in een aantal GS.

Niks gekocht nog, voelt niet goed,

Er werden mij allerlei pullen aangeboden, waarvan ik denk... mmmmm...???

Was ik voor 350 euri klaar, maar dan met na wat ik hier heb geleerd spul waarvan je over een jaar de betere versie van wil hebben.

Dan gaat me dat dus dan nog een keer 700 / 750 kosten en ben ik totaal inmiddels al veel duurder uit, dan wanneer ik nu direct goed spul aanschaf.

 

Zo kreeg ik daar het advies een gewone softbox te nemen en niet de stalen Torin.

Wilden ze mij een gewoon tijdklokje verkopen en zonder schakelkast.

Een canfilter ipv Presh

 

Om over de lamp maar helemaal niet te spreken,

Een eenvoudig armatuurtje, waarin volgens hem ook de 600w greenpower zou kunnen.

 

Al met al niet een goed gevoel bij gekregen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey rocker, advies...stuur een pmetje naar Racker, cityboxer, groene mug, etc etc. Er zijn er veel meer hoor, maar deze mannen weten wat je wel en niet aan moet schaffen, maak een lijstje, en stel het aan hun voor, met serieuze vragen krijg je serieus advies.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

VERDOMME!!!

 

Van't weekend weer bij de dames wezen kijken, wat denk je???? Een heuse spintkolonie had zich van de jonge dames meester gemaakt.

 

Ik had 2 dagen niet gekeken, en ja hoor, tot mijn ontzetting is gebeurt waar we allemaal zo bang voor zijn...beestjes!

 

Aangezien we in de 2 week groei zaten (wilde de klok op 12/12 gaan zetten) heb ik er alles uitgetrokken, bam, klaar mee!

 

Alle plantjes, echt allemaal zaten ze onder de spint, tja dan is er maar een optie....................inderdaad, pull it out!!!

 

 

Jammer, ze begonnen lekker aan te slaan, alles was ook tip top in orde, en dan krijg je dit.

 

We hebben ze meegekregen van de stekkenboer, kan niet missen, we hebben ze echt goed bekeken, niets te zien, maar ze zaten er wel.

 

Nu weet ik het zeker, geen stekken meer, alleen bij vertrouwde personen (maar waar deze SSH strain?) die hun dingen wel in orde hebben.

 

 

Hier nog wat pica's van de inmiddels overleden jonge dames:

 

 

 

 

Alles tip top, en mooie dames in wording...totdat:

 

gallery_37549_17087_1061373.jpg

 

 

 

 

En hier heeft de baas ingegrepen, altijd een triest gezicht:

 

gallery_37549_17087_853034.jpg

 

 

 

Onvermijdelijk, weg er mee in deze fase:

 

gallery_37549_17087_2191114.jpg

 

gallery_37549_17087_974262.jpg

 

 

Ongelooflijk hoe snel het zich kan verspreiden, alles kan weg inclusief de aarde met misschien wel eitjes, en we kunnen weer gaan schrobben en ontsmetten, verdomme net die hele hut gedaan!

 

Maar we tillen de ronde over de zomer heen, straks vakanties, warmte enz. Nee hoor september pas, dan staan er weer nieuwe meiden in, misschien wel gewoon uit zaad, dan krijg je niet de ellende van een ander!

 

 

Gelukkig hebben we nog een tent met Cheese staan, dat gaat als een tierelier!

 

 

Een zeer kort ronde verslag deze keer.

 

 

Greetzzzz,

El oro verde

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke fabrikant is die HPI dan (wetende dat alleen philips ze maakt en die adviseren dimmable: no..)

HPI is zwaar overrated en nog gevaarlijk vd gebruiker ook, hier komt het er vanwege die reden niet meer in, haal dan een Enhanced en dim die, hebbie ook veel meer blauw maar wel HPS :innocent:

 

Kut dat je alles er al uit getrokken hebt, Neem olie inzetten had mogelijk een goede kans gehad en ze stonden nog niet in de bloei dus kon makkelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer spijtig el oro!

 

het zijn harde keuzes die je moet maken!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar heb je gelijk in Lostchild, er zit ook een Enhanched in 600 watt, alleen de HPI was een 400 watt, en dimden we naar 300, geen probleem, maar ik onthoud je raadgeving, de nieuwe lamp wordt dan een Gavita enhanched HPS 600 watt met meer blauw licht in het spectrum.

 

Ja ik heb de beslissing moeten nemen, in deze fase ga ik de gok niet wagen, heb echt wel getwijfeld wat te doen, maar nee, geen risico's met alle dames onder de spint!

 

 

 

Tja Sensi, we kennen het allemaal, en ingrijpen doet zeer, maar het is niet anders, logisch nadenken en het verloren geld en de arbeid voor lief nemen.

 

 

Had toch nog mooi een ronde kunnen draaien voor de vakantieperiode, helaas is het anders gelopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey meneer Groengoud..... ajajaj..... da's balen zeg. Maar jah..... even slikken en weer door gaan...

 

Succes nog met je Cheese ronde....pas op dat je die kleine teringlijers niet van je kaas laat snoepen!

 

Groet Plantformer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey rocker, advies...stuur een pmetje naar Racker, cityboxer, groene mug, etc etc. Er zijn er veel meer hoor, maar deze mannen weten wat je wel en niet aan moet schaffen, maak een lijstje, en stel het aan hun voor, met serieuze vragen krijg je serieus advies.

 

Succes!

 

Allereerst mijn medeleven voor je teleurstelling..

Fuck man.

 

Dan over je voortel van een PM.

Ik ben niet zo'n PM.

De bedoeling van een forum, ook van deze is dat je open communiceert en dat in principe iedereen kan mee praten dan toch zeker mee lezen.

 

Met dat in gedachten, had ik deze draad geopend.

 

http://www.wietforum.nl/topic/109463-spiegelkamertje-van-12x12x19/page__fromsearch__1

 

Iedereen. Maar dan ook echt iedereen mag zijn mening ventileren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Plantformer, ja zo is dat, gelukkig in de 2 week, en niet in de 4e of de 5e week bloei, dan ben je echt zuur, als je dikke toppen hebt staan.

Dank je, deze jongbelegen kaas gaat heerlijk tot nu toe, leve de biologische teelt!!!

 

 

 

Hey rocker, dank je wel, tis altijd zonde hoor, maar weinig keus in mijn ogen.

Je hebt gelijk hoor, daar is het forum ook voor, maar het kan soms handig zijn als je iets specifieks wilt weten van iemand die op dat punt verstand van zaken heeft.

 

Succes met de voorbereidingen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes El oro met deze ronde .... ik kom zo nu en dan ff koekeloeren bij je hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...