Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Stoney420

White Widow X Big Bud - Gavita Pro Line 1000W 3E Kweek

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik ben begonnen met men 3e kweekje met deze materialen.

 

Opstelling kweektent Secret Jardin DR 150x150x200 :

1 x Gavita Pro Line 1000W - Torin Softbox 1000m3 afzuiging - Can-Lite filter 800m3 30x33 flens 160/200/250 - Cli-Mate Mini Controller 3 ampere 2x600W

2 x ventilator klem Hortifan - 1 x Intelligent bevochtiger Pure Factory 8L - Hygrostaat voor bevochtiger - gebruik 2 passieve ingangen voor luchttoevoer van buiten.

16 stuk White Widow x Big Bud.

Voeding : BN Soil Supermix - BN PK 13/14 - BN Roots - BN X-Cel - BN Missing Link - BN Zym

De zaadjes heb ik een dag of 5 laten ontkiemen in spongepot roots ( in een purgator ) en daarna overgezet naar 15 liter potten.

Overgezet in de kweektent en een dagje of 4 laten voorgroeien met de lamp ingeschakeld op 600W.

Nu zitten de dames al in dag 2 groei waarvan ik nu de foto's bijzet zodat jullie een beetje inzicht hebben over hoe het er uitziet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riskant soortje heb je uitgekozen, kunnen HELE dikke budz dragen maar ook ZEER gevoelig voor hermafrodieten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Ik ben begonnen met men 3e kweekje met deze materialen.

 

Opstelling kweektent Secret Jardin DR 150x150x200 :

1 x Gavita Pro Line 1000W - Torin Softbox 1000m3 afzuiging - Can-Lite filter 800m3 30x33 flens 160/200/250 - Cli-Mate Mini Controller 3 ampere 2x600W

2 x ventilator klem Hortifan - 1 x Intelligent bevochtiger Pure Factory 8L - Hygrostaat voor bevochtiger - gebruik 2 passieve ingangen voor luchttoevoer van buiten.

16 stuk White Widow x Big Bud.

Voeding : BN Soil Supermix - BN PK 13/14 - BN Roots - BN X-Cel - BN Missing Link - BN Zym

De zaadjes heb ik een dag of 5 laten ontkiemen in spongepot roots ( in een purgator ) en daarna overgezet naar 15 liter potten.

Overgezet in de kweektent en een dagje of 4 laten voorgroeien met de lamp ingeschakeld op 600W.

Nu zitten de dames al in dag 2 groei waarvan ik nu de foto's bijzet zodat jullie een beetje inzicht hebben over hoe het er uitziet.

Graag had ik wat meer raad en advies gekregen van mede hobby kwekers om te zorgen dat alles goed verloopt.

Ze hebben nu 18u licht (600w) temp 26g en tussen de 70 en 80% vochtigheid.

als de lamp uitgaat hebben ze 22g en tussen de 70 en 85% vochtigheid.

Denk ze nog een dag of 8 te laten groeien en dan in bloei zetten 12/12 met de eerste dag op 850W en dan dag erna op 1000W

en de bloei opstarten.

 

Thx alvast op voorhand voor jullie mening en advies

 

Riskant soortje heb je uitgekozen, kunnen HELE dikke budz dragen maar ook ZEER gevoelig voor hermafrodieten.

 

Oei, dat was iets dat ik dus niet wist, heb deze zaadjes op advies van growshop gekregen want ik zocht eigenlijk White widow van royal queen.

Wanneer zou ik er het best al op beginnen letten voor dat te voorkomen ?

Thx alvast ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Ik ben begonnen met men 3e kweekje met deze materialen.

 

Opstelling kweektent Secret Jardin DR 150x150x200 :

1 x Gavita Pro Line 1000W - Torin Softbox 1000m3 afzuiging - Can-Lite filter 800m3 30x33 flens 160/200/250 - Cli-Mate Mini Controller 3 ampere 2x600W

2 x ventilator klem Hortifan - 1 x Intelligent bevochtiger Pure Factory 8L - Hygrostaat voor bevochtiger - gebruik 2 passieve ingangen voor luchttoevoer van buiten.

16 stuk White Widow x Big Bud.

Voeding : BN Soil Supermix - BN PK 13/14 - BN Roots - BN X-Cel - BN Missing Link - BN Zym

De zaadjes heb ik een dag of 5 laten ontkiemen in spongepot roots ( in een purgator ) en daarna overgezet naar 15 liter potten.

Overgezet in de kweektent en een dagje of 4 laten voorgroeien met de lamp ingeschakeld op 600W.

Nu zitten de dames al in dag 2 groei waarvan ik nu de foto's bijzet zodat jullie een beetje inzicht hebben over hoe het er uitziet.

Graag had ik wat meer raad en advies gekregen van mede hobby kwekers om te zorgen dat alles goed verloopt.

Ze hebben nu 18u licht (600w) temp 26g en tussen de 70 en 80% vochtigheid.

als de lamp uitgaat hebben ze 22g en tussen de 70 en 85% vochtigheid.

Denk ze nog een dag of 8 te laten groeien en dan in bloei zetten 12/12 met de eerste dag op 850W en dan dag erna op 1000W

en de bloei opstarten.

 

Thx alvast op voorhand voor jullie mening en advies

 

Riskant soortje heb je uitgekozen, kunnen HELE dikke budz dragen maar ook ZEER gevoelig voor hermafrodieten.

 

Oei, dat was iets dat ik dus niet wist, heb deze zaadjes op advies van growshop gekregen want ik zocht eigenlijk White widow van royal queen.

Wanneer zou ik er het best al op beginnen letten voor dat te voorkomen ?

Thx alvast ;-)

de zaadjes zijn van femaleseeds

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

Ja deze volg ik :)

Zelf helaas zonet een herma verhaal achter de rug met deze soort.

Zaadjes waren ook femaleseeds, whitewidow big bud, hier een linkje naar het verslag

 

Maar goed, in mijn geval was het de eerste kweek, en ik had te zware temp schommelingen.

Iemand anders deed het gelijktijdig met mij en die heeft er geen last van, dus ik zou ze nog niet opgeven.

 

 

Aangezien het je derde kweek is zal je er wel weg mee kunnen zeker? :)

 

Succes!

 

Ps: Je hoeft niet altijd alles te quoten wat je zegt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

20140522 140320


20140522 140330


20140522 140455


20140522 140505


20140522 140438


20140521 202022


20140522 140556





Even een update van de dames, ze zitten ondertussen in dag 3 van de groei.
Ze lijken mij een beetje slapjes te hangen, denk dat ze nog beetje jong zijn en het bladerdek goed doorweegt.
Zit met 1 plant die nog steeds een hoofdblad ontbreekt en eentje die verschrompelt.
Graag had ik meer info en raad van mijn medekwekers.
Thx alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet je met zaailingen niet zo druk maken om een enkeling.

 

Het gaat om die 80 % die wel lekker groeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet je met zaailingen niet zo druk maken om een enkeling.

 

Het gaat om die 80 % die wel lekker groeit.

Volgens de foto's die je ziet, wat denk je van de dames, zien ze er goed uit ?

voor in dag 3 groei te zijn, denk ze maar max nog een dag of 7 in groei te laten en ze dan in bloei te zetten, goed idee ? raad ?

thx alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes ze zien er mooi en gezond uit. Probeer de volgende keer de foto's goed er op te zetten kunnen we ze beter bekijken. Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij gaan ze prima, maar hoeveel zijn het er nu eigenlijk?

 

Ik zou persoonlijk de 9 mooiste uitkiezen en dan in vierkante 25-30 liter potten zetten.

 

Zijn vrouwelijke zaden toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riskant soortje heb je uitgekozen, kunnen HELE dikke budz dragen maar ook ZEER gevoelig voor hermafrodieten.

 

Week 3 en 4 bloei, de oksels van de vertakkingen en waar de bloeigroei start.

Female seeds zou deze soort of moeten stabiliseren of uit de handel halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riskant soortje heb je uitgekozen, kunnen HELE dikke budz dragen maar ook ZEER gevoelig voor hermafrodieten.

 

Week 3 en 4 bloei, de oksels van de vertakkingen en waar de bloeigroei start.

Female seeds zou deze soort of moeten stabiliseren of uit de handel halen.

Dus week 3 en 4 bloei moet ik die punten dus zeer goed in de gaten houden ;)

Had ik dit eerder geweten had ik zekers en vast ander zaad genomen, wou eigenlijk de WW van royal queen maar shop raadde mij deze aan.

Hoelang zou ik ze volgens jou nog in de groei laten ? vandaag gaan ze over naar dag 4 ( 5 dagen voorgegroeit in de tent ook, zijn ontkiemt op 4 mei ) ik dacht om binnen dag of 7 max ze om te zetten in bloei, tent is maar 2m hoog en ga de 1000w aanzetten voor bloei dus moet er toch 100 cm vanaf blijven.

Enig advies ?

thx alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer de planten gemiddeld genomen de randen van de pot met hun blad hebben bereikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer de planten gemiddeld genomen de randen van de pot met hun blad hebben bereikt.

Dus zit ik er niet ver meer van, zal dan eerder binnen dagje of 3 worden.

Zien ze er goed uit volgens jou ?

Thx alvast Krasi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen zorgen nog Stoney.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi iedereen,

Eeen nieuwe update van de dames, aangezien ze goed hebben voorgegroeid en ook een dag of 6 groei hebben gehad heb ik ze sinds vandaag overgezet naar 12/12 bloei.

Heb de lamp op 75cm hoogte van de dames gezet op 750W om ze wat gewoon te laten worden op zwaarder licht, morgen dan op 850W en dan uiteindelijk op 1000W en 100cm hoogte.

Foto's zijn toegevoegd aand het album.

Graag had ik mening, raad en advies, zodat ik weet of ik met alles goed bezig ben.

Thx alvast op voorhand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen zorgen nog Stoney.

Heb ze in bloei gezet de dames en op 750w de lamp gezet, nu paar uur later zie ik dat men bladeren van de plantjes naar boven beginnen te krullen.

Zou dit zijn omdat ik te snel overstap van 600w in groei op 60cm en nu 750w op 75 cm ?

Heb voor dit ogenblik lamp lager gezet op 660w op 70 cm hoogte tot nader advies.

Zou ik beter deze nacht bv op 660w, morgen 750, overmorgen 850w en uiteindelijk 1000w op 100 cm ? zodat ze wat kunnen aanpassen aan het licht.

Of kunnen de omhoog krullende blaadjes een andere oorzaak hebben dan hitte ? misschien te weinig inlaat ?

Thx alvast mensen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi iedereen,

 

De dames zijn nu ondertussen in dag 3 bloei, nog steeds staan sommige bladeren naar boven gekrult , ( bladen sluiten zich ) :(

Geef elke dag maar 200ml water waarvan om de 3e dag maar voeding erbij, dus denk niet dat het daar aan ligt.

De lamp staat sinds vandaag op 750W maar heb hem op 90cm van de dames gezet zodat ze ff kunnen wennen aan de warmte en het licht, dag ervoor stonden ze op 660W.

Hierbij voeg ik enkele foto's van de dames erbij, iemand advies of tips ? altijd welkom, vraag me af of ze door de warmte zich sluiten

Thx alvast mensen, hoop toch op paar reactie's

 

20140526 194623

20140526 194640

20140526 194653

20140526 194700

20140526 194528

20140524 195332

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat de ventilator mss op het bladerdek?

 

ik vind ze er goed uitzien :tu

wel een herma gevoelig soortje aan de reactie's te zien, dat is minder!

goed in de gaten houden!

 

tip:

plaats je foto's met de bbcode

is toch net wat leuker kijken voor iedereen, nu word je door gelinkt naar jouw album ;)

gallery_16219_14788_7894.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat de ventilator mss op het bladerdek?

 

ik vind ze er goed uitzien :tu

wel een herma gevoelig soortje aan de reactie's te zien, dat is minder!

goed in de gaten houden!

 

tip:

plaats je foto's met de bbcode

is toch net wat leuker kijken voor iedereen, nu word je door gelinkt naar jouw album ;)

gallery_16219_14788_7894.jpg

Hoi,

1 clipon ventilator staat in de hoek van de tent onder het afzuigsysteem net onder de lamp waait hij dwars door de tent.

De 2e ventilator staat hoger dan de lamp in de tegenovergestelde hoek en waait dwars de andere richting uit, om zo een mooie circulerende luchtstroom te maken door de tent.

Gebruik momenteel enkel 1 passieve ingang ( met een buis rechtstreeks naar buiten op terras ) maar mijn temperatuur blijft mooi op 26.2g staan met de lamp op 750w zonder overdreven veel af te zuigen.

Vochtigheid met luchtbevochtiger aan hou ik tussen de 65 en 70 % voor deze week, met de lampen uit waren ze wel even naar 86% gegaan want afzuiging stond af.

Hoe zien ze er volgens jou uit als je naar de foto's kijkt ?

Waardoor zouden de bladeren naar boven toe vouwen ?

Ze staan nu dag 3 bloei op 750w op 90 cm

Graag enige raad als het kan , leer steeds graag bij ;)

Thx alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Eerste week bloei zit er op, de dames hebben nu een hoogte van ongeveer 20cm, mooi bladerdek dat al goed buiten de grootte van de potten steekt (15L).

Dus deze avond beginnen we met week 2 bloei.

Heb op 1 plantje 2 verdachte gaatjes gezien, zal dat moeten in de gaten houden, hoop dat ze niet met beestjes zitten.

Foto's worden er morgenvroeg opgezet als de lamp uitgaat, is een pakje duidelijker :)

Zie veel hits hier maar spijtig genoeg weinig raad en advies vn men mede kwekers, vind dat wel spijtig.

Aan degene die reageren en thx alvast mensen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe is het afgelopen met deze kweek? heb zelf nl ook die White widow-big but van female seeds in mijn tentje staan op dit moment... hopen maar op een goede afloop na alle reacties over 'hermas'

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...