Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Djo

5X Pineapple Chunk & 4X Blue Cheese - Dr90 - 400 Watt - 2De Kweek

Recommended Posts

Hi iedereen en welcome back !

 

Na een half mislukte / half gelukte, maar heel leerrijke eerste kweek beginnen we met veel plezier aan een tweede ronde!

Link naar eerste kweekverslag

Naar goede gewoonte beginnen we eerst met een ' wall of text ' :book:

 

 

De setup:

  • Tent: Secret Garden 90x90x180cm
  • Afzuiging: MDF-BOX 250M³ + Can lite mini 300m³ + fancontroller met thermostaat - 3x passieve inlaat
  • Voorgroei lamp: Tneon 110 Watt
  • Groei & bloei lamp: Philips SON T Pia Green Power 400 Watt
  • Grond: Plagron Batmix
  • Voeding: BioCanna set: Bio Rhizotonic - Bio Vegas - Bio Flores - Bio Boost
  • Zaadjes: Barney's Farm: 5x Pineapple Chunk & 4x Blue Cheese

Veranderingen:

  • Afzuiging: 2 van de 3 passieve inlaten kregen een 120mm PC ventilator om de zwakke afzuiger te helpen. Lijkt wel goed te helpen
  • Afzuiging: Mijn huidige 250m³ softbox is et te zwak voor deze tent. Momenteel heb ik de filter weggenomen en dat is een goede tijdelijke oplossing. Ben 400 euro aan het sparen voor een 500m³ stalenbox, 500m³ filter en S Vent Traffo controller voor een stille en degelijke afzuiging.
  • Venster is nu voorzien van een muggengaas! No more varenrouwmug for me !

Mijn ervaringen tot nu toe en wat ik al dan niet zal doen :)

  • Bio kweek: ik gebruik enkel biologische producten
  • Water: Kraantjeswater, PH meten doe ik niet. Niet nodig bij biokweek. De grond reguleert zelf de PH (meningen hierover zijn verschillend, sommigen beginnen af te zuren met citroensap etc, maar dat lijkt me gewoon meer werk voor weinig resultaat)
  • EC meten doe ik ook niet, misschien dat ik wel eens een ferto meter aanschaf.
  • Luchtvochtigheid: Ja die ligt zeker aan de lage kant, 30-40%. Heb geleerd van de vorige kweek om hier niet teveel te mee in te zitten, als je met zaad kweekt halen ze hun vocht wel via de penwortel. ( geld niet voor stekken ! )
  • Ervaring Batmix: Heb geërvaard dat Batmix voldoende voeding heeft voor de eerste 3 weken, vanaf dan kan het wat voeding gebruiken. De wortelstimulator geef ik wel al mee een week na het ontkiemen.
  • Ervaring Batmix: Ook geërvaard dat Batmix een te sterke voeding is om met zaad te beginnen. Daardoor krijgen de planten een donkere kleur en donkere bladrandjes (overvoeding) Dit trachten op te lossen door gebruik te maken van stekkengrond vanaf ontkiemen tem overpotten. Bleek de eerste weken goed, maar daarna is de voeding op in de grond en heb ik zelf wat groei voeding gegeven totdat ze werden overgepot naar Batmix
  • Temperatuur: hier zal ik extra aandacht aan geven en ik tracht een minimum van 24° te hanteren en maximum 28° (sensor hangt schuinboven de lamp)
  • Learned: Een tent van 90 cm is te klein, had ik maar een 100cm genomen, die 5 cm aan beide zijden zouden veel maken!
  • Learned: Zo weinig mogelijk tent opendoen, zo weinig mogelijk de planten bepotelen.

 

Het verslag:

 

Helaas heb ik de foto's van de onktieming enzo verloren, maar goed, we willen die bloei zien, niet die groei, toch?

hier een overzichtje:

 

5 april:

Zaadjes in het water: 5x Pineapple Chunk 5x Blue Cheese ( Barney's Farm )

Klein tentje gemaakt over een tafel met wat vijverfolie, een pc ventilator voor afzuiging en de Tneon 110 Watt erin. Totaalprijs: 6 euro (was een trots moment voor Djo)

 

7 april:

Alle zaadjes mooi open gekomen, behalve 1 Blue cheese, die brokkelde weg als ik hem vast nam. ( R I P my friend)

Zaadjes in 1,5 liter potjes en onder de Tneon

 

Om de 3-4 dagen ong 50-75ml water / pot. Om en om met Bio Rhizotonic

 

9 mei: Groei Dag 1

De dames zien er goed uit, kleine maand oud. Ze groeien niet zo rap onder de Tneon vind ik.

Plantjes verpot naar 11 Liter potten. Potten ingewaterd met 1 liter dag voorheen

Plantjes staan vanaf nu onder de HPS lamp 400 Watt.

 

21 mei: Groei Dag 13

Watergiften: Om de 3 dagen 500ml/pot. Om en om met Bio Rhizotonic.

 

 

 

Nu kan ik jullie eindelijk een foto geven!

De Blue Cheese (onderste 3 + midden links) gaat vrij hard, vooral degene midden links op de foto

De Pineapple Chunk ( bovenste rij + midden + midden rechts ) hebben wat paarse verschijnsels. Ik denk dat ze even te warm hadden, heb nu een extra ventilator gehangen voor de achterste rij. Lijkt beter nu.

 

gallery_40156_17081_1631263.jpg

1 2 3 -> Pineapple Chunk

4 5 6 -> Blue Cheese - Pineapple - Pineapple

7 8 9 -> Blue Cheese

 

gallery_40156_17081_917192.jpg

Blue Cheese - middenboven en rechtsboven: Pineapple

 

gallery_40156_17081_2319640.jpg

gallery_40156_17081_1661061.jpg

Blue Cheese

gallery_40156_17081_990417.jpg

gallery_40156_17081_1236283.jpg

Pineapple Chunk

 

 

 

Zo, zover staan we !

Ik ben nog niet zeker ofdat ik ze zal toppen of niet. Ik vrees dat het wat teveel zal zijn voor het tentje als ik dat doe ...

Ik schat nog een 7tal dagen en dan de switch naar 12/12 ?

 

Alvast bedankt voor het lezen en laat weten wat je ervan denkt !

:wave: Djo

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suc6 ik sluit aan.

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk ook mee succes

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie soortjes!

 

hopelijk een beetje meer succes nu :tu

 

ik schuif aan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kijk ook mee ziet er al goed uit. Worden al mooie struiken :)

Succes er mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

heerlijke soorten als je het mij vraagd de lekkerste van barneys farm. heerlijk om OVERALLLLLLL bij te roken :D

 

super suc6. blue cheese ken een hoop hebben en geef makkelijk mooie dikke toppen.

 

volg je

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank iedereen ! en :welcome:

 

Ik ben zeer benieuwd hoe deze kweek zal verlopen en smaken, maar vele positieve reacties op deze soorten :punk:

Even een kleine update, vooral omdat ik niet zeker ben wanneer ze in bloei te plaatsen en al dan niet toppen.

 

Groei Dag 14

Even verschieten want de tensio stond op 750 te knipperen. Heb de tensio er even uitgehaald en hervult en teruggeplaatst.

Elk 750 ml gegeven (laatste watergift was op dag 11)

4 uur later tensio op 70

 

Groei Dag 15

Terug wat verschieten, tensiometer geeft 540 aan,

er zit ook wat ruimte tussen de aarde en de pot (stond wat ingezogen) dus ik denk/hoop dat de tensio wel correct aangeeft.

Elk 500ml met 20ml/10l rhizotonic...

Hopelijk bega ik hier geen fout ben ik ze niet aan het verdrinken.

 

Groei Dag 16

De meeste paarse steeltjes beginnen meer groen te worden, Leuk dat :jump:

Tensio staat op 440 (metingen zijn altijd een uurtje nadat ze wakker komen)

Vind het maar gek dat die tensio terug zo snel zo hoog staat,

maar ze nu opnieuw water geven durf ik niet. De bovenlaag is nog vochtig en de potten voelen vrij zwaar aan.

Zal morgen de tensio meter eens verplaatsen, misschien zit er een wortel rond ofzo? :head_hurts_kr:

 

 

Yellow pics helaas, 'k was te laat :)

 

links en rechtsonder zijn de inlaten met ventilator

Lamp hing sinds dag 2 op 50cm en niet meer aangekomen tot nu, Dag 16, ze kwamen tot 30 cm van de lamp maar geen verbrande puntjes.Nu verhoogt met 5 cm

1 2 3 -> Pineapple Chunk

4 5 6 -> Blue Cheese - Pineapple - Pineapple

7 8 9 -> Blue Cheese

gallery_40156_17081_2021354.jpg

 

 

Blue Cheese

gallery_40156_17081_529782.jpg

gallery_40156_17081_1425661.jpg

 

 

 

 

De temperatuur onder controle houden lukt vrij goed! Nog altijd tussen 25°c 's nachts en 28°c dag

 

En ofdat ik ze ga toppen.. Ik geraak er niet aan uit. Zou het lukken met 9 dames in een ruimte van 90x90 ?

Ze hebben toch vrij grote bladeren en dat schrikt me wat af

Op dag 21 (nog 5 dagen) zou ik ze in bloei zetten, niet te vroeg / laat ?

 

 

Grt Djo :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze niet toppen, deze tent komt vanzelf vol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+ 1

 

mooie dames heb je staan Djo, gaat helemaal goed komen hier

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Krasi

Thx voor je input, helaas net te laat :(

Gisteren kwamen de vrienden langs en die hebben me ervan overtuigd om ze toch te toppen, en zo gezegd, zo gebeurd.

 

@miami

Thx ! Ik doe m'n best ^^

 

Terug kleine update, als er iemand tekens van overbewatering ziet op de foto's, graag even melden aub!

 

Groei Dag 17:

Vandaag werden ze getopt, behalve een pineapple, die komt teveel achter.

(dag 16 kregen ze geen water)

Tensio stond terug op 750 , deze eruitgehaald, gevuld en op een nieuwe positie (zelfde pot) Na een uurtje stond die al op 400

Dus ik vermoed dat de dames gewoon goed aan het drinken zijn, Beetje riskant misschien maar hupla, allemaal 750ml elk !

Vlak voor de nacht geeft de tensiometer mooi 160 aan. Hieronder wat foto's voor het slapengaan!

 

Pics Groei Dag 17

 

gallery_40156_17081_1531460.jpg

gallery_40156_17081_382353.jpg

 

 

Pineapple Chunk nr 1 - Het achterkomertje

gallery_40156_17081_675164.jpg

De andere 4 Pineapple's

gallery_40156_17081_1296058.jpg

 

Blue Cheese 1: Deze gaat het hardst van allemaal :icecream:

gallery_40156_17081_3766904.jpg

 

Pineapple Chunk 4

gallery_40156_17081_1006045.jpg

 

gallery_40156_17081_2323598.jpg

 

 

Zo :) Iedere opmerking is welkom !

Morgen snel om een scrog netje want dat toppen beklaag ik me nu al, en een kleine upgrade is onderweg! Maar dat is voor later

Omschakeling naar bloei nog altijd voorzien op dag 21

 

Grt Djo :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn we weer!

Alles loopt zover nog altijd goed. De geur van de plantjes is héérlijk, ik wil bijna die filter erafhalen zodat gans het huisje zo ruikt :D

Tensio meter waardes zijn wel om gek te komen, stond op 500, daarna een watergift van 750ml, bleef de tensio op 500 na 3 uur.. 't Is toch niet alles :td

Maar goed, we komen er wel. We wegen de potten en willen overschakelen naar een tweedaags watergift schema. (dag water, dag laten droogtrekken)

 

Groei Dag 18

500ml / pot - 30ml/10l Bio rhizotonic

 

Groei Dag 19

500ml / pot

 

Groei Dag 20

750ml / pot, behalve de 3 kleinere planten (pot woog veel zwaarder)

 

Groei Dag 21

Geen watergift, Switch naar 12/12

 

Groei Dag 22

750ml / pot

 

Groei Dag 23

Geen watergift

 

Wat foto's van de dames voor het wakkerworden

gallery_40156_17081_866679.jpg

gallery_40156_17081_110221.jpg

En nog een picje van de middelste Pineapple Chunk, met 11 vingertjes :dribble: (kijkend naar mn eerste kweek is dit een reden voor een feestje !)

gallery_40156_17081_2430142.jpg

 

En om af te ronden nog wat tips/hints die ik heb teruggevonden voor de Blue Cheese (Bron: uitgebreid kweekverslag en rookervaring Lord Imotep, waarvoor dank)

Tips Blue Cheese

- Ideale oogst tijd na switch 12/12: 60 - 65 dagen. Maximum 70 dagen

- Deze soort bloeit niet echt af, Goed kijken met de microscoop totdat het milky is, dan oogsten.

 

Een zoektocht naar kweekverslagen voor de Pineapple Chunk zal ik later eens opzoeken, hopelijk ook wat tips te vinden daar.

 

 

Zo, dat was het ! Laat me weten als je iets ziet op de pics dat niet hoort! :)

 

Grt Djo :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje laat met schakelen :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje laat met schakelen :whistle:

Jammer om te horen..

daarom dit kweekverslag, maar aangezien niemand er iets op zei dacht ik, zit goed.. (geen verwijt naar jou hoor)

Wat zijn de gevolgen/problemen van te laat schakelen aub? Dat ze te groot zullen worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat het te vol kan worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Dat word weer een nieuwe ervaring.

Desnoods wat wegknippen onderaan als het echt té is? Maar ik doe het liever niet, wil ze niet stressen.

 

Time will tell... Ik hou jullie op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje laat met schakelen :whistle:

 

Dacht ik ook, wordt een volle boel maar euhm ze zien wel lekker groen

Edited by VenaSnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Djo, ik dacht, zal is effe bij je buurten.

 

Ziet er allemaal netjes uit bij je hoor, mooie volle tent! Maarrrrrr, je hebt het al gelezen hierboven, verwacht nog een flinke groeispurt na de klok op 12/12.

 

Bij mij is de Cheese ook nog flink de lucht ingeschoten, de hoogste is 80 cm, de laagste zo'n 60 cm, ik bedoel maar.

 

Dat worden straks nog wel een paar pletsessies, dat kan ik je nu al vertellen, probeer er mooi diepte in te krijgen de komende 2 a 3 weken.

 

Vandaag nog op 12/12.....

 

Succes verder!....

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoor. Lekker vol en groen!

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er indd mooi uit.

 

Juist in post 12, 2de foto.

Zit je tensio niet scheef in je pot of lijkt dit enkel maar zo?

 

Suc6 verder.

 

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik schuif ook aan, ziet er mooi uit :)

 

Ik schakel meestal zodra de planten

Elkaar raken...

 

Maar mooi groen, ze zien er gezond uit :)

Keep em green!

 

Greets MdeKweker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je VenaSnar & GreenHulk !

 

@ El oro

Thanks ! Heb jou topic zeker ook gechecked! Paar nuttige tips gevonden :tu

Ik ga proberen om met wat ijzerdraad een netje te maken om ze wat op hun plaats te houden en zoals je zegt, pletten.. :oeps

Heb hier geen ervaring mee dus heb wat rondgezocht, van de uitstekers heb ik de toppen zachtjes geplet. Benieuwd hoe dat zal lukken, lijkt me een kunst :)

En foto's zijn van 3de dag 12/12 , de groeispurt is voor ieder moment :)

 

@MdeKweker

Leuk dat je erbij bent ! :)

Goeie tip, zal ik de volgende keer wel toepassen,

 

Heb het gevoel dat ze vandaag ietwat minder groen zijn dus ik ga zachtjes beginnen met wat groeivoeding mee te geven :innocent:

 

:wave: Djo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Djo, wat MdeKweker zegt is wel een richtlijn, als de planten elkaar raken kan de klok op 12/12, komt natuurlijk niet op een dag aan, ook wel een beetje strain verschillend.

 

Wat pletten betreft, is het goed kijken welke een groeispurt hebben, zodra je dat ziet pak je het stammetje net onder de bovenst internode.

 

Pletten doe je door het stammetje tussen je duim en wijsvinger een beetje te draaien en voorzichtig in te knijpen, je moet eigenlijk een beetje een knakje van het stammetje horen, top moet niet omvallen!

 

Plet je onvoldoende, dan groeit ze gewoon door, en heeft het weinig effect.

 

Als ze zin hebben om te groeien in een bepaalde periode is het net onkruid, dat weet je. ;) :D

 

 

Ik zou binddraad pakken om ze te buigen, daar zit plastic omheen, gewoon ijzerdraad gaat roesten, en snijdt in je takken en stammetje.

 

Ik zou niet teveel groeivoeding meer meegeven, je hebt ze in de bloei gezet, dus straks ga je voorzichtig bloeivoeding meegeven.

 

Let je wel op dat je ruimte in de donkerperiode echt donker is, nergens lichtlekken of lampjes van apparatuur, heel belangrijk om dat altijd te checken.

 

 

 

Succes!...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wave:

Even tonen hoe de dames erbij staan.

Watergiften heb ik niet meer bijgehouden... Maar nog altijd zo'n 750ml / dag en als de pot te zwaar komt laat ik ze een dag droogtrekken.

Tensio meter zit er niet meer in, zal die vanavond nog eens proberen maar het gaf toch maar rare waardes aan.

 

Na de switch toch wat groeivoeding gegeven, er waren enkel maar enkele haartjes her en der en de toppen kregen een lichtgroen kleur.

Ik lees/hoor veel dat je pas begint met bloeivoeding eens de bloemen echt aan het ontwikkelen zijn.

Bleek goed gelukt te zijn, na een paar dagen stonden ze terug donkerder groen

Gisteren, dag 10 bloei ook begonnen met zachtjes meegeven van bloeivoeding en bio boost.

 

De laatste update was dag 23 / dag 2 bloei

 

Deze update: Dag 32 / dag 11 bloei

1 2 3 -> Pineapple Chunk

4 5 6 -> Blue Cheese - Pineapple - Pineapple

7 8 9 -> Blue Cheese

 

20140610 100042

20140610 100438

20140610 100454

20140611 100311

20140610 100202

20140610 100220

20140610 100353

20140611 100332

20140611 100344

 

Het pletten is bij sommige beter gelukt dan anderen. Ook wel scary wanneer je het sap hoort schieten als je plet... :innocent:

Met name plant 4 en 8 zijn de huidige doorschieters. Zit nu ongeveer met zo'n 10cm verschil tussen de grootste en de kleinste.

 

Later nog wat bamboe stokken erin om ze te ondersteunen :yummy:

 

Grt Djo ! :wave:

 

 

@ El Oro: Bedankt man voor je tips! Het pletten hebben we gedaan, het buigen hebben we geprobeerd maar kreeg niet het gewenste effect, het topje bleef hangen onder het bladerdek en is niet verdergegroeid. Wel probeer ik ze wat te verplaatsen om de lege spotten wat op te vullen.

Je voeding tip heb ik even genegeerd, vergeef me :)

En de ruimte is zeker lichtvrij. Tent heeft vijverfolie rondom hangen (ritsaansluiting durft wel al eens licht doorlaten) en de kamer zelf is ook volledig donker gemaakt. No herma's for me ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...