Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
supreme415

Combinatie Van Spaarlampen En Zonlicht?

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Ik ben een beginnende kweker en heb op dit moment 1x Special Kush opgekweekt. Het plantje is nu zo'n 14 cm hoog en 20 dagen oud sinds de ontkieming (zie foto).Ik ben van plan om haar binnen te houden en later buiten neer te zetten in een 30 ltr pot. Ik zet de plant in de nacht voor het raam totdat het avond is en het zonlicht minder wordt zet ik haar in een computerkastje met een spaarlamp( 1x Philips Tornado E27 23W 827) om de resterende uren licht aan te vullen tot ongeveer 12 uur snachts. Bij elkaar is dit 18 uur licht.

 

Is dit een goede manier om het plantje licht te geven?

 

gr.cusk.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat het super goed zal zijn maar wie niet waagt wie niet wint er is geen probleem als hij het overleeft toch ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je ook een plantje probeert te kweken Supreme,

Ik ben ook een beginnend kweker maar kan je wel een beetje op weg helpen!

18 uur per dag licht en 6 uur per dag donker is wat je plant nu nodig heeft in de groei fase dus dat gaat goed!

Misschien kan je hier nog vertellen hoe groot je pot op dit moment is en wat voor aarde je hebt gebruikt!

En gebruik je ook voeding?

Onder een spaarlamp bijlichten kan altijd dit moet wel gebeuren onder een koel wit licht,

volgens mij is dit een warm wit licht die meer geschikt is voor de bloei.

je kan hier op dit forum erg veel info vinden over licht kijk maar eens rond!

 

Als het mooi weer is zet ik mijn planten het liefst buiten en niet voor het raam,

door de wind worden ze veel sterker en geen raam die licht tegen houdt.

Ik denk dat het raadzaam is om ze te verpotten in een grotere pot want je potje lijkt erg klein..

verder kan je je alvast inlezen op het forum over eventuele voeding en lampen!

 

Ohja, en stel je even voor in het voorstel topic :likken:

 

Heel veel succes

 

Supertramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantje heeft de laatste tijd wel wat stress gehad (te zien aan de steel) of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je ook een plantje probeert te kweken Supreme,

Ik ben ook een beginnend kweker maar kan je wel een beetje op weg helpen!

18 uur per dag licht en 6 uur per dag donker is wat je plant nu nodig heeft in de groei fase dus dat gaat goed!

Misschien kan je hier nog vertellen hoe groot je pot op dit moment is en wat voor aarde je hebt gebruikt!

En gebruik je ook voeding?

Onder een spaarlamp bijlichten kan altijd dit moet wel gebeuren onder een koel wit licht,

volgens mij is dit een warm wit licht die meer geschikt is voor de bloei.

je kan hier op dit forum erg veel info vinden over licht kijk maar eens rond!

 

Als het mooi weer is zet ik mijn planten het liefst buiten en niet voor het raam,

door de wind worden ze veel sterker en geen raam die licht tegen houdt.

Ik denk dat het raadzaam is om ze te verpotten in een grotere pot want je potje lijkt erg klein..

verder kan je je alvast inlezen op het forum over eventuele voeding en lampen!

 

Ohja, en stel je even voor in het voorstel topic :likken:

 

Heel veel succes

 

Supertramp

 

Bedankt voor je reactie! Het plantje zit op dit moment nog in een bakje van 7x7x8cm. Ik ga hem zeer binnenkort overpotten naar een 7,5 ltr bak en vervolgens in een 30 ltr bak. Ik gebruik de Plagron Light-mix met perliet als medium met Plagron terragroei en bloei. Ik ben begonnen met een kleine dosis groeivoeding zo'n 2ml per liter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je plantje nu achter het raam/buiten zet zal er genoeg licht zijn, ze zal wat minder snel groeien dan onder de lamp maar dat haalt ze als van de zomer buiten staat gemakkelijk in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komen de wortels er al onder uit?

Mijn advies zo snel mogelijk verpotten en voorzichtig zijn met voeding!

Gebruik je een schema voor de voeding?

Ik denk dat je plantjes een beetje overvoed..

Als het mooi weer is en je hebt de mogelijkheid zet ze dan maar lekker buiten!

 

Supertramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantje heeft de laatste tijd wel wat stress gehad (te zien aan de steel) of niet?

Ja ik denk dat dit ligt aan de luchtvochtigheid en de verandering van de kleur licht.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan je plantje nu gewoon buiten zetten hoor, het weer is daar goed genoeg voor en dat vind je plantje ook lekkerder dan een TL buis groeten ktja

Edited by ktja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...